Aivan ensiksi haluaisin kiittää Penaa, jne...
ja sitten huonon huumorin osalta itse asiaan. Täytyy sanoa, että en henk.koht. muista koska viimeksi olisi näin hyvin ollut asiat tulevan kauden osalta tähän aikaan vuodesta. Joukkueen runko on käytännössä kasassa ja enää tarvitaan muutamalle avainpaikalle täsmähankinta ja avot, taistellaan paikoista 6-8. Tämä yläraja tietysti vaatii hieman isompien apua, mutta kuitenkin. Monet täällä tuntuisivat olevan valmiita tyrmäämään esim Tähtisen, Damonin, Pellisen ja Mäkisen sopimukset, mutta itse alan olla hieman toista mieltä, siis jos on mahdollista päästä sopuun finanssipuolen asioissa, järkevissä määrin, niin en näe mitään syytä miksi esim. Tähtinen tai Damon ei voisi pelata ensi kaudella Ässien KOLMOSkentässä. Luomala-Tähtinen/Damon-Mäkinen on takuuvarmasti riittävä kolmoskenttä SM-liigassa.
Muutenkaan ei välttämättä tarvita ykköskenttää tyyliin Pihlman-Immonen-Virtanen, kukalie-Sahlstedt-Kapanen, joka tekee mututuntumalta 40% joukkueen maaleista. Miksi ei olisi mahdollista rakentaa esim. kahta samantasoista ja arvoista ratkaisuihin pystyvää kentällistä, jotka luonnollisesti olisivat kuitenkin hieman heikompitasoisia. Jotenkin minulla on sellainen tunne, että nämä ns. "superkentät" jäävät auttamatta historiaan, koska sellaiset joukkueet kaatuvat, kuin myös voittavat, sen yhden kentän mukana. Eikö pidemmässä jouksussa olisi parempi jos ratkaisuihin olisi potentiaalia useammallakin kentällä? Tähän toivoisin myös hieman vahvistusta/tyrmäystä joltain osaavammaltakin henkilöltä.
Jos kasattaisiin esim ketjut ( mukana _hieman_ spekulaatiota) Kivenmäki-(Kuparinen)-Huhtala ja Savinainen-X-Salminen, ottaen huomioon, että takaa löytyisi myös Luomala-Tähtinen/Damon-(Mäkinen)/Palonen sekä Huhtanen-Sillanpää/(Pellinen)-Sillanpää/Palonen tms nuorisokentällinen, näkisin sen riittävän kevyesti taistelemaan vähintään sääliplayoffien kotiedusta. Nuoret pelaajat kehittyvät, liigan taso yleisellä tasolla laskee kuitenkin hieman vuosittain (tällä hetkellä), niin rahaa ei tarvitsisi erityisemmin haaskata toivotaan-hankintoihin kun tiedettäisin tasan tarkkaan mitä rahalleen saadaan vastinetta ja aikaa sekä rahaa olisi mahdollista sijoittaa puolustuksen kasaamiseen, joka siis tällä hetkellä eniten huutaa vahvistusta.
Lopuksi vielä kerta kiellon päälle. Kiitos Pena, Alpo ja Ässät!