Jere Karalahti Jokereihin

  • 654 266
  • 1 664

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Sanotaan näin alkuun, että tämä case-Karalahti vituttaa allekirjoittanutta kokonaisuudessaan aivan sanoinkuvaamattoman paljon.

Se mikä eniten vituttaa, on kannattajaporukan jakautuminen. Asia, jonka tiesi varmasti tapahtuvan, jos Karalahti hankitaan, sillä tilanne oli tulenarka jo KHL-saagan vuoksi. Karalahden siirron myötä kytevä kipinä roihahti täysiin liekkeihin.

On äänekäs oppositio, jonka mielestä ottelulippujen hankkiminen on Hjalliksen perseennuolemista ja Jokerien otteluissa käyvät tällä hetkellä lampaat, jotka nielevät kaiken vittuilun kääntäen toisen poskensa. Ei tämän mielipiteen omaavia voi kritisoida, sillä he ovat vuosia antaneet kaikkensa peleissä. He ovat kypsyneitä Hjallikseen ja siihen kaikkeen paskaan, jonka Harkimo on yhden kesän aikana kannattajien silmille heittänyt.

Löytyy oppositio, joka käy peleissä siksi, että Jokerit on sydämen asia eikä hallilta vain pysty olemaan poissa. Heille Karalahden näkeminen Jokereissa on järkytys, hänen suorituksilleen taputtaminen tai aplodeeraaminen tuottaa suurta tuskaa. Nämä henkilöt istuvat peleissä hiljaa, saattavat innostua maaleista, mutta eivät enää koe samanlaista tunnetta huutaa Jokerien puolesta kuin aiemmin. Vittumaista on, että äänekkään opposition kirjoissa nämäkin henkilöt ovat lampaita, koska maksavat ottelulippunsa Harkimolle. Mielestäni on silti yhtä oikeutettua käydä otteluissa edelleenkin, vaikka Harkimon lärvi vituttaa ja Karalahden näkeminen Jokerileirissä kirvelee silmiä. Kun on seurannut yhtä seuraa vuosikymmeniä, ei otteluissa käymistä tai seuran tukemista hetkessä lopeteta. Osa tämän ajattelutavan henkilöistä ovat lisäksi tehneet pitkän päivätyön Eteläpäädyn kehittämisen eteen.

Sitten on siipi, joka hyväksyy Jeren Jokeripaidassa. Heille Harkimo on edelleen se henkilö, joka aikoinaan pelasti Jokerit kuoleman partaalta. He antavat kaikkensa otteluissa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Heille Jokerit on aina se sama, pelasi siellä kuka tahansa tai pelasi Jokerit missä liigassa tahansa. Itse en tätä ajatusmaailmaa sellaisenaan osta, koska inhoan ajatusta, että jääkiekko on nykyisin pelkkää business-ajattelua ilman seurauskollisuutta.

Vaikea on tilanne. Syyttely jatkuu koko kauden, se on aivan varma. Sanat eivät tässä tapauksessa auta, sillä äänekäs oppositio ja Jeren hyväksyvät kannattajat eivät tule toistensa ajatusmaailmaa missään vaiheessa hyväksymään. Välimallin kannattajat korostavat suvaitsevuutta, mutta ovat otteluissa hiljaa, katselevat ottelua ja otteluiden surkea tunnelma vituttaa.

Aika paljon voi yhden pelaajan hankinta saada aikaiseksi. Kannattiko Hjallis? Vaikka Jere on pelimies, niin silti kannattajat ovat seura. Lukekaa Jukka Röngän kirjoitus viimeisimmästä urheilulehdestä!
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan se sääli, että yksi mies jakaa kannattajat toisiaan vastaan vielä lopulta. Kun on kovat periaatteet ja niistä kun ei tingitä niin sitten tulee äksöniä näiden muiden kanssa jotka hyväksyvät Jeren meille.

Löytyykö sitä Röngän kirjoitusta UL:n nettisivuilta? Ainakaan itse en löytänyt kun katsoin äsken.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikea on tilanne. Syyttely jatkuu koko kauden, se on aivan varma. Sanat eivät tässä tapauksessa auta, sillä äänekäs oppositio ja Jeren hyväksyvät kannattajat eivät tule toistensa ajatusmaailmaa missään vaiheessa hyväksymään.
Todella huono juttu, jos näin tulee käymään ja syyttely ja fanien jakaantuminen jatkuu. Tässäkin asiassa olisi yksinkertainen ratkaisu. Jokaisella on täysi oikeus omaan mielipiteeseen tässäkin asiassa, mutta ei toisia tulisi tuomita tai syytellä, jos heillä näkemys poikkeaa omasta. Tuolla mallilla kun mennään eteenpäin niin hyvä tulee.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kolumni on mielipidekirjoitus. Ei dokumentti. Se että olet eri mieltä ja katsot oikeudeksesi halveksia Jokerien paitaa kantavaa maajoukkuetason pelaajaa, siihen sulla on samanlainen oikeus kuin kolumnin kirjoittajalla. Joka pitää taistelua Jokerien puolesta tärkeämpänä nyt ja tässä kuin mitä joku sanoi 10 vuotta sitten.

Minulle on ihan vitun sama mitä Jere on aikanaan sanonut. Ne ei haittaa, tuskin haittasi suuresti edes silloin kun ne sanottiin, koska en edes jaksa enää muistaa mitä kaikkea Jere on Jokereista tai faneista sanonut. Se miksi Jere hiertää on myös selvitetty jo tässä ketjussa en sitä ala kertaamaan. Ja minä olen mielestäni alkujärkytyksen jälkeen pyrkinyt olemaan tuputtamasta sitä että oma mielipiteeni Jerestä olisi oikeampi kuin joku muu, en toki ole jättänyt ilmaisemasta mielipidettäni Jeren pelaamisesta Jokeripaidassa. Sen sijaan näihin viesteihin joissa kerrotaan miten minun ja muiden joita Jere hiertää pitäisi tuntea ja toimia olen puuttunut ja kehottanut eri mieltä olevien opastamisen ja protestoiville faneille vittuilun sijaan ottavan itse sen askeleen että nousevat kannattamaan ja pitämään ääntä kun osa ei sitä juuri nyt tunne haluavansa tehdä.

Ja olen kannattajaketjussa mielestäni hyvin maltillisesti pyytänyt että meille, joille Jeren pelaaminen Jokeripaidassa vaatii sulattelua, aikaa asian käsittelyyn. Ja toivoin että haitta muulle joukkueelle olisi mahdollisimman pieni. Aika korjaa haavat, ennemmin tai myöhemmin.

Todella huono juttu, jos näin tulee käymään ja syyttely ja fanien jakaantuminen jatkuu. Tässäkin asiassa olisi yksinkertainen ratkaisu. Jokaisella on täysi oikeus omaan mielipiteeseen tässäkin asiassa, mutta ei toisia tulisi tuomita tai syytellä, jos heillä näkemys poikkeaa omasta. Tuolla mallilla kun mennään eteenpäin niin hyvä tulee.

Hyvin sanottu ja tuolla asenteella kun edettäisiin niin vahingot jäisi pienemmiksi ja haavat ei venyisi niin syviksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sen sijaan näihin viesteihin joissa kerrotaan miten minun ja muiden joita Jere hiertää pitäisi tuntea ja toimia olen puuttunut

Ja puuttua toki saatkin. Kaiken varalta: kolumni ei ollut mun kirjoittama enkä tunne kirjoittajaa, mutta puolustin myös hänen oikeuttaan sanoa ääneen tai pikemminkin kirjoittaa auki sen mitä Karalahdesta, Jokereista ja faneista ajattelee. Se että olette eri mieltä ei tee kummankaan (sinun ja kirjoittajan) mielipiteestä huonoa, väheksyttävää tai sellaista jonka pitää toista hiertää. Sellaista se on ja se siitä ainakin osaltani.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Sitten on siipi, joka hyväksyy Jeren Jokeripaidassa. Heille Harkimo on edelleen se henkilö, joka aikoinaan pelasti Jokerit kuoleman partaalta. He antavat kaikkensa otteluissa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Heille Jokerit on aina se sama, pelasi siellä kuka tahansa tai pelasi Jokerit missä liigassa tahansa. Itse en tätä ajatusmaailmaa sellaisenaan osta, koska inhoan ajatusta, että jääkiekko on nykyisin pelkkää business-ajattelua ilman seurauskollisuutta.

Höpö höpö. Sinänsä asiallinen kirjoitus, mutta yksinkertaistat toisen puolen kannan täysin. Itse hyväksyn Karalahden siirron, mutta en todellakaan ole samaa mieltä kaikista Harkimon tai seurajohdon päätöksistä. Harkimo on tehnyt virheitä ja tulee niitä tekemään. Harkimo on minulle ainakin kaukana pyhästä lehmästä. Silloin kun tehdään virheitä niin pitää kritisoida, se ei kuitenkaan tarkoita että lopettaisin kannattamista.

Nyt tuntuu siltä, että Harkimoa syytetään kaikesta tyttöystävän pettämisestä lähtien. Suurimmalle osalle väittämistä ei ole edes mitään todisteita vaan luodaan jotain käsittämättömiä salaliittoteorioita. Toivoisin että siirtoa voitaisiin analysoida järjellä, eikä asioita vietäisi itkuraivarin tasolle. Minun puolestani siirtoa vastaan saa olla ihan rauhassa. Jos joku näkee ettei voi enää kannattaa Jokereita tämän siirron takia, niin sitten asia on niin. Sitten pitää löytää niitä kannattajia jotka asian hyväksyy ja jaksavat joukkuetta kannustaa.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt tuntuu siltä, että Harkimoa syytetään kaikesta tyttöystävän pettämisestä lähtien. Suurimmalle osalle väittämistä ei ole edes mitään todisteita vaan luodaan jotain käsittämättömiä salaliittoteorioita.

Harkimo päätti viedä Jokerit KHL:ään ja tuoda Karalahden joukkueeseen. Siinä on kaksi ISOA asiaa faneille sulateltavaksi yhdelle kesälle. Ei yhtäkään salaliittoteoriaa.

Danielsin Jackin huikeaan viestiin ei paljon lisättävää löydy. Seurauskollisuus ei jääkiekosta voi kuolla, niin kauan kun on olemassa fanit. Pelaajista nykyään 99% ovat palkkasotureita, mutta fanit eivät voi sitä olla. Emme me vaihda joukkuetta menestyksen tai rahan takia. Pitääkö meidän hyväksyä omistajan jokainen älynväläys, koska "jääkiekko on nykyään bussinesta"?

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä ja tapaansa kannattaa rakastamaansa joukkuetta. Vain ja ainoastaan omiin muroihin tässä kustaan, kun keskenään tapellaan. Uidaan tällä hetkellä aivan liian syvällä.


Ja hjallis todisti olevansa täysi ihmiskyrpä itkemällä kannustuksen puutteesta. 1500 nimeä parissa päivässä ja odottaa silti, että jossain treenihöntsässä kaikki huutavat kurkkunsa käheäksi? Jos kannettaisiin vastuu omista touhuista ja pidettäisiin ne leuat vaikka kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sitten on siipi, joka hyväksyy Jeren Jokeripaidassa. Heille Harkimo on edelleen se henkilö, joka aikoinaan pelasti Jokerit kuoleman partaalta. He antavat kaikkensa otteluissa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Heille Jokerit on aina se sama, pelasi siellä kuka tahansa tai pelasi Jokerit missä liigassa tahansa. Itse en tätä ajatusmaailmaa sellaisenaan osta, koska inhoan ajatusta, että jääkiekko on nykyisin pelkkää

En sano muista luokitteluistasi mitään, mutta tämä ei mielestäni osu oikeaan. Siinä on kolme virhettä:

1. Esimerkiksi minä hyväksyn Karalahden Jokereiheihin mutta olen ollut vuosia kriittinen Hjalliksen toimille, päätöksille ja panokselle mitä hän on Jokerien joukkueen kasaamiseen antanut.

2. Ei ole suinkaan sama kuka Jokereissa pelaa. Jarkko Ruutu on ollut alusta saakka täysi turhake ja pelle jota ilman joukkue menestyisi paremmin jos sama summa fyrkkaa olisi käytetty toiseen pelaajaan. Karalahden palkkaamista vastustin mutta kun se tehtiin, en koe joukkueen olevan syyllinen. Lisäksi Karalahdesta uskon että hänen kanssaan joukkue menestyy paremmin kuin ilman häntä. Iso ero kun vertaa JRuutuun josta ei ole ollut isossa kuvassa kuin haittaa Jokereille ja varsinkin Jokerien imagolle. Silti en ole laittanut Jokerien joukkuetta boikottiin vaikka siellä vieläkin pelaa halveksittava (johtuen omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään) Jarkko Ruutu.

3. Protestit Hjalliksen toimista olen monen muun lailla suunnannut Hjallista, en joukkuetta vastaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
...Ei ole suinkaan sama kuka Jokereissa pelaa...

Olettaen, että tämä on jonkin sortin statement, niin miten tämä mielestäsi näkyy Jokeri-joukkueessa? Vaikea kuvitella ketään suurempia Hifk-nimiä Jokereihin, kuin nämä Ruutu sekä Karalahti nyt etenkin.

En oikein edes keksi, miten asiaa voisi entisestään "pahentaa", ehkä tuomalla sisään Lennart Petrell sekä Kibe Kuhta. Sitä paitsi voisin kyllä itse nykytilanteessa kuvitella, että Lennu siirtyisi Jokereihin. Ainakin Jokerien organisaatiolle tämä olisi varmaankin ihan ok, Lennu itse toki saattaisi olla eri mieltä.

Pointti on se, että nyt Karalahden tultua mikään ei ole enää pyhää. Tämän jälkeen ei ole mikään suurin yllätys, jos nimet Söderholm, Pesonen, Petrell&co pyörivät Jokeri-huhuissa hankintalistalla.

Hjallis oli muuten oikeassa palkatessaan Karalahden EP:n protesteista ja addresseista huolimatta. Inhorealistisesti Hjallis taisi aavistaa, että fanit jakaantuvat ja suuri osa kiittelee Jereä "hyvästä pelistä" jo ensimmäisen harkkahöntsän jälkeen..

edit. lisätään nyt loppuun, jottei jää epäselväksi, että pelimieshän Jere on isolla P:llä, hyvä hankinta takalinjoille.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Ensimmäinen ottelukuva Jerestä paita päällä toi minullekin ensimmäisen ihmettelyn ja jostain syystä tunnepuoli koki kuvan haasteelliseksi. Jos tunnelma ei hallissa parane kauden edetessä ja EP istuu hiljaa kuin kirkossa, ehdotankin seuraavaa: Jere kaivaa "omasta"(veli venäläisen) pussista esim. ilmaisen vierasmatkan tms adressin allekirjoittajille tai kenelle yhdistys&capot haluavat rahat kohdentaa. Puhutaan kuitenkin suolarahoista vs äänettömään halliin, joka karkottaa satunnaiset katsojat ifkn halliin. Joukkue tarvii enemmän kenties kuin koskaan sitä kuudetta kenttäpelaajaa ja ainakin meikäläinen haluaa poistua liigasta voittajana!

En tiedä muista ihmisistä, mutta allekirjoittaneen ego rakastaa huomiota ja materiaalisia lahjoja. Ainakin parisuhteessa isojakin mokia "annetaan anteeksi" oikeilla lahjoilla hymiö.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olettaen, että tämä on jonkin sortin statement, niin miten tämä mielestäsi näkyy Jokeri-joukkueessa? Vaikea kuvitella ketään suurempia Hifk-nimiä Jokereihin, kuin nämä Ruutu sekä Karalahti nyt etenkin.
En oikein edes keksi, miten asiaa voisi entisestään "pahentaa"

Kyse ei ole pahentamisesta vaan siitä, että jos hankitaan "ryvettynyt" pelaaja, hankinnasta pitäisi olla vähintäänkin jotain hyötyä Jokerien menestykselle. Subjektiivisen näkemykseni mukaan JRuutu on pelaaja josta Jokerit on aina maksanut enemmän kuin saanut niin joukkueen osalta kuin imagon osalta. Tiedän että osa Jokerien pelaajista häpeää Rudin kaatuiluja, kyykkäämisiä ja hanskan heilutusta niitä pudottamatta.

Siksi mun on vaikea käsittää miten Rudi voidaan hyväksyä, mutta joukkuetta auttava ja sen peliä parantava Karalahti ei. Molemmat on HIFK-miehiä muniaan myöten.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ensimmäinen ottelukuva Jerestä paita päällä toi minullekin ensimmäisen ihmettelyn ja jostain syystä tunnepuoli koki kuvan haasteelliseksi. Jos tunnelma ei hallissa parane kauden edetessä ja EP istuu hiljaa kuin kirkossa, ehdotankin seuraavaa: Jere kaivaa "omasta"(veli venäläisen) pussista esim. ilmaisen vierasmatkan tms adressin allekirjoittajille tai kenelle yhdistys&capot haluavat rahat kohdentaa. Puhutaan kuitenkin suolarahoista vs äänettömään halliin, joka karkottaa satunnaiset katsojat ifkn halliin. Joukkue tarvii enemmän kenties kuin koskaan sitä kuudetta kenttäpelaajaa ja ainakin meikäläinen haluaa poistua liigasta voittajana!

En tiedä muista ihmisistä, mutta allekirjoittaneen ego rakastaa huomiota ja materiaalisia lahjoja. Ainakin parisuhteessa isojakin mokia "annetaan anteeksi" oikeilla lahjoilla hymiö.

No vitut se Jeren vastuulla ole mitään vierasmatkoja kustantaa. Hjallis sen saa tehdä, jos joku. Muutenkin aivan naurettava idea, että pitäisi ruveta lahjomaan. Miksei samantien 5€/matsi jokaiselle, joka kannustaa katsomossa?
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Ehdotin siksi, että Jere on kuitenkin The Henkilö, johon tämä kohdentuu. Lainausmerkit siksi, koska oikeasti kyseessä on puhtaasti pr-temppu, jolla voisi olla vaikutusta. En tunne EP:n toimintaa, mutta yleismaailmallisesti ajateltuna Tuomas & capot ovat niitä mielipidevaikuttajia, jotka luovat sen tunnelman halliin ja tästä erityisasemasta johtuen heille kuuluu se arvostus. Sama koskee luonnollisesti jokaista EP:n jäsentä. Sanoilla voidaan pyyhkiä vaikka mitä, mutta ne teot ratkaisevat. Nyky-yhteiskunnassa rahalla on se suuri merkitys ja tästä johtuen joku taloudellinen panostus voisi tarvittaessa saada rauhan aikaan. Uskon, että jokainen lätkää altiivisemmin seuraava tietää ilman mitään värilaseja, että EP on Suomen suurin kannattajaryhmä, joka omalla panoksellaan pystyy vaikuttamaan ratkaisevilla hetkillä otteluun.

Muutenkin ajatus ilmaisesta fanimatkasta "Jeren" piikkiin pystyttäisiin hyödyntämään markkinoinnissa äärettömän hyvin ja vahvistaisi "Minä, Me, Jokerit" identiteettiä. Mikäli joskus tällainen tempaus järjestettäisiin, kenellä olisi palleja tulla sanomaan, että Jokerit ei välitä faneistaan?
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jerestä tulee olemaan kyllä paljon iloa, Väänäsen ohella meidän paras pakki tänään. Ei mitään ylimääräisiä höntyilyjä ja aina kiekko maalille, kun on sen paikka. Valtava ero esim. pakkipari Eroseenkin siinä mielessä, että Eronen venaa sen 5 sekuntia ennen kuin toimittaa kiekon viivasta logoon. Toivottavasti pysyy kunnossa, huikea parannus Mastoon!
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Jerestä tulee olemaan kyllä paljon iloa, Väänäsen ohella meidän paras pakki tänään. Ei mitään ylimääräisiä höntyilyjä ja aina kiekko maalille, kun on sen paikka. Valtava ero esim. pakkipari Eroseenkin siinä mielessä, että Eronen venaa sen 5 sekuntia ennen kuin toimittaa kiekon viivasta logoon. Toivottavasti pysyy kunnossa, huikea parannus Mastoon!

Olisihan se ihan toivottavaa, että Karalahti pelaisi hyvän kauden. Ihan tarpeeksi tässä tuntuu taas olevan muuttuviatekijöitä mm. maalivahti ja sentteri tilanne. Tosin Mastoa paremmin on helppoa pelata kyllä se Masto siellä puolustuksessa oli täysi pujottelukeppi.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Allekirjoitin adressin Karalahtea vastaan, mutta kun mies on joukkueessa niin sitten kannustetaan häntäkin. Ja junalauta miten hyvä pelaaja Jere onkaan. Aina oikeassa paikassa, hyvin pysyy vauhdissa mukana, periksi ei anna milliäkään ja viivakuti on juuri tarpeeksi kova ja menee maalille asti. Tästä äijästä on kaiken surun jälkeen meille todella paljon iloa. Todella kovan luokan signaus liigaan.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
mutta kun mies on joukkueessa niin sitten kannustetaan häntäkin. Ja junalauta miten hyvä pelaaja Jere onkaan.

Tässä tiivistyy omat fiilikseni melko tehokkaasti. En olisi välttämättä halunnut, mutta omien takana seistään ja Jokerien maalia juhlitaan tekijästä, syöttäjistä tai saatana jäähyllä istuvista pelaajista huolimatta. Jos Jere tekee sen, fine. Jos Mäki tekee sen, fine. Kunhan Jokerit tekee sen, millään muulla ei ole merkitystä. Tämä on tulosurheilua ja loppujen lopuksi vain tulos ratkaisee, ei omien pelaajien tekemät maalit tai muut mukavat asiat.

Taisin aiemmin kirjoittaa jotakin sellaista, että vaadin Jereltä enemmän kuin muilta pelaajilta. Tarkkaa sanamuotoa on muista, mutta mulle Jere kaikesta huolimatta kelpaa tällaisenaan. Itse pystyn hyväksymään "merkatut" miehet jos he ovat oikeasti vahvistuksia. Samoin pystyn hyväksymään "fleguilijat" jos he ovat joukkueen aatelia. Kumpaakaan pelaajatyyppiä en suuremmin arvosta tai lähtökohtaisesti haluaisi heitä joukkueeseen, mutta tulos lopulta ratkaisee. Vaikka Semir, Porokuningas, Mäksä ja Ossi nyt esimerkiksi ovat pelaajia omaan makuuni, tarvitaan pakkaan muutakin. Jos sen "muun" takia joudutaan tekemään kompromisseja ei-pelillisten seikkojen kohdalta, fine.

edit: Ja Kaikesta huolimatta Jere narripaidassa on näkynä sellainen, että hieman vieläkin aristaa. En tiedä tottuuko tuohon milloin(kaan), mutta mielummin tulosta tekevä "hirvitys" kuin joku siirtorajan tuntumassa haettu "neutraali" kaveri koodinimellä Lupa.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Itsekkään en Karalahtea välttämättä halunnut joukkueeseen. Pakko kuitenkin nyt myöntää että on kyllä todella hyvä pelaaja edelleen. Todella rauhallinen ja kiekkovarma ja vetokin lähtee terävästi. Juuri sitä mitä on kaivattukin monta vuotta jo. Ero esim. viime kauden Mastoon on aivan järkyttävä. Ainoastaan hyvillä peliesityksillä Jere voi voittaa kaikki negailijat puolelleen ja hyvin ainakin aloittanut.
 

faro

Jäsen
Kiva kuulla, ettei Karalahti olekkaan niin hidas kuin kaikki väittivät. Varmasti yksi liigan kovimpia pakkeja. Jere on nyt kuitenkin jättänyt päihteet pois ja on ollut jo useamman vuoden rautaisessa kunnossa ja pelitaidoiltaan pärjäisi Khl:ssä hyvinkin. Hyvä hankinta!
 

Bodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sika-Jokerit: Antti Tyrväinen, Rudi, Semir & Jere
Tappelija Trevor Gillies on tulossa Liigaan. Haastoi viime kaudella Jereä mutta Jere veti kilpikonnat tyyliin Valtonen kun Nielikäinen hyppäsi selkään vuonna nakki ja peruna.

Miksi muuten Jere on aina ollut niin nössö ja huono tappelija? On kuitenkin aina esittänyt niin kovaa kundia mutta aina tullut pataan tai ei ole lähtenyt.
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Miksi muuten Jere on aina ollut niin nössö ja huono tappelija? On kuitenkin aina esittänyt niin kovaa kundia mutta aina tullut pataan tai ei ole lähtenyt.

Voisiko olla niin, että Jere on jääkiekkoilija ei tappelija. Jos sä haluat tappelua katsoa, niin kannattaa mennä klo 04 jälkeen nakkikioskin eteen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Miksi muuten Jere on aina ollut niin nössö ja huono tappelija? On kuitenkin aina esittänyt niin kovaa kundia mutta aina tullut pataan tai ei ole lähtenyt.

Nössöydestä tiedä, mutta tappelujen osalta se hitaus taas. Jerellä on sellaista hidasta voimaa( vähän kuin Seppo Rädyllä verrattuna Zeleznyyn ), ja kädet ovat tappeluja ajatellen auttamattoman hitaat. Ei saa niillä kaveria horjutettua tai nopeita iskuja aikaan, vaan Jeren tappelut ovat aina sellaisia unettavia paineja. Tappeluja rajoittava tekijä on myös se, että maajoukkuetason pakkeja ei ole niin usein vara menettää suihkuun ja pelikieltoon. Näin siis liigassa, NHL:ssa ja KHL:ssa ei ole ollut niin korvaamaton tietenkään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kun lasketaan Karalahden plussia ja miinuksia niin on huomioitava kaikki se negatiivinen mitä on tullut myös katsomon puolella ja kannustukseen. Pelillisestihän Jereä tuskin on monikaan epäillyt etteikö taso olisi riittävä liigaan. Niin pitkään kun kannustus on olematonta ja fanien osalta on nähtävissä selvää jakautumista niin voidaan miettiä kannattiko, rahallisesti myös tämä hankinta on todella kallis koska Jeren palkan lisäksi samalla oven avauksella laitettiin Markus Nordlund katsomoon ja etsimään uutta pelipaikkaa jostain muualta kuin Jokereista. Tässä puhutaan varmasti lähemmäksi 500 000 euron rahallisesta satsauksesta jonka seurauksena myös fanitoiminta on hyvin hajanaista ja pitkä hyvä positiivinen kehitys katkesi kuin kirveellä lyöden.

Kannattiko? Tämän hetken tilanteen perusteella tuon 500 kiloa olisi voitu kohdistaa oikeiden ongelmien korjaamiseen ja se ei olisi hajoittanut fanitoiminnan hyvää kehitystä. Elämä on valintoja, tämä on yksi sellainen jossa olisi ehkä kannattanut tehdä joku toinen ratkaisu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kun lasketaan Karalahden plussia ja miinuksia niin on huomioitava kaikki se negatiivinen mitä on tullut myös katsomon puolella ja kannustukseen.

Ihan oleellinen asia.

Meikeläisen silmin olette kuitenkin erittäin epäjohdonmukaisia. Pesunkestävä Mr. HIFK Jarkko Ruutu on monen unelmapelaaja vaikka hän on aiheuttanut Jokereille enemmän vahinkoa kuin Karalahti pystyy ikinä tekemään. Jarkko Ruutu kyykkyineen, kaatuiluineen jne on vain pienin osa tämän oksetuksen tekemisiä. Pahinta on se, että Jarkko Ruutu laittoi kanssapelaajat, joukkueen valmentajat ja Jokerien johdon täysin seinää vasten tekemisillään ja tekemättä jättämisillään tietyssä ET-ottelussa. Koko ikävän paskan joka johti käskyttämiseen, pahoinpitelyyn ja kaikkeen muuhun hyvin ikävään asiaan, sen perussyy on Jarkko Ruudun ämmämäinen toiminta useissa erillisissä kohtaamisissa otteluissa Jokerit vs HIFK. Jarkko Ruutu on syönyt Jokereita sisältä (me-henki, moraali) paljon enemmän kuin kaiketi kukaan täällä tietää. Totta kai virallisesti ollaan Jarkko Ruudun takana kun hän kyykkää tai kaatuilee taas, mutta moni pelaaja on täysin vittuuntunut Jarkko Ruutuun. Ruutu vie yksinkertaisesti Jokereita miten haluaa ja täällä moni sinun lisäkseksi ihailee tämän kusipään toimintaa. Juuri JRuudun toiminta on vienyt Jokerit SM-liigan halveksituksi joukkueeksi entisen taitokiekkoon perustuvan imagon sijaan. Juuri JRuudun toiminta on kaivanut Jokerien ja HIFK:n väliin sellaisen rintamalinjan, jota ilman voitaisiin keskittyä jääkiekkoon.
 
Juuri JRuudun toiminta on vienyt Jokerit SM-liigan halveksituksi joukkueeksi entisen taitokiekkoon perustuvan imagon sijaan.

Tämän kaiken voi kaiketi tiivistää että ikuista peukkuja Jarkko Ruudulle. Olen aina ihaillut miten yksi mies pystyy vaikuttamaan niin jumalattoman määrään porukkaa ja nauraa matkalla pankkiin. Yksi vie ja muut vikisee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös