Kivaa, sotaa! Ja antaa Tommyn jatkaa omaa missiotaan, jonka tavoitteena on...on...on...en mä ainakaan keksi mitään tavoitetta? mixu: Heittosi siitä, etten "voi hyväksyä" Keklun aikaista HIFKiä meni niin pieleen kuin olla ja voi. Meikäläisen siviilissä tietävät, että Keklu on äijistä Keklu / Pena se, jonka tunnen ja se jonka kanssa tiemme siviilissäkin kohtaavat. Loistava jätkä. Ja täysin kiusaantunut hänelle jälkikäteen asetetusta sädekehästä. Kaveri jolta sain tekstarin Ämerikasta asti HIFKin 4. (ja viimeisessä) ottelussa Lukkoa vastaan: "Käykö kylmät?". Myös Keklu on ihmetellyt, miksei NOIN NIMEKKÄÄLLÄ nipulla voiteta ja hän ei löytänyt syylliseksi Penaa.
---klip.....
Olen jo kaksi kautta sitten sanonut, että "Matikaiset tulevat ja menevät, HIFK pysyy". Jos tämän toteaminen on Penan väistymisenkin jälkeen takinkääntämistä, niin olen The Rotsi.
Ja faniutta on monenlaista. En muuten vain ymmärrä negatiivisuuden kautta maailmankuvaansa muodostavaa perislaavilaista luonteenlaatua, jonka ansiosta myös Elämän valttikortit ja Beibi rasvaa mun hirttoköysi -tyyppiset biisit menestyvät meillä duurivaihtoehtoja paremmin. Ainoa mitä peräänkuulutan kritiikissä tässä vaiheessa kautta on sen kohtuus. Yhdistettynä jonkunlaiseen mittakaavaan. Mitä Pena voisi tehdä tällä hetkellä paremmin? Mitä hän tekee huonommin kuin muut SM-liigan tj:t? Mitä mahdollisuutta eurooppalaisella kiekolla on ylipäätään pitkässä juoksussa? Miksi täällä pelataan kausi aina jo ennakkoon? Onko kukaan katsonut almanakkaa, 1998 meni jo, nyt eletään vuotta 2005? Nyt pitää pärjätä 04/05 kauden liigassa, joka ei ole niin tasokas kuin 97/98 liiga. Varsinkaan kauden pelaamista ennakkoon en löydä tässä mittaakaavassa muualta kuin HIFKistä. Suhteellisuudentajua tarjoan siinäkin, että Jatkoajan HIFK-osio on merkitykseltään +-0 liittyen HIFKin isoon kuvaan - siihen miten kausikorttikauppa OIKEASTI käy. Miten tiukasti sponsorit ovat OIKEASTI sitoutuneet joukkueeseen ja sen vaalimaan kulttuuriin? Miksi näkisin, että KOKO organisaatio on kriisissä, jos muutama nettifani näkee, että organisaatio on kriisissä katsomojen pullotellessa samanaikaisesti? Olisin paljon huolestuneempi, jos JHagit, Condat ja kumppanit hakkaisivat täällä toisiaan selkään iloiten kuinka "nyt on hyvä meininki" katsojakeskiarvomme hiipiessä jopa alle Bluesin lukemien mediapinnan pienentyessä jypimäisiin sfääreihin. Tästä on kysymys ainakin omassa näkökulmassani tasan tarkkaan siitä riippumatta, kuka HIFKiä johtaa.
Tommylle: Katoaako Penan äijyys, kun hän jättää HIFKin? Vastaan omasta puolestani ja voit quotata tätä milloin tahansa: Ei katoa. Pentti on aina ollut äijä, hän oli äijä jo synnytyslaitoksella, ala-asteella ja Joensuun Kiekkopojissa. Hän oli äijä myös Suomen maajoukkueessa, HIFKissä ensi käynnillään, niiden vuosien jälkeen ja on sitä yhäkin. Se on eri asia kuin hänen onnistumisensa tj:na tai valmentajana, mutta ei sekään ole paskempaa ollut. Hän tulee olemaan äijä myös dementoituneena yksikymppisenä ja olen melko varma, että taivaan porteillekin hän saapuu aikanaan nahkarotsissa, plekseissä ja fleda ojennuksessa sanoen Pyhälle Pietarille rotsiaan ojentaen: "Paa toi narikkaan ja lähe sit menee kun vielä ehdit. Mä käyn katselemassa onko täällä mitään menoa ja valitsen sitten ton alakerran paikan ja tän välillä. Ja voin sanoo jo tässä vaiheessa, että alakerrassa oli saatanan hyvä meno. Mitä sä siinä vielä ihmettelet, narikkalappu tänne ja aja toi mauton partas, hippikama on kuollut, 70-luku on aina IN. Viittiks vielä vinkata missä täällä on faxi, paan vähän infoo menemään frendeille et minne mä katosin kesken golfkierroksen"