Avautui että kun Saksalla on kisoissa Soramies niin Suomella pitäisi ehdottomasti olla paikalla Savinainen...
Avautui että kun Saksalla on kisoissa Soramies niin Suomella pitäisi ehdottomasti olla paikalla Savinainen...
Ei niinkään letkautus, mutta mielestäni hyvä, kiihkoton ja monipuolinen kirjoitus erittäin vaikeasta aiheesta. Pistää miettimään ajatuksia.Kukin saa vetää omat johtopäätöksensä lähtevätkö kaikki nettomaksajat yhden poliittisen päätöksen vuoksi maasta. Jos kiinnostaa niin itse en ole lähdössä mihinkään. Mutta PS, oman näkemykseni mukaan, hakee halpatyövoimalle hintalappua. Kun tulorajoja on mediassa pyöritelty, on haitari leveä. Taisi olla lähemmäs 1.000€ alimman ja ylimmän arvion välillä.
Jos saisimme isot määrät halpatyövoimaa, hyvinvointiyhteiskunnan velvollisuudet alkavat heti ja kestävät pitkään. Kolikon toisella puolella on automaatio, robotiikka ym teknologinen kehitys joka vähentää heikosti koulutettujen työpaikojen määrää tulevaisuudessa. Yhteiskunta alkaa toimimaan enemmän automaation avulla. Jos näin tapahtuisi, mitä toimia tarvittaisiin että sen hetkisestä työvoimasta saadaan kaikki tarvittava irti muuttuneessa työympäristössä? Vai laitammeko heidät ulos maasta? Vai lähtevätkö vapaaehtoisesti johonkin toiseen maahan Suomen antaman koulutuksen jälkeen?
Pelkkä TEM ristiriitainen arvio nettomaksajasta kertoo siitä että asia on kaikkea muuta kuin yksinkertainen. En TEM arviota tarkemmin lukenut, mutta oliko siinä mitään poikkitieteellistä tutkimusta esimerkiksi tulevaisuuden työpaikoista ja haasteista heikosti koulutetulle väelle? Ehkä sillekin olisi syytä antaa pari ajatusta.
Tottakai halpatyövoimassa on hyviäkin puolia. Ikääntyvä väestö tarvitsee hoitajansa, mutta en pidä sairaanhoitajia matalapalkkatyönä koska se on vaativa työ ja tarvitsee varsin hyvän koulutuksen. Mutta tarvitsemmeko halpoja tarjoilijoita tai kokkeja ravintoloihin? Onko näitä ammatteja varten tarpeen kompensoida valtion tuella yrityksen tuotantotekijöiden kustannuksia?
Mielestäni nyt on ihan paras hetki aikoihin miettiä minkälaista maahanmuuttoa tarvitaan. En liputa täysin PS:n linjausta, mutta tykkään heidän ideasta, jossa ei oteta isosti halpaa työvoimaa vaan keskitytään enemmän tuottavuuden lisäämiseen esimerkiksi automaation kautta.
Taktinen hyökkäys veneillä miinakenttien yli. Sillä voisi jäädä sotahistoriaan.Zaporizzjan suunnalla ei ihan vielä huomenna hyökätä.
John Newman ja Icona Pop peruvat tulonsa Saaristo-festivaalille Kaarinaan. Tilalle Matti ja Teppo.
Menee klassikko-osastoon, vaikka en taida edes tietää kuka John Newman on. Lipun hänen vuokseen ostaneet kyllä varmasti tietävät.
Tämä keskustelunpoikanen oli jo valmiiksi ketjussa: Mille naurat juuri nyt, mutta mielestäni ansaitsee kunniaa myös täällä.Mutta eivät välttämättä Mattia ja Teppoa.Lipun hänen vuokseen ostaneet kyllä varmasti tietävät.
Jaa Jere on taas luovuttanut jossain. On se kyllä yks reppana. Mistäs sit seuraavaksi voisi luovuttaa?
Kyllä, ehdottomasti haluamme, mutta tässä tilanteessa luotamme enemmän Satakunnan ylpeyteen, Porin Ässiin.
Parhain terveisin,
Lukon kannattajat
Progressiivinen hardrock-bändi 70-luvulta
Reece Scarlett, laulu
Les Lancaster, soolokitara
Ben Tardif, komppikitara
Luke Martin, basso
Nicholas Baptiste, koskettimet
Charle-Edouard D'Astous, multi-instrumentalisti: erilaiset huilut, puhaltimet, perkussiot ja harppu
Zack Hayes, rummut
Manageri: Gabriel Fontaine
Luotto-äänittäjä: Giorgio Estephan
Scarlett lähti 80-luvun alussa soolouralle ja rupesi tekemään joidenkin fanien kauhistukseksi glam-rokkia.
Nimimerkki @Mustanaamio viettää seuraavan viikon viidakon kätköissä opettelemassa vähemmän provosoivaa viestitystapaa, sekä viesteiltä odotettua sisältö- ja kieliasuvaatimusta.
Nimimerkki @TyöUkko on puolestaan muissa hommissa palstakirjoittelusta viikon ajan misogyynisten ja provosoivien viestiensä takia.
Mitä tulee noihin Laurin 3 heittoihin, vaikuttaa siltä että irtoaa käsistä nopeammin kuin mitä aikaisemmin?
Jep. Suomen armeija tuottaa nuorille miehille nopsat kätöset.
Ei ehkä aukea kuin Kerholaisille, mutta pikku hönössä voittomatsin jälkeen repesin tälle.+ Viimeiset 3 peliä 2 p/o
+ Martel palaa seuraavaan peliin
+ Ruokosen ilmaveiviyritys
+ Ikävänkantaja pelikiellossa pari viikkoa
+ Masolla hieno puku
Tappara-TPS -ottelun tuomaritoiminta aiheutti on poikkeuksellisen paljon parran pärinää Turun suunnalla. Erityisesti Lehtosen 2+2 loppuhetkillä oli kuulemma epistä.Pelin ainoa selkeä tuomarivirhe oli se vihltämättä jäänyt polvitaklaus, josta Lehtonen olisi joutanut pihalle eikä olisi ollut myöhemmin sohimassa korkealla mailallakaan ketään naamaan.
Toinen vähäpätöisempi oli sitten se missä Tepsillä oli kahden sekunnin välein ensin paitsio ja sitten kampitus, mutta se oli ehkä ymmärrettävää kun se jäällä ollut kuudes TPS-pelaaja taisi peittää tuomarien näkökentän.
Lukko on tällä hetkellä verrattavissa meikäläisen ammatikouluun ja lopputyöhön tuolta noin 15 vuoden takaa. Se on vieläkin kesken mutta paperit sain silti ja valmistuin mutta se mikä erottaa minut ja Rauman Lukon on se että minä en sitä työtä enää saa koskaan valmiiksi vaan se jäi kesken enkä myöskään tee ammatikseni kyseisiä hommia mutta jumalauta Rauman Lukko on ammattilaisorganisaatio ja silti ne hoitavat hommansa kuten minä ammattikoulussa eli keskeneräinen työ riittää siihen että pääsee läpi.
Jäikö @Optimum mahdollisesti välimerkeistä kiinni se lopputyön valmistuminen?
Rantanen on tehnyt NHL-urallaan runkosarjassa 1.06 pistettä per peli, ja pudotuspeleissä 1.24 pistettä per peli. Lasketaanko nuo NHL:n pudotuspelit tarpeeksi isoiksi peleiksi, vai otetaanko sieltäkin joku tietty otos mikä tukee paremmin omaa agendaa? Stanley Cupin finaaleissa tehot on muuten kuuteen peliin 0+8, lasketaanko isoiksi peleiksi?
Jos on runkosarjassa huonommin sijoittunut vastustaja, niin ei lasketa tosipeleiksi, oli Stanley Cupin finaali tai ei.
Näin parin saunakaljan jälkeen on pakko sanoa, että tämä viestiyhdistelmä kuvaa Jatkoajan keskustelupalstan ydintä lähes täydellisesti. Ikinä ei voi tietää kuka on tosissaan kysymässä, vastaamassa, trollaamassa tai muuten vaan kirjoittaa. Ja sama pätee vastaajaan. Hänellä voi olla täsmälleen samat motiivit kuin sillä kirjoittajalla, kenen viestiin on vastaamassa. Oli miten oli, hattu päästä ja kiitos veljet. Minun mielestäni on tämän keskustelupalstan paras viestiyhdistelmä ikinä. Olette arvokkaita molemmat.
On pimeää, pilkkopimeää on,
se on läpitunkevaa, on se äärimmäisen lumoavaa.
Sumu sitä hyväillen usvaverhollaan täyttää,
se pimeydestä tekee yhä tyrmäävämpää.
Sinne,
me hullut!
Tai hulluutta mutta joka tapauksessa olen täysin samaa mieltä jälkimmäisestä lauseesta.On tämä taidetta. Onneksi tällekin on tilaa palstallamme.
Kuulostaa siltä että parempi on ettei mene lukemaan. Eiköhän sieltä modet kasaa sellaisen best of setin jossain kohtaa pelikielto-osioon.
HardCore Hooligan on ryhtynyt runoilemaan, kuten @Individual :n lainaama aiempi viestikin osoittaaOlen vieras,
vieraana ollen,
vierautta koen,
sitä tunnen,
yhä vieraampi olen.
Toisaalla jossain,
eläin,
hiipii esiin kolostaan.
Mr. Scarfacen "Minä olen Jatkoaika" sai juuri uuden haastajan!“Olen runo.”