Kuusi-nolla hyvä olla
No ei aivan 60 maata.. Hauska linkki. Enpä ollut koskaan ennen laskenutkaan maiden lukumäärää, joissa olen käynyt. Eli allekirjoittaneen listalta löytyi linkin takaa löytyneen listauksen avulla 56 maata, Suomi mukaan luettuna. En ole laskenut tähän lukuun Hong Kongia tai Macaota, joissa olen myös kaynyt, enkä myöskään mitään välilasku-maita. Työmatkat sen sijaan olen ottanut mukaan laskuihin? Minä puolestani haluaisin lisätä Tiibetin mukaan laskuihin, vaikkei sitä listauksesta löydykään? Silloin maita olisi 57
Kohtuullisen hyvä peitto, varsinkin Euroopan, Lähi-Idän & Aasian osalta, koska kartta näyttää kokonaan valkoista Afrikan ja Amerikan (koko) mantereen osalta, joissa en siis ole vielä ehtinyt koskaan kaydä. Lisäksi Euroopastakin löytyi 14 maata, jossa en koskaan ole käynyt? Se yllätti!
Kolmen toive (vapaa-ajan) matkojen osalta:
1. Uusi-Seelanti (ystäviä katsomaan, trekkaamaan, hiihtämään ja purjehtimaan)
2. USA - Kanada - matka, jossa toiveena olisi tutustua samalla reissulla New Yorkiin, Vancouveriin ja yleensä British Columbiaan (retkeilyn merkeissä). Jos aikaa olisi, haluaisin ajaa samalla reissulla vielä rantatien alas Vancouverista San Diegoon, mutta tämä kokonaisuus vaatisi jo kunnon breikin.
3. Etelä-Afrikka (monestakin syystä)