Luulisi että se on jopa Mikko Perttu-faniklubin jäsenille selvää, että Pennerborn & co. näkee Jaatisen parhaana vaihtoehtona tuohon nelosen keskelle. Muistuttaisin että Perttu siirrettiin jo ennen loukkaantumistaan laitaan ja Jaatinen pysyi nelosen keskellä. Ja on pitänyt sen paikkansa, vaikka Perttu on palannut kokoonpanoon ja Alirantakin on käytettävissä.
Luulisi myös, että tällä hetkellä kun joka ilta pelataan tärkeistä pisteistä ja viritetään konetta kohti mahdollisia playoffeja, niin tärkeintä ei ole löytää Mikko Pertulle peliaikaa hajottamalla toimivia ketjuja. Vaikka se onkin sitten väsynyt ratkaisu.
Mutta minä kannatankin JYPiä, enkä kuulu Mikko Perttu-faniklubiin.
Sinä olet ainoa joka tuo jotain Perttu faniklubia jatkuvasti esiin, on varsin selvää että et ole neutraali seuran nimeltä JYP-kannattaja, vaan voisi sanoa jonkin anti-Perttu klubin jäsen. Tuot jatkuvasti Perttua esiin niissäkin keskusteluissa joissa Perasta ei edes puhuta, kuten nyt tämä Otto Jaatinen keskustelu ja se, että JYPin kannalta olisi järkevää vahvistaa KeuPaa myös siinä määrin, ettei tipu mestiksestä, sillä se tilanne on karmea tapahtuessaan JYPin pelaajapolulle.
Mikäli kuitenkin pysytään faktoissa, Perttu oli loukkaantumishetkellä sentteri, vaikka aiemmin toki kaudella laidassakin kävi kokeilemassa ja pelasi. Kuten myös sanoin, niin en ihmettele yhtään jos loppukauden aikana Pertun rooli toipuessa vammasta on laituri, silti kyllä se sentterin paikkakin kannattaa kokeilla jos joukkueesta kaikki potentiaali irti halutaan.
Jaatinen ei myöskään ole missään vaiheessa ollut valmennuksen luottopelaaja, vaan oikeastaan ensimmäisiä loukkaantumisten paikkaajia, myös minuutit ja vastuu otteluissa saman vahventaa, ellei tuota pelejä katsomalla ole muuten huomannut. Jaatinen on keskimäärin pelannut reilua 7min ja ensimmäisiä jotka laitetaan penkille, kun joukkuetta pitää tiivistää. Itseasiassa Jaatinen ei ole kertaakaan saanut edes 10min ottelussa, vaan minuutit on usein juurikin tuossa kuuden ja seitsemän paikkeilla, mutta myös pienempiä on paljon. Mikäli väität että tuo on hyvä määrä minuutteja nelosenkaan pelaajille, niin olen vahvasti erimieltä. Valmennus ei vaan näe Jaatista tarpeeksi laadukkaana pelaajana ansaitakseen peliaikaa ja lepuutaakseen kärkeä tällä hetkellä. Tulevaisuus Jaatisellakin voi olla kirkas.
Minä kannatan seuraa, en yksittäistä pelaajaa vaikka joissain enemmän potentiaali näenkin. Sama menee päinvastoin ei minulla varsinaisesti inhokki pelaajia ole, vaikka varsinkin Peltola monesti harmaita hiuksia epätasaisilla otteilla aiheuttaa. Näyttää tilastojen suhteen selvältä, että JYP tarvitsee paremmat ja tasapainoisemmat ketjut jos keväällä halutaan pärjätä. Pelimerkit meillä myös olemassa, nyt vaan loukkaantumisten jälkeen uskallettava niitä käyttää ja muokata sopiviksi. Mikäli hyvä kevät halutaan.
E: Lisättäköön, jos Pertusta pakko nytkin puhua, niin hän muuten pelasi eilen (10.45) rikkonaisesta kolmannesta erästä huolimatta, enemmän heti toisessa pelissään paluunsa jälkeen kuin Jaatinen kertaakaan tällä kaudella ja liigauralla. Perttu myös on saanut valmennukselta keskimäärin vastuuta 16.42 joka on noin kymmenen minuuttia enemmän kuin Jaatisella.