Mutta on kuitenkin niin urvelo pönttö, että istuttaa sitkeästi Ramua ja Piiparista (vai onko loukkaantunut?) katsomossa, vaikka nyt juuri tarvittaisiin tuoreita jalkoja. IFK:lla on todella laaja rosteri, ja jos päävalmentaja ei olisi urvelo pönttö, saisimme siitä selkeän edun Lukkoon nähden. KJ ottaa varmaan Wärnin kokoonpanoon Raumalla, mutta pitäisi olla pokkaa tehdä isompia muutoksia, jotta voidaan luistella Lukolta jalat alta. Ja peluuttaa tasaisemmin. Asia, jota KJ ei ole ikinä osannut, eikä tule varmasti ikinä oppimaan.
Ramun keissi on todella ristiriitainen. Itse olen siinä uskossa, että mistään fyysisestä loukkaantumisesta ei ole kysymys. Sitä en sitten tiedä, olisiko Ramukin kärsinyt influenssasta ja oman kokemuksenkin pohjalta tämä tämän kevään viirus on todella voimat vievä ja monilla pitkäkestoinenkin. Tähän flunssateoriaan en kyllä usko. Enkä todellakaan myöskään usko, että millään mahdollisilla ensi kauden sopimuksilla olisi mitään merkitystä, vaan kysymys on ihan jostain muusta.
Nyt tarvitaan jalkoja ja kirkasta mieltä. Ja niitä pitäisi kaiken järjen mukaan Ramulta löytyä, jos suhtautuu ammattiinsa sen vaatimalla vakavuudella. Ja miksei suhtautuisi? Kyllä Ramukin pelaa ensi kauden diilistään ja nykyinen popparointi ei edistä neuvotteluja millään tavalla, päinvastoin.
Peluuttamisen tasaisuudestakin olen samaa mieltä. Tosin eilen Turresta ei ainakaan olisi ollut pelaamaan yhtään enempää. Jalat olivat todella lyijyä. Ja alivoimalla se nyt ei kertakaikkiaan käy. Villen tilalla olisi kannattanut kyllä av:lla peluuttaa Liivikiä, koska Simon jalka kyllä liikkui hyvin ja muutenkin on av:lla erittäin käyttökelpoinen pelaaja.
Toivon ja uskonkin, että huomenna nähdään kokoonpanomuutoksia. Saattaa jopa olla, että Lunkka heitetään maaliin. Tosin eilisen perusteella Juuson en usko olevan erityisen väsynyt, mutta isossa kuvassa taas Juusolle voisi tehdä hyvää yhden pelin lepo. Just in case of the emergency, juu nou. Melartilla luulisi olevan tuoreita jalkoja, mutta toisaalta taas, liike ei hänen valttinsa ole. Mutta uskoisin hänen pärjäävän juuri Lukkoa vastaan. Kovasen toivottaisin enemmän kuin mielelläni takaisin kentälle, mutta ilmeisesti tilanne on se, että hän ei ole pelikuntoinen.
Kyllä mä sanon, että Liiga on ampunut itseään jalkaan poistamalla seiskapakin ja 13:nnen hyökkääjän. Ja mikä juttu sekin on, että jatkoerissä ei ole SM-Liigan mainoskatkoja? Yhtäkkiä pelaajat eivät kaipaa enää lepoa ja juomataukoa, mutta varsinaisella peliajalla kaipaavat? Joku Liigassa unohtanut myydä mainoksia?