Jatkoajan NFL Keeper-liiga

  • 60 884
  • 689

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Tiimiin tutustuttu ja muutama kysymys Liigasta ja sen säännöistä. Muutenhan nuo säännöt näyttävät selkeältä, mutta varmistan vielä, että tuolla D:llä (D, DL, DB) tarkoitetaan ilmeisesti vapaavalintaista puolustuksen pelaajaa?

Kyllä näin on. D paikalle voit laittaa kenet tahansa puolustuksen pelaajan.

Sitten toinen kysymys. Tuli tuota rosteria selailtua ja Keeper-statuksen pelaajia siellä ei välttämättä neljää ole, joten jos päädyn esimerkiksi vain kahteen Keeperiin, niin miten Draft-osaltani oikein etenee. Missä vaiheessa pääsen varaamaan nuo kaksi puuttuvaa pelaajaa?

Valitettavasti 4 pelaajaa on valittava eli ei muuta, kun aivonystyrät töihin ja suunnittelupöydälle.

Ketjussa oli aikaisemmin puhetta tuosta max. neljän vuoden Keeper-säännöstä, niin koskeeko sääntö myös uusia pelaajia (minua) ja jos koskee niin mistä pääsen tarkastamaan esimerkiksi Arian Fosterin tilanteen ja monetta vuotta hänellä tuo Keeper-status on?

Koskee myös uusia pelaajia. Tarkistin samalla joukkueesi keeper statukset ja seuraavilla pelaajilla on nyt kaksi kautta käytettynä: Foster, Sproles, Wayne ja uransa lopettanut Gonzalez.

Ja sitten vielä viimeinen niin se on varmaan ok, jo vaihdan joukkueeni nimen? Tuolla Ei-Keeper-Liigassa joukkueen nimi on Freeman Loves Tacos, joten tuota samaa ajattelin käyttää myös tässä liigassa.

Nimen voit vaihtaa ihan vapaasti.
 

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Kiitos vastanneille. Näillä tiedoilla eteenpäin ja Draft-taktiikkaa hiomaan.

Treidithän olivat vasta Draftin jälkeen mahdollisia, mutta jos jotain kiinnostaa niin Freeman Loves Tacos joukkueessa liikkuu kaikki. Eli jos esim Arian Foster, Tony Romo, tai Eric Decker kiinnostaa ottakaa yhteyttä. Alennusmyyntejä en sentään pidä, mutta oudoimmatkin tarjoukset kuunnellaa. Eli voidaan lyödä mun puolesta herrasmies sopimuksellakin nyt kauppoja lukkoon ja siirrellään pelaajat sitten draftin jälkeen.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Keeper kaudet siis eivät nollaudu treidien yhteydessä.

Miksei? Olin siinä käsityksessä että nollautuu.

Vähentää strategiaa (& ihmisten treidaushalukkuutta) ja tuo kaudeksi 2016 karmean staradraftirysäyksen.

Itse kannatan strategiaa sekä jengin treidaushalukkuuden maksimointia ja balanssissa olevia draftivuosia.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Minulla oli viime kaudella ongelmia draftin kanssa, koska en armeijan takia päässyt omalle tietokoneelleni, eikä androidilla pystynyt draftaamaan pelaajia ollenkaan. Nyt kuitenkin löysin Yahoon oman Fantasy-sovelluksen, jolla tuo draftaaminen pitäisi onnistua. Myös NFL:n omille kotisivuille löytyy samanlainen sovellus. Vielä en ole yhtään testidraftausta suorittanut, mutta tarkoitus olisi yrittää tässä lähipäivinä. Sitten voin kertoa tarkempaa palautetta kyseisistä sovelluksista.

Tämä siis kaikille pelaajille, jotka eivät syystä tai toisesta ehdi tietokoneen ääreen draftin aikana. Olettaisin, että samanlaiset sovellukset ovat saatavilla myös Nokian ja Applen puhelimista, mikäli vain kirjoittaa hakuun "Fantasy football". Toivon mukaan tämä nyt pelastaa ainakin jonkun draftaamisen, mikäli siinä muuten olisi ongelmia.

PS. Molemmat sovellukset ovat siis ilmaisia ja löytyvät Google Play-kaupasta (androidilla).

EDIT:

Miksei? Olin siinä käsityksessä että nollautuu.

Vähentää strategiaa (& ihmisten treidaushalukkuutta) ja tuo kaudeksi 2016 karmean staradraftirysäyksen.

Itse kannatan strategiaa sekä jengin treidaushalukkuuden maksimointia ja balanssissa olevia draftivuosia.


Kävisikö tähänkin joku trade deadline? Eli päivämäärä X:n jälkeen suoritetut treidit eivät nollaa/vähennä keepervuosia. Mahdollistaisi myös jonkinlaisen riskinoton mestaruuden tavoittelussa tulevaisuuden kustannuksella.
 
Viimeksi muokattu:

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Miksei? Olin siinä käsityksessä että nollautuu.

Pahoittelut, että hieman kesti. Haluaisin tästä vielä muiden managereiden mielipiteitä lisää. Jos useampikin haluaa, että treidit nollaavat keeper kaudet niin tietenkin olen valmis tähän.

Ja tänään on viimeinen päivä aikaa JLand:la ja #76 vahvistaa osallistumisensa. Jos ei puoleen yöhön mennessä ole tiimi vahvistettuna niin joukkue saa uuden managerin. Varamiesten listalla seuraavina ovat delete ja OutlawPuppet voivat myös pistää minulle sähköpostinsa yv:lä niin pystyn siirtämään joukkueen oikeudet teille.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Pahoittelut, että hieman kesti. Haluaisin tästä vielä muiden managereiden mielipiteitä lisää. Jos useampikin haluaa, että treidit nollaavat keeper kaudet niin tietenkin olen valmis tähän.

Olen Noosen kannalla. Treidi nollaa keeper-kaudet. Varmasti lisää myös treidihalukkuutta kun ei tarvitse miettiä menettääkö pelaaja jopa yhden kauden jälkeen vapaille markkinoille.
 

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Mun puolesta treidit voivat nollata keeper-kaudet, mutta samalla pitää olla joku selkeä sääntö, ettei lopulta vain muutamat joukkueet vaihtele esim kärki RB:itä toisiinsa. Minun mielestä olisi hyvä, jos ne kärkipelaajatkin eksyisivät joskus takaisin draftiin.

Vaikeaksi menee, mutta esimerkiksi niin, että manageri saa päättää treidin kautta hankituista pelaajista yhden jonka Keeper-vuodet nollautuvat. Tämä oikeus olisi käytettävissa siis vain kerran kaudessa tai kahdessa. Tiedän että menee turhan vaikeaksi, mutta mainitsin sen nyt vain näin esimerkkinä.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kutsut lähetetty deletelle ja OutlawPuppetille. Jos tulee kysyttävää mistä vaan liigaan liittyvästä niin voi laittaa joko yv:n minulle tai kysyä tässä ketjussa.
 

janóz

Jäsen
Minusta keeper-status pitää poistaa pelaajalta jos hänet vapautetaan tai treidataan pois. Eihän se silloin enää mikään keeperi ole jos hänet on kerran poistettu joukkueen rosterista. Eli keeper on minusta joukkuekohtainen ei liigakohtainen.

Keeper- ja dynastyliigoissa idea on nimenomaan todellisuutta lähempänä oleva managerointi eli veri punnitaan pitkäjänteisesti useamman kauden aikana eikä mitään armopaloja pitäisi heikommille tai huonommin sitoutuville managereille antaa. Jos jotkut pystyy vaihtamaan kärkikeeperinsä päittäin viimeisellä keeper-kaudella niin sehän on vain palkinto hyvästä työstä. Ja kyllähän keeper-liigassakin voi nousta hänniltä kärkeen nopeasta, itse olin ensimmäisellä kaudella pudotuspelien ulkopuolella ja lähdin viime kauteen ilman WR-paikan pelaajaa. Silti voitin mestaruuden aika suveerenisti eli sieltä draftista, free agenteista ja vaihdoista niitä kultakimpaleita voi löytää.
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Kutsut lähetetty deletelle ja OutlawPuppetille. Jos tulee kysyttävää mistä vaan liigaan liittyvästä niin voi laittaa joko yv:n minulle tai kysyä tässä ketjussa.

Terve, ja kiitos kaloista. Joukkueeseen tutustuttu ja kröhöm... aika huonohan se on. Ilmeisesti meikäläinen varaa sitten ekana kun tuo jumbotilan saavuttanut joukkue napsahti minulle? Vaihdoin nimenkin tuttuun Lehmäpoikiin...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Terve, ja kiitos kaloista. Joukkueeseen tutustuttu ja kröhöm... aika huonohan se on. Ilmeisesti meikäläinen varaa sitten ekana kun tuo jumbotilan saavuttanut joukkue napsahti minulle? Vaihdoin nimenkin tuttuun Lehmäpoikiin...

Jep. Varausjärjestys löytyy edelliseltä sivulta ja drafti on 24.8.
 

OutlawPuppet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers, Ice Tigers
Kutsut lähetetty deletelle ja OutlawPuppetille. Jos tulee kysyttävää mistä vaan liigaan liittyvästä niin voi laittaa joko yv:n minulle tai kysyä tässä ketjussa.
Kiitos kutsusta! Tiimiin tutustuttu ja mielenkiintoiselta vaikuttaa :P Voi olla jo aiemmin esiintynyt täällä, mutta mistä näen montako keeper-kautta kelläkin pelaajalla on alla?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kiitos kutsusta! Tiimiin tutustuttu ja mielenkiintoiselta vaikuttaa :P Voi olla jo aiemmin esiintynyt täällä, mutta mistä näen montako keeper-kautta kelläkin pelaajalla on alla?

Joukkueessasi ovat olleet kaksi kautta Matt Ryan, T.Y Hilton, Chris Johnson ja Stevan Ridley. Eli jos käytät heihin keeper valinnan niin alkava kausi on heille kolmas keeper vuosi.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Samaa kyselisin, jos tuota ei ite mistään näe?

Liigan etusivulla on tuossa "Confirmed teams" otsikon yläpuolella oikealla valikko mistä pystyy katsomaan edellisten kausien sijoitukset ja rosterit valitsemalla pudotusvalikosta vuosiluvuksi joko 2012 tai 2013. Sitten vaan painaa valikosta "standings" ja etsii oman joukkueensa ja painaa sitä. Näin saat näkyville joukkueesi rosterin edellisiltä kausilta ja tästä myös pystyt katsomaan monettako kautta pelaaja on joukkueessasi.
 

Cube

Jäsen
Mun puolesta treidit voivat nollata keeper-kaudet, mutta samalla pitää olla joku selkeä sääntö, ettei lopulta vain muutamat joukkueet vaihtele esim kärki RB:itä toisiinsa. Minun mielestä olisi hyvä, jos ne kärkipelaajatkin eksyisivät joskus takaisin draftiin.
Samaa mieltä siitä, että nollaus on parempi. Pysyvät draftit tasaisimpina, eikä selkeitä piikkejä tasossa synny 4v välein. Mahdolliseen edestakaisen treidaamisen ongelmaan esitän ratkaisuksi sellaista, että vanhat keeper-vuodet aktivoituvat tapauksissa, jossa pelaaja treidataan takaisin vanhaan joukkueeseensa. Ainoastaan draftin kautta voisi aloittaa näissä tapauksessa taas nollista. Muissa tapauksissa en pidä treidirajoitteita tarpeellisina, kysyntä ja tarjonta hoitaa.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Miami Sharksin keeper-pelaajat tulevalle kaudelle ovat:

QB Andrew Luck (1.keeper-kausi)
WR Dez Bryant (3.keeper-kausi)
WR Vincent Jackson (aloittaa 1.täyden kauden joukkueessa)
TE Jordan Reed (1.keeper-kausi)

Saisiko tähän treidi asiaan nyt selvyyden? Vincent Jackson tuli joukkueeseeni kesken viime kauden treidin kautta. En muista mistä joukkueestä hän tuli, enkä tiedä oliko hän tuossa joukkueessa keeper-pelaaja (todennäköisesti oli). Itse kannatan ehdotusta, jossa treidit nollaavat keeper-kaudet, eli tuleva kausi olisi Jacksonille 1.keeper-kausi. Niin tai näin, käytän V-Jaxiin joka tapauksessa keeper-valinnan, mutta olisihan se hyvä tietää, että miten tuo keeper-homma toimii jatkoa varten.

PS. Oletan, että pystyn näitä valintoja vielä muuttamaan, jos ennen deadlinea (11:59pm PT on Thursday August 21, 2014) tapahtuisi jotain loukkaantumisia nyt valitsemilleni pelaajille.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
LiPaS julkistaa keeperinsä:

QB Alex Smith (2.kausi)
RB Trent Richardson (3.kausi)
WR Calvin Johnson Jr. (3.kausi)
WR Marques Colston (2.kausi)

Pidätän oikeudet viime hetken muutoksiin loukkaantumisten sattuessa.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Pancor, tarvittaisiin commishilta ruling tähän onko treidattu pelaaja ekalla keeper-vuodellaan vai ei. Vaikuttaa keeper-valintoihin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Lähden nyt siitä että treidi nollaa keeper-kaudet ja näillä mennään:

RB Eddie Lacy (1.)
WR André Johnson (3.)
RB Danny Woodhead (1.)
QB Colin Kaepernick (2.)

Kaepernickin kohdalla en ole ihan varma, onko kausi nyt 2. vai 3. Nappasin hänet kesken ekan kauden..
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
En tiedä onko keeper kaudet oikein, mutta tässä tulee Lehmäpoikien tämän vuotiset keepperit:

Qb Cam Newton (1. kausi)
Te Jordan Cameron (1. kausi)
Rb Reggie Bush (3. kausi?)
Wr Victor Cruz (3. kausi?)
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Huomenta rakkaat managerit. Komissaarinne on taas palannut kauniiseen kotimaahamme ja luettuani mielipiteenne treideistä olen tullut päätökseen, että treidi nollaa keeper kaudet.

Köpille voin varmistaa, että Kaepernickilla tosiaan lähtee 2. keeper kausi.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
QB Matthew Stafford (3.)
RB Adrian Peterson (1.) (treidattu kesken viime kauden)
RB Le'Veon Bell (1.)
WR Demaryius Thomas (3.)

EDIT: AP 1. kausi.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Kiitos commishille nopeasta päätöksestä.

Veronmaksajat keeppaa loukkaantumisvarauksella:

Aaron Rodgers (2. kausi, treidi Matt Ryaniin)
Jimmy Graham (3. kausi)
Matt Forte (1. kausi, viime kaudella treidi VJackson & Jordan Reediin)
Keenan Allen (1. kausi)
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös