Jatkoaikaraati 2 (osa 1)

  • 1 275
  • 20

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jatkoaikaraati 1 keräsi suosiotaan epätasaisella menestyksellä. Katsotaan, kuinka tämän kakkososan kanssa käy. Viimeksi arvoimme vuoden 2004 satoa sitä mukaan, mitä uusia potentiaalisia arvioinnin kohteita ilmestyi.

Tällä kertaa homman nimi on seuraavanlainen. Meikäläinen keräsi aikoinaan lähes neljä vuotta listaa ainoastaan omaksi iloksi. Siihen tuli sen ajan kappaleita, joita halusin rankata sen hetken parhaiksi omasta mielestäni. Pääpaino on tälläkin kertaa sanalla ”kaupallisuus”, enkä usko, että jokaikinen kappale on teille kaikille tuttuja. Arvioikaa niitä, joita tunnistatte. Simppeliä, heh..

Kyseinen harrastus alkoi itselläni 22.8.1999 ja päättyi mielenkiinnon lopahtamiseen 7.4.2003. Tavallaaan harmittaa, koska tietokoneessa on monia tiedostoja liittyen tähän listaan. Samalla kokosin muuta nippelitietoa kappaleista, mitä sain irti niistä. Tokihan aina voisi uudelleen aloittaa, mutta en koe sitä ainakaan tällä hetkellä ajankohtaiseksi.

Säännöt pikaisesti:
-10 osaa, joista 10. osa on loppufinaali
-9:n osan voittajat sekä paras kakkonen loppufinaaliin
-arvosteluasteikko 0-10 ja perustelut ovat aina mielenkiintoinen lisä
-normaalisti viisi ulkomaankielistä kappaletta, sekä kolme suomenkielistä kappaletta 9:ssä ensimmäisessä osassa
-joka kolmas osa sisältää kuusi ulkomaankielistä kappaletta ja ainoastaan kaksi suomenkielistä, eli osat 3, 6 sekä 9




1 Roxette - Stars
2 Andreas Johnson - Glorious
3 Nightwish – Sleeping Sun
4 TLC - Unpretty
5 Texas – Summer Son
6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
7 Neljä Ruusua - Hunningolla
8 Zen Cafe - Talo
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
1 Roxette - Stars Roxetten nopeimmista kappaleista paras. Erityisesti viehättää kyseisen kappaleen remixversio, joka tuo ilmoille melko menevän menon. Kertosäe jää päähän hyvin ja on tätä äijäkuorossa enkelimäisesti hoilattu. Juupa juu, legendaarinen viisu joka tapauksessa. 9

2 Andreas Johnson - Glorious Ruotsalaisen voimapopin helmikappale. Mahtipontisuutta tavoitteleva flegmaattinen laulusoundi yhdistettynä rokkaripoppari-ulkonäköön. Andreaksesta itsestään en tosin välitä, mutta biisistä tykkään. 8

3 Nightwish – Sleeping Sun Rauhallista menoa Kiteen kansainväliseltä vientituotteelta. Musiikkivideo on hieno ja Tarja laulaa niin kauniisti. Silti jokin uupuu tästä. Punaista lankaa tai mieleen jäävää koukkua ei ole. Ihan jees kaikesta huolimatta. 6

4 TLC - Unpretty Tämä ilmeisesti luokitellaan r&b:ksi. Tosin tässä on rap- sekä popvivahteet sen verran esillä, että tämä on reilusti parempaa r&b:ta, mitä vuonna 2004 meille tarjotaan. Lisan muistolle annetaan 6

5 Texas – Summer Son Hoh, muistan kun tämä kappale soi aikoinaan 9 (!) kertaa yhden päivän aikana Kiss FM:llä. Silloin kestin vielä jotenkin tuota kanavaa. Yllätyin Texasin näin koneellisesta kappaleesta, tämän avulla tutustuin lisää kyseiseen bändiin. Yhden kesän ihme tämä viisu oli, mutta toimi hyvin. 7

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys Maijan paras kappale mielestäni. Jotenkin painostava tunnelma laukeaa menevään kertosäkeeseen. Tasaista, niin tasaista, tuotantoa Maijan koko tuotanto, josta tämä pomppaa positiivisena esille. 9

7 Neljä Ruusua - Hunningolla Ooh, tämä sisälsi sellaisen koukun, että olin aivan myyty. Neljää Ruusua ”kuuluisi” inhota, mutta minäpäs en niin tee. Vielä vuosien takaa tämä kuulostaa erittäin kovalta, ja raikasi hyvin livenä RMJ:ssä 2004. 10

8 Zen Cafe - Talo Putron ajatusmaailmaa talollisen verran. Olen aina pitänyt Zen Cafesta, kun löysin sen. Tämä viisu aikoinaan toi mielenkiintoa bändiä kohtaan, mutta ”Harri” räjäytti potin. Tasaisen varmaa ZC:ta. 7
 
Andreas Johnson - Glorious

Muistaako tämän vielä joku? Andreashan kävi uransa huippuvuotena ihan Seinäjoen Provinssissakin asti esiintymässä. Oliko vielä päälavalla peräti. Sen jälkeen onkin ollut kovin hiljaista. Kieltämättä Johnson on melko koominen hahmo, jolta ei pahemmin vakavasti otettavan muusikon uskottavuutta löydy, mutta ei tämä biisi nyt hirveän huonokaan ole. Vanhana Manics-diggarina sydämessäni on aina tilaa jousikuorrutetulle melankoliselle poprockille. 7

Nightwish – Sleeping Sun

Nightwishistä olen tykännyt Oceanbornista lähtien, mutta mielestäni bändin balladit ovat aina olleet ihan paskoja. Niin kuin heviballadit nyt yleensäkin ovat. Muistaakseni kappaleen videokin oli aivan turha. Hyvä bändi, avuton biisi. 2

TLC - Unpretty

Tytöt tarkoittivat varmasti hyvää tämän julkaissessaan. Onhan se hienoa, että joku yrittää lohduttaa meitä rumiakin. Vaan homma ei oikein uppoa, kun asialla on kolmen näyttävän nuoren naisen muodostama läpimuovinen persetrio. Toivottavasti tämä on jotakuta joskus koskettanut, minua nyt ei vaan kiinnosta. 0

Texas – Summer Son

Onkohan ketään, joka ei olisi tätä joskus kuullut? Tuntuu, että tähän törmää vieläkin joka nurkassa. Pidin jollain tavalla tästä silloin joskus, nyt olen kyllästynyt täysin. Ihan kiva poljento ja melodia, mutta riittää jo, kiitos vain. 2

Neljä Ruusua - Hunningolla

Isoveli oli Rappiolla, pikkuveli yrittää peesata Hunningolla. Olen haukkunut tämänkin bändin pystyyn jo niin monta kertaa, että en itsekään enää jaksa kiinnostua ajatuksistani. 0

Zen Cafe - Talo

Kahvilaan tutustuin juuri Ua Ua -levyn aikoihin ja Talo oli tuolloin yksi sen syksyn hittikappaleistani. Harmi kun Putro ja pojat vaihtoivat rockin rytmiikkaan, bändi on parhaimmillaan juuri tällaisissa paahdoissa. 7

Roxette - Stars
Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys

Ohi.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Syväanalyysit:

1 Roxette - Stars

Ihan käypä poppiralli. 7

2 Andreas Johnson - Glorious

Aika huono, mutta ei täys paska. 2

3 Nightwish – Sleeping Sun

Oliks tää se euroviisu? Hyvä. 8

4 TLC - Unpretty

Ei ole TLC uponnut sen ensimmäisen levyn jälkeen. 4

5 Texas – Summer Son

Tulihan tätäkin kuunneltua. 8

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys

Loistavan artistin loistava biisi. Maijan parhaimmistoa kyllä. 9

7 Neljä Ruusua - Hunningolla

fdsafdsafdsa. 0

8 Zen Cafe - Talo

En arvosta. 0
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
1 Roxette - Stars
Roxette oli merkittävä joskus 90-luvun alussa, nyt ei. 3 pistettä.

2 Andreas Johnson - Glorious
Yuck. Johnsonhan tekee vissiin toista tulemista koska joku uusi sinkku tuli radiosta. Tämä vanha biisi oli parempi. 2 pistettä.

3 Nightwish – Sleeping Sun
Paras biisi näistä kahdeksasta. Ei tästä kuitenkaan 8 pistettä enempää heru.

4 TLC - Unpretty
Ihan jees, 4 pistettä.

5 Texas – Summer Son
Tusinakamaa, 3 pistettä.

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
Maijalle pitää nostaa hattua. Tylsät 7 pistettä.

7 Neljä Ruusua - Hunningolla
Kiva "festaribiisi". Samat 7 pistettä kuin Maijallekin.

8 Zen Cafe - Talo
Zen Cafe on mun viha/rakkausbändi. Vihaan näitä biisejä mutta kännissä hoilaan mukana. Nyt olen selvinpäin joten 5 pistettä.

Olipas huonoja kappaleita.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1 Roxette - Stars

En muista veisua, Roxette on muuten sellaista kivakivaa, mikä menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos herättämättä mitään tunteita. Hieman liian 90-lukua minun mieleeni. Rakas ystäväni kuitenkin tykkäilee Per Gesslestä, joten annetaan tälle nyt sitten 3

2 Andreas Johnson - Glorious

Mä muistan vaan tän hepun äänen ja sen gggglllloooorrrriiooooouuuussss -vedätyksen. Ei. ei ei ei. 0

3 Nightwish – Sleeping Sun

Tuossa JA-raati ykkösessä kait jossain vaiheessa oli näitä arvioinnissa ja silloinkin ainakin ajattelin kirjoittaa, että onhan tää ihan jee, mielummin kuuntelen näitä kuin jotain muuta, mutta en nyt levyä ostaisi kotio 7

4 TLC - Unpretty

En tiedä ja hyvä niin

5 Texas – Summer Son

EI EI EI EI EI EI!!! 0

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys

Maija on ihku, vaikka sen uusin levy onkin paska 8

7 Neljä Ruusua - Hunningolla
8 Zen Cafe - Talo


Periaatteessa nää bändit pitäisi kieltää jollain lailla. 0

Ja edelleen muuten haluaisin tietää, lukeeko näitä arvostaluja/mielipiteitä kukaan?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Pikku Myy
Ja edelleen muuten haluaisin tietää, lukeeko näitä arvostaluja/mielipiteitä kukaan?


Lukee.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
1 Roxette - Stars : 10. Hyvän bändin parhaita biisejä. Yksi kestosuosikeistani edelleen, vaikka rankemman musan ystävä olenkin.

2 Andreas Johnson - Glorious :0. En ole kuullut

3 Nightwish – Sleeping Sun : 8. Ihan asiallinen kipale.

4 TLC - Unpretty :1. Ei tämmöistä minulle.

5 Texas – Summer Son : 1. Ks.ed.

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys: 5. Jotenkin ärsyttävä, mutta silti kuunneltava.

7 Neljä Ruusua - Hunningolla : 6. Kelvollinen biisi, tosin paljon parempiakin löytyy tältä bändiltä.

8 Zen Cafe - Talo : 3. ZC:n tyyli on jotenkin puuduttava. Kyllä tätä pari kertaa kuuntelee.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Pikku Myy
Ja edelleen muuten haluaisin tietää, lukeeko näitä arvostaluja/mielipiteitä kukaan?

Omasta asenteestasi kertoo se, ettet noteerannut vastaustani tähän kysymykseen jo edellisessä ketjussa.

Arvosanat tulevat minulta myöhemmin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1 Roxette - Stars

Löytyy jopa hyllystäni, mutta en ole kuunnellut/kuulut vuosikausiin. Muistaakseni joku imelähkö veisu, jossa on kaikki lapsikuorokliseetkin mukana. Roxette on parhaimmillaan loistavaa poppia, mutta tämä ei ole sellaista. 2

2 Andreas Johnson - Glorious

Ei havaintoa

3 Nightwish – Sleeping Sun

Jumalainen melodia, Nightwishin paras slovari. 9

4 TLC - Unpretty

Ei havaintoa

5 Texas – Summer Son

Hyvää radiopoppia 7

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys

Ei havaintoa

7 Neljä Ruusua - Hunningolla

Eihän tämä nimi ole minkäänlainen viittaus vanhemman Alangon vanhan bändin klassikkoon, eihän? Ei hyvä. 3

8 Zen Cafe - Talo

Ei havaintoa. Tai varmaan olen kuullut, mutta nimi ei soita kelloja.


Ja kyllä minäkin lueskelen muiden arvioita.
 

Boomhauer

Jäsen
1 Roxette - Stars
Ihan mukavan nopeatempoinen Roxette-biisi, mutta siihen se jää. 6 pistettä vaikuttaa sopivalta määrältä.

2 Andreas Johnson - Glorious
Muistaakseni ihan OK. Annetaan tällekin 6.

3 Nightwish – Sleeping Sun
Aika mahtava biisi. 10 pistettä sen enempää säästelemättä.

4 TLC - Unpretty
Tästä biisistä minulla ei ole hyviä eikä huonoja muistoja. Pisteitä kertyy 5.

5 Texas – Summer Son
Tämä oli silloin joskus uutena mielestäni hyvä. Sen jälkeen olen kuitenkin kuullut tämän Novalta _muutaman_ kerran liian monta, vaikken kyseistä kanavaa koskaan vapaaehtoisesti kuuntelekaan. Novan ansiosta huimat 3 pistettä.

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
Olen varmasti kuullut tämän, mutta en muista millainen biisi on kyseessä. Jätetään siis arvostelematta.

7 Neljä Ruusua - Hunningolla
Oli myös joskus mielestäni hyvä. Nyt irtoaa enää 5 pistettä.

8 Zen Cafe - Talo
Zen Cafén parhaita biisejä. Sillä ei olla kaukana täysistä pisteistä, mutta "vain" 9 pistettä on saldo.
 

Voittaja

Jäsen
1 Roxette - Stars
Ei ole Roxette koskaan oikein napannut, mutta jostain pervosta syystä se ei ole oksettanutkaan. 4
2 Andreas Johnson - Glorious
Hyi hyi, 0
3 Nightwish – Sleeping Sun
Parempi kuin ei mitään, 3.
4 TLC - Unpretty
Eieieieie, 0.
5 Texas – Summer Son
Eieieieie, 0.
6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
Ei iske Maijakaan, 2.
7 Neljä Ruusua - Hunningolla
Täysin turha yhtye, ei mitään käyttöä. 0
8 Zen Cafe - Talo
Tämän listan paras kappale, ja helposti. 8
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
1 Roxette - Stars Roxette on Roxette ja tämä on sitä samaa huttua. Ei paljoakaan kiinnosta1
2 Andreas Johnson - Glorious Ei tällaista kiitos 1
3 Nightwish – Sleeping Sun Todella rasittava jollotus ja TT:n laulu kuulostaa lähinnä itkun vollotukselta, no no no. 2
4 TLC - Unpretty Perus r'n'b-huttua, ei paöjon kehumista, ei kyllä paskaakaan tyylilajissaan 4
5 Texas – Summer Son Raivostuttava kesähitti, aivan liikaa soitettu, keskinkertainen 2
6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys Maija Vilkkumaa tekee ennätyksiä, kuinka sovittaa biisiin mahdollisimman monta sanaa niin, että niitä olisi mahdollisimman vaikea laulaa. No, itsepä tyrii 3
7 Neljä Ruusua - Hunningolla "Ihan kiva" poppisrallatus, ei mitään mykistävää kamaa 3
8 Zen Cafe - Talo Koskaan en ole Zen Cafesta tykännyt; enkä tykkää nytkään 0
 

The Rock

Jäsen
1 Roxette - Stars: Roxette ei oikein ikinä ole natsannut allekirjoittaneen kohdalla eikä tämä kipale tee poikkeusta. 2

2 Andreas Johnson - Glorious: SWEET. Kerrassaan huikea kappale ei paljon perusteluja tarvitse. 10

3 Nightwish – Sleeping Sun: Myöskään Nightwish ei kuulu allekirjoittaneen musiikkimakuun ja arvoa laskee rajusti vielä tämä bändin vokalisti T.Turunen. Ihmeellistä vinkumista ja kirkkosoundia. 0

4 TLC - Unpretty: Joopa joo... 0

5 Texas – Summer Son: Soi niin maan perkeleellisesti radiossa ja MusicTV:ssä ettei paremmasta väliä. Kulunut, niin kulunut renkustus. 2

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys: Iso suu tulee ensimmäisenä mieleen kun mainitaan kyseisen laulajan nimi. Eipä herätä minkäänlaisia tuntemuksia. 0

7 Neljä Ruusua - Hunningolla: Hyvä, todella hyvä kipale nuoremman Alangon poppoolta. 9

8 Zen Cafe - Talo: Äh, mistä sä Arska kaivat näitä? 0
 

Miguel

Jäsen
1 Roxette - Stars
Ei tämä ollenkaan huono ole. Menevää poppia. 7

2 Andreas Johnson - Glorious
Pitkään aikaan en ole kuullut tätä, joskin jonkinlainen muistikuva sävelestä. Ei iskenyt, ei oksettanut. 6

3 Nightwish – Sleeping Sun
Taitaa olla ensimmäinen kappale, jonka olen Nightwishiltä kuullut. Tästä ei ollut huono aloittaa. Joskus taisin Jyrki Countdownissa(?) nähdä pätkän jostain yhtyeen videoista, jossa oltiin luonnon helmassa. Se vain vahvistaa mielikuvaa tämän hienon biisin Lapin yöttömistä öistä. 9

4 TLC - Unpretty
Juuri tätä biisiä en saa juuri nyt päähäni. Taisi olla aika sokerinen ja TLC:n keskitason (joka on melko huono) alapuolella. 3

5 Texas – Summer Son
Radiohitti, ei kuitenkaan ärsyttävä. 5

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
Eipä ole Maijan vanhempia levyjä kokoelmissani, joten saattaa olla, että muistelen väärää biisiä. Enpä kyllä ole Vilkkumaalta kovin huonoa biisiä kuullutkaan, eli pahasti metsään ei voi mennä. Annetaan 9.

7 Neljä Ruusua - Hunningolla
Ja taas tämä puhtaiden suomirock-miesten kammoksuma bändi, jota en suostu vihaamaan. Tämä biisi tosin on hittikimaran heikoimmasta päästä. Toimi ehkä aikoinaan, mutta ei ihme, että tämä junttaus on alkanut kuulostaa ajan myötä enemmän puurolta. 6

8 Zen Cafe - Talo
Perus Zen Caféa. Siis aika hyvä kipale, jollaisesta olisi tekovaiheessa voinut saada enemmänkin irti. 8
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Miguel
Omasta asenteestasi kertoo se, ettet noteerannut vastaustani tähän kysymykseen jo edellisessä ketjussa.
Hah, jos mie itse niitä lukisin, olisin kirjoittanut, että "kukaan muu kuin minä". Siksi kiinnosti, että lukeeko niitä ylipäänsä kukaan muu kuin pisteiden laskija.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
1 Roxette - Stars
Aika perinteistä Roxettea eli ihan hyvää poppiahan tämä on. Ei kuitenkaan onnistu nousemaan yhtyeen vanhempien hittien tasolle. 7

2 Andreas Johnson - Glorious
Tätä en aiemmin ollutkaan kuullut. Tai olen saattanut kuulla, mutta eipä tästä minkäänlaista muistikuvaa ollut jäänyt. Ei oikein iske. 4

3 Nightwish – Sleeping Sun
Aivan loistava biisi! Tätä on tullut kuunneltua enemmän kuin paljon, mutta silti sen teho ei ole yhtään vähentynyt. Menee omalla kaikkien aikojen listallani kymmenen kärkeen. 10

4 TLC - Unpretty
Waterfallsin ohella ainoa tuntemani TLC:n biisi. Ihan kuunneltava kappale, joka ei kuitenkaan suurempia tunteita herätä. 6

5 Texas – Summer Son
Aikoinaan totaalisen puhkisoitettu biisi, joka alkoi jo hieman ärsyttämään. Mutta nyt, kun se tuli uudestaan kuunneltua olivat suurimmat antipatiat jo laantuneet. 5

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
Ei ole mielestäni Maijan parhaita biisejä. Hyvää keskitasoa kuitenkin. Kertosäe mukavan tarttuva. 8

7 Neljä Ruusua - Hunningolla
En ole koskaan pitänyt Neljästä Ruususta. Livenä bändi vielä jotenkuten menettelee, mutta muuten ei. Tässä biisissä eniten tökkii Rappiolla-biisin maineella ratsastaminen. 4

8 Zen Cafe - Talo
Ensimmäisiä kuulemiani Zen Cafén biisejä ja siitä asti olen bändistä pitänyt. Hyvää suomalaista rockia. 9


Tässä osassa ei oikeastaan ollut yhtää sellaista biisiä, jota todella inhoaisin. Niinpä ei sitten tullut annettua aivan huonoja pisteitä kenellekään.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
1 Roxette - Stars
- Ei Roxette kolahda, ei sitten niin ollenkaan. Joyride oli ihan kiva biisi sillon joskus pienenä. Tää Stars taas ei oo kivaa nähnykään. (2)

2 Andreas Johnson - Glorious
- Meitsi diggaa, kun rock/pop-musiikissa on mukana jousia. Komea biisi, ei valittamista. Tais jäädä yhden hitin ihmeeksi Andreaskin. (9)

3 Nightwish – Sleeping Sun
- Nightwish ei ole ikinä kolahtanut Elmeriin. Tosin tämä biisi sekä Nemo olivat kyllä suhtkovia. Sleeping Sunille vois kai roiskasta kahdeksan bojoo. (8)

4 TLC - Unpretty
- Taas tällästä perus radiosoppaa. Kyllä tälläsen zibaleen muutaman kerran, mutta ei sen enempää. (4)

5 Texas – Summer Son
- Texas my ass. Aika karmee renkutus. (2)

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
- Maija Vilkkumaa on Suomen parhaimpia naisartisteja. Arvostan. Nätti biisi. (8)

7 Neljä Ruusua - Hunningolla
- Neljä Ruusua puolestaan suoltaa sellaista tuubaa että heikompaa hirvittää. Hunningolla on juuri sellainen biisi mikä uppoaa siideriä litkivään ja bailausta rakastavaan jakkupukutyttöön kuin kivi järveen. (5)

8 Zen Cafe - Talo
- Mun mielestä ei lyriikaltaan läheskään Zen Cafen parhaita biisejä, mutta anyways ihan toimiva ralli noin muuten. Mikäs siinä. (8)
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hiih. Voisinpa minäkin ensimmäistä kertaa elämässäni osallistua tähän, kun sattui listalle osumaan muutama tuttu biisi.

1 Roxette - Stars
Ei ole tällainen minun korviini osunut, tai eipä ainakaan kipaleen nimi mitään kelloja soita. Yleiset tuntemukseni Roxettea kohtaan oikeuttavat korkeintaan kakkoseen, joten pistetään 0

2 Andreas Johnson - Glorious
Heeei, tästä mä tykkäsin sillon aikoinaan. Komea viisu ja söötti poika. Suurin osa näkyy dissaavan, mutta olenpa erilainen nuori ja annan 9

3 Nightwish – Sleeping Sun
Nightwish ei kolahda sitten yhtään. Tätä biisiä en edes tiedä, mutta tuskinpa tarjoaa mitään uutta. 0

4 TLC - Unpretty
Tässä on oikein kiva video. Jokainenhan on kaunis, vaikkei siltä aina tunnu. Me likes. 8

5 Texas – Summer Son
Nou. Tylsä ja mitäänsanomaton renkutus. Lisäksi mulla on jostain syystä antipatioita sitä laulaja-Sharleenia kohtaan. Videokin vastenmielinen. 0

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
Mulla on tämä levykin, mutta en muista koko biisistä mitään. Päättelen siis, että muistamattomuuteni kertoo jotain kappaleen tasosta ja annan 3

7 Neljä Ruusua - Hunningolla
Tämä on mielenkiintoinen, sillä olen monesti yrittänyt opetella tykkäämään Neljästä ruususta, mutta yritykseni tökkää joka kerta laulaja-Ilkan äänen kohdalla. Livenä kyllä toimii. 5

8 Zen Cafe - Talo
Jooooooo!! Kirkkaasti listan paras. Tässä on hienot, omaperäiset lyriikat. Biisi, joka omalla kohdallani toimii erityisen hyvin seurustelusuhteen päätyttyä herkässä mielentilassa. Sullahan tietysti kaikki on kunnossa. 10
 

PV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit
1 Roxette - Stars
Ei juurikaan tuttu biisi. Roxeten Here Comes the weekend tosin on hieno ralli, joten siitä pisteitä 1

2 Andreas Johnson - Glorious
Jotenkin upposi aikoinaan, vaikka taitaakin olla ruotsalainen. Tämän kuulisi mielellään pitkästä aikaa. 8

3 Nightwish – Sleeping Sun
Sopii loistavasti viimeiseksi hitaaksi. 9

4 TLC - Unpretty
Jostain syystä juuri tämä TLC:n kappale on ainoa, mitä kyseiseltä yhtyeeltä jaksaa kuunnella...9

5 Texas – Summer Son
Ei mitään järkeä, paitsi se kilkatus taustalla. Itse asiassa sekin on järkyttävä. 2

6 Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
Enpä tiedä. Maijakin on käynyt viime aikoina vähän kyrsimään ylisoiton takia. 3

7 Neljä Ruusua - Hunningolla
Tykkään jostain 4ruusun biiseistä, mutta tämä on sarjaa 'ihan sama'. 5

8 Zen Cafe - Talo
Ei mitään hajua. Paskoille sanoituksille 3
 

Särki

Jäsen
1. Roxette - Stars
- Keskimääräistä parempi Roxette-ralli. Kohtalainen kun kuulee parin kuukauden välein, armollisesti 7 pistettä.

2. Andreas Johnson - Glorious
- Keskimääräistä parempi Andreas Johnson-ralli, annetaan peräti 2 pistettä. Radiosta vaihtuu kanava alta puolen sekunnin kun tämä pääsee eetteriin.

3. Nightwish – Sleeping Sun
- Kyllä toimii, en ole ollut mikään Nightwish-fani mutta pikku hiljaa tämä vanhempikin tuotanto löytää tiensä soittolistalle, 8 pongoa.

4. TLC - Unpretty
- Ruma ja siirappinen, ei innosta 3 enempää.

5. Texas – Summer Son
- Soitettu pilalle, 3.

6. Maija Vilkkumaa – Auringonpimennys
- Maijan ääni on hirveän kuuloinen ja laulu muistuttaa enemmän huutoa nykyään. Vaikka levyt myyvätkin hyvin, en ymmärrä miksi, niin jotain tarttis tehdä tolle huudolle/laululle tehdä. 2 pistettä ja sillä siisti.

7. Neljä Ruusua - Hunningolla
- Laulut muistuttavat yhä enemmän toisiaan ja mikäs siinä jos toimivan reseptin on löytänyt, mutta jossakin vaiheessa tähän samaan puuroon alkaa kyllästymään ja joukkoon kaivattaisiin jotain uutta maustetta, 5 psitettä.

8. Zen Cafe - Talo
- Alkuaikojen Zen Cafe oli rautaa, uusimmat tuotokset alkanut tökkimään, kuin ruostunut jarrusylinteri, mutta tämä Talo oli/on hyvä kipale, 8 pistettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös