Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Siksi oma näkemykseni on, että tämän tyyppisiin hankintoihin menevät rahat menevät täysin "harakoille". Näillä vain paikkaillaan epäonnistunutta joukkueen rakentamista. Ihmettelen edelleen suuresti, miksei TPS pysty toimimaan muulla tavoin kuin mitä nykyisin tehdään.
Ehkä muotoilin huonosti, mutta tarkoitin sitä, että lyhyen tähtäimen hankintana täytti paikkansa. Ja TPS tarvitsi hetkellistä apua. Mun ymmärtääkseni Halpernilla ei paikattu epäonnistunutta joukkueen rakentamista vaan sitä, että Kumeliauskas on/oli sairastuvalla. Se että vapaana oli noinkin kova peluri joka tarttui täkyyn, oli tavallaan sivujuoni tässä, saatiin huippuosaamista kokeneen sentterin muodossa. Kyllä näitä rosterin paikkahankintoja voi mun puolesta käyttää, jos saadaan laadukas kaveri, josta on oikeasti apua.
Mutta ei tämä mikään strateginen linjaus voi olla, että pelaajia hankitaan 10 pelin soppareilla, eli pitkällä tähtäimellä näin ei voi toimia.
Erottaisin tässä Halpernin epäonnistuneesta joukkueen kasaamisesta, hänen tuloaan tuskin kukaan osasi ennustaa ja lähtö oli melko selviö, tavallaan molemmat saivat haluamansa.
Luceniuksen hankinta on sitten eri asia, hänen kanssaan on mun mielestä selvästi UTJ:n toimesta lähdetty ajatuksesta että olisi koko kauden vahvistus jos vaan saa valmennuksen vakuutettua olevansa sopimuksen arvoinen.