Jatkoaikamiitti SaiPalaisten tapaan?

  • 3 079
  • 21

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, tässä on tullut pyöriteltyä tälläistä asiaa muutamaan otteeseenkin. Mm. irkissä siitä on ollut välillä puhetta eri ihmisten kanssa, että tämmöinen juttu voisi olla paikallaan. Eli Jatkoajasta tutuksi tulleet SaiPan kannattajat (ja miksei tahtoessaan muutkin) tapaisivat samassa paikassa tutustuakseen. No osa täällä varmasti tuntee jo toisiaan ihan kättäpäivää, mutta ainakaan allekirjoittanut ei tunnista kuin ehkäpä ulkonäöltä muutamia, mutta en noin muuten henkilöinä tunne. Sikäli olisi erittäin mukava tavata toisia samanhenkisiä ihmisiä ja vaikka vaihdella kuulumisia sekä ennen kaikkea puhua SaiPasta ja jääkiekosta noin yleisesti ottaen. ;)

Mitään suunnitelmaahan ei nyt ole, mutta kaikenlaisia ehdotuksia otetaan mieluusti vastaan. Itse ajattelin että joku ottelu voisi olla hyvä ajankohta. Esim. avausottelu? Ongelmahan tuossa voipi olla kyllä se että osalla on kausikortit ja ihmiset istuksii ja seisoo siellä täällä kylmää ja kolkkoa hallia. Organisointi voi siis sitä kautta olla vähän mutkikasta. Yksi vaihtoehto tutustumiseen olisi tietysti joku kuppila itse ottelun jälkeen tai noin muuten vaan, tämä tosin sorsii hiukan nuorempaa väkeä...

Aikaa nyt kuitenkin on vielä kauden alkuun ja harkkapelejäkin on vielä jäljellä joten mietintäaikaa on. Itse mielellään osallistuisin vaikka pienimuotoiseenkin miitinkiin. Sinne mielestäni olisi siis kaikki SaiPahenkiset ihmiset tervetulleita, tai miksei vaikka muidenkin joukkueiden kannattajat jos sattuu olemaan paikan päällä ja "hyvä" seura (siis fanien ei itse joukkue) kiinnostaa.

Ehdotuksia? Ideoita? Mielipiteitä?
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ted laittoikin sitten asioihin vauhtia, hyvä niin.

Itseltänikin saattaisi löytyä kiinnostusta osallistua tuohon miittiin. Tajusin nimittäin juuri tuossa jokunen aika sitten, että en tunne täältä kuin pari henkilöä SaiPa-piireistä. Enemmän tunnen jopa esim. HIFK:n faneja, joten jotain olisi selvästikin syytä tehdä.

Jossain pelissä/hallilla ennen peliä voisi olla melkoisen hyvä tuo miitti järjestää. Sinne ainakin sitten pääsisivät kaikki, eikä kenellekään tulisi pahaa mieltä, jos vaikkapa Birran ovimies ärtyisi pahaksi. Jatkoillehan sitä voi sitten jokainen suunnata kenen kanssa haluaa ja minne haluaa, jos sitten edes lainkaan haluaa. (Tulipahan lause)

Katsellaan josko lisää kiinnostuneita ja rohkelikkoja löytyisi, sen jälkeen voisi sitten vähän jo mietiskellä sopivaa peliäkin. Liiga-avaus voisi olla ihan hyvä vaihtis tai sitten kannattaisi ehkä odotella ensimmäistä lauantaipäivän kotipeliä, joka näyttää olevan 4.10 pelattava SaiPa-Pelicans. Ja niin, jos peliin, jossa tuo miitti järjestetään, on tulossa vierasjoukkueenkin värejä tunnustavia jatkoaikalaisia, niin heidäthän voi sitten varmasti myös napata mukaan, jos vain haluavat. Vai halutaanko me olla kunnolla vain sisäänpäin lämpenevää porukkaa?
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Poison
Itseltänikin saattaisi löytyä kiinnostusta osallistua tuohon miittiin. Tajusin nimittäin juuri tuossa jokunen aika sitten, että en tunne täältä kuin pari henkilöä SaiPa-piireistä. Enemmän tunnen jopa esim. HIFK:n faneja, joten jotain olisi selvästikin syytä tehdä.

Noh...miulla on aikalailla sama tilanne kuin siullakin oi Poison, mut sillä erolla, että minä en tunne Hifk fanejakaan. =) Eli jotakin olisi todellakin syytä tehdä. =)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Poison
Ja niin, jos peliin, jossa tuo miitti järjestetään, on tulossa vierasjoukkueenkin värejä tunnustavia jatkoaikalaisia, niin heidäthän voi sitten varmasti myös napata mukaan, jos vain haluavat. Vai halutaanko me olla kunnolla vain sisäänpäin lämpenevää porukkaa?
Kuten aloitusviestissä jo mainitsinkin, niin en tietenkään ainakaan itse haluaisi sulkea pois ketään jääkiekon ystäviä jos vaan sovussa ja yhteisymmärryksessä eletään. Mitä värikkäämpi poppoo, sitä värikkäämpiä kommentteja. Samaa lajiahan tässä kuitenkin seurataan, joten ei sitä missään leireissä ihan erilaista porukkaa olla... suosikkijoukkue vaan on eri ja saahan sitä pientä läppää aina heittää.

Rentoa fiilistä, niin kaikilla on mukavaa. =)
 

vallu#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mullakin riittäisi kiinnostusta miittinkiin, mikäli vain ajankohta sopii. Voi vaan olla vähän hankalampaa järjestää itseäni paikalle täältä Espoon suunnalta, mutta katsellaan sitä sitten kun jonkunlaista päivämäärää sovitaan...
 

Aviator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme SaiPa
Juu, kyllähän sitä voisi paikalle koittaa ilmestyä. Lyödäänkö lukkoon tuo 4.10 lauantai?

Toivoa vaan sopii, että SaiPa voittaa kyseisen päivän matsin... muutoin voi olla tapaamisen turinat aika vähissä, ainakin meikän osalta :)

No kävi pelissä hyvin tai (hyvin)huonosti, niin moikkaamaan tulen ainakin.

Ilmeisesti muutoinkin olisi toimivampaa pitää miittinkiä vasta pelin jälkeen? Ennen sitä on ajatukset kuitenkin tiukasti tulevassa koitoksessa ja erätauoillakin on niin ruuhkaista ettei oikein onnistuisi... Mutta kyllä meikälle käy loppujen lopuksi miten vaan.

Toki vois peliäkin katsoa samassa paikassa seisomokatsomossa, mutta aika monella taitaa olla istumapaikatkin olemassa... Ja eritoten nyt kun on fanikatsomokin vihdoin kasattu!
 

prime_A

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Kikka-88, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Aviator
Ja eritoten nyt kun on fanikatsomokin vihdoin kasattu!
Nyt on pakko kysyä, vaikka aiheesta hieman poikkeankin...Eli, onko fanikatsomon kausikortit käyneet hyvin kaupaksi? Jos joku sattuisi tietämään...
 

Pioneer

Jäsen
Samanhenkisiä olisi todellakin mukava tavata ja sikäli myös olisin taatusti paikalla tällaisessa tapahtumassa. Ajankohdalla ei minulle ole näillä näkymin mitään väliä, sillä Kisapuistossa tulen pelien aikaan joka tapauksessa olemaan. Jälkipelithän pelattaisiin sitten porukalla Birrassa ?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vähän vaisua on ollut tässä ketjussa kommentointi, mutta nostetaanpa tätä nyt hiukan ylös.

Eli, edelleenkin hiukan mietin tälläistä pientä tapaamisenkaltaista juttua. Pioneerin tuossa perjantaina SaiPa-JYP ottelussa tapasinkin, tai sanotaanko että Pioneer tapasi minut... =)

Tunnelma hallissa oli varsin mukava ja mietinkin että josko tässä jonain sopivana pelipäivänä (pe/la) todellakin varaisi aikaa hallin luona ja kasaisi pieneen tapahtumankaltaiseen ryhmittymään Jatkoaikalaisia. Otteluahan toki saa sitten itse kukin seurata sieltä missä seuraakaan, mutta kenties ottelua ennen joku pieni miitintapainen ja sitten vaikkapa jälkipelit jossain paikassa? Itse olisin edelleen innokas tälläiseenkin tapahtumaan, Pioneerin kanssa hiukan tarinoida ehti, mitä nyt ahtaassa tilassa ja käheällä kurkullani sain ulosantia puskettua. =D
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minäkin kannatan ideaa, yhä ja edelleen. Vaisua tässä ketjussa tosin on ollut, ehkäpä jotkut vain haluavat pitää tiukasti kiinni anonyymisyydestään. Toivoisin kuitenkin, ettei kukaan meistä olisi niin epäreilu, että "norkoilisi" tulevan tapaamispaikkamme lähettyvillä katsellen keitä paikalle saapuu osallistumatta kuitenkaan itse tapaamiseen. Tuo nimittäin olisi todellakin epäreilua ja inhottavaa.

Itse ehdottaisin, että kokeiltaisiin järjestää miittiä tuohon lauantaina 4.10 pelattavaan SaiPa-Pelicans -otteluun. Tedin idea siitä, että ennen peliä kokoonnutaan jossain, ja sitten mahdollisesti jatketaan jälkipeleille, on mielestäni hyvä. Tai jälkipeleillehän matkaavat vain he, joilla tuota ikää sattuu riittämään, mutta kuitenkin...
 

Aviator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme SaiPa
Viestin lähetti prime_A
Nyt on pakko kysyä, vaikka aiheesta hieman poikkeankin...Eli, onko fanikatsomon kausikortit käyneet hyvin kaupaksi? Jos joku sattuisi tietämään...

Kauppa ei taida olla niin hyvin käynyt kuin odotettiin. Harmi :(

Kuulin sellaista huhua että toistakymmentä kappaletta ois lippuja mennyt, mutta näyttihän siellä Jyppi pelissä enempi porukkaa olevan.

Toivotaan että porukka innostuu (SaiPan menestyksen myötä) vielä aktiivisempaan kannattamiseen! :)
 

theref

Jäsen
Niin, siihen olin itse asiassa pettynyt, että ainakaan minun korviini tuosta katsomosta ei kauhean aktiivista kannustusta kuulunut.

Voi olla että en sitten vain kuullut.

Loppujen lopuksihan tilanne on se, että jopa 10-15 ihmistä pystyy saamaan halliin mekkalaa. Aina pitää vain olla se joku porukka, joka sen aloittaa.

Käsittääkseni fan-clubin tehtävä olisi tämä omassa katsomossaan.

Päädyssä kyllä näkyi aika paljon fan-clubilaisia. En sitten tidä mikseivät he tuonne "omaan katsomoonsa" olleet hankkineet lippua?
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti theref
En sitten tidä mikseivät he tuonne "omaan katsomoonsa" olleet hankkineet lippua?

No yksi syy on varmasti hinta ja toinen on se että on totuttu olemaan seisomakatsomossa jas sit ku joku kaveri jää seisomakatsomoon, ni eihän sitä itse sit halua lähteä sieltä pois.

Nää oli ainankin miulla syynä ! =/
 

Keynet

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse bongailin tuolta ns. fanikatsomosta Jyp pelin alussa 4 fanipaitaan pukeutunutta henkilöä ja parikymmentä katsojaa kaikenkaikkiaan.
Kolme vierekkäin istunutta yritti ihan kiitettavästi pitää kannustustakin yllä.
Toisen erän alussa katsomonosassa oli huomattavasti enemmin porukkaa, joiden päättelin siirtyneen sinne seisomakatsomon puolelta.
Myydäänhän noille paikoille kai kuitenkin ihan normaalisti kertalippujakin?

Perinteinen fanisakki näyttää edelleen viihtyvän seisomapäädyssä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JYP ottelussa tosiaan täyteen sullottu seisomokatsomo oli ainoa osa-alue joka piti edes huomioitavaa meteliä. Muuten harvakseltaan miehitetty Kisapuiston katsomo lähinnä maalien tullessa hiukan (laiskasti) taputteli käsiään. Missähän mahtaa olla vika ettei SaiPan otteet innosta ihmisiä kannustamaan? Peliä jaksetaan (jos jaksetaan) seurata, mutta tippaakaan ei pistetä omaa itseänsä mukaan peliin. Omalta kohdaltani voin todeta etten koe olleeni edes jääkiekko-ottelussa jos ei ääni ole mennyt ja kädet kipeinä taputtamisesta. Ehkäpä syy vaan on siinä että täälläpäin ei näitä fanaattisempia kannattajia ole kuin about 20-30. Siltä se nyt vain paha kyllä näyttäisi...

Tämä juttu ei nyt kauttaaltaan ole topicin aiheista, mutta sanoinpahan nyt. Itsehän tämänkin keskustelun aloitin. =)
 

prime_A

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Kikka-88, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Machulda
No yksi syy on varmasti hinta
Jaa minä kun luulin, että se hinta on ihan halvimmasta päästä...

Tosiaan oli kyllä vähän, voisiko nyt sanoa, että säälittävän näköinen fanikatsomo...no, jos ei toimi, niin sitten ei vaan toimi. Eikä sille mitään voi...mutta kyllä minä luotan siihen, että ihmiset tajuavat sen idean ja suuntaavat istumapaikkansa sinne ja vielä kannustavatkin lujaa! :D Valitettavasti en itse pysty ainakaan tällä kaudella sinne tulemaan.
Siitä kannustamisesta vielä..luulen, että yleisö ei vain kertakaikkiaan pysty keskittymään itse peliin, jos kannustaa samalla. ;) Se on aika vaikeaa..ainakin jos haluaa nähdä kaikki yksityiskohdat ja silleen...
Kummasta muuten näkee paremmin; seisomakatsomosta vai fanikatsomosta?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Aviator
Kauppa ei taida olla niin hyvin käynyt kuin odotettiin. Harmi :(

Itse käyttäisin sanaa toivottiin.

Homman nimihän on nyt juuri tämän asian tuoreus. Kun meitä nyt istuu siellä 6-10 ihmistä, ei se paljoa fanikatsomolta näytä eikä varsinkaan kuulu.

Olen ottanut sen asenteen, että tämän kanssa en saatana soikoon luovuta. Tiesin jo etukäteen, että monilla on ennakko-odotuksena se, että JYP ottelussa fanikatsomossa istuu sata fanaattisesti SaiPaa huutavaa keltaisiin pukeutunutta kannattajaa. Ja kun ei istu ja kun ei kannusteta.. sitten ollaan säälittäviä. Josko sitten ensi kaudeksi saataisiin houkuteltua näitä kannustamiseen pystyviä ihmisiä seisomakatsomosta fanikatsomoon.

Fanikatsomosta ei välttämättä näe yhtä hyvin, kuin seisomakatsomon keskeltä. Tämä siksi, että katsomo on juuri kaarteessa.

Voihan toki olla niinkin, että koska homma ei nyt toimi ja koska ei ehkä toimi koko kautena niin kuin haluttaisiin, iskee SaiPa ensi kaudeksi B1:nkin täysihintaiseksi istumakatsomoksi ja homma palaa entiselleen katsomossa. Seisomakatsomossa kannustaa kymmenkunta ihmistä pelin seitsemän ensimmäistä minuuttia ja sen jälkeen kannustaminen on käsien yhteen hakkaamista musiikin tahtiin ennen b-pistealoitusta.

Ehkä tämä on kuolleena syntynyt ajatus. Ehkä olin turhan optimistinen sen suhteen, että luulin Lappeenrannasta löytyvän n. 50 fanikatsomoon haluavaa. No, jokainen erehtyy. :)
 
Viimeksi muokattu:

Aviator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme SaiPa
Viestin lähetti Murmeli
Itse käyttäisin sanaa toivottiin.
...
Ehkä tämä on kuolleena syntynyt ajatus. Ehkä olin turhan optimistinen sen suhteen, että luulin Lappeenrannasta löytyvän n. 50 fanikatsomoon haluavaa. No, jokainen erehtyy. :)

Toki sitä itsekin toivoin... sananvalinta ei osunut tuolloin kohdalleen.

Tosiaan ihme on ettei sen enempää immeisiä ole fanikatsomoon paikkaansa lunastanut. Olisin itse siellä varmasti kannustamassa, jos ei työnantajan paikat A3:sta olisi käytettävissä.

Perin harmi se on jos tuo hieno ajatus kuivuu tällä tavalla kokoon.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivoisin että nyt jatkossa pysyttäisiin tässä ketjussa ihan topicin aiheessa. Fanikatsomoasialle on ihan oma keskustelunsa tällä alueella.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Aviator
Lyödäänkö lukkoon tuo 4.10 lauantai?
Niin, kyseinen päivämäärä lähestyy räjähdysmäistä vauhtia, ja on aika päättää - pidetäänkö miitti tuolloin vai ei? Itse pääsen aika varmasti tuolloin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Aviator
Juu, kyllähän sitä voisi paikalle koittaa ilmestyä. Lyödäänkö lukkoon tuo 4.10 lauantai?
Juuh. Anteeksi että tämä asia on minun kohdaltani jäänyt hiukan vajaalle huomiolle. Kiireitä olevinaan, hyvä että muistuttelette. Tokihan ihmiset voivat tapaamisia järjestää vaikka milloin, mutta itse näkisin viikonlopuiksi osuviin matseihin kaikkein järkevimmäksi pykätä jotain pienimuotoista tapaamista. Tämä ihan tietenkin siitä syystä että viikonloppuisin ei luulisi olevan ihan niin kiire minnekään, kun koulua/töitä ei liene niin paljon esteenä? Tämä siis auttaisi vaikka jälkipeleihin osallistumiseen. Eli vaikka tarinointiin ja turinointiin ottelun jälkeen esim. jossain kuppilassa. Itselleni tuo sopisi, mutta asiasta voi neuvotella ja ehdotuksia antaa, koska osa on tosiaan ala-ikäistä ja eivät siis välttämättä omaa pääsyä ravintoloihin.

Itselleni ei valitettavasti tuo 4.10 sovi ajankohtana. Poisonin kanssa hiukan pohdiskeltiin ns. "miittiotteluksi" SaiPa-Ässät ottelua, joka pelataan 18.10 ja on siis lauantaipäivä. Ajattelimme silloin olla Poisonin kanssa vastassa kaikkia halukkaita tulijoita, kyseessähän nyt ei ole tosiaan muuta kuin pienimuotoinen esittäytyminen joka onnistunee parhaiten jos osallistujat viitsivät saapua hallille sen verran ajoissa että ehtii jotain sanantynkääkin siinä sanoa. Jokainen toki sitten hajoaa omille teilleen hallissa, mutta ajattelimme kyllä että ottelun jälkeen voisi tavata jossain sovitussa paikassa ja harkita lähtöä jonnekin muualle.
Tervetulleita olisi siis lämpimästi kaikki Jatkoajassa vaikuttavat henkilöt, suosikkijoukkueesta huolimatta (herätys Jatkoajan ässäläiset, jos satutte olemaan tulossa silloin tännepäin!). Jatkoaikalaisuuskaan ei ole välttämättömyys, jos nyt jääkiekko meinaa jotain ja positiivista asennetta löytyy. Rohkeutta vaan mukaan aimo annos, itse ainakin avoimin mielin tutustun jokaiseen hemmoon ja hemmottareen. =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös