Jatkoajan IFK-osion Muistojen Polku ja FAQ

  • 37 342
  • 416

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Sama täällä, paitsi minulla vasta tuleva vaimo ihmettelee miksi vietän näin paljon aikaa "jollain lätkäpalstalla". Oliko kipinävuoroille oma ketju vai mentiinkö tuolla Soppa Sormusen lähtölaskenta ketjulla?
Mahtavaa, että on kohtalotovereita. Luulen, että meitä saattaa olla melko paljon..

Muistaakseni kipinävahti oli linkkaamassani ketjussa.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkuaikoinahan täällä oli menoa tasapainottamassa useampi hillitty (oletettu) vanhempi herrahenkilö, kuten Johannes, fiftyeight ja Svante. Senior vilahtaa täällä edelleen satunnaisesti. Ja sitten oli Predator, myöhemmin Paitselo, joka oli ja vaikutti varmaan Jatkoajan jokaisessa ketjussa juttuineen.

Uudemmista termeistä elämään jäävä on "möyriminen". Ja varmasti tulemme vielä moneen kertaan kuulemaan jatkuvuuskolmikosta Lyytinen-Palola-Dyk.

Tämä viesti huvitti aikoinaan suuresti, vaikka tulikin kilpailijan leiristä:

Lennu-Kimi-Fagerstedt? Onko toi tosiaan ketju? Kuulostaa ihan homobaarin jonolta.

Edit. Itse kuulin aikoinani ensimmäisen kerran Jatkoajasta, kun luin teksti-tv:stä Timo Pärssisen siirtouutisen ja sen lähteeksi oli mainittu jatkoaika.com. Pitihän se sitten tarkastaa, että mikä se oikein on ja piakkoin tuli itsekin rekisteröidyttyä mukaan. Vuodesta 2004 asti on tullut tuuliviireiltyä tällä palstalla.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@Metukka oliko näin että isaksson oli penamyönteinen? Itse en ollut läheskään vielä kirjoitusoikeudellinen, palstaa seurasin silti aktiivisesti tuohon aikaan. Isakssonin viestit oli myös vallan hauskoja ja sisälsi isoa kritiikkiä vähän kaikkia kohtaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mitä mitä onko faktoissa pysynyt sikariporras siis poistunut keskuudestamme?
Siellä on paita jäädytetty Team Moderators toimesta per tänään
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Metukka oliko näin että isaksson oli penamyönteinen? Itse en ollut läheskään vielä kirjoitusoikeudellinen, palstaa seurasin silti aktiivisesti tuohon aikaan. Isakssonin viestit oli myös vallan hauskoja ja sisälsi isoa kritiikkiä vähän kaikkia kohtaan.
Isaksson oli alkuun ihan firman miehiä ja taisi hänellä jotain sisäpiiritietoakin välillä olla. Loppuaikoina tuli pelkkää kritiikkiä HIFK:n suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson oli alkuun ihan firman miehiä ja taisi hänellä jotain sisäpiiritietoakin välillä olla. Loppuaikoina tuli pelkää kritiikkiä HIFK:n suuntaan.
Tais kerran mogata viestin lähettämisajankohdan ja toteutuneen tapahtuman synkrononnissa sillä lailla, että henkilöllisyys avautui, ja oli tiettävästi kyllä HIFK:n "sisäpiirin laitamilla" aika pitkään vaikuttanut ja jengin mukana kulkenut, ei kuitenkaan seuran palkkaa nostava henkilö. Mut mene ja tiedä. Harmi että suuttui, ja muistaakseni hänkin nimenomaan tähän posisiipeen, lähti eikä palannut - hyvää tekstiä oli.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Paljon legendaarisia kirjoittajia. Kun joku kirjoittaja häviää yllättäen, sitä alkaa miettiä, ettei kai vaan ole sattunut mitään.

Olen pari kertaa esimerkiksi ajatellut JHagia. En tunne siis miestä enkä ole koskaan nähnyt/jutellut, mutta seurasin vuosikausia hänen kirjoituksiaan. Fiksu kaveri ja varmasti hyvät suhteet olivat olemassa eri suuntiin. Niin sellaista punnittua tekstiä sieltä tuli.

Itse olin poissa 12 vuotta. Pieni tauko teki hyvää.

Ehkä JHag palaa myös vielä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Metukka oliko näin että isaksson oli penamyönteinen? Itse en ollut läheskään vielä kirjoitusoikeudellinen, palstaa seurasin silti aktiivisesti tuohon aikaan. Isakssonin viestit oli myös vallan hauskoja ja sisälsi isoa kritiikkiä vähän kaikkia kohtaan.
Oli erittäin Pena-myönteinen varsinkin alkuun. Taisi sitten myöhemmin vittuuntua koko HIFK:n touhuun ja lyödä hanskat tiskiin kuten @Luke mainitsi ja se taisi ajoittua Penan lähdön jälkeen. Muistaakseni ei tykännyt Nybondaksesta, mutta vaikea muistaa niin kauas.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Pakko sen verran osallistua tähän kun itse aloin lukemaan palstaa oli aina ennen alkavaa kautta monessakin ketjussa melkein ensimmäisiä sanoja: Senaahan toi huutaa.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Mahtava ketjunavaus, itse kaipailen aikoja jolloin palstan suurkuluttajana tiesi hankinnat jo etukäteen. Lisäksi oli kipinävahteja, älätönipenaa, uluvfc etc. Yhteisöllisyyttä vaikka muille jakaa. Kaipailen kovasti nimimerkkejä Isaksson, Jhag, korak, cobol (paidan voisi jäädyttää vaikka narri onkin). Renegade vielä kirjoittelee. Lisäksi mixu ja tiki10 tuottivat paljon sisältöä. Ralli ja Q loundgeineen oli mahtavia myös.

Oi niitä aikoja kun Jhag ja Cobol tuottivat sisältöä tänne. Joku pölvästi vähän aikaa sitten kutsui Isakssonia random nimimerkiksi kun tänne kirjoitti. Pojat tulkaa takas niin saadaan vähän sisältöä tänne uudestaan!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tais kerran mogata viestin lähettämisajankohdan ja toteutuneen tapahtuman synkrononnissa sillä lailla, että henkilöllisyys avautui, ja oli tiettävästi kyllä HIFK:n "sisäpiirin laitamilla" aika pitkään vaikuttanut ja jengin mukana kulkenut, ei kuitenkaan seuran palkkaa nostava henkilö. Mut mene ja tiedä. Harmi että suuttui, ja muistaakseni hänkin nimenomaan tähän posisiipeen, lähti eikä palannut - hyvää tekstiä oli.

Muistaakseni Isakssonin Jatkis-uran "sinetöi" 2011 mestaruus ja nimenomaan se, että se voitettiin Kari Jalosen valmennuksessa. Kolme vuotta Kojon haukkumista ja henkistä paluuta 80-luvulle, pitkiin kalsareihin ja Hakin parkkipaikan pöllimiseen ja varmuutta siitä, että Jalonen ei tule koskaan Stadissa menestymään, oli varmasti kovaa hommaa. Hänhän oli Pro Pena ja anti-Nyba, jos oikein muistan. Eikö joskus paljastunut jotain kautta, että Nyba oli kohdellut hänen poikaansa epäreilusti ja ollut ylimielinen tms? Mikä varmasti on hyvinkin pitänyt paikkaansa, koska sellaistahan se Nybondaksen touhu toisille oli. Ei se Isakssonin kirjoittaminen toki kokonaan siihen loppunut, mutta hiljeni radikaalisti. Varmaan ihan viisaskin valinta, jos otti koville, koska jos kierroksia pystyy jotenkin laskemaan, usein niin kannattaa tehdä.

Ja kukapa sen koiran hännän nostaisi, ellei koira itse: minä lanseerasin aikanaan "määritelmän" syvyyttä leveyteen. Täällä varmaan kaikki tietää, mitä sillä tarkoitetaan, mutta menepä palstan ulkopuolelle selittämään, niin ei soita mitään kelloja :D. Se tulee lukemaan myös uurnassani sitten joskus, kun minusta aika jättää.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkien aikojen suosikkimuisto ja ketju on ehdottomasti tämä:

Ja itse tästä viestistä alkaa legendaarinen joulupata keräys joka oli se viimeinen niitti ketjun legendaarisuudelle:

Nyt ammutaan kovilla! Otin painostuskeinoksi käyttöön rahan viskaamisen muualle siitä suunnitellusta summasta, joka menisi Helsingin IFK:n kassaan irtolippuina tai pleijarikausikorttiin (hah). Perustin joulupatakeräykseen yhteisöpotin nimeltä TiedoteLive(at)jatkoaika.com ja aloitin lahjoittamalla yhden halvahkon irtolipun verran (20€) vähäosaisille, jotta he saisivat jouluna soppansa. Jos tunnet halua lahjoittaa Sopan muualle, niin käy viskomassa kolikoita ATK-laitteesi avulla internettiin. Mene sivulle joulupata.fi ja valitse yhteisöpotti TiedoteLive(at)jatkoaika.com. Joulupatasysteemihän perustettiin aikana jenkeissä, jotta nälkiintyneet merimiehet olisivat saaneet soppansa. Nyt siis soppaa kaikille!

Joulupata.fi on pelastusarmeija legitiimi joulukeräys ja tämän postin tarkoitus ei ole painostaa ketään lahjoittamaan, vaan nipsaisemaan vaikka protestiksi snadisti lippurahoistaan hyvään tarkoitukseen. Onhan nyt jouluaika ja kaikkee.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Kuka heitti sen läpän Rautakorvesta ja tuomarista "varo ettei talos pala" vai miten se meni, legendaarista kamaa
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka heitti sen läpän Rautakorvesta ja tuomarista "varo ettei talos pala" vai miten se meni, legendaarista kamaa

Rautakorpi itse. Ei siis ollut mikään läppä, vaan näin Jukka Rautakorpi huusi tuomarille.
Vai tarkoitatko jotain siihen liittyvää "jälkiläppää"?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kuka heitti sen läpän Rautakorvesta ja tuomarista "varo ettei talos pala" vai miten se meni, legendaarista kamaa

Kuten @BOL ylempänä mainitsi niin oli Hopeakorven omaa tuotantoa. Rautakorpi kuuluu siis itse myös tähän ketjuun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ei muuten sovi unohtaa Karavaanarin Petrellin korvaajaksi hankkimaa Tuomas Huuhtasaarta. Vai oliko se Huuhtavuori? Ehdottomasti tämän ketjun kamaa myös 2024.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Rautakorpi itse. Ei siis ollut mikään läppä, vaan näin Jukka Rautakorpi huusi tuomarille.
Vai tarkoitatko jotain siihen liittyvää "jälkiläppää"?
Joo siinä ydistettiin muistaakseni tuomarin ja rautakorven sanomiset, kahvit näppäimistölle tyylisesti
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Pakko sen verran osallistua tähän kun itse aloin lukemaan palstaa oli aina ennen alkavaa kautta monessakin ketjussa melkein ensimmäisiä sanoja: Senaahan toi huutaa.

Itselläkin tuli ensimmäisenä mieleen, että kuinkakohan monta kautta on mennyt odotellessa tilanteessa ”jengi alkaa olemaan muuten valmis, nyt siihen sitten enää jossain vaiheessa se ”the peliätekevä ykkössentteri”, niin mestaruudesta pelataan”

Harvoinpa sellaista on sitten missään vaiheessa tullut. Tälle kaudelle tuli ja mestaruudesta pelataan. Ehkä.

Ramstedt oli myös parhaimmillaan sellainen. Silloinkin taidettiin ihan hyvin menestyä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei muuten sovi unohtaa Karavaanarin Petrellin korvaajaksi hankkimaa Tuomas Huuhtasaarta. Vai oliko se Huuhtavuori? Ehdottomasti tämän ketjun kamaa myös 2024.
Huhtaniemi.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka täällä "välillä" väännetään ja riidellään, niin onhan tästä itselle ainakin muodostunut sellainen instituutio ja vertaistukipaikka. Kyllä elämästä jäisi jotain puuttumaan, jos ei täällä saisi jakaa tuntojaan. Vaikka välillä tulee rajumpiakin konflikteja joidenkin kanssa niin eiköhän meitä kaikkia yhdistä se, että haluamme HIFK:n menestyvän. Keinoista sen saavuttamiseksi voidaan olla eri mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Mä oon näköjään liittynyt palstalle heinäkuussa 2004, eli kesällä tulee 20 vuotta täyteen. Ja samoihin aikoihin tulee 40 vuotta täyteen HIFKin kannattamista. Pääsee allekirjoitukseen vaihtaamaan pyöreitä!!

En ole missään vaiheessa ollut mikään aktiivinen kirjoittelija, mutta lähes päivittäin täällä on tullut jonkin verran vietettyä aikaa, joitakin taukoja lukuunottamatta, tuo parikymmentä vuotta.

Tää on hyvä ketjunavaus hauskoine muisteloineen, sillä juuri tällaista Jatkoajan yhteisö mulle edustaa. Ennenkaikkea vertaistukea, fiilistelyä ja hassuttelua, unohtamatta vakavia, punnittuja mielipiteitä ja monensortin informaatiota.

Mä ajattelen, että silloin kun peli on paskaa, niin sen voi sanoa ihan hyvin ääneen, vaikka se olisi paskaa päivästä toiseen. Ja heti, kun peli on hyvää ja viihdyttävää, niin senkin voi antaa kuulua ihan ilman pidäkkeitä tai syyllisyyksiä siitä, että vielä eilen sanoi peliä paskaksi (kun se oli paskaa).

Kiitos kaikille, paljon minua enemmän sisältöä, vuosien varrella tuottaineille jäsenille.
Kiva olla osa tätä yhteisöä ja vaikka itselläni elinkautinen alkoi huonompaan mahdolliseen aikaan heti HIFKin suuruuden vuosien 1969-1983 jälkeen, niin kyllä mä uskon, että tässä vielä päästään nakkeja keittelemään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös