Jatkoajan Rokka, Koskela ja Lammio – jatkislaiset Tuntemattoman sotilaan rooleissa

  • 3 898
  • 24

Fordél

Jäsen
Kuka on Jatkoajan Rokka? Entä Lehto? Nyt on aika roolittaa Tuntematon sotilas Jatkoajan persoonilla. Alla on listaus keskeisistä Tuntemattoman henkilöistä ja perässä on luonnehdinnat, jotka on lainattu wikipediasta. Ei muuta kuin roolittamaan, perusteluilla tai ilman.

Vänrikki Koskela,
”vaitelias kansanmies ja erittäin pätevä, miestensä ihannoima johtaja”.
Tähän rooliin oli Jatkoajasta kaksi pätevää kandidaattia ylitse muiden: @vlad ja @Everton. Vaikea valinta, mutta ehkä näistä vlad voisi kännissä yllättää tintata kolleegaa, joten hän hoitakoot Koskelan, everton varamiehenä.

Luutnantti Lammio, ”ylimielinen ja pedantti helsinkiläinen ammattiupseeri”.
Jos Louhimiehen ilmeisin valinta oli Aku Hirviniemi Hietaseksi, scholl on Jatkiksen ilmeisin Lammio. Varamiehenä rooliin toimii Tampereen oma Lammio @Yläpesä.

Vänrikki Kariluoto, ”idealistinen ja naiivi porvarisperheen poika”.
Kun ketään sopivaa ei tullut tähään hätään mieleen, oli pakko roolittaa itsensä Kariluodoksi, sillä sen verran paljon tuli luonnehdinnasta tunnistettua itseä. Roolitetaan kenties myöhemmin uudestaan.

Alikersantti Rokka, ”alati äänessä oleva pirteä vanhempi reserviläinen” Kannakselta.
Vaativaan ja rakastettuun Rokan rooliin olisi Jatkoajassakin varmasti monta hyvää vaihtoehtoa, kuten Jatkiksesta jo poistunut siffa. Nyt rooli menee @TosiFani, joka lähetetään Itä-Suomen yliopiston Karjala kieli ja kulttuuri -kurssille.

Alikersantti Hietanen, ”optimistinen ja maanläheinen varsinaissuomalainen aliupseeri”.
@MustatKortit on jäänyt kuva hyväntahtoisena kaverina, joka voisi hyvinkin nostaa äläkän, kun Lehto lahtaa antautuneen vihulaisen.

Alikersantti Lahtinen, ”juro ja hapan pohjoishämäläinen kommunisti”
Lahtinen oli helppo valinta: @erku.

Alikersantti Lehto, ”synkkä ja äärimmäisen kova tamperelainen aliupseeri”.
Lehto oli ehkä vaikein roolitettava. @Musta Nuoli olisi ehkä jonkinlaisen synkkyyden puolesta ollut sopiva, mutta tiedä sitten löytyykö riittävästi kovuutta. Kovuutta ja tiettyä veemäisyyttä olen tunnistavinani nimimerkistä @Leon, joten hän vetää Lehdon roolin.

Sotamies Rahikainen, ”hieman viheliäinen ja ilkikurinen pohjoiskarjalainen lunki ja pinnari”.
Helppo eikä tarvinne suuremmin perustella: @Ted Raikas. Varamiehenä @FASlapsi.

Sotamies Määttä, ”vaitonainen ja eleetön kainuulainen pikkumies”.
Määttää oli niin ikään vaikea löytyy, mutta pitkän pohdin jälkeen roolin vetää @Barnes. Ei niin vaitonainen Jatkiksessa, mutta eleetön ja hoitaa hommat. Koko ajan varmasti myös kohoamassa "hierarkiassa" ylemmäs.

Sotamies Vanhala, ”alati hihittelevä, kaikkiaan asioihin huumorilla suhtautuva mies”.
Niin ikään helppo ja ei tarvinne perustella: @pettter.

Sotamies Riitaoja, ”arka ja heikko keskisuomalainen nuorukainen”.
Nyt ei vanhan muisti enää pelaa, mutta olikohan nimimerkki HIFK, joka naisasiaketjuissa osoitti tiettyä arkuutta...
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lammio on Moderaattorit, tietty.

Lahtinen on The Original Jags, erku varasijalla.

Rokka on JHag.

Hietanen on Pisin kääpiö 186cm.

Rahikainen on Käyttäjänimetön.

Vanhala on Ted Raikas.

Viirilä on petttttttttttter.

Honkajoki on Uleåborgir.

Mäkilä on Leon.

Salo on tulevaton.

Kaarna on fiftyeight.

Asumaniemi on Jaws.

Riitaoja on HIFK.

Sarastie on vlad.

Karjula on Golden Awe.

Perusteluja on, mutta en jaksa niitä kirjoittaa. Itse oon se ambulanssiin elävältä palava jamppa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No jopas. Kahteen kertaan roolitettu ja molemmissa pitäisi omaksua hahmo, joka ei muistuta tippaakaan omaa persoonaani. Mutta kun tehtävä on annettu, se pitää suorittaa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
The Original Jags:n laittaisin ääninäyttelijän rooliin. Huhuilee rajan takaa ”Suomen pojat! Tulkaa hakemaan leipää!”.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
The Original Jags:n laittaisin ääninäyttelijän rooliin. Huhuilee rajan takaa ”Suomen pojat! Tulkaa hakemaan leipää!”.
Tämä. Ei TOJ sovi noin sympaattiseen rooliin, mitä Lahtinen.

Ihme rooleihin minut on täällä castattu. Näkisin, että minulle sopiva rooli olisi vaikka se Korpelan hevonen jota yrittää pelastaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mites muuten, kait tässä elokuvassa piipahtaa legendaarinen inttikaveri? Elokuvan teemakin olisi sopiva kyseisen henkilön cameorooliin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En kyllä itseäni tunnista Lehdon roolista, joten jätän sen suosiolla nimimerkille @Leon. Tosin ei hänkään mielestäni oikein ole Lehdon kaltainen eli takakireä, väkivaltainen ja itsetuhoinen psykopaatti. Ehkäpä joku ikibannit itse itselleen hankkinut riehuja voisi sopia tähän rooliin paremmin? Joku sellainen, joka on väen vängällä riehunut ja riidellyt ja harannut vastaan ja lopulta ampunut virtuaalisesti itse itsensä kun moderaattorit eivät ole tarpeeksi kohti osuneet.

Muita Tuntemattoman psykopaatteja on myös hankala roolittaa, ettei langeta kenellekään syyttä suotta ikävää taakkaa. Rahikainen ja Karjula kun ovat kummatkin kieroutuneita ja persoonallisuushäiriöisiä. Rahikainen olisi nykymaailmassa luultavasti täysi auervaara ja ammattihuijari, petoksista tuomittu kamanvälittäjä ja parittaja tai joku kaatajapappi, jolla olisi kova karisma mutta täysi kusetus ja rahastus päällä. Karjula olisi taas joko vankilassa henkirikoksista tai sitten edelleen armeijauralla. Tai oikeistolaisena poliitikkona tai ison pörssifirman keskitason johtajana räyhäämässä kovien arvojen ja johtajuuden puolesta tajuamatta yhtään, miten kuuluu johtaa.

Lammio ei sentään ole psykopaattinen, hän on vain mulkku miehekseen ja pikkutarkka sääntöjen perään jankuttaja, mutta kuitenkin yllättävän tehokas isompien yksiköiden johtaja, joka ei pärjää ihmisjohtajana mutta joka on tehokas asiajohtaja. Ei häntä sentään huvikseen majuriksi asti ylennetty.

En osaa sanoa, mihin rooliin sopisin parhaiten, mutta eniten sympatiaa tunnen nykyisin sotamies Korpelaa kohtaan. Asenne oli Korpelalla kohdallaan sekä esimiehiä, turhaa pokkurointia ja koko sodan järjettömyyttä kohtaan - samoin kuin eläimiä kohtaan, joita Korpela hoiti empaattisesti. Ihmisistä niin väliä, varsinkaan mistään nappikaulusupseereista sössöttämässä.
 

Fordél

Jäsen
En kyllä itseäni tunnista Lehdon roolista, joten jätän sen suosiolla nimimerkille @Leon. Tosin ei hänkään mielestäni oikein ole Lehdon kaltainen eli takakireä, väkivaltainen ja itsetuhoinen psykopaatti. Ehkäpä joku ikibannit itse itselleen hankkinut riehuja voisi sopia tähän rooliin paremmin? Joku sellainen, joka on väen vängällä riehunut ja riidellyt ja harannut vastaan ja lopulta ampunut virtuaalisesti itse itsensä kun moderaattorit eivät ole tarpeeksi kohti osuneet.

Kysehän on myös siitä, että kellä on kapasiteettia vetää rooli ei kaikkien kohdalla varsinaisesti siitä, että olisi juuri roolihahmon kaltainen. Kuten kirjoitin, Lehto oli ehkä vaikein roolitettava. Luonnollisesti palstalta ei löydy suoraan yhtään "lehtoa" vaan heidät on siivottu nopeasti pois.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eihän se ole kuin mennä internetin testaamaan, niin näkevät kuka on mitäkin. Vaikka tänne: "Tulta munil!" vai "ei saa jäädä tuleen makaamaan" - Testaa, kuka Tuntemattoman sotilaan hahmo olet - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Rokka tuli minusta. Rahikaiseksi en suostu, koska en ole pinnari.

En tässä ala nimetä nimimerkkejä, johtuen siitäkin, ettei Tuntemattomassa sotilaassa ole niin mulkkuja hahmoja, että tekisi oikeutta nimetä tältä palstalta joitakuita nimimerkkejä ko. kirjan hahmoiksi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Saatana, Rokka tuli kanssa. Ei voi minkään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mietin jotta Tuntemattomassa sotilaassa oli pari roolia, jotka olisivat olleet omiaan minulle - erityisesti karkuruudesta tuomitun teloitettavan suomalaissotilaan rooli olisi ollut passeli minulle. Samate pelokkaan sotamies Riitaojan rooli sopisi minulle kuin valettu, arka hissukka - mitäpä sitä muuta voi vaatia.

vlad
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kysehän on myös siitä, että kellä on kapasiteettia vetää rooli ei kaikkien kohdalla varsinaisesti siitä, että olisi juuri roolihahmon kaltainen. Kuten kirjoitin, Lehto oli ehkä vaikein roolitettava. Luonnollisesti palstalta ei löydy suoraan yhtään "lehtoa" vaan heidät on siivottu nopeasti pois.

Tein tuon Iltasanomien luotettavan tieteellisen testin, ja Lehtoa se tarjosi, mutta en silti lehtomaisia piirteitä tunnista itsessäni kuin rajoitetusti. Toki siinä muistutan Lehtoa, että yleensä hommat on parempi tehdä itse niin ne tulevat tehdyksi enkä kunnioita ylenmääräisiä auktoriteetteja, vaikka ylempää saadut työtehtävät ja kehoitukset/määräykset hoidan jos/kun ne toimenkuvaani kuuluvat. Paikallisia riitaojia en kuitenkaan muiluta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lahtinen on: Noitarumpu

Mielestäni tälläisinä tasa-arvon aikoina on ehdotoman tärkeää, että Tuntemattoman sotilaan päähenkilöissä on myös naisia.
 

julle-jr

Jäsen
Muistanko väärin, vai onko @Klose16 se nimimerkki, joka vänkää homo- ja muissa parisuhdeketjuissa sekä uskontoketjuissa ja saa aina turpaan? Jos näin on, niin hänhän voisi olla se Baranohvin pojan ryhmäläinen, jolta Rokka survaisee saappaalla naaman kasaan ja joka siitä hyvästä taitaa menehtyä sinne juoksuhaudan pohjalle epäonnistuneen vanginhakuoperaation päätteeksi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Muistanko väärin, vai onko @Klose16 se nimimerkki, joka vänkää homo- ja muissa parisuhdeketjuissa sekä uskontoketjuissa ja saa aina turpaan? Jos näin on,

Pieleen meni jullepojan laskut. Turpaan tullut kertaakaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tjaa, mielenkiintoinen ketju.

Kapteeni Kaarna

Tämä on @-OO- :n tontti. Pirun mukavia herroja kumpainenkin.

Vänrikki Koskela

@DAF sopii kuin Koskelaksi kuin Jussi-paita Hiaceen. Erittäin kunnioitettu ja älykäs nimimerkki, joka puhuu silloin kun on tarvetta.

Alikersantti Hietanen

Vähän yllättäen valkkasin @mjr :n tähän. Onhan hän hyväntahtoinen tyyppi.

Luutnantti Lammio

Kyllä se scholl on.

Alikersantti Lahtinen

Vähän naisnäkökulmaakin hei! @Noitarumpu siis Lahtiseksi.

Sotamies Vanhala

Vai että humoristi oli hakusessa? No siinä tapauksessa @Turha Kaukalo on etsimäni mies.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lahtinen on: Noitarumpu

Mielestäni tälläisinä tasa-arvon aikoina on ehdotoman tärkeää, että Tuntemattoman sotilaan päähenkilöissä on myös naisia.

No johan=) Kävin piruuttani testaamassa tota Tuntematonta näin naisena. Vähän hankala, kun oli selkeästi mietitty miesten näkökannalta. Joka tapauksessa tuli Lehto. En ny kyl oikein tiä...ku oon pahal pääl ny enemmän menee Lahtiseen ja sen jupinoihin, mut en kyl ole mikään Venäjän palvojakaan. Mut kyl multa hymyäki löytyy, vaikkei se aina näy;)Kukahan noista ny olis se sarkastisin? Tykkään hyvästä sarkasmista kyllä.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mietin jotta Tuntemattomassa sotilaassa oli pari roolia, jotka olisivat olleet omiaan minulle - erityisesti karkuruudesta tuomitun teloitettavan suomalaissotilaan rooli olisi ollut passeli minulle. Samate pelokkaan sotamies Riitaojan rooli sopisi minulle kuin valettu, arka hissukka - mitäpä sitä muuta voi vaatia.

vlad
Tiedätkös vlad, että Riitaoja liikuttaa minua eniten. Siinä on realismia ja todellista aitoutta. Vanhassa Tuntemattomassa kyseinen osa on näytelty erinomaisesti! Sodissa kuvataan mielellään paljon sankareita, mutta kotiin palaa usein Riitaojia painajaisineen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös