Jatkoajan puoluekannatus – joulukuu 2016

  • 3 156
  • 34

Mitä puoluetta kannatat tällä hetkellä?

  • SDP

    Ääniä: 8 7,8%
  • Keskusta

    Ääniä: 8 7,8%
  • Kokoomus

    Ääniä: 19 18,6%
  • RKP

    Ääniä: 2 2,0%
  • KD

    Ääniä: 0 0,0%
  • Vihreät

    Ääniä: 17 16,7%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 8 7,8%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 18 17,6%
  • Suomen Kommunistinen Puolue

    Ääniä: 3 2,9%
  • Kommunistinen Työväenpuolue – rauhan ja sosialismin puolesta

    Ääniä: 1 1,0%
  • Liberaalipuolue – vapaus valita

    Ääniä: 8 7,8%
  • Piraattipuolue

    Ääniä: 5 4,9%
  • Suomen Eläinoikeuspuolue

    Ääniä: 0 0,0%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 5 4,9%

  • Äänestäjiä
    102
  • Poll closed .

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ihan hetkeen ei ole tainnut ollakaan gallupia, jossa kysytään jatkislaisten poliittisia mieltymyksiä, vaikka politiikan saralla onkin tapahtunut.

Kyselyssä vaihtoehtoina ovat kaikki Suomen puoluerekisterissä olevat puolueet sekä vaihtoehto "muut", johon kuuluu mm. Paavo Väyrysen Kansalaispuolue.

Äänestän puhtaana protestina SKP:tä. Oikeasti olen todella kaukana kommunistista, mutta eduskuntapuolueista ei vaan löydy yhtään sopivaa vaihtoehtoa tällä hetkellä, ja pienpuolueet ovat täynnä hörhöjä. Annetaan nyt huumoriarvon vuoksi se ääni hörhöistä pahimmille eli kommareille; ne ovat jo niin kaukana reaalimaailmasta, että oikein naurattaa.
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Olen ihan tavallinen duunari, joten en näe kauheasti järkeä äänestää porvareita. Kaikki puolueet oman ryhmänsä etuja, joiden ympärille se puolueen aate on perustettu. Porvaripuolueet yrittävät kaikin tavoin heikentää minunkaltaisteni ihmisten asemaa toisten ihmisten eduksi. Ymmärrän sen, sehän on näiden puolueiden duuni. Nykyisestäkin halliituskaudesta voidaan vetää johtopäätös, että Keskustan ja Kokoomuksen äänestäjät ovat varmaan ainoita jotka saivat mitä äänestyskopilla tilasivat. Sen sijaan Perussuomalaisten kohdalla äänestäjät ovat saaneet seurata äimistyneinä täydellistä takinkääntöä mitä he itsestään antoivat ymmärtää oppositiossa ja myöhemmin vaalipuheissa.

Yhdelläkään puolueella ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa johtaa tätä maata globaalissa maailmantaloudessa kansalaisten kannalta tyydyttävällä ja oikeudenmukaisella tavalla. Loppujen lopuksi, demokratiassahan on kyse vastavoimista. Uskon että ilman minuakin porvareille riittää kyllä äänestäjiä. Palkansaajat, heikommassa asemassa olevista puhumattakaan, kärsivät heikosta äänestysaktiivisuudesta vaaleista toiseen. Siksi äänestän Vasemmistoliitoa, vaikkei kaikki persoonat puolueessa minua miellytäkään. Täytyy olla tarkkana ketä puolueesta äänestää, ja syynätä taustat tarkkaan. En kannata kaikkia vasemmistolaisiakaan arvoja, mielestäni Suomessa on liian helppo maata kotona tukien varassa.

Olisihan tuossa tietysti tuo SDP. Mutta... eihän tuosta porukasta ota oikein selvää. Lipposen ja Niinistön hallitukset ratsastivat nousukaudella ihan mukavalla mallilla, mutta Urpilaisen ja Kataisen hallituksista jäi vähän lannan maku suuhun.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei Suomessa ole oikein mitään semmoista puoluetta jota edes harkitsisin ruveta sillä tavalla kannattamaan, että saisivat esimerkiksi ääneni kaikissa vaaleissa. Periaatteessa Vihreillä on ihan hyvä juttu se luonnonsuojelu ja miten äänekkäästi ovat tuoneet esiin ilmastonmuutosta, SDP on kaiketi profiloitunut semmoiseksi tavallisen duunarin puolueeksi, joten se voisi teoriassa olla hyvä vaihtoehto. Perussuomalaiset ja Vasemmistoliitto eivät missään tapauksessa tule kysymykseen. Kokoomuksessa on siellä maltillisemmalla laidalla ihan tolkun ihmisiä, mutta sitten taas tyypit kuten Zyzkowich (miten helvetissä se nimi kirjoitetaan?) edustavat sellaista heikommassa asemassa olevan ihmisen päähänpotkimismaailmaa, että ei pysty.

Ruotsia en puhu ja kirkosta erosin muutama vuosi sitten, joten se KD:stä ja RKP:stä. Jäljelle jää keskusta ja niistä mulle ei ole oikein muodostunut koskaan minkäänlaista mielikuvaa.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt on hankala, keskusta, sosiaalidemokraatit vai kenties Väyrysen puolue. Äänestän Väyrysen Kansalaispuoluetta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Perussuomalaisten äänille täältä. Kunnioitan sotaveteraaneja, vanhuksia, työttömiä ja vähäosaisia ja siksi ääni täältä perussuomalaisten laariin, koska siinä on puolue joka pitää heikompien puolta silloin kun tarvii.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi voinut ehkä olla myös vaihtoehto: ei valintaa, en aio äänestää. Tuo joku muu, mikä -kategoria saattaa nyt sekoittua noihin random-puolueisiin, jotka eivät vielä rekisterissä ole.

No, kaiken kaikkiaan, mielenkiintoista nähdä taas jatkoaikalaisten puoluekantoja. Itse olin mahdollistamassa jytkyä viime vaaleissa. Paljon on vettä virrannut noista ajoista, ja tällä hetkellä äänestäisin luultavasti tyhjää. Mahdollisia äänestettäviä puolueita perussuomalaiset ja kokoomus. Molemmissa hyviä ehdokkaita, mutta myös sitten niitä mätiä omenoita, jotka eivät kannusta äänestämään.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Perussuomalaisten äänille täältä. Kunnioitan sotaveteraaneja, vanhuksia, työttömiä ja vähäosaisia ja siksi ääni täältä perussuomalaisten laariin, koska siinä on puolue joka pitää heikompien puolta silloin kun tarvii.
Tämä oli hauska. Pärskähdin ääneen.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Perussuomalaisten äänille täältä. Kunnioitan sotaveteraaneja, vanhuksia, työttömiä ja vähäosaisia ja siksi ääni täältä perussuomalaisten laariin, koska siinä on puolue joka pitää heikompien puolta silloin kun tarvii.
Ei ole ilmeisesti hallituskauden aikana tarvinnut vielä pitää heikoimpien puolta, koska sen verran rankasti on köyhimpiä rokotettu.
Itse olen keskituloinen duunari ja nykyisestä puoluekentästä en löydä itselleni sopivaa puoluetta.
SDP ja Vasemmistoliitto ovat aivan liian vihreitä nykyään ja samalla unohtaneet työssäkäyvät, lihaa syövät heterot.
Persut taas ovat sellaista komediaa, ettei niitä voi ottaa mitenkään vakavasti.
Siksi tässä äänestyksessä valitsin KTP:n. Tää on viimeinen taisto!
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Niin juuri. En ihmettele että oot Tampereella. Sieltä käsin juuri usein jätetään asiat käsittelemättä ja heitetään jotain puujalkaa. Mennäkään katsomaan Ilves- Tappara peliä ja kuunnellaan eppuja. Näin muu maailma unohtuu. Maailma ei vaan toimi niin, mutta voithan yrittää tehdä niin. Hervanta ja pispala unohtakaa muu maailma! Huhuu! Tampere!

Laita korkki kiinni ja mene nukkumaan, huomenna on Uusi Päivä. Tampere rokkaa nyt ja iankaikkisesti, muut katselevat suut ammollaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Pieni vinkki: jos nimimerkki bebeto olisi tamperelainen, hänellä lukisi tuossa suosikkijoukkueen kohdalla jokin toinen joukkue.

Pieni vinkki, olen syntynyt Tampereella vaan en siellä enää asu. Suosikkijoukkue valikoitui jo 70-luvun alussa ja puhtaasti värien ja peliasun perusteella, mitään verenperinnön painolastia ei ollut. Olen hyvin esteettinen ihminen ja kaikki kaunis hivelee silmääni, siksi Tappara.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pieni vinkki, olen syntynyt Tampereella vaan en siellä enää asu. Suosikkijoukkue valikoitui jo 70-luvun alussa ja puhtaasti värien ja peliasun perusteella, mitään verenperinnön painolastia ei ollut. Olen hyvin esteettinen ihminen ja kaikki kaunis hivelee silmääni, siksi Tappara.


Viimeinkin joku myöntää, että Tapparalla on hienot kledjut. Niin on Edmonton Oilersillakin. Suomessa on liikaa lätkäjoukkueita, joiden kuteissa on liikaa keltaista. Ja sekaan vihreää ja mustaa. Ei hyvä. Ilveksellä oli ne Säästöpankin asut joskus.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En tiedä. Vaihtoehtoja ei ole kauhean monta, mutta sen tiedän, etten tule äänestämään demareita, kristillisiä, vasureita, vihreitä, ruotsalaisia enkä kokoomusta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Viimeinkin joku myöntää, että Tapparalla on hienot kledjut. Niin on Edmonton Oilersillakin. Suomessa on liikaa lätkäjoukkueita, joiden kuteissa on liikaa keltaista. Ja sekaan vihreää ja mustaa. Ei hyvä. Ilveksellä oli ne Säästöpankin asut joskus.

Ei liene sattumaa että on olemassa sanonta olla kateudesta vihreä, puhumattakaan että mieli on musta.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Äänestin harjoituksen vuoksi, kunnallisvaalit tulossa kuulemma.
Minulla on aina sama ongelma. Hartiani eivät ole leveät, mutta aina jompikumpi puoli hairaa väistämättä ladon oven reunahan. Ja keskelläkin kynnys on liian korkea liittyäkseni niihinkään puolueisiin, jalka kyllä voisi nousta mutta ylärimaan kallo kolahtaa aina. Ymmärrän demokratian vaatimukset, paras tapa vaikuttaa tulevaisuuteen olisi varmaan Johonkin Puolueeseen liittyminen, mutta en vain pysty sellaista kompromissia itseni kanssa tekemään. Mutta aina äänestän, jonkun puolesta tai jotakin, ehkä jopa omaa etuani, vastaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En sentään ole ainoa joka äänestäisi liberaalipuoluetta. Persuilla on täällä edelleen hämmentävän paljon äänestäjiä.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
En tiennyt, että tuo Liberaalipuolue - Vapaus valita on se Viskipuolue, jota ajattelin. No en tutustunut paremmin. Viskipuolue olisi maistunut paremmalta. Katson sitten tarkemmin ennen vaaleja, mitä äänestäisin oikeasti.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kysely on puolueellinen. Jätin vastaamatta.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En sentään ole ainoa joka äänestäisi liberaalipuoluetta. Persuilla on täällä edelleen hämmentävän paljon äänestäjiä.
Vihreillä ja Vasemmistoliitolla näyttäisi tässä vaiheessa prosentit vastaavan galluppien lukemia, muilla sitten heittoja reilumminkin niihin verrattuna. Tosin Kokoomuksen tulos ei myöskään heitä isosti noista virallisista lukemista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös