Taisi hupipelit olla nfl.com liigassa? Itselläni ei ainekaan näy keeperissä viikolle 14 mitään peliä.
Pudotuspeleissä hävinneet sijoittuvat draftijärjestyksessä runkosarjasijoituksien mukaan paitsi finalistit draftaavat sijoilla 13 ja 14, voittaja luonnollisesti 14. Kelpaako kaikille?
Kelpaa. Koska muuten valitaan nuo pelaajat, jotka haluaa pitää ensi kaudella? Vai onko se vasta ensi vuoden juttuja?
Hyökkäyksen osalta positiot minusta toimivat hyvin, mutta itse koen joukkuepuolustuksen sekä puolustavat pelaajat aika tuurijuttuina. Vaikkakin itselläni pari voittoa tuli kauden aikana puolustuksien kautta. Puolustavat pelaajat sahaavat enemmän ylös-alas, kun heidän pisteensä ovat monesti sattumanvaraisempia kuin hyökkääjien. Pitäisin QB, WR, WR, RB, RB, TE, R/W/T, ja 4x BN rosteria riittävänä. Tietysti tämä korostaisi niiden luotettavien supertähtien roolia, että kuka draftissa onnistuu heitä saamaan on vahvoilla. Toisaalta ovathan he muutenkin vahvoilla ja osa heistä loukkaantuu/pelaa muuten heikosti välillä. Kicker on samanlainen tuuripositio, että kickerin menestykseen vaikuttaa paljon myös joukkueen muu tekeminen.
Pisteytyksessä kiinniotoista saatavat pisteet tekevät minusta WR:stä arvokkaampia kuin juoksijoista. Ehkä vastavuoroisesti jaardikertymästä tulevilla bonuspisteillä erotusta voisi vähentää. Toisaalta ne ymmärrä mistä 40+ yard rushing attempts pinnat tulevat vai tarkoitetaanko sillä yleensä yli 40 jaardin juoksuja?
Waiverissä nykysysteemi päivien suhteen on minusta toimiva, mutta waiver-sijan muuttaisin menemään käytön mukaan eli aina kun ottaisi pelaajan waiveristä tippuisi listan viimeiseksi. Pistäisi miettimään hieman enemmän, että ryntääkö jonkun perään vai ei. Toisaalta se ja free agent päivät loisi etua niille, ketkä voisivat sitten päivystää koneella, kun free agentit aktivoituu jakoon. Mobiililaitteiden ja saman aikavyöhykkeen tiimoilta antaisin kuitenkin olla free agenttejakin.
Pudotuspelijooukkue määrä on minusta hyvässä suhteessa liigan kokoon, että niiden osalta pysyi pitkään vielä kisaa.
Tämä ok. Vaikkakin itse hyödyin tällä kaudella selvästi vanhasta waiver systeemistä, kun olin koko kauden sarjan hännillä ja olin siten hyvässä waiver asemassa koko ajan. Periaatteessa oikeassakin NFL:ssä sarjajumbo on koko ajan waiver järjestyksessä ykkönen, mutta mulle myös ok jos vaihdetaan pancorin ehdottamaan rolling listiin.- Waiver systeemin vaihto "Continual rolling list", eli käyttämällä waiver claimin siirtyy joukkueesi prioriteettilistan pohjalle.
Tämä ok. Yksi ärsyttävimmistä jutuista fantasyssa on se, että joku hilloaa hyviä pelaajia vaihtopenkillään. Itsekin tähän syyllistyin mm. Danario Alexanderin kohdalla loppukaudesta. Mutta mielestäni viisi vaihtopelaajaa on ihan riittävästi.- Rosteripelaajat pitäisin itse samana mutta penkin kokoa laskisin kuudesta viiteen. Tämä lisäisi waiver pelaajien laadukkuutta ja korostaisi "managerin" taitoa joukkueen kokoamisessa.
Itse olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että puolustuspelaajien pitää olla arvostettuja fantasyssa. En tiedä onko syytä noita kaikkia mainitsemiasi muutoksia tehdä, mutta ainakin osan voisi toteuttaa. Mielestäni taklauspisteet voisi pysyä ennallaan (tackle solo: 1p, tackle assist: 0,5), ja 4 pistettä syötönkatkosta on sekin mielestäni riittävästi. Fumbleista voisi ehkä jakaa enemmän pisteitä, samoin blokatusta potkusta.- Haluaisin myös nostaa puolustajien merkitystä nostamalla heidän kategorioidensa pisteytystä seuraavasti: Tackle Solo 1->1,5, Tackle Assist 0,5->0,75, Sack 3->3,5, Interception 4->4,5, Fumble Force 2->3, Fumble Recovery 2->3, Safety 3->4, Block Kick 2->4. Arvot joita en maininnut pysyisivät ennallaan. Tämä johtaisi siihen, että pakeilla olisi oikeasti merkitystä otteluiden lopputuloksen kannalta ja myös "pakottaisi" lajista vähemmän tietäviä laajentamaan tietojaan myös yksittäisiin pakkeihin.
Kannatan return jaardien pisteiden poistoa kokonaan. Tajusin vasta kesken kauden, että niistä saa ihan tajuttomasti pisteitä. Hyvä taktinen oivallus niiltä jotka potkun palauttajia esim. running backin paikalla peluuttivat, mutta mielestäni tämä tekee hommasta vähän turhan helppoa.- Hyökkäyspelaajien puolella tulen pitämään liigan PPR pohjaisena. Sensijaan return jaardeista tulevia pisteitä voin joko laskea tai poistaa koko palautusjaardit. Jaardipisteet voisi esim. pudottaa puoleen nykyisestä 10yds=1pt. Palauttamalla tehdyt TD:t haluan kuitenkin edelleen pisteytettävän. Myös rushing- ja receiving jaardien boonuspisteitä voisi mielestäni nostaa seuraavasti: 85yds-1pt pysyisi ennallaan, 110yds 1pt->2pt, 150yds 1pt->3pt. Poikkeuksellisen hyvästä suoristuksesta siis palkittaisiin kunnolla.
Tämä ihan ok. Tosin vanhakin pisteytys käy mulle. Ehkä virheistä voisi tosiaan rangaista hieman enemmän, vanhalla systeemillä pelkillä isoilla jaardimäärillä pääsee jo hyville pisteille, vaikka siellä pari INT:ta seassa olisikin.- QB:n pisteytykseen haluaisin seuraavat muutokset: Interception -2-> -3, Pick Six -3 -> -4. Virheistä rangaistaisiin hieman enemmän. Boonusjaardit nostaisin samalla tavalla, kuin edellä eli ekasta kategoriasta 1pt, toisesta 2pt ja kolmannesta 3pt.
Mites jos joku ei pääse draftiin paikalle ja kone varaa toisen joukkueen pelaajan ensimmäisellä kierroksella? Jos keeper pelaajat olisi ilmoitettu etukäteen, voisi jokainen lisätä toisten keeper pelaajat omalle "don't draft" listalle. Muistaakseni siellä Draft Centerissä joku sellainen on.- Keeper pelaajia koskien ehdotan seuraavaa: Keeper pelaajie ei tarvitse erikseen ilmoittaa ennen draftia. Drafti hoidettaisiin siten, että ensimmäisten 4 kierroksen aikana saisi varata ainoastaan pelaajia, jotka olivat joukkueessasi edellisellä kaudella. Viidennestä kierroksesta lähtien drafti etenisi normaaliin tapaan. Tämä lisäisi taktikointia, koska toisten joukkueiden keeper pelaajat saisi tietää vasta viimehetkellä. Jos draftissa joku varaa ensimmäisillä kierroksilla "väärin" tulen antamaan varoituksen ja drafti aloitetaan alusta. Jos tämä toistuu niin suljen joukkueen liigasta ja yritän etsiä uuden managerin tilalle.
Mites jos joku ei pääse draftiin paikalle ja kone varaa toisen joukkueen pelaajan ensimmäisellä kierroksella? Jos keeper pelaajat olisi ilmoitettu etukäteen, voisi jokainen lisätä toisten keeper pelaajat omalle "don't draft" listalle. Muistaakseni siellä Draft Centerissä joku sellainen on.
Joo, noinhan se tietenkin menee. Ei oikein ajatus kulkenut tuota kirjoittaessani.Ei tuollaista voi käydä, jos ennakkolistan on tehnyt etukäteen ja omat keepperit siihen neljäksi ensimmäiseksi on laittanut.
- Waiver systeemin vaihto "Continual rolling list", eli käyttämällä waiver claimin siirtyy joukkueesi prioriteettilistan pohjalle.
- Rosteripelaajat pitäisin itse samana mutta penkin kokoa laskisin kuudesta viiteen. Tämä lisäisi waiver pelaajien laadukkuutta ja korostaisi "managerin" taitoa joukkueen kokoamisessa.
- Haluaisin myös nostaa puolustajien merkitystä nostamalla heidän kategorioidensa pisteytystä seuraavasti: Tackle Solo 1->1,5, Tackle Assist 0,5->0,75, Sack 3->3,5, Interception 4->4,5, Fumble Force 2->3, Fumble Recovery 2->3, Safety 3->4, Block Kick 2->4.
- Hyökkäyspelaajien puolella tulen pitämään liigan PPR pohjaisena. Sensijaan return jaardeista tulevia pisteitä voin joko laskea tai poistaa koko palautusjaardit. Jaardipisteet voisi esim. pudottaa puoleen nykyisestä 10yds=1pt. Palauttamalla tehdyt TD:t haluan kuitenkin edelleen pisteytettävän. Myös rushing- ja receiving jaardien boonuspisteitä voisi mielestäni nostaa seuraavasti: 85yds-1pt pysyisi ennallaan, 110yds 1pt->2pt, 150yds 1pt->3pt. Poikkeuksellisen hyvästä suoristuksesta siis palkittaisiin kunnolla.
Minusta int = 2 ja pick6 =4 olisi hyvä.- QB:n pisteytykseen haluaisin seuraavat muutokset: Interception -2-> -3, Pick Six -3 -> -4. Virheistä rangaistaisiin hieman enemmän. Boonusjaardit nostaisin samalla tavalla, kuin edellä eli ekasta kategoriasta 1pt, toisesta 2pt ja kolmannesta 3pt.
- Draftivuoroja voisi vaihtaa pelaajakauppojen yhteydessä mutta vuoroja pitäisi tulla toiseen suuntaan saman verran. Pelaajia ei tarvitsisi välttämättä vaihtua tasamäärää mutta draftivuoroja pitäisi. Vain seuraavan draftin vuoroja voi käyttää kauppatavarana.
- Keeper pelaajia koskien ehdotan seuraavaa: Keeper pelaajie ei tarvitse erikseen ilmoittaa ennen draftia. Drafti hoidettaisiin siten, että ensimmäisten 4 kierroksen aikana saisi varata ainoastaan pelaajia, jotka olivat joukkueessasi edellisellä kaudella. Viidennestä kierroksesta lähtien drafti etenisi normaaliin tapaan. Tämä lisäisi taktikointia, koska toisten joukkueiden keeper pelaajat saisi tietää vasta viimehetkellä.
- Waiver systeemin vaihto "Continual rolling list", eli käyttämällä waiver claimin siirtyy joukkueesi prioriteettilistan pohjalle.
- Rosteripelaajat pitäisin itse samana mutta penkin kokoa laskisin kuudesta viiteen. Tämä lisäisi waiver pelaajien laadukkuutta ja korostaisi "managerin" taitoa joukkueen kokoamisessa.
Vaikka moni sanoikin että on helppo hakea tilalle uusi pelaja niin väitän kyllä että LB:tä lukuunottamatta eipä tuolla hirveästi ole vaihtoehtoja mitä valita sen jälkeen kun esim. 14 parasta corneria/safetya ja 14 parasta DL-pelajaa on otettu. Nostamalla pisteitä saadaan nimenomaan eroa näihinkin pelaajiin kuten hyökkäyksen pelaajissa. Se että miten paljon muutetaan mitäkin arvoja pitää varmaan katsoa tarkemmin ja pyöritellä eri arvoja jotta saadaan hyvä tasapaino.- Haluaisin myös nostaa puolustajien merkitystä nostamalla heidän kategorioidensa pisteytystä seuraavasti: Tackle Solo 1->1,5, Tackle Assist 0,5->0,75, Sack 3->3,5, Interception 4->4,5, Fumble Force 2->3, Fumble Recovery 2->3, Safety 3->4, Block Kick 2->4. Arvot joita en maininnut pysyisivät ennallaan. Tämä johtaisi siihen, että pakeilla olisi oikeasti merkitystä otteluiden lopputuloksen kannalta ja myös "pakottaisi" lajista vähemmän tietäviä laajentamaan tietojaan myös yksittäisiin pakkeihin.
Tuo 85 jaardia pitää minun mielestä ottaa pois rissujen osalta. Nykyisessä linkoliigassa 85 jaardia ei ole mikään suoritus. Mielummin nostaa se 100, 150 ja 200yds. Juoksijoille voisi ehkä tuon 150yd, 3pts olla kova sana. Samoiten voisi vaihtaa QB:n pisteet 300, 350 ja 400yds.- Hyökkäyspelaajien puolella tulen pitämään liigan PPR pohjaisena. Sensijaan return jaardeista tulevia pisteitä voin joko laskea tai poistaa koko palautusjaardit. Jaardipisteet voisi esim. pudottaa puoleen nykyisestä 10yds=1pt. Palauttamalla tehdyt TD:t haluan kuitenkin edelleen pisteytettävän. Myös rushing- ja receiving jaardien boonuspisteitä voisi mielestäni nostaa seuraavasti: 85yds-1pt pysyisi ennallaan, 110yds 1pt->2pt, 150yds 1pt->3pt. Poikkeuksellisen hyvästä suoristuksesta siis palkittaisiin kunnolla.
Hyvä idea. Esim Drew Brees oli pelinrakentajien ykkönen vaikka hän heitti 19 INT:iä (20 pisteen erolla). Nytkin oli top25 pelaajista 20kpl pelinrakentajia.- QB:n pisteytykseen haluaisin seuraavat muutokset: Interception -2-> -3, Pick Six -3 -> -4. Virheistä rangaistaisiin hieman enemmän. Boonusjaardit nostaisin samalla tavalla, kuin edellä eli ekasta kategoriasta 1pt, toisesta 2pt ja kolmannesta 3pt.
- Draftivuoroja voisi vaihtaa pelaajakauppojen yhteydessä mutta vuoroja pitäisi tulla toiseen suuntaan saman verran.
- Keeper pelaajia koskien ehdotan seuraavaa: Keeper pelaajie ei tarvitse erikseen ilmoittaa ennen draftia.
Noose kirjoitti:Onko muuten Yahoolla optiota pelata pudotuspelit kolmen viikon totaalipisteinä? Pidän tätä huomattavasti rehdimpänä tapana kuin perinteisenä viikon head to headina. Myös runkosarjassa pyrkisin eroon head to headista.