Jatkosopimuksia heti! Mutta kenelle?

  • 97 498
  • 443

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Franz kirjoitti:
Strömberg... ...jatkohaluistaan

Strömberg ainakin E-Saimaan haastattelussa sanoi ehdottomasti haluavansa täällä jatkaa jos vain SaiPa sopparia tarjoaa(toki sopimuksen nyt pitää olla kohtuullinen, eli ei mitään orjapalkkaa) kun vaimokin olisi ihan piakkoin työn perässä tänne muuttamassa ja kun on lapsi ja kaikki niin reissaaminen ei kuulemma kiinnostaisi ja kaupunki on hänen mielestään ihan hyvän kokoinen ja mukava.
 

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Mielestäni kannattaisi nyt tehdä ne jatkopahvit jos niitä meinataan tehdä. Viime kaudella sössittiin huolella jatkopahviasiat. Tai siis näin olen kuullut.

Kuulemani mukaan joukkueessa viilettäisi edelleen mm. kaverit nimeltä Antonio Pilderrama ja Jones Vihko, jos vain oltaisiin osattu tehdä oikeaan aikaan oikeanlaiset kaupat.

Immonen on ollut hyvä ja esittää kokoajan parempia otteita, joten nyt jatkoa kouraan. Kavanaghin kanssa kannattaisi varmaankin myös tehdä pahvi ainakin tämän kauden loppuun.

Ströbä tuntuu olevan hyvä joukkuepelaaja ja maalilla esitykset ovat olleet vähintäänkin kohtalaisia. Jos jotain kultakimpaletta maalille käydään etsimään, niin kyllä Mikko ainakin kakkosmaalivahdin paikan hoitaa vähintäänkin hyvin. Kuitenkin toivon, että kaveri alkaa voittamaan meille pelejä ja nousisi selväksi ykköseksi Zepperin ohi.

Itse sainaisin ainakin vuoden jatkon Ströbälle.

Hakkarainen, Jokila, Levokari ja Tuominen voitaisiin päästää menemään. Näistä Tuominen on ollut todellinen pettymys. Jalka liikkuu, mutta pää ja kädet eivät näytä toimivan. Taklaisi edes joskus.
Näiltä muilta en edes odottanut ihmeitä. Toivottavasti eivät olleet kalliita.

Noh, kassellaan...
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
haltija kirjoitti:
Kavanaghin kanssa kannattaisi varmaankin myös tehdä pahvi ainakin tämän kauden loppuun.

Soppari tästä ja ensi kaudesta sillä ehdolla tietysti ensi kausi, että jos änäri kutsuu niin sitten kutsuu. Tosin en tiedä olisko mies sitten kuinka kallis jos tekis tuonne saakka sopparia ja varsinkin kun täysillä veroilla menis jo sitten.

Tietysti vähän aikaista sanoa miehestä tuollaista, että sopparia vaan, mutta sen mitä olen saanut käsitystä niin jengi ois ollu tyytyväinen muutenkin kuin pisteiden valossa, vaikka taklauksia ei olekaan tullut. Mutta jos tulee riittävästi pisteitä niin eikö se riitä vaikka ois mikä kanukki.
 

Ferris

Jäsen
Niin, huvittavaahan tässä on se, että jos Aksun huhuilut blogissaan pitävät paikkansa, niin voipi vielä olla niin ettei Kavaa nähdä koko loppukautena SaiPan riveissä. Syyn varmasti arvaa jokainen.

Jos Kava päästetään try-outin jälkeen pois (olettaen että ollut loppuun ast hyvä) niin kyllähän meno ois taas niin saipamaista kuin olla ja voi....
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ferris kirjoitti:
Jos Kava päästetään try-outin jälkeen pois (olettaen että ollut loppuun ast hyvä) niin kyllähän meno ois taas niin saipamaista kuin olla ja voi....
Ei ole mahdollista, että tuo nyt voisi enää kaatua pelkästään rahaan, kerran kaikki muu on selvää. Silloin syötäisiin uskottavuutta jo niin paljon, että voitaisiin ajatella, että SaiPaa johtaa edelleen aivan väärä henkilö. Kyseessä yksi mies ja vajaan puolen kauden palkka, vaikka kuinka ollaan pieni seura, mutta eikai sentään aivan avuton kuitenkaan. Ennemmin täytyy siivota yksi tai kaksi muuta palkkaa muualle kuin luopua sellaisesta, josta todellakin on hyötyä. Kyllähän Kava pitää pystyä pitämään, mikäli pelimieheksi osoittautuu, kuten vahvasti näyttää. Ei ole muuta vaihtoehtoa.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, Jarkko Nieminen
Olenko kuullut omiani vai pitikö tänään olla lehdistötilaisuus, jossa kerrotaan kavanaghin kohtalo ja mahd. jatkosopimuksia? Voi olla että olen nähnyt unia.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
punaviivakerho kirjoitti:
Olenko kuullut omiani vai pitikö tänään olla lehdistötilaisuus, jossa kerrotaan kavanaghin kohtalo ja mahd. jatkosopimuksia? Voi olla että olen nähnyt unia.
Alunperin SaiPan piti tänään ilmoittaa Kavanaghin jatkosta mutta tämä on siirtynyt ainakin huomiseen. Mahdollista on, että väännetään kauden 2007-08 rahallisesta korvauksesta.
 

Tupen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, Saipa, sympatiat HIFK:lle
Murmeli kirjoitti:
Alunperin SaiPan piti tänään ilmoittaa Kavanaghin jatkosta mutta tämä on siirtynyt ainakin huomiseen. Mahdollista on, että väännetään kauden 2007-08 rahallisesta korvauksesta.

Eikös Aksu blokissaan kirjoittanut että tänään julkaistaan kävi miten kävi. Niin se vaan taitaa olla että kiekkomaailmassa mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma ja mitään ei kannata puhua varmana etukäteen.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tupenpurija kirjoitti:
Eikös Aksu blokissaan kirjoittanut että tänään julkaistaan kävi miten kävi. Niin se vaan taitaa olla että kiekkomaailmassa mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma ja mitään ei kannata puhua varmana etukäteen.
Tuskin mikään neuvottelu jääkiekkomaailmassa on niin mustavalkoista, että voidaan mitään sanoa aikatauluista 100%:n varmasti.

Kavanaghin jatkosta on kuitenkin vielä tänään luvassa tietoa.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Nythän tilanne on sellainen, että viime aikoina tehottomasti pyörineillä Hakkaraisella, Vilenillä, Ojasella ja Holmalla on sopparit kevääseen 2008. Näistä Ojasen ja Holman sopimukset ovat OK, mutta mielestäni Mikolle ja Jaskalle voisi etsiä uutta osoitetta ensi kaudeksi.

Koholla, Kossulla, Immosella ja Lundbergillä sopimukset loppuvat tähän kevääseen. Kaikki saisivat minun puolestani jatkaa joukkueessa myös ensi vuonna. Vahvasti kuitenkin epäilen, että kolme neljästä lähtee muihin maisemiin, ellei olla tarpeeksi ajoissa (nyt) hereillä.

Niin, ja Snellmanin optio käyttöön myös. Mies näyttää saaneen taitonsa takaisin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Spac kirjoitti:
Niin, ja Snellmanin optio käyttöön myös. Mies näyttää saaneen taitonsa takaisin.
Joo, mutta jos nyt perinteisen kyyniseksi heittäydytään ja vanhat merkit pitävät paikkansa, niin tuo optio on taas silkkaa silmänlumetta ja mies karkaa jonnekin Kerhoon tai Blyysiin ennen kuin ehditään huomatakaan.

Voin toki olla väärässäkin. Toivottavasti olen.
 

Kercs

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa & taskuraketit
Ferris kirjoitti:
Aksun blogin mukaan tänään SaiPu julkaisee pari jatkosopimusta.

http://saipa-aksu.blogspot.com/2007/01/tnn-tapahtuu.html#links
Toivottavasti kaksikko Snellman - Immonen. Siinä olisi ensi kaudelle hyvä hyökkäysvitja, kun isketään vielä Ryhänen sinne laidalle. Jatkuvuutta. En toki repisi peliverkkareita, mikäli Koskenkorva tai Tikkasen Harri olisi tällännyt nimensä jatkosopimuspaperiin. Optiothan Tikkasella ja Snellmannilla on, mutta katsellaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Odotin vähän, että olisi ollut sopimuspelaajien joukossa Kossu tai Snebu, mutta ehkä se oli vähän epärealistista tässä vaiheessa.

Katsotaan, josko vaikka toisen saisi pidettyä...
 

Aksu

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Odotin vähän, että olisi ollut sopimuspelaajien joukossa Kossu tai Snebu, mutta ehkä se oli vähän epärealistista tässä vaiheessa.

Katsotaan, josko vaikka toisen saisi pidettyä...

Mielipiteitä mielipiteitä, mutta minä pidän/pidin Immosta Koskenkorvan ohella tärkeimpänä hyökkääjänä pitää. Vapaita potentiaalisia senttereitä ei markkinoilla liikoja pyöri.

Lisäksi ura on kovassa nousussa ja kehitystä tapahtuu koko ajan jokaisella osa-alueella, joten voimme hyvinkin odottaa ensi kaudelta todella kovia saldoja jos/kun kaikki sujuu suunnitelmien mukaan.

Snellmania yhtään väheksymättä Immonen on SaiPan palapelissä huomattavasti isompi palanen. Hyvinkin mahdollisesti ensi kauden ykkössentteri.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aksu kirjoitti:
Mielipiteitä mielipiteitä, mutta minä pidän/pidin Immosta Koskenkorvan ohella tärkeimpänä hyökkääjänä pitää. Vapaita potentiaalisia senttereitä ei markkinoilla liikoja pyöri.
Totta, totta. Immonen on erittäin hyvä, että saatiin pidettyä joukkueessa. Luultavimmin vastuu kasvaa lisää ja kokemusta karttuu ja muuta, niin voi olla ensikaudella jo todella kova luu. Toivon näin.

Kossun kyllä haluaisin pitää joukkueessa myös.
 

emz1

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Odotin vähän, että olisi ollut sopimuspelaajien joukossa Kossu tai Snebu, mutta ehkä se oli vähän epärealistista tässä vaiheessa.

Katsotaan, josko vaikka toisen saisi pidettyä...
Eipä tässä vaiheessa oikein mitään Kossua osannut odottaa. Snellman oli toinen mahdollinen Immosen rinnalla. Tuomisen sopimukseen olen ihan tyytyväinen, miehelle on annettu peliaikaa loukkaantumisten takia nyt, ja on ilmeisesti alkanut jollain lailla paremmin se pääkin kestää kovia tilanteita, parilla maalilla on ainakin kiittänyt!

Viime keväällähän Tuomisen peliaika play-offeissa oli aikalailla 0. Toivotaan että tulevalla kaudella tekee ne harritikkaset!
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ted Raikas kirjoitti:
Odotin vähän, että olisi ollut sopimuspelaajien joukossa Kossu tai Snebu, mutta ehkä se oli vähän epärealistista tässä vaiheessa.

Katsotaan, josko vaikka toisen saisi pidettyä...

Miksi?

Ei se Snellman niin häävi jamppa ole ollut, vaikka maaleja on jonkun verran lätkytellytkin.

Immonen&Tuominen, erittäin tyytyväinen olen tähän kaksikkoon. Tuominen on todella ottanut jättiharppauksen viime kauden peleihin, ja uskon että koko ajan paranee. Samanlaiseen hallintaan kuin Mestiksessä on potentiaalia, kuten Joni itse sanoi, itseluottamuksen ollessa kohdallaan.

Immonen on Immonen, olen alusta asti tykännyt, mutta tuntuu parantavan kuin sika juoksuaan. On mielestäni aika kova suoritus saada Jarkko vieläkin jäämään tänne 1+1-sopimuksella. Kummalla optio mahtaa olla?

Snellmanin pitämistä en pidä tärkeimpänä muuttujana ensi kauden rosteria kyhättäessä, samantasoinen jamppa on täysin hankittavissa. Sellaista eteenpäinmenoa Villen otteissa ei ole tapahtunut, kuin minä toivoin. Tappamisenmeininki puuttuu, ja peli menee välillä liikaa näpräilyksi. Ahnaampaa hakeutumista maalintekopaikkoihin ja enemmän laukauksia, ei Snellmanin laukaus mikään huono ole. Taitava mies on, mutta uhrautuvampia otteita kaivataan.

Koskenkorvan pitäminen olisi suorastaan huikea veto SaiPalta, mutta uutta sopimusta tehtäessä toivon otettavan huomioon että edes Koskenkorva ei ole mikään 150 000€:n mies. SaiPan toimistolla tämmöiset seikat on tosin aina osattu ottaa huomioon. Muualla miehen taso ei riitä 1-2 ketjuihin. Eiköhän Kossun kohdalla ulkomaat ala tulla kyseeseen.

Kuinka on Kohon sopimuksen laita? O-P:n sopimusta pidän välttämättömänä. Palomäen kohdalla on syytä istua alas ja keskustella huolella mihin päin mies haluaa kehittyä, potentiaalia olisi myös tätä hetkeä kovempiin pistesaldoihin, ei kai Mikko aio profiloitua peruspakiksi tuolla hyökkäyspotentiaalilla?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Korjasin jo mielipiteeni. Immonen on todella hyvä kiinnitys ja mielelläni katselen miehen pelaavan SaiPassa jatkossakin.

Tuominen on vähän niin ja näin. Jos kehitys jatkuu tähän malliin niin olen tyytyväinen, ei varmasti kallis pelaajakaan.

Vaikka rico ei Snellmanille lämpenekään, niin näkisin myös hänet mielellään SaiPassa ensikaudellakin. Miehessä on maalintekijäntaitoa ja potentiaalia, ja sitä kyllä tarvitaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ted Raikas kirjoitti:
Tuominen on vähän niin ja näin. Jos kehitys jatkuu tähän malliin niin olen tyytyväinen, ei varmasti kallis pelaajakaan.

Itse olen Tuomisen jatkoon älyttömän tyytyväinen. Kävin katsomassa SaiPa-HPK -pelin ja nimenomaan Tuomisen kehittyminen pisti silmään. Hänen kiekollinen pelinsä oli parantunut, malttia oli tullut lisää ja roolikin oli isompi. Paljon kehuttu Tikkanen sen sijaan oli pettymys tuossa pelissä.

Itse en jäisi kamalasti itkemään vaikka Tikkanen lähtisikin johonkin ison rahan perässä, koska Tuomisesta voisi hyvinkin kehittyä SaiPan kiekollinen ykköspakki.
 

ahal

Jäsen
mirasane kirjoitti:
Itse olen Tuomisen jatkoon älyttömän tyytyväinen. Kävin katsomassa SaiPa-HPK -pelin ja nimenomaan Tuomisen kehittyminen pisti silmään. Hänen kiekollinen pelinsä oli parantunut, malttia oli tullut lisää ja roolikin oli isompi. Paljon kehuttu Tikkanen sen sijaan oli pettymys tuossa pelissä.

Itse en jäisi kamalasti itkemään vaikka Tikkanen lähtisikin johonkin ison rahan perässä, koska Tuomisesta voisi hyvinkin kehittyä SaiPan kiekollinen ykköspakki.
Hapalla on selvästi pienoinen laskukausi menossa, eipä sitä kukaan pysty samaa tahtia koko kautta pelaamaan, mutta uskon että HT on vielä keväällä kova luu. JT tuo mukavan lisän kiekolliseen osaamiseen, periaatteessa joka parissa on nyt myös peliä avaavia kavereita. OP, MP ja muut ovat lähinnä perusosastoa. Mutta tietysti PL ja JR sekoittavat pakkaa tervehtyessään.

Sekä Strömberg että Tuominen herättivät Jukureissa pelatessaan huomiota varmuudellaan ja tasaisuudellaan. Kumpikin nauttii paljosta peliajasta, mikä on tietysti ymmärrettävää. Nyt vaan odotellaan, josko MS onnistuisi vakuuttamaan otteillaan. Ja mitä tekee zepperi, ja Hostikalla on jo 2008-pahvi.

En eilen seurannut erityisesti, kenen jäällä ollessa Ässät maaleja latoivat (vrt. Tuominen kentällä!?), mutta hieman flegmaattista s-puolustus 5-3-tilanteessa oli. Mave sai vapaasti sahata syötöillään puolustusta auki ilman että kukaan edes yritti katkoa tai häiritä. Seurauksena 2 maalia. Mutta oli se ihailtavan tehokasta padoilta. Siinä harjoituksen paikka.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Erinomaisen tärkeät jatkosopimukset.

Mikäli SaiPa onnistuisi tekemään jatkosopimuksen Snellmanin kanssa niin siinähän olisi valmis ketju ensi kaudelle. Valmis ketju pelaajia, joista jokainen on yli 30 pisteen tahdissa parhaillaan ja Snellman 20 maalin tahdissa... olisi aika harvinaista herkkua SaiPalle saada tällainen ketju lukittua kokonaisuudessaan.

Hyökkäyksen sopimustilanne ensi kautta ajatellen näyttää jo varsin lupaavalta. Pistepörssin järjestyksen mukaan (tämänhetkisellä pistevauhdilla kauden lopussa):

Ryhänen (38 p)
Immonen (32 p)
Holma (28 p)
Vilen
Kolehmainen
Koskinen
Hakkarainen
Ojanen
Paakkarinen

Ja mikäli menestyshaaveita meinataan ylläpitää, niin minkään sortin 'Tikkanen lähtee, mutta Tuominen paikkaa' -skenaariothan eivät saa toteutua. Mitä useampi näistä tämän kauden onnistujista saadaan pidettyä joukkueessa niin sitä helpompihan sitä on lähteä rakentamaan seuraavaa kautta. Ehdottomasti Tikkaselle jatkosopimus, jos vain mitenkään mahdollista taloudellisesti.

Puolustuksessa tällä hetkellä jatkot vain Tuomisella, Virkillä, Levokarilla ja Lippojoella.

Ulkomaalaisista toivoisin jatkoa Lundbergille. Muiden tilalle voikin sitten etsiä uuden kaverin. Petré oli toki erinomainen syksyllä ennen loukkaantumistaan, mutta toipumisen jälkeen ollut kyllä varsin vaisu.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyviä sekä huonoja uutisia. Molemmat jatkosopimukset olivat todella hyviä, mutta huonoa oli se, ettei jatkoja ole saatu enempää. Joukosta Tikkanen, Petré, Grönholm, Lundberg, Koskenkorva, Snellman, Koho olisi toivonut muutamaa sopimusta lisää. SaiPalla on jälleen varsin hyvä runko johon rakentaa, mutta edelleen hieman liikaa avainmiehiä vailla sopimusta ja vastaavasti muutama turha mies sopimuksen alla. Kahta-kolmea enempää yllämainituista ei olisi varaa menettää, jottei perusrunkoa syötäisi liikaa. Ollaan tyytyväisiä näihin mitä nyt tuli ja toivotaan lisää jatkosopimusuutisia mahdollisimman pian.
 

ahal

Jäsen
SaiPan puolustus on yhä pahiten levällään, niin tätä kuin ensi kautta ajatellenkin. Loukkaantumiset ovat tietysti iso rasite, kun lähes jokainen on vuorollaan sivussa. Tepponummisia on nykyään enää vähän. Jonkinlainen avaus tuo Tuomisen kiinnittäminen jatkoon jo oli, mutta sopimuksenalaisia on yhä vain 3+1. Levokaria saadaan ihmetellä ensi vuonnakin, mutta esim. Rönnbergistä on vaikea sanoa mitään, halutaanko vai ei. Ja riittääkö aika edes vakuuttamaan. Hapa ja OPG ovat mielestäni "enemmän sputnikkeja" kuin mitään muuta ja näyttönsä antaneet, joten pitäisin molemmat. Jos Palomäki ei kohoa enää viime kevään lentoon, antaisin mennä.

Jos sitten yhä uskotaan Lipariin (ja miksei) ja Kaijomaahan (mielellään), avoinna on 2-3 pakin ruutu. Petre tuskin toista kautta jatkaa. Mutta vastahan eletään tammikuuta, joten eipäs panikoida.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös