Jatkoajan Mestis all-stars

  • 2 774
  • 21

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ykköstähdistö

Juha-Pekka Loikas
Miikka Jäske
Jukka Penttinen

Mikko Pukka
Pasi Järvinen

Pasi Häkkinen

kakkostähdistö

Timo Nurmberg
Sami Kaartinen
Marko Ahosilta

Samuli Suhonen
Matias Schantz

Tommi Nikkilä

Valmentaja

Risto Dufva

Erotuomari

Sebastien Auger

Tämä tulee herättämään toivottavasti paljon keskustelua. Esim. kakkostähdistön sentterin Timo Nurmbergin perusteluista olen hiukan erimieltä. Nyt monilla tulee sellainen ajatus, että "taasko toi hurri aloittaa lässytyksen siitä Westerbackista..."

Niin..Ymmärrän miksi patea ei valittu tähdistöihin: hän on ollut suurimman osan kaudesta toipilaana. Olen vakaasti sitä mieltä, että Westerback on vähintään yhtä hyvä pyörittämään ylivoimaa kuin Nurmberg, hänellä on ainakin yhtä hienot lätyt ja että Mestiksen tasolla hän on aivan ylivoimainen hyökkäysten luoja. Ei voi sanoa, että Nurmberg on paras jos hän sitä ei ole =)

Tuomarista en voi olla oikeastaan mitään mieltä, kun muistaakseni Auger ei ole Vaasassa tällä kaudella viheltänyt, mutta parhaan duumarin arvonimi olisi minun asteikoillani mennyt Teemu Salm...köhöm...siis Kimmo Nurmiselle. Loistava tuomari!

Pasi Järvisestäkin ollaan Vaasassa varmasti hiukan eri mieltä, mutta ehkäpä sitten se siihen kuitenkin kuuluu.Muita vaihtoehtoja olisi ollut vaikkapa Mikko Saavinen (Hokki) tai Tommi Kovanen (Jugurtit).

Nämä ovat siis kaikki oman näkemäni perusteella =)
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Jaska85
Niin..Ymmärrän miksi patea ei valittu tähdistöihin: hän on ollut suurimman osan kaudesta toipilaana. Olen vakaasti sitä mieltä, että Westerback on vähintään yhtä hyvä pyörittämään ylivoimaa kuin Nurmberg, hänellä on ainakin yhtä hienot lätyt ja että Mestiksen tasolla hän on aivan ylivoimainen hyökkäysten luoja. Ei voi sanoa, että Nurmberg on paras jos hän sitä ei ole =)
Mestis on kova sarja, eivätkä kaikki loistavat pelaajat mitenkään voi mahtua all stars -kokoonpanoihin.

Äänestys oli todella tiukka, ja Nurmberg pääsi toiseen all stars -kentälliseen todella pienellä marginaalilla. Ja tähän väliin täytyy todeta, että itse en ole vielä ilmeisesti päässyt todistamaan Westerbackia parhaimmillaan. Näkemissäni matseissa mies ei ole juurikaan erottunut Sportin muista pelaajista. Onhan Westerback kuitenkin loistava pelaaja, ja varmasti pätenyt monissa matseissa, sitä en kiistäkään. Sen sijaan Nurmbergin temppuilua olen todistanut moneenkin kertaan.

En tiedä, mikä kirjoitukseni pointti oli, mutta toivottavasti se kuitenkin tuli selväksi :-)
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Sumu
Miten paikat on jaettu tähdistökenttiin? Pisteiden mukaan?
Joo, toimittajat jakoivat pelaajille pisteitä. Jokaisella osa-alueella parhaalle 5p, toiseksi parhaalle 3p ja kolmanneksi parhaalle 1p. Tasatilanteessa ratkaisi ykkössijojen määrä.
 

Afan

Jäsen
Tässä vaiheessa tunnen palavaa halua selventää yhtä asiaa.

Kun Jatkoajan Mestis-toimitus äänesti all stars-viisikoista, Ahmojen tähtiketju sai minulta keskimääräistä äänestystulosta vähemmän ääniä. Joten älkää syyttääkö/kiittääkö minua tästä kerrassaan erinomaisesta valinnasta.

Sitä, miksi vain puolet kaudesta pelanneen pelaajan pitäisi olla tähtikentällisissä, en oikein ymmärrä.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvät valinnat

Valinnoissa ei ole mitään vikaa. Itse olisin valmis jättämään oman miehen, P. Järvisen, pois ykköskentästä ja nostamaan tilalle Kalpan Suhosen. Minä en kylläkään pystyisi pelaajia arvioimaan, sillä en ole nähnyt kaikkia joukkueita livenä. Ihmettelen kovasti jos nämä "valittajat" ovat nähneet kaikki joukkueet ja kaikki pelaajat kentällä. Virtuaalisesti on vaikea arvioida.

Juriden pelejä olen nähnyt riittävän monta, joten tässä Jukureiden tähtikenttä:

Nikkilä

Järvinen
Hyrkäs

Laakso
Koponen
Piiroinen

Jos RD lukee palstaa niin tätä kenttää saa kokeilla, mutta puolet voitoista mulle.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä myönnän, että annoin pojot Ahmojen hyökkääjille, näkemäni perusteella Ukissa he olivat helkkarin hyviä (ja vieläpä seuran omia kasvatteja). En voi antaa pisteitä muuta kuin sen perusteella mitä olen itse nähnyt ja ovat ne sitten muitten mielestä väärin tai oikein se on ihan se sama.

On ymmärrettävää, että jokaisen joukkueen kannattajat haluaisivat oman joukkueensa ykkösviikon tähtiviisikoksi. Se on inhimillistä.

Puolustajista sen verran, että Mika Laaksonen lienee tällä hetkellä paras pakki joka Mestiksessä pelaa, mutta häntä ei voi noteerata äänestyksissä, koska ei ole pelannut koko kautta. Tästäkin joku voi olla ja saakin olla eri mieltä.

Lopetetaan nämä itkut tähän, raati on pisteensä antanut ja tulokset on julkistettu.
 

nea

Jäsen
...ja toisaalta, eihän tässä olla mitään maajoukkuetta valitsemassa. Kyllähän tuohon tähdistöön pääseminen jotain pelaajasta kertoo, mutta tuskinpa se kenellekään (varsinkaan pelaajille, innokkaimmat fanit ovat sitten toinen juttu) mikään hirmuisen suuri asia on. Hienoa niille, jotka saivat tunnustusta, mutta tuskin se tähdistön ulkopuolelle jääneiden pelaajien mieltä matalaksi saa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä mää aika pitkälle hyväksyn tuon tähdistön. Paitsi...


Sebastien Auger


"Viime kaudella monet ihmettelivät Augerin valintaa sarjan parhaaksi – nyt ihmettelijät on vähissä."

Täältä löytyy yksi. Käsi huitoo aika korkealla :-)


Kovasen Tommi on muuten yksi sarjan parhaista puolustajista, jos ei jopa paras. Mutta ei tämän kauden.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Everton
Kovasen Tommi on muuten yksi sarjan parhaista puolustajista, jos ei jopa paras. Mutta ei tämän kauden.
Totta, Kovanen on hyvä ja oli viime kaudella parempi. Näin on monien muidenkin pelaajien kohdalla esimerkiksi P. Westerbackin. Mestiksen paras/taitajin pelaaja on eri asia kuin Mestiksen runkosarjan 2002-2003 paras pelaaja.

Pelaajien rankkaaminen on vaikeaa, niin vielä vaikeampaa on tuomareiden. Mestiksen tuomareilla on se ongelma verrattuna liigatuomareihin, että huonoja iltoja sattuu liian useasti eli tietynlainen rutiini puuttuu. Sama tuomari voi olla kolmessa pelissä hyvä ja neljännessä huono. Tämä vaikuttaa myös arvosteluun. On hyvinkin mahdollista, että yksittäinen katsoja näkee samalta tuomarilta pari huonoa peliä, vaikka muissa otteluissa tuomari olisi ollut hyvä. Koska tuomareita on vaikea arvioida annankin vuoden tuomari palkinnon pelkästään nimen perusteella linjuri Daniel Villarrealille.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
mä en oikeasti tiedä jaska85, mitä sä siitä westebackist raivoat aina, kun mies ei ainekaan kouvolan päässä ole esittännyt mitään ja on ollut ihan vaan muun porukan jatkeena, enemmän yritystä on ollut esim. Teidän omalla Notre Damen kellonsoittajalla Hjerpellä ja Jämsä(t) on aina olleet parempia mun mielestäni

joten mitä mä olen nähnyt, niin Nurmbergin allstar2 paikka oli oikein ansattu, tosin mehän katsellaan asiaa hieman puolueellisesti molemmat, mutta tulipa tuohon aiemmin tukea muidenkin joukkueiden kannattajilta...
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ei voi olla totta!

Viestin lähetti teroz
mä en oikeasti tiedä jaska85, mitä sä siitä westebackist raivoat aina, kun mies ei ainekaan kouvolan päässä ole esittännyt mitään
Kuinka selvästi tämä pitää kirjoittaa?



Lainaus minun avausviestistäni
Ymmärrän miksi patea ei valittu tähdistöihin: hän on ollut suurimman osan kaudesta toipilaana.

OHO!

Ja sitten vielä ote Mestistoimitus? -ketjusta:

Tämä viesti on lainaus Mestistoimitus -ketjusta
Ymmärrän erittäin hyvin, miksi häntä ei all-starseihin ole valittu. Syy on yksinkertaisesti se, että hänellä on puolet kaudesta jäänyt pois loukkaantumisten vuoksi. Eihän tuollaista pelaajaa voi arvostella ja olisi periaatteessa vääryys muita kohtaan jos hän sinne pääsisi.

Tässä kohtaa on pakko kysyä, että missä kohtaa olen sanonut että tinken tilalla pitäisi olla juuri Westerback. Se mitä ajoin takaa oli tämä:

Ja tämä taas tuosta avausviestistä
Ei voi sanoa, että Nurmberg on paras jos hän sitä ei ole =)

Mutta tässähän on kyse omista mielipiteistä. Tosin olen todella suuresti eri mieltä siitä, että tinke olisi sarjan paras pelaaja. Varsinkin kun otetaan huomioon se, että Tinke on kerännyt 1 pisteen per. pelattu ottelu ja Pate on kerännyt 1.4 pistettä per. ottelu puudutetulla jalalla. Tässä tullaan taas kysymykseen onko sarjan paras pelaaja se joka kerää eniten pisteitä? itse olen sitä mieltä, että ei. Patehan on koko joukkueen sielu ja hänen arvoaan joukkueelle ei voi laskea.

Mielestäni Westerback on parempi. Yksinkertaisesti. (punaiset silmälasit..)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Kullervo
Totta, Kovanen on hyvä ja oli viime kaudella parempi...
...Mestiksen paras/taitajin pelaaja on eri asia kuin Mestiksen runkosarjan 2002-2003 paras pelaaja.

Kullervo näyttää käsittävän asian juuri samalla tavalla kuin minäkin. Kovasesta tosin tarkoitin sitä, että miehen panos runkosarjaan ja oman joukkueensa menestykseen ei ole ollut tällä kaudella niin merkittävä kuin mitä se olisi ollut, jos hän olisi voinut pelata koko kauden. Nythän lähes koko syksy meni loukkantuneiden kirjoissa.


Niin ja Jaska. En minä ainakaan edes löytänyt tuosta tähdistöjutusta väitettä, jonka mukaan Nurmberg olisi sarjan paras pelaaja. Vaikka mielipideasianahan sekin olisi turha kiistelyn kohde.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Hoplaa. Nythän oli meikäläiselläkin mennyt puurot ja vellit sekaisin, eli tarkoitin tietenkin tuota ylivoimapelin pyörittämistä tällä "paras" pelaaja jutulla. Förlåt.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
juu mut en nyt puhunutkaan pelkästää tästä tähdistöketjusta, vaan yleisesti en ole koskaan nähnyt sen westerbackin esittävän yhtään mitään erikoista, ehkä se sitten vaan on kouvolassa kipsissä

ja jos patella on jalka puudutettuna, niin eipä ne tinken polvetkaan kovin kehuttavassa kokonaiskunnossa ole, sentään tilanne on viime kevättä parempi, niinkuin toisessa ketjussa mainitsin

ja onko nurmberg sarjan paras pelaaja, todellakin mielipide kysymys, mutta minusta sarjalle parhaaksi on persoonat...tätä sarjaa vaivaa nykyään sellanen tasapaksun massan vika, tai miten sen sanoisi,mutta on ajat muuttuneet, siitä kun oli Myllys, Siltanen, Jasko, Jalonen, Arima, Melametsä, Helkearo, Hjerppe sr & läjäpäin ulkomaalaisia, sanotaan pelin tasosta mitä vain, niin silti mielestäni sarjaa oli mukavampi seurata, kun kaikilla joukkueilla oli "kasvot", joku pelaaja jota oli aina hieno tulla katsomaan (niinkun Timo Nummelin K-67)...Nurmberg on mahtava poikkeus sarjassa, ei ole millään tavalla ennakoitavissa, tekee uskomattomia kikkoja, tai sitten joutuu vilttiin toisessa erässä(nykyään harvemmin)..ja aiheuttaa puhetta kaikilla paikkakunnilla mestiksessa, varsinkin mikkeliläiset näyttävät eritysesti "tykkäävän" hänestä, huutamalla sellaisia kehittäviä juttuja, kuten "liisa" ja "sivari taidat olla kun sul on pitkät hiukset"... mutta eipäs vähätellä muita onhan sarjassa muitakin "viihdyttävästi" pelaavia pelaajia, no sitten kun kerran väität, niin sitten se westerback, kellonsoittaja, kalpan suhonen, ujk:n ivanov ja vaikka marko from ahmoista, kun tekee niin käsittömättömiä mokia.... no joo eipä tässä taas oikein ole mitään pointtia, mutta olkoon
 
Varoitus

Nimimerkki teroz saa varoituksen viestiensä ulkoasun puutteiden takia. Lauseet alkavat isolla kirjaimella, eikä palstalla ole suotavaa käyttää viesteissä puhekieltä.

Moderaattorit
 

Scotty

Jäsen
KalPa -Sport 3-4 - Westerback 2+2

Ei ole tainnut moni Mestistoimittaja nähdä Maestro Westerbackia pelaamassa.
No, katsokaa edes tilastoja!
Kai sitä nyt All-Starseihin pitäisi valita taitavimmat pelaajat?
Olen nähnyt Westerbackin piruetit ja ufosyötöt muutaman kerran. Virtuoosimainen taiteilija!
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti Scotty
No, katsokaa edes tilastoja!
Kai sitä nyt All-Starseihin pitäisi valita taitavimmat pelaajat?

Eli runkosarjan all starsia valitessaan toimittajilla tulisi olla tiedossaan myös tulevien pudotuspelien tilastot?

Toimittajien ammattikunnalle esittämiäsi vaatimuksia voisi luonnehtia korkeahkoiksi.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Nyt minä kirjoitan kirjakieltä.

Oli miten oli all-star on valittu, odotellaan playoffien allstarssia, tuskin ainekaan Jäske sinne tällä kertaa. Mies vaan kiukuttelee Fromin kanssa.

ps. Alkaisikohan ajankuluksi etsimään kielioppivirheitä toimituksen raporteista?Varotelkaa mieluummin, jos joku puhuu asiattamuuksia tms.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Liiton pystit

"Viralliset" valinnatkin on sitten tehty.

1-All Stars:
Pasi Häkkinen (Hokki)
Tommi Kovanen (Jukurit) – Matias Schantz (K-Vantaa)
Ilari Filppula (K-Vantaa) - Juha-Pekka Loikas (Ahmat) - Sami Kaartinen (Hokki)

2-All Stars:
Tommi Nikkilä (Jukurit)
Mikko Pukka (KooKoo) – Pasi Järvinen (Jukurit)
Antti Laakso (Jukurit) – Petri Lehtonen (Jukurit) – Miikka Jäske (Ahmat)

Ehkä "pikkaisen" liian pudotuspelikeskeiset valinnat. Ja Jukureista on hakemalla haettu pelaajia, vaikka tunnetusti Jukurien ylivoima perustuu tasaisuuteen, eikä niinkään sarjan parhaisiin yksilöihin.

Ei pysty käsittämään miksi koko kauden ylivoimaisesti parhaiten onnistunut kenttäpelaaja, Miikka Jäske, löytyy vasta kakkoskentästä. Kaartinen ei esittänyt sen enempää pudotuspeleissä, ja Filppula jäi runkosarjassa kuitenkin aika kauas. Ja Tommi Kovasestakin voisi hivenen nurista: puolet kaudesta pelanneena suoraan ykkösviisikkoon? Eli Kovasen täytyi olla tuplaten parempi kuin esmes koko kauden pelanneet Pukka, Järvinen ja Suhonen.

No, mielipiteitä ne on huonotkin. Oli vaan pakko jurputtaa.

Tulokaspalkinto meni kyllä aivan oikeaan (ja jokseenkin helposti ennalta arvattavaan) osoitteeseen. Kuten varmastikin myös herrasmiespelaajan palkinto - jonka kyllä olisi voinut ojentaa myös mm. Kaartiselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös