Jatkoaikalaisia ulkomailla?

  • 3 641
  • 22

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä onko tästä puhuttu ennen, mutta ihan uteliaisuuttani tiedustelisin seuraavaa. Miten paljon maamme ulkopuolella mahtaa olla ihmisiä, jotka seuraavat suomalaisen jääkiekon tapahtumia internetin, lähinnä Jatkoajan kautta? Oletko sinä ollut joskus, tai kenties parhaillaan mailla vierahilla? Tai tiedätkö ihmisiä, jotka ovat pidemmän tai lyhemmen ajan ulkomailla ollessaan pysytellyt kiekkoasioissa ajantasalla Jatkikisen välityksellä?
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No itselläni tuli tuo viime kevään katkera Ruotsi-tappio seurattua netissä Englannissa. Pidin siinä sekä Jatkoaikaa että teksti-tv:tä auki samaan aikaan. Muuten en oikein ehtinyt Jatkoaikaa siellä puoleen vuoteen juurikaan lueskella, kun nettiaika meni kaikki sähköpostiin ja nettipäiväkirjaan.
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Itse lueskelin Jatkoaikaa viime lukuvuoden Kaliforniasta käsin. Jatkoaika palvelee jääkiekon ystävää melkein paremmin kuin asiaan vihkiytyneet urheilu-uutissivut, kuten Tsn tai Espn. Täältä saa uutiset sekä kotimaan, että ulkomaiden jääkiekkotapahtumista plus yleensä foorumilta löytää linkkejä joita ei yleensä jaksaisi itse lähteä etsimään pitkin nettiä. Kiitos siitä kuulunee Jatkoajan muille käyttäjille.

Mm. Ruotsia vastaan pelatun pelin tilanteet seurasin ainoastaan jatkoaikaan tapahtuvan raportoinnin avulla ja vaikka en liveselostusta kuullutkaan, niin kyllä v(iiteeuuteetee)i.

Lisäksi täältä sai yleensä kattavan katsauksen samalla mitä suomessa oikeasti tapahtui ja mikä kiinnosti kansaa(tai ainakin samanmielisiä ihmisiä kuin minä)
 

Cimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Gold Kings
Muutaman viikon päästä lähdetään Los Angelesiin pitkähköksi aikaa. Varmasti tulee Jatkoaikaa luettua, jopa enemmän kuin tähän mennessä.

Jokerien kausikortti lähtee tälläkin palstalla vaikuttavan IFK-fanin käyttöön, joten mielenkiinnolla seuraan hänen kirjoituksistaan onko hankinta ollut maksetun rahan arvoinen. ;)
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Jatkoaikaa, kuten muitakin medioita, tulee seurattua aika tiuhasti taalta Englannista kasin.

Tuo surullisen kuuluisa Ruotsi-matsi ja pari muutakin MM-matsia nakyi sentaan Famous Tree Kings pubissa. Varsinkin Ruotsi-matsin aikaan tunnelma oli ihan kotoisan riehakas...aina siihen yhteen hetkeen asti...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoaika olen seuraillut kovasti lähes päivittäin oleskellessani Etelä-Amerikassa. Kerran oleskelu kesti vuoden, joten olin koko kauden lähinnä netin varassa, ja kerran neljän kuukauden visiitiilläni seurasin yhdet pleijarit netistä ennen kaikkea Jatkoajasta.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Jääkiekon seuraaminen täältä Itävallasta käsin on täysin JA:n ja muutenkin netin varassa. Mielenkiintoista on, että suomalainen jääkiekko on täällä vedonlyöntitoimistojen pelilistoilla, mutta ei sitä muuten voi täältä seurata kuin ottelutulosten muodossa.

Suomi - Ruotsi peli tuli katsottua paikallisessa pubissa. Mieleen painautui lähtemättömästi pöydällä tanssivat ruotsalaisfanit. Ei sellaista näkyä toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleen.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Täällähän tätä...

..on veivattu kirjautumisesta asti Alppien etelä-puolella. Italiassa on tullut kolme vuotta täyteen, ja kiitos Jatkiksen, jotenkin on pysynyt lätkästä ajantasalla (ja säilyttänyt mielenterveyden??). Se kun ei kovin paljon saa palstamillimetrejä Gazetta dello Sportissa... siis lätkä...

Onhan tähän matkan varrelle sattunut näitä huippuhetkiäkin esim. kun Narrit viime tammikuussa pelaili näillä seuduilla tuosta turhanpäiväisestä "Euroopanmestaruudesta". Pääsi muutaman sanan vaihtamaan Luganon finaalissa Mika Salonkin kanssa =o

No, jos kaikki menee putkeen, loppuu tämä "lusiminen" ensivuoden alkupuolella!
 

ShakesBier

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkin olin viime syyslukukauden vaihto-opiskelijana Miamissa ja lueskelin aktiivisesti Jatkoaikaa seuraten HPK:n edesottamuksia. Silloin en tosin vielä ollut käyttäjäksi rekisteröitynyt. Onnistuuko päivittäminen normaalisti? Olen kuullut, että aikaeron takia tulee joskus ongelmia..?
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Suomen tapahtumia seuraan Tsekissa ja jaakiekon osalta varsinkin jatkoajasta. Varsinkin ensi kevat Prahassa jo kangastelee ajatuksissa jonne hieno uusi jaakiekkopyhatto nousee kuin nouseekin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jatkoaikaa ei tule luettua (paitsi vapaata keskustelua), mutta Lontooseen tulee ottelutilanteet tekstiviestina parin jatkislaisen (ei aina kuitenkaan niin suosiollisella) avustuksella...

Kiitos teille siita, tiedatte keita olette.

Riz, F3K:ta on kovasti kehuttu. Turkki-matsi olis varmaan vahan huima siella, mutta huorma tilanne, kun oon ehtiny jo sopia kisapubin toisaalle.

EDIT: typo
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Olen ollut täällä jääkiekon kotimaassa (Canadassa lähellä Montrealia) viime keväästä asti ja tulen olemaan täällä ainakin ensi kesään asti. Kotimaisia liiga matseja tulee seurattua on linena matsi päivinä SM liigan sivuilta ja jälkipelejä ja otteluraportteja Jatkoajalta.
Muistan ajat kymmenen vuotta sitten ollessani Japanissa kun nettiä ei ollut. Aika pihalla tuli oltua niin kiekosta kuin muistakin maailman asioista.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kyllähän netti on mullistanut ulkomailla elävän tiedonsaannin (kuten Jatkoaika tiedonsaannin jääkiekosta). Minulla on tosin tämänhetkisessä asuinmaassani tilaisuus seurata myös TV Finlandia kaapelin kautta - sitä kautta näkyy yleensä mm. MTV3:n Hockey Night; tavalliset uutiset tietysti myös.

Toista oli aika vajaat parikymmentä vuotta aikaisemmin, kun suhisevasta lyhytaaltoradiosta yritettiin kuunnella lyhyen suomenkielisen uutislähetyksen urheilutuloksia, erityisesti toki lätkätuloksia. Pelko oli suuri aina kun urheilu-uutiset toimitti Hilla Blomberg: hän ei ikinä vaivautunut kertomaan divarilätkän tuloksia - naisten käsipallotulokset eivät Hillalta sensijaan koskaan unohtuneet kertomatta. Vieläkin olen siitä katkera...
 
Aina paria päivää pidemmillä reissuilla on pakko jostain etsiä nettiyhteyden omaava kone ja tarkistaa lätkäuutiset Jatkoajasta. Kenties eksoottisin paikka jossa jatkoaikaa luin juuri viime viikolla oli risteilyaluksella Haitilla. Haitilla ehkä kourallisella ihmisiä on mahdollisuus internettiä lukea. Kallista lystiä se toki oli, 0,50 $ / minuutti.
 

Juniskorpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luulaja
Olen koko ikäni asunut Ruotsissa, paitsi inttiaikana.

Seuraan suomalaisen keikkoilun tapahtumia päivittäin lähinnä internetissä jatkoajan kautta tai teksti tv:n välityksellä.
 

Kate

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC, Diego Maradona
Viime lukuvuoden opiskelin Englannissa, jolloin latkaa tuli seurattua netin kautta. Varsinkin oman tietokoneen hankinnan jalkeen sulkeuduin pari kolme kertaa viikossa huoneeseeni ja kamppikset sai kuunnella joko riemunkiljahduksia tai kiroiluja, riippuen siita kuinka hyvin/huonosti Tepsi pelasi.

Kolme kuukautta tuli sitten vietettya Suomessa, kunnes palasin Brittein saarelle. Netti on kaytossa nyt, kun loytyi poikaystava, jonka luona voi hyvin kuunnella matsiselostukset (ei niin etta netti olisi tarkein kriteeri partneria valitessa, mutta kuitenkin...). Ja Jatkoaikaa tulee totta kai seurattua saannollisesti, taalta saa monipuolisimmat raportit matseista ja pysyy hyvin perilla siita, mita lajin piirissa tapahtuu.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti archieG
Suomen tapahtumia seuraan Tsekissa ja jaakiekon osalta varsinkin jatkoajasta. Varsinkin ensi kevat Prahassa jo kangastelee ajatuksissa jonne hieno uusi jaakiekkopyhatto nousee kuin nouseekin.


Se se oli mikä unohtui! Joko se halli on rakenteilla? Ei tullu tarkistettua.

Itte opiskelen Tanskassa viimeistä vuotta koulutuksestani...kävin ny viime viikolla Tshekissä ja Slovakiassa erittäin rentouttavan reissun...en ollu näköjään ainoa Jagrin baarissa piipahtanut legenda kun kerran Gretzkykin näkyi käyneen siellä viime kesänä...oli muuten aika tappohauska se kuva jossa Wayne kilisteli tuoppeja jonkun paikallisen kanssa ja Jagrin kasvoilla oli erittäin tympääntynyt ilme tyyliin "vieläkö näitä on monta jäljellä"...hehe.

Oli onneksi paikallinen tuttu joka tiesi mitä nähtävyyksiä näyttää ja minkä värisellä metrolla pamautella oikeaan suuntaan...siis systeemihän oli normaali metro mutta siihen tottumattoman piti aina välillä miettiä niitä ilmansuuntia siellä maan alla...

Kaunis kaupunki btw...ja kun miettii niitä samoja tyttöjä kesäkuteissa...ohh.

Kerkesin vielä Slovakiaanki vlopuksi kun kutsu kävi. Perjantaina meinas vaan ruveta riepomaan kun asemalla, jossa piti vaihtaa bussia, olikin viimeinen bussi ja juna menny pari tuntia aiemmin...ja kun on tuo slovakian kieli muutenkin ni hyvin hallussa...onneks matkaa oli vain 30 km jäljellä joten taksille ei tullu hintaa kuin kolmisentoista euroa...mutta löytyihän onneksi sitte puolen yön aikoihin se slovakamamma sitten sieltä Banska Bystrican asemalta hymyilemästä.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Belgiassa ja Hollannissa matkaillessa olen muutaman kerran selaillut Jatkoaikaa. Esimerkiksi Niklas Bäckströmin sopimuksesta Kärppiin luin amsterdamilaisessa coffee shopissa.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Duunin johdosta asun + matkustan kohtuullisen kaukana Suomesta. Jatkoaikaa on tullut seurattua ja palstoille kirjoitettua useammastakin maasta. Lätkän seuraaminen on todellakin helppoa ja melko hyvän kuvan saa tapahtumista sekä hallesissa, että niiden ulkopuolella, vaikka ei itse ole paikalla kuin virtuaalisesti, sen verran aktiivisia kirjoittajia palstalla on.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Duuninpa takia itsekin.... Asun kyllä ihan tuossa kotoisen Raksilan läheisyydessä. Mutta kun leipä on ripoteltu palasiksi tänne pitkin maailmaa niin viikko tai kaksi kuukaudesta menee aina jossain ihmekolkassa.

Siksipä kiitos sekä jatkoajan toimittajille että kaikille kirjoittajille siitä että tämänkin päivän kierroksesta on kohtuullisen tarkka kuva myös täällä tällä kertaa texasilaisen taivaan alla.

Tästä on hyvä jatkaa - kunhan taas vaan itse sinne ainoaan oikeaan eli Raksilaan paikalle pääsisi. Ja sitähän pääsee mihin vaan haluaa... Joten täältä taas tullaan.

Old TJ
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Nostetaanpa tämä kunnollinen ketju ylös, onkohan vielä ja missä jatkoaikalaisia. Katselin että aika vanhoja päivämääriä oli.
Ilmoitelkaahan itsestänne, suomalaisia on tällä hetkellä virossa 14.000, meillä on se hyvä puoli että näemme suomen tv;n. Lontoossa tuli myös asuttua, ja San Diegossa, niin että kirjoitelkaa!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Työthän ne heittelee. Pariisista käsin kiekkoa seurailen ja lähteenä lähinnä Jatkoaika + muut kiekkoaiheiset sivut. Tärkein ehkä kuitenkin suorat netin kautta kuunneltavissa olevat radioselostukset liigamatseista. Tuon radio Finlandin saa mun puolesta vapaasti lopettaa, ei se kunnolla kuulu kuitenkaan.

Muutoin täällä ei lätkään törmää edes vahingossa. Puolessa vuodessa en ole töllöstä nähnyt vilaustakaan kiekkoa. Yhden ranskan liigan matsin Rouen-Tours olen käynyt katsomassa, mutta Roueniinkin on noin parin tunnin ajo ja kohtuullisen runsaat tietullit joten tuskin siellä tulee kovin usein käytyä.
 

Tammerforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo, Jatkoaika on pääasiallinen tiedonlähteeni sekä jääkiekon että muitten asioitten osalta. Paikkakunta on Southampton, UK

Jatkoajan Vapaa Keskustelu on täysin ylivoimainen verrattuna muihin seuraamiini keskustelupalstoihin Suomessa ja ulkomailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös