No joo Kullervohan se varsinaisesti kirjoittelee jotenkin Jukureiden jylläävän tasaisuudellaan verrattuna muihin ja kuten yllä olevat esimerkkini osoittavat asia on juuri päinvastoin. Kyllä Jukureissakin päävastuun kantavat selkeästi I ja II -ketjut.
Ylläoleviin viesteihin vertaamalla jokainen voi käydä vertaamassa
nyt esim. Sportin vastaavat tilastot. Itse olen vertailun tehnyt, mutta en nyt jaksa kaikkien joukkueiden lukemia tänne kirjoittaa.
Itse en löydy sillekään väittämälle tukea, että Sportin peluuttaminen poikkeaisi kovinkaan merkittävästi Jukureista tai KooKoosta.
Toki erotuksena on se, että Sportin parhaat pistemiehet ovat takoneet selvästi vähemmän pisteitä kuin Jukureiden tai KooKoon parhaat, mutta esimerkiksi Sportin 18. paras pistemies Juha Mattilan tehot 3+6=9 eivät kummoisesti poikkea KooKoon vastaavan 18. parhaan pistemiehen tehoista eli Marko Levänen tehnyt 5+3=8 pistettä.
Kuitenkin edelleen pysyn kannassani, että tännekin kirjoitellaan kaikenlaista puuta-heinää ilman minkäänlaista faktatietoa kuten että kaikki Jukureiden pelaajat ovat parempia kuin muiden parhaat tai nyt tämä peluuttamisjuttu. Sanoisin, että paha on kenenkään mennä ihan mutu-tuntumalta sanomaan Jukureiden tai KooKoon tai Sportin peluuttamisia, jos ei nyt jatkuvasti seuraa kyseisten joukkueiden otteita. Itse en ole nähnyt kuin Sportin kaksi kertaa tällä kaudella Kouvolassa, mutta uskoisin ettei Vaasalaisetkaan kovin usein KooKoon pelejä Kouvolassa tai Jukureiden pelejä Mikkelissä käy seuraamassa.
Ainakin KooKoo peluuttaa jokaisessa pelissä neljää ketjua varsin tasapuolisesti Kouvolassa verrattuna vaikkapa muihin joukkueisiin. Toki I ja II ketjut pelaavat enemmän ainakin erikoistilanteita. Mutta näin olen havainnut kyllä tapahtuvan muillakin joukkueilla.
En mitenkään kiistä, etteikö Jukurit todennäköisesti voita mestaruutta ja yhtä hyvin Sport voi yltää loppuotteluun ja jottei kenellekään tule hernettä nenään niin kumpaakaan joukkuetta vastaan ei itselläni ole mitään hampaankolossa, pikemmin toivoisin Jukureiden yltävän KooKoon ;) seuraksi finaaleihin, mutta kun jotain alkaa väittämään pitäisi jotain pystyä myös esittämään väitteidensä tueksi.
Ps. lopuksi ei muuta kuin onnea Sportille TuTon kaatoon. Eihän sitä tiedä vaikkapa KooKoo ja Sport kohtaisivat seuraavalla kierroksella, mutta nyt pitäisi hoidella nuo TuTo ja FPS ensin kunnialla.