Jatkoajan virallinen tulosveikkaus 2003-2004 – lohko 1

• 12 855
  • 465

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Sympatiat K-Espoo & Minnesota Wild
Viestin lähetti Shane
Ööö, mitäs tämä tarkalleen tarkoittaa..? Onko tässä tänä vuonna kenties jotain kierroksia, niin että pisteet nollataan välillä vai kuinka? Itse en muista, että tämmöisestä olisi aiemmin mainittu.
Heh, minä kun otan aina quoten edellisestä pisteiden laskusta, niin jää tuollaisia vanhentuneita lauseita sinne =) Pitänee editoida pois ettei tule väärinkäsityksiä.

qaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ottawa Senators
HPK - Kärpät 3-4
Lukko - JYP 4-2
SaiPa - Pelicans 5-1
TPS - Ilves 3-2
Ässät - HIFK 4-3

Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
HPK - Kärpät 4-2
Lukko - JYP 3-1
SaiPa - Pelicans 4-1
TPS - Ilves 4-2
Ässät - HIFK 4-3

Pari minuuttia myöhässä mutta hyväksyttäneen...

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Sympatiat K-Espoo & Minnesota Wild
Tulokset:

HPK - Kärpät 3 - 3
Lukko - JYP 2 - 1
SaiPa - Pelicans 5 - 2
TPS - Ilves 3 - 2
Ässät - HIFK 2 - 3

Pisteiden lasku:
8p= Tulos oikein
5p=Maaliero oikein (Esim. tulos 4-1--> 3-0 ja 5-2 veikannut saa 5p)
2p = voittaja oikein
1p = Toisen joukkueen maalit oikein ja toisen joukkueen maalimäärä poikkeaa korkeintaan kahdella veikatusta

1. ICE | (46/16) 2.28p/ottelu | 105p (24p)
2. rinkeli22 | (45/14) 1.93p/ottelu | 87p (12p)
3. Bird | (42/13) 1.98p/ottelu | 83p (9p)
4. Tribal | (45 ottelua/15 kierrosta) 1.84p/ottelu | 83p (10p)
---
5. qaz | (38/13) 1.92p/ottelu| 73p (14p)
6. Shane | (46/16) 1.26p/ottelu | 58p (16p)
7. #77 | (31/8) 1.42p/ottelu | 44p (14p)
8. jm | (46/16) 0.87p/ttelu | 40p (4p)
9. Bouwmeester | (16/5) 1.56p/ottelu | 25p
10. lintu | (17/5) 1.00p/ottelu | 17p

Seuraava ottelu:
Blues - Jokerit

Shane

Jäsen
Omasta mielestäni sain lauantain kierrokselta 18 pistettä, ja lisäksi siinä edellisessä tilanteessa minulla pitäisi edelleenkin olla 1 piste enemmän, eli 43 pistettä (olen tarkistanut asian pariinkin otteeseen).

Joten näin ollen kokonaispistemääräni pitäisi olla nyt 61 eikä 58.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
HIFK - JYP 4-1
Lukko - Tappara 3-1
TPS - Blues 2-4
Jokerit - SaiPa 2-2

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Ottaisin muuten kernaasti muutamia pisteitä lisääkin edelliseen päivitykseen. ;)

Tässä omat veikkaukseni:

4.10
Saipa - Pelicans 3-2 -> 2p
TPS - Ilves 3-2 -> 8p
Ässät - HIFK 3-2 -> 0p
Lukko - JYP 3-2 -> 5p
HPK - Kärpät 3-2 -> 1p

Eli varmaankin pitäisi olla 16p, ei 9p?

Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Itse en edes viitsi tarkistaa omia pisteitäni, huvin vuoksihan tätä veikkausta yllä pidetään ja hatunnosto hänelle, joka pisteemme viitsii laskea. Eiköhän laskuvirheitä tule jokaisen pelaajan pisteisiin suhteellisen tasapuolisesti, joten eiköhän me kaikki tyydytä kiltisti pisteidenlaskijamme julkaisemiin tilanteisiin? Menisi turhan sekavaksi jos jokainen haluaisi korjauksia pointseihinsa.

HIFK - JYP 4-2
Lukko - Tappara 3-2
TPS - Blues 4-2
Jokerit - SaiPa 4-1

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep, huvin vuoksihan veikkauksia tehdään, mutta olen silti sitä mieltä että pidetään kuitenkin sovituista säännöistä kiinni, ja näin ollen Birdille kuuluu 7 pistettä enemmän. Tottahan toki laskuvirheitä tulee jokaiselle, mutta onko se sitten niin paha jos kukin halutessaan pitää kirjaa omista pisteistään. Se muuten voisi olla hyväkin lisäys, että jokainen aina päivittäisi uuden kierroksen alla uudet pisteensä viestin alkuun edelliseltä kierrokselta, näin pisteidenlasku ei jäisi yhden henkilön harteille, ja omat pisteensä jokainenhan laskisi melko vaivattomasti ja nopeasti.

Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
No itse en ainakaan pidä omista pisteistäni huolta ja luulen, että meitä tarmottomia tapauksia on useampiakin, mutta eihän siinä mitään jos jotkut haluavat pitää kirjaa niin se on ihan ok. Se on taas sitten siinä, että jos toiset laskevat omat pisteensä ja toiset eivät niin siinä syntyy piste-eroja enemmän kuin niitä tapahtuisi jos vain alussa ilmoitettu pisteidenlaskija ne laskisi. En ole muita veikkausketjuja selaillut, mutta käytäntöhän kuuluisi olla samanlainen jokaisessa lohkossa, joten jos muualla ei korjata pisteitä niin missään lohkossa ei sitten pitäisi niin tehdä.

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti ICE
Jep, huvin vuoksihan veikkauksia tehdään, mutta olen silti sitä mieltä että pidetään kuitenkin sovituista säännöistä kiinni, ja näin ollen Birdille kuuluu 7 pistettä enemmän. Tottahan toki laskuvirheitä tulee jokaiselle, mutta onko se sitten niin paha jos kukin halutessaan pitää kirjaa omista pisteistään.

Heh, itse asiassa saan kiittää sinua, että ylipäätään huomasin saaneeni liian vähän pisteitä. Kun kuitenkin aika identtisiä rivejä ollaan isketty, niin rupesin ihmettelemään, että miten meidän piste-ero yhtäkkiä noin suureksi on kasvanut ja sitten rupesin selvittämään asiaa. Eli ensimmäistä kertaa minäkin vasta pisteeni itse tarkistin; mahdollisista aiemmista virheistä ei mitään hajua.

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Tribal
En ole muita veikkausketjuja selaillut, mutta käytäntöhän kuuluisi olla samanlainen jokaisessa lohkossa, joten jos muualla ei korjata pisteitä niin missään lohkossa ei sitten pitäisi niin tehdä.
Joo, päätösvaltahan on kilpailun järjestäjillä, mutta enpä kyllä viitsisi olla mukana sellaisessa kisassa, missä tuollaisia selviä, mutta sinänsä harmittomia laskuvirheitä ei korjattaisi. En nyt oikein ymmärrä miten muut lohkot kuuluvat tähän. Mikäli joku ei ole saanut sääntöjen määräämiä pisteitä, niin mielestäni tällöin tulisi tehdä säännönmukaiset korjaukset. Onhan jokaisessa lohkossa käytössä sama pistelaskutapa, joten miksi pitäisi Birdin kohdalla tehdä poikkeus?

Tarkennettakoon, ettei kirjoituksillani mitenkään puututa Satelliten ansiokkaasti tekemään vapaaehtoiseen pisteidenlaskuun, vaan kirjoitukset ovat lähinnä pohdiskelua säännöistä näin yleisesti ajateltuna, sillä kenelle vaan voi milloin tahansa tulla harmittomia laskuvirheitä, varsinkin kiireessä.

Viestin lähetti Bird
Kun kuitenkin aika identtisiä rivejä ollaan isketty, niin rupesin ihmettelemään, että miten meidän piste-ero yhtäkkiä noin suureksi on kasvanut ja sitten rupesin selvittämään asiaa.
Heh, mäkin huomasin alkukierroksilla, että joku muukin tekee lähes yhtä huonoja veikkauksia kuin minäkin :) Nyttemmin tuuri on hieman kääntynyt.

Sitten veikkaukset:
HIFK - JYP 3-1
Lukko - Tappara 3-2
TPS - Blues 3-2
Jokerit - SaiPa 3-1

Shane

Jäsen
HIFK - JYP 3-1
Jokerit - SaiPa 4-1
Lukko - Tappara 1-2
TPS - Blues 4-3

Itse olen myös sitä mieltä, että virheet pitää korjata, jos niitä ilmenee (ja näinhän viime vuonna tehtiinkin). Vaikka leikkimielisestä kisasta onkin kyse, niin kyllä säännöt pitää olla selvät ja samat kaikille.

Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Viestin lähetti ICE
En nyt oikein ymmärrä miten muut lohkot kuuluvat tähän.

Eiväthän ne periaatteessa kuulukaan, mutta samaa veikkaustahan kaikki lohkot ovat, joten yhtenäinen linja olisi mielenkiinnon kannalta tärkeää. Ajan vaan takaa sitä, että koska kaikilta ei varmasti riitä halua tai aikaa laskea pisteitänsä niin silloin on kyseenalaista voiko jotkut sitten tehdä niin. Mutta koska leikkiähän tämä on niin mikä ettei minun puolestani

Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Viestin lähetti Shane
Vaikka leikkimielisestä kisasta onkin kyse, niin kyllä säännöt pitää olla selvät ja samat kaikille.

Aivan ja koska kaikki eivät kuitenkaan laske pisteitänsä niin tämähän ajaa veikkaajat erilaisiin tilanteisiin eli säännöt eivät silloin olisi samanlaiset kaikille. Jos joku toinenkin haluaa ns. varmistuslaske pisteitä niin mielestäni hänen pitäisi tarkistaa tässä tapauksessa jokaisen lohkolaisen tilanteen.

qaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ottawa Senators
En kommentoi käymäänne keskustelua pisteiden korjaamisesta muilta osin, paitsi että jokainen saa tietysti tarkistaa omat pisteensä jos haluaa ja pisteenlaskijoiden pitäisi niellä ylpeytensä ja korjata virheet. Vaikka kyseessä on leikkimielinen kilpailu, on se myös oikeudenmukainen.

HIFK - JYP 4-3
Jokerit - SaiPa 2-0
Lukko - Tappara 2-2
TPS - Blues 3-1

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti ICE
Heh, mäkin huomasin alkukierroksilla, että joku muukin tekee lähes yhtä huonoja veikkauksia kuin minäkin :) Nyttemmin tuuri on hieman kääntynyt.

Nimenomaan tuuri, siitähän tämä veikkausmenestys vain ja ainoastaan on loppupeleissä kiinni. ;)

Viestin lähetti Tribal
Aivan ja koska kaikki eivät kuitenkaan laske pisteitänsä niin tämähän ajaa veikkaajat erilaisiin tilanteisiin eli säännöt eivät silloin olisi samanlaiset kaikille. Jos joku toinenkin haluaa ns. varmistuslaske pisteitä niin mielestäni hänen pitäisi tarkistaa tässä tapauksessa jokaisen lohkolaisen tilanteen.

Tuota noin, eiköhän se ole täysin jokaisen oma asia, että haluaako tarkistuslaskea itse pisteitään (ja sitten vaatia mahdollista oikeudenmukaisuutta), vaikka tuntuisi siltä, että niitä on selvästi liian vähän saanut? Jos mielenkiintoa ei asiaan ole, niin silloin se on varmaan ihan täysin omaa asenteen puuttumista/häpeää - olkoonkin, että tämä kisa toki on edelleenkin leikkimielinen ja puolestani sellaisena joutaa pysymäänkin.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy