Jatkoajan lämärikisa

  • 8 963
  • 40

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli silkasta mielenkiinnosta kyselen, kuinkas kovaa jatkoajan herroilla (miksei tytöilläkin) laukaus lähtee? Omaa osaamistani laukausvoimasta testailin viikonloppuna ja tuloksena oli lyöntilaukauksella 134 km/h ja ranteella 97 km/h. Uskoisin pystyväni parempaan etenkin lämärin osalta, jos kädessä ois oma maila ja luistimet jalassa.
 
ööö.. Ei kai kyseessä ole näitä pilipali tutkia jossa kun mailalla huitaiset niin näyttää huippulukemia... ja itse kiekon vauhti on mitä nyt on....

Olen tollaseen laukonut sellaiset 177km/h, mutta sitä ei taideta laskea...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kyllähän sitä kuti lähtee melko lujaa ja ainakin nopeasti. Ja myös ranteella on tullut vedettyä aika vauhdikkaasti, etenkin nuorempana. Mutta taitaapi olla meikäläiselle turha fetissi, että siitä apua olisi, tuollainen luistimet jalassa ja maila kädessä.

Mutta palataanpa asiaan. Eipä ole koskaan tullut mitattua, ei ole ollut tilaisuutta.

Että silleen...
 

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä tää mittaus tehtiin valtion vehkeillä, ja vielä niin, että lukema otettiin sivusta, nk. nollakulmasta. Nuo pilipalitutkat antaa kyllä positiivisen kuvan omista taidoista. (tähän se leveä hymy)
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Todistetusti olen salibandyssä läiskäissyt 160,4 km/h tutkaan, että repikää siitä sitten fanclubien turnauksessa! Vaviskaa.

Lätkässä en ole koskaan kokeillut tutkaan, mutta eiköhän se sellaista 130:ä lähde.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Punaviivalta "lämätessäni" saattaisin saada kiekon päätylaudoitukseen asti. Siis jäätä pitkin.

Sählypallo lähtee sitten vähän kovempaa. Sitäkään ei tosin ole mitattu. Siis pallon nopeutta silloin.
 

Bandana

Jäsen
Viestin lähetti King
Todistetusti olen salibandyssä läiskäissyt 160,4 km/h tutkaan, että repikää siitä sitten fanclubien turnauksessa! Vaviskaa.

Juu, täytyy muistaa olla varovainen aina kun King on kentällä. Koskaan ei voi tietää milloinka se hehtaaripyssy osuu päähän.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Minä uskon olevani varsin pätevä kandidaatti tämän kilvan jumbosijalle. En osaa rannata lyöntilaukomisesta puhumattakaan. Korkeintaan viittäkymppiä lähtee.

EDIT: Viisikymppiä oli roisi mututuntuma.
 
Viimeksi muokattu:

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos Kolmas Johannes on jumbosijalla, niin voin tunnustaa olevani pykälän häntä parempi. Lämäri lähtee sydämestä, mutta siitä tulee sellainen kunnon kusikaari, jos nyt edes jäästä irtoaa. Voimastahan homma ei ole kyse, sitä kyllä riittää. Vika on vain yleensä huonossa erkkarissa.
Rannari lähtee vähän paremmin, mikäli vain on aikaa virittää kunnolla. Mitään ylämummoja ei kannata odotella, mutta ilmassa siniseltä maaliin on näillä naruilla unelmaveto.
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Aktiiviaikoinani, enkä sen jälkeenkään ole tutkaan läminyt, mutta ihan suklaatia kuti ei ollut. Ranteella vedin oman maalin tasalta, siis oman pään pitkäkiekkoviivalta toisen päädyn pleksiin. Oi aikoja...
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti Sasha
Juu, täytyy muistaa olla varovainen aina kun King on kentällä. Koskaan ei voi tietää milloinka se hehtaaripyssy osuu päähän.

Jap tai motoriikka pettää ja korsto astuu päälle :)

Itse en ole ikinä kokeillut.. jääkiekossa(ja salibandyssä) suurin ongelmani on lämäri.. en osaa vain.. rannari lätkässä ja sählyssä sujuu, varsinkin salibandyssä.. mutta kummassakaan en osaa lämätä niin että voisin taata pallonnousevan :)
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
130 paikkeilla on tutkaan tullut ammuttua. Aikaan on sen verran jo kulunut ettei tarkkaa lukemaa enää muista. Tätä ei myöskään ole ammuttu omalla mailalla, koska Koho sponsoroi nuo mittaukset silloisen XL-lasikuitumailansa mainoskierueella(ihan luistimet jalassa muuten ja kunnon tutkaan, mutta omaa mailaa ei saanut käyttää, vaan piti tuolla väärän mittaisella "heinähalolla" ampua).
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tule Oivasta viivatykkiä

Ei luonnistu lämäri meikäläiseltä. Kevyitä tussauksia vain ja sen vuoksi hyvin harvoin edes vedän niitä. Ranteelta lähtee sitten jo verrattoman paljon paremmin ja kohtuullisella tarkkuudella: vasemmalle ylös. Erittäin mielelläni laukoisin (voi, että on tuhma sana;)) tutkaan, jos joku sellaisen minulle hankkii vaikkapa joululahjaksi. Nyt olen vielä tuotakin kokemusta vajavainen ihminen.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Empä ole koskaan kokeillu tutkaan lämäämistä, en kiekolla enkä salibandyssä. Mutta palloa tuli potkaistua joskus 13-14 vuotiaana, ja sain tuloksen 99km/h. Kyseessä oli ihan poliisien käyttämä tutka.
 
13-vuotiaana vanerilta 128km/h, sen jälkeen en oo päässy testaamaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lätkää en ole kokeillut, mutta reikäpalloa kyyditin huimaan 115 kilometrin tuntinopeuteen Firebase-nopeusmittauslaitteen mukaan. Joo, kyllä hävetti. Äänenmurroksesta unelmoivat nulikat antoivat pallolle kovemman kyydin. Tosin kiistän, että yksikään kolmesta yrityksestä olisi ollut onnistunut...

En tiedä oikein, mistä homma kiikastaa. Välillä nimittäin lämäri lähtee ihan imakasti, mutta sitten kun sitä erityisesti yrittää, on tuloksena sellainen kaaripallo. Tekniikka hukassa? Väärät välineet? Huonot olosuhteet? Liian pitkät kynnet? Sähkölasku maksamatta?
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Reikäpallon sain syksyllä lähtemään ranteella 126 km/h. Tutkan laadukkuudesta en tiedä, Joensuu Areenalla oli sen ison salibandyturnauksen aikaan mahdollisuus laukoa. Niin ja ei ollut oma maila, vaan joku Exelin letku...

Joskus 12-vuotiaana sain joululahjaksi kiekon, jossa oli ns. täräshdysmittari, joka olevinaan mittasi laukauksen nopeuden tärähdyksen voimasta, kun se osui seinään/kaukalon laitaan/tolppaan. Sen mittarin mukaan lauoin 80 mp/h. Kiekon kun tiputti lattialle, niin mittari näytti 40 mp/h. Joten se siitä...

Jalkapalloa olen poliisitutkaan laukonut joskus monta vuotta sitten 99 km/h.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Onko lämärisi mitattu tutkalla?

Onkohan monella jatkislaisella ollut mahdollisuutta laukoa tutkaan?
Kysymykseen tulevat lätkän lisäksi salibandy ja kaukalopallokin.
Itse kokeilin Oulun Tietomaassa lörppänällä Koholla ja muistaakseni 114km/h vilkutti tutka.
Saattaa olla että muistelen hieman yläkanttiin,mutta kyllähän se aivan järkyttävältä pommilta näytti:)
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitattu on ja ikävä kyllä ainoastaa kuivalla maalla ja paikaltaan vedettynä, ennätys jäi vain 135km/h.
Tosin tuo ennätys on tehty n. 6 kertaa ja kolmella eri tutkalla eri aikoina, joten aika lähellä totuutta se taitaa olla.
 

Random Hero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Wiltord
Salibandyssä taisi olla jotain 128 km/h tutkan mukaan. Ei mikään ihme veto, taisi olla tutka hieman pielessä

Salibandy tutkissa on "aina" jotain vikaa, kaverini ampui ainakin salibandytutkaan 168 km/h
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti sampio
Tekniikka hukassa?
Kyllä taisi olla. Nimittäin koin tuossa viikon päivät sitten yllättävän valaistumisen laukomistekniikkani suhteen, ja katso: lyöntilaukauksieni onnistumisprosentti nousi sairaalloisesti ellei peräti sykähdyttävästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös