Itselleni kävi selväksi jo nuorena, että minusta ei tule ammattikiekkoilijaa. Pelailin C-nuorten II-divisoonaa ja B-nuorten III-divisioona ja noina aikoina menin sitten erotuomarikurssille. Alkuun viheltely ei ollut niin vakavaa, tuomaroin nuorten junioreiden pelejä ja tavallaan syy tuomarina olemiseen oli se, että opiskelijana sai vähän rahaa ja tuomarikortilla pääsi seuraamaan pelejä ilmaiseksi. Tuolla tasolla tulikin vuosia pysyttyä.
Jossain vaiheessa auktoriteetti alkoi kehittymään (myöskin sen takia, että parta alkoi kasvamaan) ja aloin panostamaan tuomarointiin. Kävin koulutusturnauksissa ja valioleireillä ja sitä mukaan sain parempia otteluita vihellettäväksi. Siinä vaiheessa tulikin sitten valinnan paikka: Lähdenkö suoraan päätuomariksi vai menenkö normaalia tuomaripolkua ja olen ensin linjatuomarina. Valitsin linjatuomaripuolen. Jollain oudolla tavalla olen oppinut nauttimaan tuomarina olemisesta, eikä katsomon/valmentajien/pelaajien huutelua osaa enää edes ottaa itseensä. Tärkeintä kaikissa ratkaisuissa on se miltä näytät, eikä se onko tuomio 100% oikea. Kouluttajakin on sanonut, että tuomarina oleminen on esiintymistä ja näyttelyä. Jos näytät itsevarmalta ja päättäiväiseltä, ihmiset "ostavat" tuomiosi huomattavasti paremmin.
Viime kaudella tuli oltua linjatuomarina Mestiksessä. Sen lisäksi viheltelin Suomi-Sarjaa, Nuorten liigaa, II-divisoonaa, Naisten SM:ää ja kaikkia mahdollisia junioriotteluita. Pelejä kaudessa kertyy reilusti yli sata ja välillä motivaatio on kovilla, kun vihellät 6 ottelua viikonlopussa. Tämä kausi tosin jää aika torsoksi, koska ensimmäiset puoli vuotta olen vaihto-opiskelussa.