Mainos

Jatkoajan yöelämäopas

• 16 930
  • 33

scholl

Jäsen
Tein muuten Kallioonkin maakuntamatkoja viime talvena. Kävin Sandrossa jossain linjoilla kun sitä kehui NYT-lehti. Siellä oli ihan makea Heineken-baaritiski ja hintataso normikalliota kalliimpaa, joten jengi tulee sinne kauempaa. Siellä oli kanssa jotain musaa ja se oli aika hyvä ilta, tapasin hyvän mimmin siellä, joka tuli istuu viereiseen pöytään ja alkoi jutella mulle. Tosin se meni lopulta liian känniin ja joutui lähtee. Antoi numeron, mutten ole jaksanut sillekään soitella.

Sitten kerran kaveri pyysi mut katsomaan hipsterimeininkiä. Sanoi, että mennään Kallioon johonkin Mascot nimiseen mestaan. Otin taksin sinne ja kun pääsin sisään niin kaveri ei ollutkaan enää siellä. Sinne piti maksaa alakerrassa joku sisäänpääsymaksu, kun oli jotain paskaa musaa. Syy miksi kaveri oli lähtenyt pois oli se, että siellä paikassa oli sinä iltana ammuttu jotain ja siellä oli muka verta. Itse en sitä verta nähnyt. Tiskillä joku nuorempi jätkä tuli mun viereen selittää. Se yritti päteä sillä kuinka montaa tyyppiä on vetänyt neniin, sitten se selitti sitä, että meni kerran lähelle bileisiin johonkin asuntoon, jossa kaikki alkoivat vetää sitä turpaan. Se jätkä yritti monta kertaa kuumentaa mua ja kysyi, että oonks mä sen puolella. Se oli aika uhkaava tilanne, mutta heitin aina jonkun kommentin, jolla se alkoi nauraa ja sitten se aina kommentoi, että vanhempana mä tiedän nämä bilekuviot niin paljon paremmin kuin hän. Baarimikot kattoivat ihmeissään tilannetta. Se laukesi lopulta siihen, että sanoin sille jätkälle, että täytyy käydä kusella. No menin hetkeksi yläkertaan ja kattelin siellä, kun jengi pelasi jotain bilistä tms. Se oli aika erikoinen ilta kanssa.

Oon siis käynyt Kalliossakin. Kävin siellä tosin 2005 myös, vieläkin on yks kauluspaita sen jonkun muijan kämpällä. Se putos jatkoilla mereen se muija veneestä Merisatamanrannassa ja annoin sille sitten mun kauluspaidan ja kun aamulla kauppa aukesi niin yksi kaveri lähti ostamaan sen kanssa sille muijalle uutta kännykkää ja mä kävin sitten ostamassa Moda Aleksanterissa itselleni Bossin paidan ja Hilfigerin takin. Sit käytiin jossain Strindbergillä aamiaisella, mentiin takaisin veneille ja jatkettiin keitotusta iltaan asti. Silloin illalla kävin sen muijan kanssa vielä yhden kaverin kämpällä jossain bileissä. Myöhemmin se pyys mut sitten sen kämpälle, jolloin kävin ekan kerran Kalliossa. Me käytiin tutustumassa Kallioon, tein oikein maakuntamatkan sinne ja muistaakseni Töölössä käytiin sitten dinnerillä, mutta se paita jäi edelleen sen muijan luokse. Se muija esitteli sitä, että se on pesty ja silitetty. No kerran Club Privéssä törmäsin taas siihen muijaan ja se sanoi, että sen numero on vaihtunut. En ollut huomannut, koska en mä soita oikeastaan koskaan mimmeille. Silloin se sanoi, että nyt niillä on neljän naisen jatkot Scandic Simonkentässä ja mun pitää tulla niiden kanssa sinne, ne tarvii miehen. Mulla oli juoma kesken ja sanoin, että tuun kohta. Otin sen puhelinnumeron ylös, sit se lähti, mutta painoin vahingossa jotain väärää nappulaa niin se numero katosi, eikä tallentunut. En mä sit sinne Scandiciin jaksanut lähteä haahuilee, kun ei ollut sitä numeroa. Tollaisia juttuja sattuu aina välillä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mascot ei mielestäni mitenkään ole hipsteripaikka. Toki jonkun mielestä Kalliossa ei muuta olekaan. Mascot on aika perusmesta. Joskus vuosia sitten se oli ihan ok, mutta viimeisimmät kerrat on tuntuneet, että paikka mennyt selkeästi heikompaan suuntaan. Aika perustallaajia siellä käy. Hipsterit on sitten enemmän Siltasessa, näkisin. Sinänsä vähän outo paikka etenkin sisustuksellisesti, mutta terassi on yksi Helsingin tyylikkäimpiä ja oluissa löytyy ihan kohtuullisiakin vaihtoehtoja. Ihan ok brunssipaikka myös. Minus on tosiaan ne hipsterit jotka katsovat muuta porukkaa nenävarttaan pitkin niiden jättisuurien rilliensä takaa.

Valitettavasti Kallio kyllä hipsteröityy jatkuvasti. Pitää tämäkin paikka pilata jollain pseudo-Berliinihengellä, saatana.

Mutta oikeasti hyviä baareja täällä on useitakin.

Edit. No ok, sen verran Mascotista, että siellä toki järjestetään pienimuotoisia keikkoja, jotka voi sitä ironista viiksiporukkaa houkutella paikalle. Ei tosiaan enää veri oikein vedä sinne samalla tapaa kuin joskus viitisen vuotta sitten.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Määrällisesti Kalliossa on paljon baareja, mutta valitettavasti 90% on melkein toistensa kopioita.
No itse diggaan Hilpeästä Hauesta (ns. olohuoneeni) ja William K:sta. No ok, molemmat ovat ketjujen mestoja, mutta silti. Lisäksi Kustaa Vaasasta, Bar Broncosta, Sivukirjastosta ja Kolmesta Kaisasta. Tiedä sitten ovatko kopioita keskenään. Mitään erityisen halpoja eivät ole yksikään. Kustu ehkä halvin noista. Ihan halpispaikoissakin on osassa ioma tunnelmansa, mutta kauhean usein ei jaksa olla. Kuten todettua olen lähinnä hyvän oluen ystävä, joten halvimmat paikat ei sitä yleensä tarjoa. Laatu korvaa määrän kummiskin.

Uusista paikoista Kalliossa Loosister on ihan jees. Ihan ok burgerit.

Mäkikupla on tosiaan parhaita paikkoja vetästä pizza Stadissa. Tosin tuntuisi, että taso on viimeaikoina hiukan pudonnut ja hinnat nousseet?

Suosikkijoukkue
HIFK
Kalliossa Ted raikkaan listan ulkopuolelta hyviä mestoja on vielä Iltakoulu ja Majava-baari. Loosister vaikuttaa olevan vähän samanlainen kuin Loose oli silloin kun se oli alkuperäisessä paikassaan.

Kyllä Mascot kärsii nykyään siitä hipsterileimasta jonkin verran, eikä siellä kyllä itse jaksa käydä ollenkaan, kun hukkuu haalarikansaan vuoden ympäri. Siellä oli ainakin pari vuotta sitten joka toinen päivä joku reggae-ilta, siis siinä vaiheessa kun reggae oli viimeisen päälle ajankohtainen juttu noiden spedejen mittareissa.

Scholl kyllä veti hyvin nippuun noita suomalaisen tai stadilaisen baariskenen ongelmia ja allekirjoitan viestin suurilta osin.

Ehkä suurin ongelma koko skenaariossa on suomalaisen tapa dokata huomattavan humalahakuisesti, eli baarin valinnassa ja illan kulussa touhua ohjaa aina aika pitkälle hinta ja humalahakuisuus.

Eli käytänössä suomessa jengi ajattelee, että illan tarkoitus on aina päästä mahdollisimman halvalla mahdollisimman pihalle ja miljööllä tai juomien laadulla ei ole ihan hirveästi väliä. Tai sanotaan niin, että ihmettelen aivan helvetisti ja usein sitä, että jengi kiskoo himassa ensiksi 10 olutta ja lähtee baariin vasta puolilta öin, että tavoitteena on jäädä fyrkan kulutuksen kanssa kokonaisuutena mahdollisimman alas, näin on sitten mahdollista käydä radalla joka viikonloppu, kun touhuun menee vain 50e/ilta ja siitä ylimenevästä osasta tunnetaan morkkista keskiviikkoon asti.

Miksei mielummin käydä vaikka joka toinen viikko tai kerran kuukaudessa radalla ja laiteta haisemaan se 150e illassa ihan hyvällä omalla tunnolla ja vedetä perus stoben tai k-junan tilalle jotain oikeasti hyvälle maistuvaa olutta tms. mistä nyt sitten tykkää. Ja iskettäisiin sinne baariin jo iltapäivästä tai alkuillasta. Voi luikkia hyvissä ajoin sitten himaan ennen kuin juntit on taksijonossa hakemassa tanssiparia.

Navy Jerry´s on todella erikoinen baari suomalaisessa baariskenessä. Siis kertakäynnin perusteella oli aika erikoista nähdä, että drinkkeihin satsataan niin helvetisti että laitetaan lasi täyteen tuoreita hedelmiä kasaillaan ne drinkit oikeasti vähän show-mielellä.

Ja ihmeellinen juttu on se, että aika harvassa baarissa esim. voi jutella huutamatta kenenkään korvaan. Joka mestassa musa tuntuu olevan niin saatanan kovalla, että turhautuu aika nopeasti. Itse diggailen ennemminkin istua frendien kanssa jauhamassa paskaa kuin kuunnella jotain Eppuja tai jonkun karaoke-tulkintaa Epuista.

Toivottavasti yöelämässä iso luuta lakaisisi sen verran, että kartalta poistuisi tai vähenisi ainakin.
-Sedulat ja "sedulat", mikään ei ole niin väsynyttä kuin suomalainen irtoripsikaunotar lyhyessä hameessaan ja niiden ympärillä pyörivät pikeepaita/epäsymmetrisen printti-t-paita spedet tekemässä sitä soidintanssiaan.
-Karaoke
-Pizzeria-anniskelumestat
-Kaikki "joka kerroksessa eri teema"-baarit.
-No oikeastaan kaikki mistä en itse pidä

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Määrällisesti Kalliossa on paljon baareja, mutta valitettavasti 90% on melkein toistensa kopioita. Joitain poikkeuksia toki on kuten juuri Mascot, Kutonen tai vaikkapa Pacifico. Mäkikuplassa on leppoisaa juoda olutta ja syödäkin vähän.

Muistaako joku oikeasti niiden nimet, kun 100% on samaa.

No, okei muistan Mascotin itsekin, mutta sehän onkin vähän syrjemmässä ja juuri siksi sen muistaa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kalliossa Ted raikkaan listan ulkopuolelta hyviä mestoja on vielä Iltakoulu ja Majava-baari.
Joo ei huonoja, etenkin Majava on varsin omintakeinen. Iltakoulussa en tosin juurikaan itse enää käy, kun sai joskus sen verran paskaa palvelua. Sinänsä ihan hyvä perusbaari siedettävällä hintatasolla ja valikoimalla kuitenkin.

Kalliosta unohtui mainita Milenka, tosin en ole varma onko se ihan Kalliota enää. Näistä alueiden rajoista ei niin ole varma. Milenka toki on osa S-ryhmän olutravintoloita, mutta on tilava ja ihan kelpo olutvalikoima.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
edit. NYT-lehden mukaan Tapiolassa on joku yökerho kanssa samaa ketjua, joka on muka 20-40vuotiaiden tyyliin meksikolaistyylinen juhlimispaikka. No silloin kun oli vielä lämmintä, ajoin kerran fillarilla sinne. Ulkopuolella jengi oli jo niin jurrissa, että päätin saman tien kääntyä ja ajaa Stadiin takas. En mä sellaiseen meininkiin mee. Se on siinä missä Aladdin oli joskus vuonna kivi ja miekka

Taitaa olla tuo Bada Bing. Ikähaarukka lähtee varmaan 16 vuodesta ja koostuu paikallisista molempina päivinä paikalla olevista urpoista tyhjäntoimittajista ja pissiksistä. Jos joku lähentelee neljääkymppiä, hän lienee kantis jo Fellinin ja Aladdinin ajoilta. Tämä näin hieman karrikoiden.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Navy Jerrys on huikea paikka mennä ottamaan muutama olut ja tempaista talon ribsit samalla

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy