Jatkoajan ilmiöt eli meemit

  • 113 112
  • 472
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Taas on se aika vuodesta, kun ihmetellään HCH:ia. Sienet ja kääntäjä mainittu. Kohta joku varmaan alkaa selvittämään, että missä vaiheessa naksahti, mihin joku toinen toteaa, että vähitellen naksahti. Aina löytyy se yksi, joka ei tykkää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Taas on se aika vuodesta, kun ihmetellään HCH:ia. Sienet ja kääntäjä mainittu. Kohta joku varmaan alkaa selvittämään, että missä vaiheessa naksahti, mihin joku toinen toteaa, että vähitellen naksahti. Aina löytyy se yksi, joka ei tykkää.

Mulla ei ole ainakaan mitään noita kirjoituksia vastaan ja itse asiassa luen niitä mielelläni. Ehkä kuitenkin olen sitä jäänyt miettimään, että aika paikoillaan nuo tarinat polkevat, mitään uutta vivahdetta ei ole tullut pitkiin aikoihin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mulla ei ole ainakaan mitään noita kirjoituksia vastaan ja itse asiassa luen niitä mielelläni. Ehkä kuitenkin olen sitä jäänyt miettimään, että aika paikoillaan nuo tarinat polkevat, mitään uutta vivahdetta ei ole tullut pitkiin aikoihin.

Joo. Olihan nuo aluksi äärimmäisen viihdyttävää kieli poskessa-tykitystä ja tuo genren tuntemus luokkaa loistava. Mutta vuositolkulla ja jatkuvasti tätä samaa juttua, niin enpä ole enää aikoihin käynyt noita lukemassa. Mutta ei kyllä vähääkään HCH:n bläästäys haittaa. Antaa soittaa vaan, kuten joku tuolla jo sanoikin, niin meidän miehiä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku "palstatotuudet" ketju voisi olla sopivampi, mutta kyllähän tämä tännekin sopii. Eli "Ei kukaan ammattilaisjääkiekkoilija varmasti pelkää pelaajaa X/ketään toista pelaajaa/mitään tilannetta jääkiekossa".

Tätähän toistellaan vuodesta toiseen ja hyväksyvästi nyökkäillään päälle ja pidetään vieläpä eri mieltä olevia jotenkin yksinkertaisina tai lapsellisina. Ja on toki eri asia väittää että moni ei pelkää, tai että harvaa pelätään ym., mutta että kukaan ei pelkää ketään. Ammattilaisuusko tuossa on se voima, joka estää ihmistä pelkäämästä? Ammattisotilaat eivät pelkää sodassa? Ammattinyrkkeilijät eivät ikinä pelkää tai ole hermostuneita kovan vastustajan kohtaamisesta? Aivan pomminvarmasti Mike Tysonia hänen parhaina päivinään pelkäsi ihan helvetisti moni todella kova jätkä joka Rauta-Miken pääsi kohtaamaan. Mutta lätkänpelaajat on vissiin kovempaa sakkia. Joku Ville Järveläinenkin ihan tyynen rauhallisesti kaartaisi myllyttämään Grattonin kanssa ilman pelon häivähdystäkään.

Mitähän psykologit olisivat mieltä tästä pelontunteen totaalisesta katoamista ammattijääkiekkoilijoilla. Ihan eri asiahan on toki se että ammattilaiset osaavat paremmin hallita ja olla ajattelematta pelkojaan kun keskittyvät itse tekemiseen. Mutta jotenkin aina on tuntunut paksulta ettei takaraivossa painaisi esim. tieto siitä että vastustajan gooni käy kentälle päästessä tavalla tai toisella sun kimppuun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitähän psykologit olisivat mieltä tästä pelontunteen totaalisesta katoamista ammattijääkiekkoilijoilla. Ihan eri asiahan on toki se että ammattilaiset osaavat paremmin hallita ja olla ajattelematta pelkojaan kun keskittyvät itse tekemiseen. Mutta jotenkin aina on tuntunut paksulta ettei takaraivossa painaisi esim. tieto siitä että vastustajan gooni käy kentälle päästessä tavalla tai toisella sun kimppuun.

Olen jo pariin kertaan pyytänyt urheilupsykologia-ketjua, jos joku enemmän asiasta tietävä avaisi. Vai pitääkö tässä alkaa itse sellaista suunnitella. Siitä saisi varmasti oikein alustettuna hyvänkin ketjun missä voitaisiin pohtia tutkimuksia, omia arvauksia ja ties mitä keittiöstä kumpuavaa juttua.

Nopeasti mietittynä uskon juurinkin tuohon, että tietynlainen peruspelko on, mutta sen osaa helpohkosti hallita ja uskoo vain omaan tekemiseen. Ammattilaisurheilussa kuitenkin voi kuka tahansa voittaa missä vaan toisin kuin junioriurheilussa. Ja usein naisten.
 

FortyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen jo pariin kertaan pyytänyt urheilupsykologia-ketjua, jos joku enemmän asiasta tietävä avaisi. Vai pitääkö tässä alkaa itse sellaista suunnitella. Siitä saisi varmasti oikein alustettuna hyvänkin ketjun missä voitaisiin pohtia tutkimuksia, omia arvauksia ja ties mitä keittiöstä kumpuavaa juttua.

Nopeasti mietittynä uskon juurinkin tuohon, että tietynlainen peruspelko on, mutta sen osaa helpohkosti hallita ja uskoo vain omaan tekemiseen. Ammattilaisurheilussa kuitenkin voi kuka tahansa voittaa missä vaan toisin kuin junioriurheilussa. Ja usein naisten.

Tämähän näyttää herättäneen hurjan suosion, joten ilman muuta pystyyn ;-) Urheilupsykologia aiheena toisi tänne sitä kuuluisaa leveyttä syvyyten, joten varaukseton peukku täältä.

Lätkän kaltaisissa nopeissa ja fyysisissä lajeissa tulee epäonnistumisen pelon rinnalle vielä pelko loukkaantumisesta, jonka toiset osaavat käsitellä paremmin. Sellainen rämäpäisyys on varmasti monelta osin synnynnäistä, mutta kyllä pelkoa voi harjoittelulla myös oppia hallitsemaan. Hyvien rutiinien luominen ja itse prosessiin keskittyminen estää mieltä harhailemasta menneessä tai tulevassa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jääkiekkohan on kuin jatkuva miehuusriitti, kuin autonajokilpailut sikäli että molemmissa vaaditaan jatkuvia loukkaantumisia - ja välillä vakavia - jotta kilpailijoiden miehuus tulee toteennäytetyksi ja katsojilla riittää syytä hurrata osallistuessaan johonkin todelliseen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei me kyllä tänään voiteta. Ei sitten millään, kun puolustuskalusto näyttää tuolta. Sairaalassakin makaa puolet joukkueesta ja loput 12 ja puoli äijää alisuorittaneet viime matseissa pahasti. Ihmettelen noita Veikkauksen kertoimia, että miten saavat meidät taas ennakkosuosikiksi. Valmennus ei ole vieläkään ymmärtänyt antaa peliaikaa lupaaville junioreille. Pelko perseessä tulee tänään matsi katsottua, hyvä jos yli kahden maalin päästään ja vastustaja ei tee vähintään viittä. Maalivahdeista toinen ei vakuuta yhtään, mutta onneksi ei kyllä pelaakaan. Jos ykkösmaalivahdille käy jotain, niin rumasti tulee turpaan. Jo yksi piste olisi nappisuoritus ja siihen olisin tyytyväinen. Vastustaja on ennakkosuosikki, kyllähän meidän rosteri huutaa kolmea laitahyökkääjävahvistusta, yhtä pakkia ja fysiikkavalmentajaa. Tulosvetoon 25-2 vastustajille, meidän maalit tekee Pasi Koskinen ja Arnolds Potatis.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei me kyllä tänään voiteta. Ei sitten millään, kun puolustuskalusto näyttää tuolta. Sairaalassakin makaa puolet joukkueesta ja loput 12 ja puoli äijää alisuorittaneet viime matseissa pahasti. Ihmettelen noita Veikkauksen kertoimia, että miten saavat meidät taas ennakkosuosikiksi. Valmennus ei ole vieläkään ymmärtänyt antaa peliaikaa lupaaville junioreille. Pelko perseessä tulee tänään matsi katsottua, hyvä jos yli kahden maalin päästään ja vastustaja ei tee vähintään viittä. Maalivahdeista toinen ei vakuuta yhtään, mutta onneksi ei kyllä pelaakaan. Jos ykkösmaalivahdille käy jotain, niin rumasti tulee turpaan. Jo yksi piste olisi nappisuoritus ja siihen olisin tyytyväinen. Vastustaja on ennakkosuosikki, kyllähän meidän rosteri huutaa kolmea laitahyökkääjävahvistusta, yhtä pakkia ja fysiikkavalmentajaa. Tulosvetoon 25-2 vastustajille, meidän maalit tekee Pasi Koskinen ja Arnolds Potatis.

[NOENNOENNOEE-HASSUTTELU] *Möttönen* (oikeasti 0+0 höyläävä kolmosen laituri, näyttää energiseltä) varmaan pannu *hassuttelunimi valmentajalle*n vaimoa, kun se peluuttaa tota Töttöstä (hukkaa maalipaikkoja, hidas luistelija tms., fanien silmätikku). Vesa Veskari ei toivon mukaan saa edes kypäränremmiä tänään kiinni, saataisiin vaikka käytävältä lihismyyjä mieluummin maaliin. En edes tiennyt vielä aamulla, että tänään on peli, eli meidän toimistolla varmaan markkinointikin hoidetaan perunalla. Sarjataulukossa ollaan kärjessä, mutta se on ihan harhaa, kyllä kaikille pitäisi antaa kenkää.[/NOENNOENNOEE-HASSUTTELU]
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mitä helvettiä - eikö ketään kiinnosta avata otteluketjua paria päivää ennen peliä?!! / Näköjään vastustajan edustajilta ei löydy ollenkaan kiinnostusta tehdä otteluketjua / Matsi kiinnostaa kuin kivien kilohinta - pitääkö kaikki tehdä itse

Jne yms. Aikalailla vakiokamaa otteluketjussa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Olen aina pitänyt Selännettä Suomen kaikkien aikojen parhaana jääkiekkoilijana, mutta uran jälkeen tulleen someilun myötä arvostukseni on vähentynyt huomattavasti.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jokainen voi itse vetää luistimet jalkaan ja käydä kaukalossa kokeilemassa kuinka helppoa X on/miltä X tuntuu ennen kuin tulee tänne huutelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olen ensimmäinen joka käytti Roman Rotenbergistä lempinimeä Rotta. Nykyään kukaan ei edes muista kuka Roman Rotenberg oli.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kuka muistaa mistä sai alkunsa vieläkin silloin tällöin vastaan tuleva vitsi Jokerien keksimästä try-outista? Hämärä muistikuva on, että jostain lehtijutusta se alkoi, mutta oliko asialla joku Jokeri-vaikuttaja (Hjallis? Virmanen?) vai oliko kyse vain toimittajan tyhmyydestä?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kuka muistaa mistä sai alkunsa vieläkin silloin tällöin vastaan tuleva vitsi Jokerien keksimästä try-outista? Hämärä muistikuva on, että jostain lehtijutusta se alkoi, mutta oliko asialla joku Jokeri-vaikuttaja (Hjallis? Virmanen?) vai oliko kyse vain toimittajan tyhmyydestä?

Kyllä se oli toimittajan tyhmyyttä. Vissiin hesari. Jotenkin tekisi mieli lisätä, että tuolloinen hesarin urheilutoimituksen päällikkö oli asialla. Paremmin muistajat tarkentakoot.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka muistaa mistä sai alkunsa vieläkin silloin tällöin vastaan tuleva vitsi Jokerien keksimästä try-outista? Hämärä muistikuva on, että jostain lehtijutusta se alkoi, mutta oliko asialla joku Jokeri-vaikuttaja (Hjallis? Virmanen?) vai oliko kyse vain toimittajan tyhmyydestä?
Eikö Virmanen joskus kymmenen vuotta sitten todennut melko aktiivisen pelaajaliikenteen jälkeen, että oli mielestään ihme ettei kukaan muu ollut tuota ennen tuonut tryout- eli koeaikasopimuksia suomalaiseen jääkiekkoiluun.

Siitä se muistaakseni lähti.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tyypillistä suomalaista negatiivisuutta Jatkoajassa. Heti kun pelaaja/joukkue X menestyy niin löytyy täyslaidallinen kritisoijia ja vähettelijöitä joiden mielestä X on aivan paska.

Aasinsiltana päästään toiseen ilmiöön joka on juurikin tuo yllämainittu. Eli pelaaja kuin pelaaja, oli kuinka hyvä tahansa niin aina löytyy joku parempi pelaaja tai mainitaan kyseisen pelaajan heikkoudet tai keksitään joku muu porsaanreikä miksi kyseinen pelaaja ei ole niin hyvä kuin hehkutetaan. Tai joukkueiden kritisointi, yksi klassisimpia lienee Suomen maajoukkue, jota aletaan voitosta/voitoista huolimatta kritisoimaan, että voitto tuli huonolla pelillä tai voittoputki tuli huonoja maita vastaan :D
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Nostetaanpas yhtenä nousevana ilmiönä sellainen kun kirjoittaja X loukkaantuu tai tulee ylikävellyksi kirjoittaja Y teksteistä. Silloin kirjoittaja X sanoo että jos olisi tapana niin raportoisin tämän viestin mutta kun ei ole. Tarkoitushan tässä on ainoastaan yrittää kalastella samanmielisiä raportoimaan viesti josta kirjoittaja X on syystä tai toisesta loukkaantunut. Vai miksi helvetissä muuten nostaisi kissan pöydälle jos ei kerran tapana ole raportoida.

Jotenkin söpöä tuollainen. Eikö vain olekin?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vai miksi helvetissä muuten nostaisi kissan pöydälle jos ei kerran tapana ole raportoida.

Veikkaan, että kliksuttelevat kuitenkin sormi jäykkänä itse sitä raportointinappia. Vähän sama juttu, kun "enhän minä ole rasisti, mutta...". Tai se, että kaikkein pahimmat homofoobikot saattavatkin olla vaikeuksissa oman seksuaali-identiteettinsä kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Veikkaan, että kliksuttelevat kuitenkin sormi jäykkänä itse sitä raportointinappia. Vähän sama juttu, kun "enhän minä ole rasisti, mutta...". Tai se, että kaikkein pahimmat homofoobikot saattavatkin olla vaikeuksissa oman seksuaali-identiteettinsä kanssa.
Tietenkin. Sitä vaan kuvitellaan että on keksitty nokkela keino kiertää itsemoderointi sääntöä. Täällä nimittäin on tullut joskus bänniä siitäkin että on neuvonut muita kirjoittajia mieluummin raportoimaan viestit kuin tulistumaan niistä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ad hominem (tai joku muu latinankielinen termi), argumenttivirhe. Tätä näkee nykyisin erittäin paljon tällä palstalla. Hyvä käyttää siinä tapauksessa, kun asiavastauksia toisen viestiin ei enää keksi. Ennen vanhaan tässä vaiheessa alettiin kommentoimaan toisen kirjoittajan kieliasua, tai mentiin henkilökohtaisuuksiin. Tähän lisäksi vielä, kun huomataan että enpäs pärjää tuolle väittelyssä ollenkaan, niin ruksitaan se toinen kirjoittaja ignoreen. Tai teeskennellään, että on tehty niin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Varmaan sama juttu joka foorumilla, kun esitetään vastainttäjälle kysymys, jonka perään tokaistaan "Niinpä". Sehän tarkoittaa sitä, että kysymys on tyhmä tai vähintään retorinen, ja inttäjä on itse oikeassa ja toinen väärässä.

Saros ehdottomasti Suomen ykkösmolariksi World Cupissa. Montakos maalia Juuse on päästänyt aikuisten maajoukkuepeleissä? Niinpä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös