Empiirisen tutkimukseni mukaan naisia, joilla yhtään näkyy lihasta, arvostelevat herkimmin ne miehet, jotka eivät juuri näe vaivaa pitääkseen oman kroppansa kunnossa ;)
Saman havainnon olen tehnyt. Ja keksin sille tässä nopeasti ihan suht. loogisen selityksen joka pohjautuu kuinkas muutenkaan, biologiaan ja pariutumiseen: ihmiset suosivat pariutuessaan kumppaneita, jotka ovat "heidän kanssaan samassa liigassa" (anteeksi törkeä anglismi mutta en jaksanut alkaa suomentamaan). Alemmas ei ole järkevää mennä jos on mahdollisuudet "edes" omantasoiseen. Ylemmäs kurkottaminen taas ei ole järkevää koska "itseä paremman" kumppanin saaminen ei ole helppoa, ja jos siinä sattuu onnistumaan niin sen menettäminen jollekin itseä kovemmalle kilpailijalle on todennäköistä.
Siinä nyt jonkun verran mukatieteellistä haihattelua. Itse lukeudun tuohon mainitsemaasi kastiin, eli olen mies joka ei liiemmin vaivaudu pitämään kroppaani kunnossa. Pidän joitakin lihaksikkaitakin naisia hyvännäköisiä, joskaan en läheskään suurinta osaa. Mm. Caitlin Rice ei minua sytytä. Noin kapea keskiruumis vain ei kuulu naismakuuni. Uskoisin kärsiväni alitajuisesta happamat pihlajanmarjat -efektistä: en pidä Riceä hyvännäköisenä koska olen itse paskassa kunnossa. Sitä, pitäisinkö Ricestä jos olisin itse adonis emme saa koskaan tietää koska vitut minä jaksan ruveta kuntoani kohottamaan.