Jatkoajan pohjois-amerikkalaiset eli JAPAt

  • 71 739
  • 308

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vinkkejä otetaan vastaa, mikäli joku tietää Kanadassa operoivia suomalaisia firmoja jotka mielellään ottavat Suomen kansalaisia töihin. Ala kuin ala kelpaa.

En nyt tieda onko antaa mitaan vinkkia mutta sen tiedan etta Thunder Bayn alueella on helvetisti suomalaisia ja suomalaisia yrityksia.

Finn-tastic, sauna gifts, Thunder Bay

Tuossa nyt yksi joka tuli telkkarimainoksen kautta mieleen, tuosta olen jollain kanavalla nahnyt mainoksen taalla New Brunswickissakin joten myynti lienee maanlaajuista.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Talle asialle ei voi kasittaakseni tehda yhtaan mitaan ja nayttaa silta etta lokakuun alusta alkaen meika alkaa keskittymaan Golfaukseen siihen asti kunnes GC prosessi menee lapi.

Heh, tuttu tilanne 7.5 puolen vuoden takaa... Sitten kun tuli se tyolupa, niin hups... musta tuli golf-ammattilainen. Eli nauti siita golfiin keskittymisesta ;-)
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kanada taitaa olla liian kylmä, joten jenkkilän etelä- keskiosat olisivat ilmaston puolesta sopivia.

Ilmaston puolesta etela ja keskiosat on ok, jos tykkaa tornaadoista, hurrikaaneista, painostavan kuumasta ja hikisesta kesasta ja ihan kunnon talvestakin (riippuen vahan missa pain keskiosaa on).

Jos taas hyvan ilman peraan on lahdossa, niin ei ole kun west coast. Taalla kun plaijjayttaa itsensa sellaseen paikkaan mista ilmaston vuoksi tykkaa, niin ei ainakaan valintaa tuu katumaan. Nytkin eletaan viela keskikesaa ja lammot just nyt on 30 ja 40 valissa ja ilma on "crisp", ei hikisen painostava ollenkaan. Alkamassa on juuri se paras aika vuotta kun ei oikeen tieda onko intiaanikesa vai upea, aurinkoisen lammin syksy. Satanut ei ole sitten kesakuun ja pilviakin taisin nahda viimeksi toissa viikolla...
Kaliforniassa kesa vaan tietysti jatkuu, kun taalla Oregonissa alkaa satelemaan jonnin verran tuolla marraskuussa. Talvea ei kuitenkaan tule, ei taalla laaksossa kuin ei rannikollakaan. Keskisessa Oregonissa kylla sitten tulee kylmempi ja hieman lunta. Vuorille tulee tosi paljon lunta ja skimbaus on aivan taivaallista. Vaikka golf-rundin jalkeen... Tai surffailun!

Monille taa lansi-osa on aika villia lantta viela eika tiedosteta tata luonnon kauneutta, hyvaa saata ja luonnon katastrofien "puutetta". Aika paratiisi, ei voi muuta sanoa! Ainoa miinus on pitkat matkat "kotiin" ja Itaan...
 

scholl

Jäsen
Minun alallani ei porukka tahdo oikein millään lähteä Amerikkaan opiskelemaan/tutkijatohtorihommiin. Minun jälkeeni ei ole Turusta kai kukaan lähtenyt alallani. Eihän tänne "ärsyttävään" Amerikkaan pakko ole jäädä sen pidempään, mutta kyllä mielestäni joku vuoden pari pesti avaisi silmiä ja sen jälkeen voi sitten rehellisesti sanoa paikkaa vihaavansa tai rakastavansa.

Tuossahan on tietynlainen dilemma. Ensinnäkin Suomen akateemiset piirit, jotka ovat vasemmistolaisia, vastustavat Amerikkaa ja erityisesti George W. Bushia, mutta toisaalta sitten parhaat yliopistot ovat amerikkalaisia. Sinänsä hyvä, että niin moni ei täältä lähde, koska eurooppalaisissa yliopistoissa olisi kehitettävää, mutta sitä kehitystä pitäisi sitten oikeasti tehdä. Nythän yliopistoissa on duunissa lähinnä ne, jotka eivät muualle päässeet.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hiljaista on ollut tässäkin ketjussa pitkään. Onko JAPA-joukkueemme vahvistunut? vstk, psychodad, Mats Bedö ja onko kananlentokin siis tällä hetkellä enemmän tai vähemmän pysyvästi P-Amerikassa? Jouni ei näy enää kirjoittelevan tänne palstalle. Onko muita?

Eiköhän ole jo aika ilmoittautua JAPAksi, kun työlupa on ollut voimassa kesäkuun lopusta ja virallisesti olen täällä asunut heinäkuun lopulta lähtien. Töiden perässä muutin Vancouveriin British Columbiaan, ja kotiutuminen sekä kotoutuminen on sujunut toistaiseksi hyvin. Työpaikan kautta on tullut paljon apuja virallisten asioiden hoitamiseen, ja työkavereilta on tullut todella tarpeellisia neuvoja erilaisten käytännön asioiden hoitamiseen. Nyt on oikeastaan kaikki virallinen byrokratia väännetty, ja pakollisia käytännön asioitakaan ei ole enää kuin muutama jäljellä.

Poika aloitti täällä koulun kolme viikkoa maassa oltuaan. Hänelle annetaan ylimääräisiä englannin tunteja, mutta suurimman osan ajasta on samoilla oppitunneilla muiden kanssa. Tykkää tosi paljon. Vaimo alkaa hiljalleen etsiä töitä sitten, kun arki sen sallii. Itselläni työt pyörivät ihan normaalisti. Sain alkuun kolmen vuoden työluvan, ja paperityö Permanent Resident Cardin saamiseksi on tarkoitus laittaa käyntiin niin pian kuin se on mahdollista.

Hyvältä tänne on tuntunut muuttaa. On tarpeeksi, muttei liian, erilainen kuin Suomi. Muihin täällä asuviin suomalaisiin on tullut tutustuttua jonkin verran, että pojalla olisi suomentaitoisia leikkikavereita, mutta todennäköisesti tullaan viettämään eniten aikaa "paikallisten" kanssa. Lainausmerkit siksi, että todella paljon täällä on porukkaa, joka on tullut tänne muualta alle kymmenen vuotta sitten. Kiinalaisia on todella paljon, mutta he tuntuvat pyörivän vain omissa piireissään. Euroopasta tulleilla tuntuu olevan hyvä yhteishenki, eikä täällä syntyneillä tunnu olevan mitään meitä vastaan.

JAPA-keskustelu on saanut nyt uuden aktiivisen jäsenen.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
JAPA-keskustelu on saanut nyt uuden aktiivisen jäsenen.

Tervetuloa ja tsemppia! Vancouverissa olen kerran kaynyt ja viikon verran vietin aikaa siella ja taytyy myontaa.. Taitanee olla parhaimpia paikkoja missa olen ikina elamassani kaynyt. Kaunis paikka. Vaikka olikin olympialaisten aikaan, mieleen jai yltiopositiivinen fiilis ihmisista ja paikasta.

Oma prosessi sai nyt siunauksen alle, ja tassa tuli 60 paivan karenssi jonka aikana pitaa poistua maasta. En pista pahakseni sitten ollenkaan, paasee kotiin vahan pitemmaksi aikaa ja eihan sita kovin useasti nain pitkaa (pakko)lomaa tule puolison kanssa samaan aikaan vietettya. Lokakuun alussa pois ja joulukuun alussa takaisin. Sen jalkeen sitten aletaan katsomaan mites sita Green Cardia oikein haetaankaan.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kiva kuulla JAPOjen kuulumisia. Ja tervetuloa Designer. Vancouverissa ei ole koskaan tullut käytyä, vaikka monelta olen kuullut, että se on kaunis paikka. Pitäisi kai joskus mennä käymään, nyt kun siellä on "tuttukin". Joko Canucksien kausikortti on hallussa?

Ja vstk:lle mukavia lomia Suomeen. Tulin 1.5 viikkoa sitten sieltä ja nyt pitäisi ruveta varaamaan joulumatkaa sinne taas. Mitäs kautta JAPAt muuten lentelevät Suomeen ja takaisin? Minulla on tuo LAX - JFK - HEL ollut reittinä. Eihän se halvin ole, mutta nopein, ja Nykin pysähdys toimii mukavana jaloittelutaukona. Ja kivahan sitä on Finnairilla matkustaa vaikka tahtoo se kyllä olla venäläisten lentoyhtiö tuon välin asiakaskannaltaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vancouverissa kavin itse joskus 2000 luvun alussa, vai oliko perati vuonna 1999. On kylla yksi kauneimpia kaupunkeja joissa olen kaynyt, siis suurkaupungeista. Sanoivat etta ei se niin hienoa laitakaupungilla ole, mutta epailen ettei sekaan mitaan slummia ollut.

Siihen aikaan oli epailyksia etta laitakaupungin alueella joku tappaa huoria ja puhuttiin sarjamurhaajasta. Joitakin vuosia myohemmin sitten julkisuuteen tulikin tuo Pickton farms tapaus jossa farmari Vancouverin alueelta oli syottanyt sioilleen uhrejaan.

Tuli vaan tuosta laitakaupungista mieleen...

Hieno mesta kuitenkin, itse asuin jonkin aikaa Abbotsfordissa ja kavin vierailulla Vancouverissa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Sana "kaunis" kuvaa Vancouveria hyvin. Vuoret on ihan tuossa vieressä, samoin meri. Puistoja ja metsää on maltettu jättää kaupunkiin talojen väliin tarpeeksi paljon, ja lisäksi rakentaessa on selvästy pyritty välttämään liian suuren rakennusmassan tunkemista liian pienelle alueelle. Downtown ei ole pelkkää hotelli- ja toimistorakennusmetsää, päinvastoin! Siellä on paljon asuntoja, kauppoja, ravintoloita ja pieniä puistoja. Täkäläisistä ihmisistä huomaa nopeasti, että he aidosti rakastavat kotikaupunkiaan, ja syyn huomaa senkin nopeasti.

Onhan sitten toki noita muitakin seutuja. Varsinaisia slummeja ei niinkään, mutta alueita, joissa matalatuloiset asuvat. Alue, jolla itse nyt asumme (Burnabyn puolella), on ollut vielä viitisen vuotta sitten "huonompaa", mutta on voimakkaan siivousoperaation kohteena. Tänne rakennetaan paljon uutta, jolloin matalatuloiset ihmiset muuttavat halvemmille alueille. Tosin kovin halpaa asuminen ei ole missään päin Greater Vancouveria, koska täällä on paljon rikkaita kiinalaisia, joiden intohimona tuntuu olevan talojen ja asuntojen ostaminen.

Niin joo, Canucksin kausikorttia ei ole tullut hankittua, mutta työpaikan kautta saan ostettua irtolippuja peleihin. Varmaan sellaiset 3-5 peliä per kausi tulee mentyä halliin katsomaan, ja telkkarista tulee sitten katsottua aina kun muihin menoihin sopii. Poika kinuaa jo Canucksin pelipaitaa.

Kuka tahansa jatkoaikalainen kun tännepäin on tulossa, niin pistäkää vaikka yv etukäteen. Käydään oluella ja parannetaan maailma.
 

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hienoa seutuahan se Vancouver. Voi mennä vaikka Whistleriin laskettelemaan tai laskemaan pyörällä mäkeä. Sitten jos kalastus kiinnostaa, niin lohia löytyy enemmän kuin mistään ja sammenkin kalastus onnistuu.
BC-placessa kantsii käydä katsomassa jenkkifutista. Halvemmista lipuista johtuen myös maalta tulee porukkaa paikalle. Näkyipä katsomon ylälehtereillä nyrkkitappeluitakin loppuillasta.
Negatiivisina puolina kauheat ruuhkat. Yksinkertaisesti kaupunki on kasvanut valtavaa vauhtia ilman että infraa on voinut vastaavasti kasvattaa. Mikäli eksyt väärään aikaan jollekin useista silloista on odotteluaika melkoisen pitkä. Useissa risteyksissä vasemmalle kääntyvän pitää ehtiä alta pois sen jälkeen kun vastaan tulevat ovat menneet samoilla vihreillä. Jos tällöin oikealla kaistalla ruuvataan autoa taskuparkkiin on ruuhkan ruuhka valmis. Hyvänä sääntönä vapaa oikealle kääntyminen. Joko designer on hommannut Kanadan ajokortin?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Joko designer on hommannut Kanadan ajokortin?

On hankittu, kirjallinen ja inssi sukkana läpi. En noista ruuhkista kärsi onneksi paljoakaan, kun työmatkalla ei ole yhtään siltaa ylitettävänä ja muutenkin pystyn noita pahimpia ruuhkia välttämään. Liikenteestä sellaiset huomiot, että muut otetaan hienosti huomioon, torvet ei soi vaikka joku olisi edessä kääntymässä vasemmalle tai laittamassa autoa taskuparkkiin. Ja vetoketjuperiaate toimii!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tehän voitte kohta avata ketjun "Jatkoaika valloittaa Vancouverin" kun teitä rupeaa siellä olemaan pilvin pimein.

Eiköhän me vaan tyydytä valloittamaan yksi pöytä jostain sporttibaarista joku ilta siipien, oluen ja kiekon merkeissä.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ja vstk:lle mukavia lomia Suomeen. Tulin 1.5 viikkoa sitten sieltä ja nyt pitäisi ruveta varaamaan joulumatkaa sinne taas. Mitäs kautta JAPAt muuten lentelevät Suomeen ja takaisin?

Kiitosta! Tassahan alkaa melkein jo odottamaan lomaa. Pari viikkoa viela ja sitten..

Finskilla lennetaan. Niin kateva tuo JFK-HEL-JFK vali, ettei siita oikein mikaan lentoyhtio paremmaksi pista. Finskista en oikein ikina ole pitanyt, mutta saastaa niin pirusti aikaa ettei edes viitsi katsoa muita yhtioita.

Niin ja jos joskus joku tulee tannepain niin pistaa rohkeasti vain viestia. Vieraanvaraisuutta loytyy.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nyt kun ajokortista tuli puhe niin itsekin hommasin paikallisen, tosin mulla on talla hetkella vain "harjoittelulupa" joka mahdollistaa vain ajamisen sellaisen ihmisen kanssa jolla on ollut kortti kauemmin ja yhden matkustajan kanssa. Sita pitaa ilmeisesti kestaa vuoden. Minulla ei ollut suomessa koskaan ajokorttia joten taytyy menna pidemman kaavan mukaan. Pari kymppia maksoi testi (kirjallinen) ja kortti 80 dollaria. Ajotesti tulee sitten 8kk kohdalla. Olen nyt ajellut pitkin kaupunkia jne, ajaminen ei ole sen hankalampaa taalla kuin suomessakaan (ei sita kortilla ajeta vaan taidolla).
 

scholl

Jäsen
Olen nyt ajellut pitkin kaupunkia jne, ajaminen ei ole sen hankalampaa taalla kuin suomessakaan (ei sita kortilla ajeta vaan taidolla).

Yleensä P-Amerikassa ajaminen on helppoa kunhan muistaa, että jokaisessa amerikkalaisessa autossa on kompassi. Silloin selviää niistä N ja S etc. kylteistä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Nostellaas välillä tätä ketjua ylös. Mites JAPAt jakselee? Onko Designer jo kyllästynyt Vancouverin "puuduttavaan" vuorilinjastoon? Jäikö vstk Suomeen joluloman jälkeen? Onko psychodad vetänyt pickupin ruvelle ruuhkassa? Onko Amerikan Ihme ostanut saaren Karibialta? Ketäs kaikkea näitä nyt oli..

Yleensä P-Amerikassa ajaminen on helppoa kunhan muistaa, että jokaisessa amerikkalaisessa autossa on kompassi. Silloin selviää niistä N ja S etc. kylteistä.

Olenkohan nyt missanut jotain, kun en ole vielä yhteenkään autoon törmännyt jossa olisi kompassi? En uusissa enkä vanhoissa.

E: Kävikös muuten kukaan äänestämässä? Itseäni kovasti houkutti ajatus, mutta äänestystä varten olisi pitänyt matkustaa muutama tunti joko New Yorkiin tai Bostoniin eikä mitään äänestyslippuakaan ikinä tänne päin saapunut vaikka ilmesesti olisi pitänyt.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Olenkohan nyt missanut jotain, kun en ole vielä yhteenkään autoon törmännyt jossa olisi kompassi? En uusissa enkä vanhoissa.

Onko sulla koskaan edes ollut amerikkalaista autoa? Mulla on ollut monen merkkisiä ja kaikissa jenkkiautoissa on aina ollut kompassi lämpömittarin yhteydessä. Vaikea sanoa oletko missannut, kun en ole samaan aikaan sinun kanssa istunut autossa, joten en tiedä minne katselet siellä istuessasi vai onko laput kokonaan silmillä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Onko sulla koskaan edes ollut amerikkalaista autoa? Mulla on ollut monen merkkisiä ja kaikissa jenkkiautoissa on aina ollut kompassi lämpömittarin yhteydessä. Vaikea sanoa oletko missannut, kun en ole samaan aikaan sinun kanssa istunut autossa, joten en tiedä minne katselet siellä istuessasi vai onko laput kokonaan silmillä.

Kyllä on ollut ja yksi on tuossa pihassa tällä hetkellä. Aika montaa autoa olen myös ajanut, mutta yhdessäkään noista ei ole ollut kompassia. Riippuu toki, että mitä tarkoitat jenkkiautolla, jotain Chevy Pickuppeja vai vanhoja amerikan rautoja vai mitä?

Oli miten oli, yhdessäkään autossa en ole moiseen törmännyt. Niissä joita olen ajanut niin voin sanoa sataprosenttisella varmuudella ettei ollut kompassia.
 

scholl

Jäsen
Kyllä on ollut ja yksi on tuossa pihassa tällä hetkellä. Aika montaa autoa olen myös ajanut, mutta yhdessäkään noista ei ole ollut kompassia. Riippuu toki, että mitä tarkoitat jenkkiautolla, jotain Chevy Pickuppeja vai vanhoja amerikan rautoja vai mitä?

En tarkoita vanhoja amerikan rautoja, vaan mitä on nyt tullut perheessä tai itsellä ollut jenkkiautoja pick-upeja, maastureita ja henkilöautoja. Kaikki uutena ostettu 1980-2005 Chevy, Chrysler, Jeep ja Oldsmobile merkeiltä. Kaikissa ollut kompassit, samoin vuokra-autoissa aina ja merkkejä ollut vielä muitakin noiden lisäksi, ainakin Buick. Jos katsoo esim. speksejä:
Chrysler - 2011 Grand Voyager - Features - Electronic Vehicle Information Center Tossa sanotaan:
To keep you informed, the 2012 Chrysler Grand Voyager offers the available Electronic Vehicle Information Center (EVIC). The EVIC is a customizable driver information system. It displays the outside temperature, compass, audio modes, trip computer, system status messages and, if equipped, Uconnect™ screens and navigation system directions.
tai 2012 Chevrolet Volt Options Specifications
Instrumentation – Driver Information Centre (includes exterior temperature display, compass, GM Oil Life Monitoring System, engine generator fuel efficiency, key vehicle information and programmable features)
tai 2011 Dodge Charger Rallye V6 [w/video]
Plenty of useful information can be found here, directly in front of the driver's prying eyes; things like miles to empty, current and average fuel efficiency, distance traveled, compass and outside temperature.
ja jopa jenkkimarkkinoiden japseissa näyttää olevan: 2010 Toyota 4Runner - Top Speed
Features like a compass indicator and outside temperature display add functionality in outdoor settings.

Ehkä jotain karvalaukkumallejakin on valmistettu ilman kompassia, mutta jotenkin tuntuu kummalliselta, jos jossain autossa ei sellaista siellä olisi, kun tiet on kuitenkin merkitty ilmansuuntien mukaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nostellaas välillä tätä ketjua ylös. Mites JAPAt jakselee? Onko Designer jo kyllästynyt Vancouverin "puuduttavaan" vuorilinjastoon? Jäikö vstk Suomeen joluloman jälkeen? Onko psychodad vetänyt pickupin ruvelle ruuhkassa? Onko Amerikan Ihme ostanut saaren Karibialta? Ketäs kaikkea näitä nyt oli..


Ei ole vedetty pickupia ruvelle, sen aika tulee sitten kun saan pysyvan kortin ja ostan auton! Tosin pickupit ei ole oikein mun juttu.

Eipa taalla ihmeempia, aloitin toisen duunin joulukuussa joten nyt vedetaan kahta taysiaikaista duunia samaan aikaan (toista paivalla ja toista oisin). P-Amerikkalaista meininkia siis. Muutin myos Frederictonista Saint Johniin, ja taalla on kaikkea mielenkiintoista kuten maailman suurin vuorovesivaihtelu jne.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Eikohan jateta se suomalaistyylinen eipas juupas jankkaaminen vahemmalle tassa otsikossa. Ei jotenkin jaksa...

Taalla myos tyot painaa paalle, kun otin itsekin toisen golf-duunin oman firmani ohelle tuossa viime vuoden loppupuolella. Ei silla, ettei olisi omankin kanssa ihan tarpeeksi hommia, mutta kun tarjous tuli niinkin kiehtovasta paikasta, niin pakko oli ottaa vastaan! Onneksi sain neuvoteltua nykyisen pomoni kanssa siten, etta sain pidettya sunnuntain vapaana (ei siis tarvitse matkustaa sunnuntaina). Nama tyot kun on kahdessa eri osavaltiossa. Onneksi molemmat taalla lansirannikolla. Matkustamista siis riittaa ja vapaa-aika on jaanyt minimiin, mutta kun elaa unelmaa niin jaksaa. Golfia on vissiin tullut pelattua sellanen 5-6 rundia viimeisen puolen vuoden aikana. Ensi viikolla olis kylla tarkoitus lahtea Vegasiin katsomaan Motley:ta ja samalla pelata kaksi rundia G:ta. Upeat nelja paivaa siis tulossa.

Mitens muuten muut JAPAt? Kaikki katsoi Supa Bowlin? Jaksaako taalla kukaan innostua March Madnessista vai odotellaanko ihan rauhassa MLBta?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mitens muuten muut JAPAt? Kaikki katsoi Supa Bowlin? Jaksaako taalla kukaan innostua March Madnessista vai odotellaanko ihan rauhassa MLBta?

Katsoin Super Bowlista viimeiset 57 sekuntia kun sattui sopivasti leffa loppumaan siihen aikaan. Tiedan, olen huono p-amerikkalainen. Ei vaan ollut uudessa kaupungissa ketaan sellaista tuttua joka olisi kutsunut katsomaan bowlia ja itse peli ei kiinnosta paskan vertaa...kylla ma kaljaa olisin mennyt juomaan ja sosialisoimaan jos joku olisi kysynyt mutta talla kertaa nain.

March madness? Jotain junnujen koripalloa jos oikein muistan? Ja tuosta paikallisten pesapallosta innostun yhta paljon kuin kotimaisesta.

NHL:n suomalaisia tulee katsottua kun ehtii, muutaman anaheimin matsin olen ehtinyt telkkarista kyttaamaan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Eikohan jateta se suomalaistyylinen eipas juupas jankkaaminen vahemmalle tassa otsikossa. Ei jotenkin jaksa...

Juu, kunhan mielenkiinnosta kyselin.

Oli toi Super Bowl taustalla päällä ja tuli enemmän tai vähemmän seurattua, mutta ei se ikinä niin kauheasti säväytä. Ehkä pitäisi taktiikat opetella ensin paremmin, että pääsisi vähän lajiin sisälle. Muistakaan paiakallisista lajeista ei tule oikein seurattua kuin NHL:ää. Sen mukaan tulee seurattua muita, mitä muut puhuu noista. March Madness on kyllä ajatuksena ihan hauska, mutta vielä en ole lähtenyt tohonkaan mukaan.

Pitää kyllä antaa krediitit teille, jotka teette paria työtä samaan aikaan. Ei ole helppoa hommaa kun vapaa-aika jää aika lailla minimiin.
 

Baldrick

Jäsen
Hei kertokaahan Ameriikan asuttajat, että minkäs potkuista se perusbisse siellä oikein on (lähinnä siis USA:n kamaralla, jollei myös Great White Northissakin lipotella samoja laagereita)? Vissiinkiin laimeampaa kuin Suomessa, vai? Näitä juttuja on kiva lueskella ja täytyy itekkin heittää P-Amerikkaan reissua jossain vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös