Jatkoaikaraati 1 - Grande Final

  • 1 930
  • 26

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pahoitteluni viivästyksestä, mutta saammehan vihdoin ilmoille tämän lopullisen finaalin, jossa ratkaistaan Jatkoaikaraati 1:n paras kappale. Jokaisen yhdeksän osan voittaja pääsi suoraan tähän – luonnollisesti – sekä paras toiseksi sijoittunut kappale, joka tällä kertaa kantaa koodinimeä FF. Selvinnee edempänä, kyseessä ei ole mikään ääriliike suinkaan.

Kertauksena jokaisen osan voittajan pistemäärät:

Osa 1: Tik Tak – Heilutaan 7,3 p.
Osa 2: Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen 7,0 p.
Osa 3: HIM – Solitary Man 5,1 p.
Osa 4: Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla 7,3 p.
Osa 5: Apulanta – Vasten mun kasvojani 6,9 p.
Osa 6: Tehosekoitin – Lupaan 5,1 p.
Osa 7: Eppu Normaali – Suolaista sadetta 5,0 p.
Osa 8: Kylie – Red Blooded Woman 5,9 p.
Osa 9: The Crash – Still Alive 5,7 p.
Paras 2. sij.: Franz Ferdinand – Matinèè 6,7 p.

Siinä siis finalistit. Ei muuta kuin ääniä antamaan, eikä ole mitään väliä, mitä olette aiemmin antaneet. Nyt on uudet kujeet. Liiallinen soitto on saattanut laskea kappaleen arvosanaa tai päinvastoin. Antakaa analyysinne virrata.


1. Tik Tak – Heilutaan
2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
3. HIM – Solitary Man
4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
6. Tehosekoitin – Lupaan
7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta
8. Kylie – Red Blooded Woman
9. The Crash – Still Alive
10. Franz Ferdinand – Matinèè
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
1. Tik Tak – Heilutaan Ei hehkuta enää niin paljon, kuin silloin aikoja sitten. Tosin kun vertaa suht tuoreeseen ”Oma syy”-kamaluuteen, niin tämä on edelleen helmi. Arvon tälle sellaisen kuin 8

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen Uusin Timpan viisu tuo mieleen suomikikkelihevin kiekumisen takia (tai vuoksi). Tämä ratsasti vahvan kertosäkeen varassa. Ihan jees silti vieläkin. Hieman alaspäin edellisestä arvosanasta muistaakseni. 7

3. HIM – Solitary Man Uusin HIM ei iske oikein. Tämä on hyvä viisu siihen verrattuna. Vaikea näin uudelleen arvioida näitä, mutta myöskin niin hemmetin mielenkiintoista, koska huomaa miten mieli muuttuu eri kappaleiden suhteen. Tällä 6

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla Ei iskenyt alkuunkaan oikein. Liian rauhallista Kotiteollisuutta, mitä itse olen tottunut kuulemaan. Toivottavasti seuraavaksi palataan ”juurille”. 4

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani Tää viisu on parantunut todella paljon. Uskomattoman huikea kappale! Annoin muistaakseni kutosen (!) aluksi tälle. Nyt on täyden kympin viisu, kun on auennut kokonaan. 10

6. Tehosekoitin – Lupaan Tämäkin on mennyt askeleen eteenpäin, vaikka jo viimeksi annoin ysin. Jää silti AL:stä hieman, joten pakosti antaa samainen arvosana kuin viimeksi. Silti kuulostaa entistä paremmalta. Ihanan härö. 9

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta Ääh, ei jaksa innostaa mua. Takaisin sateeseen ja takaisin luolaan, jookosta joo. Nova on jo raiskannut kaikki Eppu-hitit. 2

8. Kylie – Red Blooded Woman Ymmärsin tämänkin kappaleen koukut hieman myöhässä. Loppupeleissä tästäkin paljastui todella kova kappale. 8

9. The Crash – Still Alive Sankariheviä.. Ei iske enää. Vanhempi Crash-tuotanto parempaa, vaikka aluksi olin toista mieltä. 5

10. Franz Ferdinand – Matinèè Kuulostaa vielä kivalta. YleX jaksaa soittaa vähän väliä vieläkin, joten kappale pysyy mielessä. Positiivisessa mielessä. 8
 

Voittaja

Jäsen
Lyhyesti ja ytimekkästi, annan pistemäärät 1-10, kappaleen kutakin.
1. Tik Tak – Heilutaan
Nämä nuoret tyttäret eivät aiheuta mitään isompia negaatioita, päinvastoin, ei mitään pahaa sanottavaa 7
2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
Vaikkei olekaan parasta niskalaakia, niin tämän listan paras bändi/biisi 10
3. HIM – Solitary Man
HIM ei iske, kulunutta tavaraa, mutta on tänne päässyt paljon huonompiakin viisuja 6
4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
Ei ihan Rautiaisen tasoinen esitys, mutta selkeästi toiseksi paras kappale tästä listasta 9
5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
Enpä olisi uskonut, että Apulanta saa meikäläiseltä näin hyvät pisteet, no tehdään niinkuin aiottiin 8
6. Tehosekoitin – Lupaan
Ei tule ikävä ei 2
7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta
Ei nappaa 3
8. Kylie – Red Blooded Woman
Annetaan kaikki pisteet hanurille 5
9. The Crash – Still Alive
Ei meikäläisen musiikkia ei 4
10. Franz Ferdinand – Matinèè
Turhaa 1
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
1. Tik Tak – Heilutaan
Uskoisin, että tämä on yksi kesän soitetuimpia kappaleita eri radioasemilla, mutta jotenkin olen onnistunut välttämään liiallisen kuuntelun eli en ole kuullut tätä niin monesti kuin voisi kuvitella. Ja ihan kiva biisihän tämä on, TikTakin parhaimmistoa. 8 pistettä

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
Kuten jo aiemmin olen todennut, Niskalaukauksen uusin levy oli vuoden suurimpia pettymyksiä musiikkirintamalla eikä tämä "Hyvä ihminen" ole niitä levyn parempia kappaleita. Viimeksi taisin antaa vähän lisäpisteitä, kun Niskalaukaus oli niin huonossa seurassa, mutta tällä kertaa vastus on piirun verran kovempi, joten vanhalla maineella ei tällä kertaa ratsasteta. 5 pistettä

3. HIM – Solitary Man
Ei suinkaan huonointa HIM:iä, mutta se saattaa johtua siitä, että kyseessä on coveri. Johnny Cash teki kuitenkin "Solitary Manista" niin hienon coverin, että tälle on paha antaa mitään huippupisteitä. 4 pistettä

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
Kotiteollisuudesta bändinä en ole oikein mitään mieltä; en sitä inhoa, mutta en siitä kyllä paljoa pidäkään. "Minä olen" on kyllä hyvä biisi, mutta tämä ei kolahtanut ollenkaan kun sen ensi kertaa kuulin eikä radioasemien loputon soittaminen ei ole parantanut tilannetta ollenkaan, päinvastoin. 4 pistettä

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
Apulannan parhaimpia tuotoksia enkä ole tätäkään kovin usein joutunut radiosta kuulemaan. 5 pistettä

6. Tehosekoitin – Lupaan
Ei kai Tehosekoitin voittanut jonkun viikon Levyraatia? Voi voi. Tämä on kyllä aivan hirveää tuubaa. Paljon huonompi kuin orkesterin edelliset tuotokset vaikka ei niissäkään yleensä ole ollut kehumista. 0 pistettä

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta
Eppujen come back oli odotuksia parempi ja tuloksena oli varsin hyvä kipale aikuisempaa rockmusiikkia. Ei Eppujen parhaita biisejä, mutta kaukana huonoimmista. 7 pistettä

8. Kylie – Red Blooded Woman
Kyllin parhaita biisejä, mutta ei kuitenkaan mitenkään erikoinen. Kyllähän tätä radiosta kuuntelee, mutta eipä tulisi mieleenikään levyllistä hankkia. 5 pistettä

9. The Crash – Still Alive
Nyt, kun muiden viestejä lueskelin, niin olenhan minä toki tämänkin kuullut, valitettavasti. Crash teki ennen ihan ok-musaa, mutta nämä uusimman levyn sinkut olivat kyllä aivan hirveitä. Ei kuitenkaan aivan niin huono kuin Tehosekoittimen viimeiseksi jäänyt räpellys, joten en nyt nollaa kuitenkaan anna. 1 piste

10. Franz Ferdinand – Matinèè
Finaalin paras biisi onkin sitten rimaa hipoen kekkereihin mukaan päässyt paras kakkonen eli 'lucky loser', kuten mäkihyppypiireissä sanottaisiin (vai mitenköhän Masa-hiiri senkin olisi saanut väännettyä). Franz Ferdinandin debyyttilevy "Franz Ferdinand" on kyllä mainio kokonaisuus ja "Matinee" sen parhaimpia kappaleita. Tekisi mieli antaa täydet pisteet, mutta eihän se suinkaan täydellinnen kappale ole. 9 pistettä

Edit. Lisäys
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Tik Tak – Heilutaan

No ei tämä kovin ihmeellinen ole edelleenkään 5

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen

Olenko se vain minä vai kuulostaako näiden kaikki radiohitit samalta? 5

3. HIM – Solitary Man

Coverit on turhia. Voisi olla huonompikin 4

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
5. Apulanta – Vasten mun kasvojani

Ei havaintoja

6. Tehosekoitin – Lupaan

Toimii edelleen 8

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta

Liian perus-Eppua, mutta kuunneltavaa 5

8. Kylie – Red Blooded Woman

Olen kuullut... kai... 3

9. The Crash – Still Alive

Aikans hyvä 8

10. Franz Ferdinand – Matinèè

Paras kakkonen on ykkönen. 9
 
Tyydyn antamaan vain pisteitä, kun perustelut on jo kertaalleen kirjoitettu.

1. Tik Tak – Heilutaan 3
2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen 8
3. HIM – Solitary Man 5
4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla 8
5. Apulanta – Vasten mun kasvojani 2
6. Tehosekoitin – Lupaan 2
7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta 4
8. Kylie – Red Blooded Woman 7
9. The Crash – Still Alive 8
10. Franz Ferdinand – Matinèè 3

Aplodit Arnoldille raadin väsäämisestä! Oli ihan hauska skaba.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Tik Tak – Heilutaan

Heilutaan vaan. Ei ihan niin lujaa iske, kun ensimmäisiä kertoja kuullessa, mutta kyllä tämä silti radiosta kuultuna piristää työmatkaa. 9

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen

Edelleenkin olen sitä mieltä, että tällä porukalla on parempiakin piisejä. Kyllähän tätä radiosta kyyntelee, mutta aika samaan evvk-sarjaan kuuluu jonkun Neljän ruusun ym kanssa. 4

3. HIM – Solitary Man

Vaikka HIMistä olen pitkään tykkäillyt, on viimeaikoina ruvennut tympimään ne samalta kuulostavat veisut. Tämähän nyt on hieman erilainen kun ei ole oma. Siltikin vähän kyllästyttää. 7

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla

Mun on pitänyt jo pitkään ostaa näiden levy , mutten ole saanut aikaiseksi. Ehkäpä juuri siksi tämä ja muut radiosoitossa olevat iskevät vielä:) 8

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
6. Tehosekoitin – Lupaan


Arvostellaan nämä yhdessä. Olen nimittäin kompaakin bändiä seurannut ja tykkäillyt yhtä pitkään. Ja näistä kappaleista pidän ihan yhtä paljon, vaikka kummaltakin poppoolta olen todella paljon parempia biisejä kuullut. Siltikin 10

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta

Onko tämä voittanut jonkun ? Älkää viitsikö.... 0

8. Kylie – Red Blooded Woman

Miksi Kylli-tädin ja Joulupukin suhteesta ei ikinä tullut mitään? Kun kylli-tädillä on vain satusivellin ja Joulupukilla leikkikalu. 2

9. The Crash – Still Alive

Teemu Brunilalla on seksikäs nasaali 10

10. Franz Ferdinand – Matinèè

En mä jaksa enää keksiä mitään 9

Lukeeko muuten näitä muiden arvosteluita kukaan?
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
1. Tik Tak – Heilutaan
- Ei yllä aivan TikTakin parhaimpiin biiseihin, mutta anyways ihan letkeetä ska-meininkiä. Emppu on ihanin! (8)

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
- Niskiksen viimeisin albumi oli pieni pettymys eikä eka sinkkulohkaisukaan mikään amerikantemppu ollut. Jokatapauksessa onhan sitä paskempia biisejäkin joskus kuullut. (8)

3. HIM – Solitary Man
- Näistä kahdesta uudesta Best of-levyn biisistä ...and love said no oli parempi, etenkin kun tämä Solitary Man on coveri. Toimii silti ihan kivasti. (8)

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
- Kotiteollisuuden radioystävällisin ja samalla yksi parhaista biiseistä. Radiot soittaneet hieman liikaa, mutta zipale on silti rautainen. (9)

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
- Hyvä riffi, tappava kertsi. Suomen paras bändi. (10)

6. Tehosekoitin – Lupaan
- Arvostan kyseisen yhtyeen todella korkealle. Matti on nero ja jotain hypnoottista tässä viimeiseksi jääneessä sinkussa on. (9)

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta
- Perus Eppuja. Ihan kuunneltavaa. (7)

8. Kylie – Red Blooded Woman
- Emmä oikeen tosta Kyliestä lämpee (paitsi jos tulis baarissa itteään tarjoomaan)! Ei oo mulle tällänen perseenpyöritysmusa. (5)

9. The Crash – Still Alive
- Kyllä. Hieno bändi ja hieno homosoundi. Ja homous jos mikä on miesten hommaa. (9)

10. Franz Ferdinand – Matinèè
- Hieno uusi bänditulokas. Take Me Out ehkä hitusen vielä kovempi biisi, muttei tämäkään mikään sysipaska ole. (8)
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
1. Tik Tak – Heilutaan (8)
Rempsee biisi ja tuo iloisen fiiliksen, ja ei tytötkään mitään pahan näkösiä ole! Ilo kuunella tuollaista menevää musaa tyttöbändinkin esittämänä.
2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen (8)
Ihan hyvä kipale, mutta niinkuin jotkut ovat jo sanoneet niin ei parasta Niskaa. Mutta kuunneltavaa tämäkin.
3. HIM – Solitary Man (7)
Muutama hyvä kipale Himilläkin, mutta tämä ei ole sieltä kärkipäästä minun mielestäni ja siksi vain 7 pistettä.
4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla (8)
Paljon kaseja tullut annettua, mutta minusta ei tämä kuitenkaan ole Kotiteollisuuden paras kipale ja siksi jäi tuo kaksi pojoa antamatta, kuitenkin hyvä biisi kaikin puolin.
5. Apulanta – Vasten mun kasvojani (10)
Loistava biisi, ei voi muuta sanoa. Musiikki kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
6. Tehosekoitin – Lupaan (6)
Ei oikeen iske Tehosekoitin, mutta kyllä tämäkin ihan kuuneltava biisi on.
7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta (7)
Ei paras Eppujen biisi mutta tykkään siitä huolimatta, perus Eppua ja siksi vain seitsemän pistettä.
8. Kylie – Red Blooded Woman (6)
Niin moneen kertaan kuultu, menee jo maku. Näistä huonoin biisi. Mutta en käännä radio kanavaa jos tämä sieltä tulee.
9. The Crash – Still Alive (8)
Kohtalainen biisi jota tulee silloin tällöin kuuneltua.
10. Franz Ferdinand – Matinèè (9)
No, mitäs tästä vielä sanoisin, sanotaanko että hyvä biisi. Ei oikeen muuta voi sanoa.

-Stouni-
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
1. Tik Tak – Heilutaan (5)
Ihan menevää TikTakia, ulkonäköpisteet mukana.

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen (8)
Pisteet puhukoon puolestaan.

3. HIM – Solitary Man (7)
Ei parasta HIMiä, mutta ihan kuunneltava.

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla (4)
Ihme junnaamista, mutta saundit kohdallaan.

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani (10)
Loistava kappale. Iskevät riffit ja särmää löytyy. Paranee vain mitä enemmän kuulee.

6. Tehosekoitin – Lupaan (-)
En ole kuullut

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta (6)
Perusrenkutus, ei muuta.

8. Kylie – Red Blooded Woman (2)
Joo näkemiin konemusa/popparit. Kaksi pistettä kummallekin pakaralle ja jumbosija sentään välttyy.

9. The Crash – Still Alive (1)
En pidä solistin äänestä, ja se tahtoo näissä asioissa vähän vaikuttaa. Heikoin tässä porukassa.

10. Franz Ferdinand – Matinèè (9)
Ei läheskään yhtä hyvä kuin FF:n toinen hitti, mutta silti menevää rokkia.
 

Boomhauer

Jäsen
Harvinaisen tasokkaat biisit. Kyllä sen huomaa että on finaali kyseessä. Mutta asiaan...

1. Tik Tak – Heilutaan
Pidin aluksi hyvinkin paljon, ja toimii vieläkin. Annetaan jopa 9 pistettä.

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
Tämäkin on hyvä. Ei ehkä Timon ja Trion paras biisi, mutta tämäkin on kuitenkin 9 pisteen arvoinen.

3. HIM – Solitary Man
Olisi normaalitasoisessa jatkisraadissa parhaimmistoa, tässä tasokkaassa finaalissa ei. Kuitenkin 6 pistettä.

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
Helvetistä itään-levyn parhaita biisejä. Ehkä hieman liikaa radioissa soitettu, mutta ylisoittokaan ei pudota saldoa alle 9 pisteen.

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
Yleensä tunnen antavani liian matalia pisteitä kaikille biiseille. Nyt tuntuu päinvastaiselta, kun tällekin täytyy antaa 8 pistettä.

6. Tehosekoitin – Lupaan
Enpä ole kuullut.

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta
Tämäkin biisi oli muistaakseni oman osansa parhaimmistoa, nyt käy lähes samoin kuin HIM:lle ja pisteitä tulee 7.

8. Kylie – Red Blooded Woman
Tämän raadin pohjanoteeraus, tosin tällekin poppibiisiksi ihan kivat 5 pistettä.

9. The Crash – Still Alive
Mielestäni Crashin parhaita biisejä ja pisteitä kertyy 8.

10. Franz Ferdinand – Matinèè
Ei yhtä hyvä kuin Take Me Out, mutta kuitenkin 8 pisteen arvoinen.

Kuten sanottua, kerrankin kova taso. Pari ysiä piti pudottaa kasiksi, että saataisiin jonkinlaisia eroja.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Enpä jaksanut alkaa kirjoittaa perusteluita, koska koulukin alkaa kohta. Mutta tuossa kuitenkin pisteet:

1. Tik Tak - Heilutaan 9
2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Hyvä ihminen 8
3. HIM- Solitary Man - 6
4. Kotiteollisuus - Tämän taivaan alla 8
5. Apulanta - Vasten mun kasvojani 8
6. Tehosekoitin - Lupaan 4
7. Eppu Normaali - Suolaista sadetta 7
8. Kylie - Red Blooded Woman 7
9. The Crash - Still Alive 9
10. Franz Ferdinand - Mantinèè 7
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
1. Tik Tak – Heilutaan
Loistavaa! Ei tosin TikTakin paras biisi joten siitä joutuu veroittamaan hieman. Annetaan 9 pistettä.

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
Samat sanat kuin TikTakille. Yksittäisinä annoksina kuuntelen mieluusti TR&TN:sta mutta levy on liikaa. 8 pistettä.

3. HIM – Solitary Man
HIMin esittämäksi kappaleeksi hyvä, liekö syy siinä ettei ole HIMin biisi. 6 pistettä.

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
No joo. Ei tämä oikein iske, ei voi mitään. 5 pistettä.

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
Tän raadin paras kipale. Paranee mun mielestä lähes joka kuuntelukerralla. 9 pistettä.

6. Tehosekoitin – Lupaan
Ei sytytä. 3 pistettä.

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta
Mielestäni mainettaan parempi biisi. 7 pistettä.

8. Kylie – Red Blooded Woman
Kylie kropan takia 8 pistettä.

9. The Crash – Still Alive
Videosta pisteet, 5 kappaletta.

10. Franz Ferdinand – Matinèè
Ärsyttävä, 4 pistettä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Osallistun arvosteluun, vaikka en juuri alkueriin osallistunutkaan. Jos tämä ei käy, niin antamani pisteet varmaan jätetään huomioimatta lopullisissa tuomioissa.

1. Tik Tak – Heilutaan Tältä bändiltä en ole vielä yhtään hyvää biisiä kuulut, eikä tämä tee poikkeusta. Tyhjänpäiväistä PissFM-kamaa. 2 pistettä.
2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen Ei ehkä parasta Rautiaista, mutta hyvää sellaista kuitenkin. 8 pistettä.
3. HIM – Solitary Man Puuduttavaa raskasrokkia puuduttavalta porukalta. 4 pistettä.
4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla Jykevää ja melodista, kelpaa. 8 pistettä.
5. Apulanta – Vasten mun kasvojani Jos liiallisen soiton tuoman inflaation laskee pois, niin tämä saa 7 pistettä. Kategoriassaan huippuluokkaa.
6. Tehosekoitin – Lupaan En jää kaipaamaan tätä bändiä. 1 piste.
7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta Eppuja se on, tosin vähän turhan moneen kertaan kuultua. 7 pistettä.
8. Kylie – Red Blooded Woman Biisi sinänsä ei montaa pistettä ansaitse, mutta laulaja kylläkin. Karkea keskiarvo, annetaan 5 pistettä.
9. The Crash – Still Alive Hauska ja melodinen ralli, jossa on kaikki ärsyttävän biisin ainekset - muttei silti ärsytä. 9 pistettä.
10. Franz Ferdinand – Matinèè En tiedä, miksi tämä on tehty. Annetaan kuitenkin 1 piste, kun joku kuitenkin tästäkin pitää.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Tik Tak – Heilutaan Ihan hauska, menevä biisi. Pannaan 7

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen Eipä näillä montaa hyvää biisiä oo, 5

3. HIM – Solitary Man Him rokkaa, tämäkin taattua kamaa, 9

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla Joo ei kolahda tää kotimainen hevimättö, 3

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani Tää bändi syöksyy alas sellaista vauhtia ettei ennen oo nähty. Hirvee riffi, hirveet sanat, paska kertosäe: 1

6. Tehosekoitin – Lupaan En oo kuullut kuin osan, pannaan 5

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta Surkeeta surkeeta: 1

8. Kylie – Red Blooded Woman Kylien peppu on kiva, 5

9. The Crash – Still Alive EI nappaa tollanen äänenmurrosta odotteleva laulu, 3

10. Franz Ferdinand – Matinèè Ja tää bändi on täyttä roskaa: 1

Tulipas hyviä arvosanoja.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
1. Tik Tak – Heilutaan Lässyn lässyn. Tissit esiin! 1
2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen sellanen virsi, ei läheskään paremmasta päästä. 0
3. HIM – Solitary Man Melko keskinkertainen himmeli 0
4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla Kotiteollisuuskin on nykyään yks vitun eppupopedanormaaliyö 0
5. Apulanta – Vasten mun kasvojani "hän paskansi vasten naamaa..." 0
6. Tehosekoitin – Lupaan Tehis hiphopin pauloissa. Paskaa. 0
7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta Samaa paskaa, ei MITÄÄN uutta. 0
8. Kylie – Red Blooded Woman Kylie on jumalatar, ihana, mahtava, paras 10
9. The Crash – Still Alive kakkaa 0
10. Franz Ferdinand – Matinèè äärettömän rasittava veisu, vielä rasittavampi, kuin se eka lohkaisu 0
 

The Rock

Jäsen
Kerään jokaisen arvosteluni Jatkoaikaraadin eri osioista ja annan täysin samat pojot kyseiselle kipaleelle sekä saman perustelun.


1. Tik Tak – Heilutaan: Ykkösosion paras kipale selvästi. 8

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen: Ei läheskään paras Niskalaukauksen tuotannosta, mutta perusmateriaalia joten erittäin hyvää musiikkia. 10

3. HIM – Solitary Man: HIM menee kokoajan alaspäin allekirjoittaneen musiikkikategorioissa. Ensimmäinen ja toinen albumi yhtyeeltä olivat todella jäätäviä, mutta nämä uudemmat tuotokset eivät enää uppoa juuri ollenkaan. Solitary Man aika mitään sanomaton kipale. Aikaisempien hyvien levyjen ja biisien ansiosta. 7

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla: Helvetistä Itään -albumin paras kipale ehdottomasti yhdessä Minä Olen -kappaleen kanssa. Kotiteollisuus iskee ja lujaa. 10

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani: En ole hirveämmin diggaillut Apulantaa aikaisemmin, mutta tässä biisissä joku asia iskee ja kovaa. Ehkäpä nämä kitarariffit tekevät kipaleesta todella hyvän. 10

6. Tehosekoitin – Lupaan: Ei iske teharit, vaikka juuri hajoamisplörinöissään ovatkin. 1

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta: Perus-Eppumusiikkia, joka uppoaa tavalliseen taatelintallaajaan kuten allekirjoittaneeseen kuin lämmin veitsi voihin. 7

8. Kylie – Red Blooded Woman: Eipä ole liiemmälti ikinä iskenyt tämä Kylli-tätinä tunnettu laulajatar sen enempää kuin hänen kappaleensakaan. Peppu heiluu ja seksi tihkuu tästäkin musiikkivideosta, mutta silti joudun olemaan tiukka ja antamaan vain kaksi pojoa. 2

9. The Crash – Still Alive: Hinttariäänellä laulettua rivipoppia. Ei kiitos. 0

10. Franz Ferdinand – Matinèè: Olen kuullut yhden Franz Ferdinandin biisin, joka on hyvä kipale. Tätä en ole kuullut, mutta se toinen biisi nostaa arvosanaa. 5
 

Miguel

Jäsen
1. Tik Tak – Heilutaan
Aika veikeä biisi. Siinä mielessä kyllä vähemmän hyvä, että koko ajan musiikillisesti aikuisempaan suuntaan menevä TikTak tulee tällaisella lastenlaulua muistuttavalla rallatuksella. Ehtinyt jo vähän kuluakin. Siitä huolimatta 8.

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
En ole koskaan ymmärtänyt täysin Niskalaukauksen suuruutta. Jotkut kehuvat vanhempia levyjä, niihin olisi ehkä sitten syytä tutustua. Kyllä nämä hiteiksi leivotut toimivat, mutta kokonaisia levyjä ei jaksa. Kasi (8) tällekin.

3. HIM – Solitary Man
Kuten joku aiemmin totesi, cover-biisi HIMiltä tuntuu tässä vaiheessa ajanpeluulta. Ihan kelvollinen kappale silti. Mielipiteeseeni vaikuttaisi varmasti alkuperäisversion kuuleminen. Perskeles, joudun antamaan tällekin 8.

10. Franz Ferdinand – Matinèè
Keskitason renkutus. Take Me Out on huomattavasti parempi. 7

Alla olevista olenkin jo perustellut mielipiteeni aiemmissa osissa. Ei siis enää suurempia puheita. En tosin ole varma, annanko kaikille täsmälleen saman arvosanan.

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
9

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
9

6. Tehosekoitin – Lupaan
8

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta
7

8. Kylie – Red Blooded Woman
8

9. The Crash – Still Alive
8

Ai että minäkö kultaisen keskitien kulkija? Ihan vaan pari kahdeksikkoa annoin.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Pikku Myy

Lukeeko muuten näitä muiden arvosteluita kukaan?

Lukee. Joskus vasta omien sepitysten jälkeen vaikutteiden torjumiseksi, joskus jo aiemmin.

Tätä viestiä taas ei varmaan noteraa kukaan muu kuin Arnold.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
1. Tik Tak – Heilutaan
Aika rasittavahan tämäkin lopulta on. ---> 3

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
Mitä enemmän uutta levyä ja tätä kappaletta kuuntelee, sitä enemmän kaipaa vanhempaa Rautiaista. ---> 5

3. HIM – Solitary Man
Himpulan alasajo on ilmeisesti alkanut. Tuotannon mustia lampaita. ---> 2

4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
Opettaja Hynynen ja poppoo kuulostaa edelleen hyvältä. Levyn parhaita kappaleita. ---> 8

5. Apulanta – Vasten mun kasvojani
Muuten ihan ok-bändin viisun tuhoaa tajuton radiosoitto. ---> 4

6. Tehosekoitin – Lupaan
Valitettavan surkea ujellus yhtyeen viimeiseksi kappaleeksi. Vanhempi tuotanto kuulostaa edelleen entistä paremmalta. ---> 3

7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta
Ylöjärven pojat saavat ansaitut pisteet. Taattua laatua. Kyl mä vaan tykkään. ---> 9

8. Kylie – Red Blooded Woman
Täysi nolla tässä seurassa. ---> 0

9. The Crash – Still Alive
Toisaalta ärsyttävä, toisaalta biisissä muutama ihan hyvä koukku. Vaikka laulajan ääntä osaksi vihataan, ilman sitä menestystä tuskin tulisi. ---> 5

10. Franz Ferdinand – Matinèè
Taas yksi lukemattomista esimerkeistä, kuinka jatkuva radiosoitto saa ihan kelpo kappaleen kuulostamaan sahajauholta. Ei jaksa. ---> 4
 

Shane

Jäsen
Aika "perustason" biisejä näyttävät olevan jokainen, joten ei näihin nyt suurempia perusteluja jaksa keksiä..

1. Tik Tak – Heilutaan 10, loistava edelleen..
2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen 7
3. HIM – Solitary Man 6
4. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla 6
5. Apulanta – Vasten mun kasvojani 7
6. Tehosekoitin – Lupaan 6
7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta 7
8. Kylie – Red Blooded Woman 7
9. The Crash – Still Alive 6
10. Franz Ferdinand – Matinèè 7
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ylös vielä, jos joku haluaa antaa palaa. Tulokset mahdollisesti viikonlopun aikana.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
1. Tiktak - Heilutaan 3
Tekopirteää meininkiä. Ei kolahda.

2. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Hyvä ihminen 6
Ei Timpan parasta. Jotenkin jäykkä ja uskonnollinen biisi. Kylmällä tilalla monta parempaa biisiä.

3. HIM - Solitary Man 8
Harvoja HIM:in biisejä jotka toimivat. Tämäkin tietysti cover... Ihan hyvä ralli.

4. Kotiteollisuus - Tämän taivaan alla 9
Hyvä biisi, mutta kyllähän Hynyseltä parempaakin irtoaa. Sanat hyvät.

5. Apulanta - Vasten mun kasvojani 3
Täydellisen puhkisoitettu kipale. Hyvä tempo, mutta ei iske sen suuremmin.

6. Tehosekoitin - Lupaan 1
Surkea päätös bändin uralle. Onneton räpellys, sekasotku, imelä.

7. Eppu Normaali - Suolaista Sadetta 8
Jotenkin tykkään tästä. Mukava, rauhallinen suomirokki. Hienoa että Epuilta irtoaa taas uutta.

8. Kylie - Red Blooded Woman 1
Tästä ei keksi hyvää kuin laulajan ulkonäön. Surkeaa massapoppia.

9. The Crash - Still Alive 4
Bändi ei kuulu suosikkeihini, eikä myöskään tämäkään biisi. Vaikea sanoa mitään. Ei sytytä.

10. Franz Ferdinand - Matinee 7
Ei kummoinen biisi, mutta saakoon nyt seiskan. Peruskamaa.
 
Olenko myöhässä? No tässä tulee arvostelua :

Tik Tak – Heilutaan
-Kiva ralli, helpot sanat, jää päähän soimaan. Helppo laulaa vaikka olisikin enemmänkin kännissä... Mutta tavallaan kasvoton ja anonyymi kokonaisuus joka etsii identiteettiään. Musiikki on vähemmän omaperäistä ja niin helposti lokeroitavissa... Herättää niin vähän tunteita että annetaan hyvä 8
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen
-Tätä olen vähemmän kuullut ja ei kolahda jurikaan.. jostain syystä. Annan vähemmän mairittelevan numeron 6
HIM – Solitary Man
- Hyvä kappale, joku sanoi että coveri, saattaapa ollakin mutta kuulostaa vahvasti HIM:ltä. Mutta biisit ovat jääneet paikoilleen juoksemaan ja mitään uutta ei bändi " Love Metalin" rinnalle saakaan. 8
Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla
- "Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa, se hakee vertaistaan, ja pieni ihminen ristii kätensä, rukoillakseen, mutta rukous on vain mutinaa tuulessa, ei sitä kukaan kuule ja, jos jostai joskus löytyy jumala......" Siinä ulkomuistista. Kappalehan on jotain täysin uskomattoman kaunista ja loistavaa. Lyriikat ovat aivan uskomattoman nokkelia ja biisi rullaa etenpäin jäämättä kiinni mihinkään. 10
Apulanta – Vasten mun kasvojani
-Tämän illan toinen kymppi. Ehkä parasta Apulantaa mitä koskaan olen kuullut. Olen aina diggaillut Apulannan tyyliä ja tässä on munaa. Loistavat kitarariffit ja hyvät sanat. Sanoista sen verran että ei pärjää Samuli Putrolle mitenkän, jollain tapaa erikoiset...10
Tehosekoitin – Lupaan
-En ole ikänään kuullut.
Eppu Normaali – Suolaista sadetta
-Eppujen uusi tuleminen ja hyvältähän tämä kuulostaa. Nokkelat ja rimmaavat lyriikaat ja rauhallinen tasapaino. Radio Nova vie tältä biisiltä 1 pisteen pois koska se soittaa sitä niin saatanan usein.9
Kylie – Red Blooded Woman
-Ikänään en ole kuullut, Mutta aiempien Kylie-kappaleiden perusteella tämäkin on perus purkkapoppia. Hieman taustoja johon lauletaan seksikkäästi, välissä histelellaan ja venytellään vokaaleja seksikkäästi ja taas lauletaan ja kiemurrellaan. Mutta koska biisiä en ole kuullut, en sitä arvostele.
The Crash – Still Alive
-Teemu Brunilan omaperäisen lauluäänen kuullessaan.. Ja vitut, HUIPPU KAPPPALE! 9
Franz Ferdinand – Matinèè
-En ole kuullut.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
TULOKSET

Jatkoaikaraati 1 on saatu päätökseensä. Vuorossa on lopulliset tulokset. Nähdään mikä kappale oli se kaikkeista kovin. Fanfaarien paikkako? Soittakaa, ketkä osaatte, minä olen vain Jukka Virtanen-kakkonen ja kerron teille, ketä saamme juhlistaa. Kiitos kaikille äänestäjille, minä palaan Jatkoaikaraati 2:n kanssa tuota pikaan eetteriin. Niin ja lukeeko kukaan näitä tuloksia edes?



1. Apulanta – Vasten mun kasvojani 7,1 p.

2. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla 7,0 p.
3. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen 6,8 p.
4. Tik Tak – Heilutaan 6,6 p.
5. HIM – Solitary Man 5,9 p.
6. Franz Ferdinand – Matinèè 5,8 p.
7. The Crash – Still Alive 5,7 p.
8. Eppu Normaali – Suolaista sadetta 5,6 p.
9. Kylie – Red Blooded Woman 5,1 p.
10. Tehosekoitin – Lupaan 4,3 p.


Voittajaksi selvisi siis Heinolan pojat. Tiukalle veti kahden kärki, ja keskipaikkeillakin erittäin tasaista. Jumbo selvisi suhteellisen selvästi verrattuna muihin. Huomattavaa on ”villillä kortilla” mukaan päässyt F.Ferdinand, joka sijoittui puolivälin paikkeille.

Seuraavaksi kootaan yhteen pisteet yhteensä. Tässä huomaa mikä ero tulee, jos on eri määrä arviointeja. Kappaleiden perässä sulkeissa on arviointimäärät. Arvion antajia oli 21 kappaletta finaalissa.


Pisteet yhteensä:


1. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen 143 p. (21)
2. Apulanta – Vasten mun kasvojani 141 p. (20)
3. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla 139 p. * (20)
Tik Tak – Heilutaan 139 p. * (21)
5. HIM – Solitary Man 124 p. (21)
6. The Crash – Still Alive 120 p. (21)
7. Eppu Normaali – Suolaista sadetta 117 p. (21)
8. Franz Ferdinand – Matinèè 116 p. (20)
9. Kylie – Red Blooded Woman 101 p. (20)
10. Tehosekoitin – Lupaan 78 p. (18)

ykkössijoitusten mukaan rankkaus



Loput tilastot:


10-tilasto:

1. Apulanta – Vasten mun kasvojani 7
2. Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla 2
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen 2
4. Tik Tak – Heilutaan 1
The Crash – Still Alive 1
Kylie – Red Blooded Woman 1
Tehosekoitin – Lupaan 1





0-tilasto:

1. The Crash – Still Alive 2
Eppu Normaali – Suolaista sadetta 2
Tehosekoitin – Lupaan 2
4. Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus – Hyvä ihminen 1
Kotiteollisuus – Tämän taivaan alla 1
Apulanta – Vasten mun kasvojani 1
HIM – Solitary Man 1
Franz Ferdinand – Matinèè 1
Kylie – Red Blooded Woman 1


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös