Jatkoaikalainen: Seuraatko koripalloa?

  • 3 542
  • 43

Suhteesi koripalloon?

  • Seuraan monipuolisesti kaikkia sarjoja/turnauksia

    Ääniä: 7 5,4%
  • Seuraan vain arvokisoja ja karsintoja

    Ääniä: 26 20,0%
  • Seuraan oikeastaan vain Euroopan sarjoja

    Ääniä: 2 1,5%
  • Seuraan oikeastaan vain kotimaan sarjoja

    Ääniä: 4 3,1%
  • Seuraan vain kotimaan joukkueiden EU-pelejä

    Ääniä: 5 3,8%
  • Seuraan NBA:ta

    Ääniä: 26 20,0%
  • Satunnaisesti seurailen yleisesti tuloksia urheilu-uutisista

    Ääniä: 25 19,2%
  • Katselen koripalloa jos sitä vain televisiossa pyörii

    Ääniä: 22 16,9%
  • En seuraa koripalloa lainkaan

    Ääniä: 26 20,0%
  • Käyn kotimaan otteluissa paikanpäällä

    Ääniä: 11 8,5%
  • Käyn katsomassa koripalloa ulkomailla

    Ääniä: 3 2,3%
  • Minulla on suosikkijoukkue ulkomailla

    Ääniä: 14 10,8%
  • Minulla on suosikkijoukkue kotimaan sarjoissa

    Ääniä: 15 11,5%
  • Minulla on suosikkijoukkue arvokisoissa

    Ääniä: 16 12,3%
  • Kannatan ja seuraan susijengiä, mutta siihen se jää

    Ääniä: 46 35,4%
  • Minulla ei ole mitään tiettyä suosikkia koripallossa

    Ääniä: 17 13,1%
  • En pidä koripallosta, susista tai ulvomisesta lainkaan

    Ääniä: 13 10,0%
  • Pelaan itse koripalloa

    Ääniä: 7 5,4%
  • Susia, ulvomista ja koripalloa kiekkopalstalla? Miksi?

    Ääniä: 11 8,5%

  • Äänestäjiä
    130

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Koska kesäinen jalkapallokysely sai mukavaa vastaus-innokkuutta aikaan ja kun koripallo on vuorostaan ajankohtainen, niin otetaan samantapainen kysely jälleen framille.

Aloitellaan. Oma suhde koripalloon on jäänyt aina jalkapallon, jääkiekon sekä tiettyjen yksilölajien taakse piiloon, mutta viime vuosina koripallo on ollut hurjassa noususuhdanteessa. Olen seurannut kotimaan korisliigaa, jota suotta aliarvostetaan, sillä pelit ovat olleet laadukkaita peruskatsojan silmään sekä suht tasaväkisiäkin, vaikka selkeät ykkösjoukkueet erottuvat pitkässä sarjassa erikseen. Myös eurochallengea on ollut mielenkiintoinen seurata, kun kotimaan seurat ovat alkaneet ottamaan uusia aluevaltauksia muista EU-maista ja Valavuoren Bisonshan pelasi erittäin kovia pelejä omassa euroliigassaan ja näkyvyyttä riitti. Lisäksi olen ottanut NBA:sta lisää selvää ja huomannut, että kyseessä on nahilaakin isompi järjestelmä, jossa myös ei koripalloilulliset asia sekä näyttävyys korostuvat huomattavasti paljon enemmän kuin NHL:ssä, vaikka pelin taso on kivenkova.

Susijengi-buumissakin olen ollut yllättäen viime syksyn Koperin ihmeestä alkaen ja seurannut joukkueen edesottamuksia tarkemmin ja tarkemmin. Nyt käynnissä olevat MM-pelit ovat myös tarkasti katselun alla. Mitään erityistä suosikkiseuraa ei minulla ole, joten varsin neutraalilta pohjalta koripalloon olen tutustunut.

Jatkoajassa olen muuten laittanut merkille, että koripallo ei ole ollut muu-urheilu osiossa mitenkään erityisen näkyvä. Uskon kuitenkin, että jatkoajasta faneja koripalloon löytyy ihan siinä missä muihinkin palloilulajeihin. Koripallofanit ovat tietyllä tapaa kuitenkin oma ryhmänsä ja pahasti yleistäen käsittääkseni ko. ryhmä ei hirveästi muuta palloilua paljon seuraa, voin olla rajustikin väärässä, mutta tämä vain omaa mutuilua ja pohdintaa.

Kaikkiahan ei susijengin huuma, ulvominen ja lieveilmiöinä syntynyt muut lentotilaus-hömpät innosta sentin vertaa. Niitäkin perusteluja kaivataan tähän threadiin eli kerro miksi susijengistä jauhaminen ärsyttää. Kaikesta huolimatta koripallo on kotimaisesti kovassa nosteessa, joka luo myös painetta muihin lajeihin.

Vastausvaihtoehdot kutakuinkin samaa luokkaa kuin jalkapallossakin ja monivalinnalla mennään, koska junaan on monennäköistä lähtijää.
 
Viimeksi muokattu:

Baldrick

Jäsen
Susijengin pelejä tulee katseltua ja heitä jonkin verran uutisista seurattua, mutta sen kummemmin en koripalloa seuraile. Oli kyllä hyvät EM-kisat ja nyt MM-skaboissa Suomen historian ensimmäinen voitto ottelusta, joka meinasi lopussa käydä jännittäväksi. Nyt varsinkin täytyy mainita, että hieno joukkue, hienoa kannustusta paikan päällä ja jengistä huokuu erittäin positiivinen energia, aivan kuten EM-kisoissakin. Tulen luultavasti katsomaan kaikki pelit, mikäli suinkin mahdollista.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Koripallon osalta se menee satunnaisen seurannan puolelle. Maajoukkueen pelit kiinnostaa aina, oli laji mikä tahansa. Seurailen niitä televisiosta useimmiten, joskus menee taustalla ja joskus tulee vähän intensiivisemmin katsottua.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Seuraan koripalloa näissä kisoissa, ei muuten juurikaan kiinnosta. Sympatiat tietysti ovat Suomen puolella, mutta ei tässä kehtaa itseään kannattajaksi nimittää kun en ole ennen seurannut enkä kisojen jälkeenkään seuraa. Lähinnä heitetään kavereiden kanssa gloryhunttaus-läppää (Ukraina-voiton jälkeen) ja "pilkataan" kun tulee turpiin (USA-peli). Jotain pitää saada päivien täytteeksi kiekkokautta odotellessa.

En keksinyt vastausvaihtoehdoista sopivaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maajoukkuepelejä jonkin verran - nyt en tosin ole vielä ehtinyt MM-kisoja katsomaan minuuttiakaan, enkä varsinaisesti koe jääneeni mistään paitsi. Seuraavia (ainakin Suomen) pelejä varmaan tulee katsottuakin. Sitä yhtä petoeläinporukkaan viittaavaa nimitystä en suostu käyttämään.

Sarjatasolla ei kiinnosta oikeastaan pätkääkään, ei sen enempää NBA kuin SM-liiga tai mikä onkaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä juuri seuraa, osan katsoin eilisestä USA-ottelusta.

Voisitko muuten lisätä vielä pari vastausvaihtoehtoa varmuuden vuoksi? Tsiisus...
 
Pitkälti maajoukkueen seuraamisen varassa mennään. Ala-asteikäisenä tuli teksti-tv-seurattua NBA:ta sekä Urheiluruudusta korisliigan tapahtumia.

Voi tosin olla, että ensi kaudella voisi raahatua Seagullsin matseihin. Ei ole koriksessa oikeastaan koskaan ollut omaa suosikkijengiä. Ehkäpä tuosta Seagullsista voisi sellainen kehittyä.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Jonkin verran seuraan NBA:ta ja nyt mm-kisoissa suomen pelejä teksti tv:stä. Vastasin silti, että en pidä koripallosta, susista tai ulvomisesta lainkaan. Valavuoren ja hänen idioottikavereidensa takia oikeastaan toivon että suomi perseraiskattaisi joka pelissä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En muistaakseni ole koskaan nähnyt yhtäkään korisottelua alusta loppuun, mutta pidän silti kyseisestä lajista. Torpan Pojat olivat aikoinaan suosikkijoukkueeni, mutta nykyään minulla ei ole suosikkijoukkuetta. Maajoukkuetasolla kannatan Jenkkejä, koska heidän pelinsä on vaan niin näyttävää.
 

Ralph

Jäsen
En pidä juurikaan koripallosta, mutta jostain syystä seuraan sitä satunnaisesti teksti-tv:ltä. Ja on minulla suosikki, NBA:ssa, mutta en tunne juuri joukkuetta lainkaan. Tiedän vain, että sen kotikaupunki on sama kuin NHL-suosikillani.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Seuraan satunnaisesti NBA:ta sikäli kun pelit säälliseen aikaan tulevat. Suosikkijoukkuetta minulla ei ole.

Joskus kun Uudenkaupungin Urheilijat eli nykyinen Korihait menestyi, kävin myös paikan päällä katsomassa pelejä ja kuuntelin niitä paikallisradiosta, mutta ei minulla enää ole Suomen korisliigassakaan suosikkijoukkuetta enkä oikeastaan tiedä sen liigan asioista senkään vertaa kuin NBA:n.

Seuraan myös arvokisoja eli Olympialaisia, MM-kisoja ja EM-kisoja ja totta kai nyt kuin Suomi on mukana MM-kisoissa on siinä oma lisämausteensa. Toivon tietysti parasta mahdollista menestystä Suomelle, vaikken todellakaan ole mikään Susijengifani tai koripallon asiantuntija yleensäkään. Kumminkin koripallo on mukavampi peli sekä pelata että katsoa kuin lentopallo joka sekin huipputasolla on varmasti ihan hienoa.

Eli ruksasin kaksi vaihtoehtoa: "Seuraan NBA:ta" ja "Minulla ei ole mitään tiettyä suosikkia koripallossa"
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Toni Kukoc ja Dino Radja ovat nimiä, jotka muistan jostain europeleistä, joita fanitin hullun lailla ehkä 9-vuotiaana. Splitin joukkueen nimikin muuttui muistaakseni siinä kesken kaiken. Niitä matseja on katseltu suurella innolla. Kukahan mahtoi olla selostaja noissa Ylellä? On jäänyt hienoja muistoja. Jostain Petrovicistakin siellä puhuttiin muistaakseni. Savic muistui vasta googletuksen jälkeen.

Noiden matsien seurauksena Jugoslavia oli suosikki myös EM-kisoissa ja kyllähän se Kreikan pikkuinen Gallit on jäänyt myös ikävänä nimenä mieleen vastustajan riveistä.

Myös SM-sarjaa tuli seurattua tuolloin tv:n kautta kun Yle pelejä näytti. Ainakin nimet Klinga, Lee ja osin erikoisen nimensä, osin kolmostensa takia Sydänmaanlakka on jäänyt mieleen. Niin ja Pekka Markkanen tietenkin.

Sitten taitaakin olla vähintään kymmenen vuotta mustaa aukkoa, vaikka on kai noita pelejä aina silloin tällöin tullut katseltua siinäkin välissä.

Tämä nykybuumi sytyttää kieltämättä lapsuuden kiinnostusta uudelleen ja on tehnyt niin jo parin vuoden ajan. Vähän tuntuu siltä, että alkaa olla susijengeillä myös markkinointi varsin mallikelpoisessa kunnossa. Siellä pyörii näköjään nytkin yhtä jos toista julkkista ja mielipidevaikuttajaa kisaturistien mukana.

Ihan hauskana pidän nykyään jo tätä susihommaakin. Eipä ole yksi tai kaksi whatsappia, kun on tullut herkuteltua aiheella. Ja kyllähän nuo biisit ovat myös ihan nasevia. En myönnä enkä kiellä ulisseeni ääneen karsintoja katsellessani.

Olen siis koripallon Karjala-lippis. Olen myös jalkapallon Karjala-lippis. Ts. vain arvokisat maistuvat nykyään.

edit. Larry Pounds
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
En seuraa lainkaan. Seuraan jo hyvin aktiivisesti jalkapalloa, jääkiekkoa, yleisurheilua ja suomalaisia talvilajeja, joten koripallolle ei jää tilaa. En ole katsonut ainuttakaan kokonaista ottelua. Eilistä USA matsia katoin hetken mutta lopetin pian kun totesin, että sykähdyttävin hetki oli alussa laulettu Suomen kansallislaulu.
Voisin ehkä kiinnnostua lajista jos oikein väkisin yrittäisin mutta pakko jättää tilaa elämässä muuhunkin kuin urheilun seuraamiseen.
 

A Siente

Jäsen
Telkkarista lähinnä ja sillioinkin vain jos ei ole muuta tekemistä. Toisaalta nyt Suomen pelejä on tullut katseltua. Joskus tuli jotain piirisarjan pelejä katsottua paikanpäällä, kun kaveri siel pelasi. Noin muuten hieman tylsä laji seurata.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Aika vähiin jää koripallon seuraaminen nykyään. Takavuosina silmäilin erityisesti liettualaista koripalloilua, sen kaiken vähän mitä olosuhteet eli käytettävissä olleet tv-kanavat mahdollistivat. Nyt kun olisi saakeli sentään sata satelliittikanavaa ja tietenkin vielä netti käytössä, niin eipä ole enää muun elämänmenon takia aikaa niitä hyödyntää paljoa. Toki tätäkin viestiä näpytellessä on mahdollista ottaa vastaan ns. sivukorvalla vaikkapa juuri korista.

NBA olisi tietenkin laadukkainta seurattavaa noin keskimäärin, mutta aika etäiseksi on koko sarja jäänyt. Olisinko parin viime kauden aikana katsonut yhteensä viittä kokonaista jenkkilän peliä enempää. Arvokisapelejä seuraan teeveestä jos vain on aikaa. Meneillään olevista kisoista katson Suomen pelit suurelta osin, ja ratkaisupelit myös.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tampereen Pyrinnön sekä maajoukkueen otteluja seuraan aina kun aikataulut antavat myöden.En suostu käyttämään maajoukkueesta nimeä susijengi.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Rehellisesti sanoen mua ei koris kiinnosta. En jaksa syttyä tästä maajoukkueesta, yksittäisistä suomalaisista jengeistä tai NBA:sta. Muutaman koripallofriikin tunnen, mutta muhun tuo laji ei vain ole uponnut PS1:ta lukuunottamatta.

Eli juu, mulle on aivan se ja sama miten noissa kisoissa käy, kuka juhlii NBA-kauden jälkeen ja niin päin pois. Toisaalta ei kyllä tulisi mieleen dissata lajista diggaavia tai väheksyä lajia, ei vain ole mun juttu.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Seuraan aika tiiviisti NBA:ta, tai ainakin suosikkijoukkueeni pelejä. Paikan päällä olen käynyt katsomassa jonkun verran pelejä ja menen vastakin, kun on mahdollisuus. Suurimmassa intoiluvaiheessa (NBA)koris oli ajaa lätkästä ohikin, mutta nyt puntit ovat aikalailla tasan, ehkä hitusen lätkän eduksi, jos tätä nyt haluaa puntaroida. Onhan NBA-matsi huikea elämys koettuna livenä hyviltä paikoilta läheltä parkettia.

Susijengin otteita olen nyt yleisen hypen myötä myös seurannut, mutta noin muuten kotimainen/eurokoris ei kiinnosta yhtään.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ööh.. vaikka vaihtoehtoja oli kattavasti, niin enpä osannut kategorisoida itseäni.

Elikkä, seuraan mielenkiinnolla Forssan Koripoikia, silloin kun sattuvat Korisliigaa pelaamaan. Mitään divarihöntsää ei jaksa katsella, kun tason tietävät kaikki. Taitaa seuraava korispeli olla kaukana tulevaisuudessa, kun sponssieurot on erittäin tiukassa tällä seudulla ja työttömyys rehottaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Onhan NBA-matsi huikea elämys koettuna livenä hyviltä paikoilta läheltä parkettia.

Tuossa totesin, että koris ei allekirjoittanutta kiinnosta. Silti sen verran vielä haluaisin tarkentaa, että NBA-matsi kiinnostaisi kokea juurikin elämysten takia. Vaikka laji ei kiinnosta, niin tuollainen tapahtuma kyllä kiinnostaa jopa varsin paljon. Vähän kärjistäen voisin sanoa, että paikan päällä nähty NBA-matsi kiinnostaisi nähdä enemmän kuin NHL-matsi. Laji kuitenkin on varsin yleisöystävällinen, mitään vastaavaa ei Suomesta löydy ja tuolla osataan järjestää show.

Bucket listille tuo ei yllä, mutta jos jenkkireissua pukkaa, niin vähän samaan kategoriaan NBA menee kuin tietyt nähtävyydet maailmalla. Ei mua natsitkaan innosta, mutta Auschwitz kiinnostaisi joskus katsastaa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Susijengin pelejä tulee puolella silmällä katseltua.

Olympialaisissa toivon aina, ettei USA voita kultamitalia.

Kotimaan koripalloa seurasin mielenkiinnolla vuosina 1982-1984. Piti jopa valvoa keskellä viikkoa normaalia myöhempään, jotta näki Turun NMKY:n ja Pantterien välisen ratkaisevan finaalin jälkilähetyksen. Näiden aikojen jälkeen en ole tainnut yhtäkään ottelua katsella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole seurannut koskaan koripalloa (jotain satunnaisia NBA-otteluita lukuunottamatta), enkä seuraa nytkään kun se on muoti-ilmiö. Tykkään kyllä pelata itse korista.

Minua vähän ärsyttää tässä susijengi-ilmiössä se että suomalaiset tuttuun tyyliin menestyshulluina alkavat "fanittamaan" jotain mistä eivät oikeastaan ole pohjimmiltaan edes kiinnostuneita eivätkä ymmärrä yhtään mitään. Mutta kun suomalainen menestyy jossakin niin hirveä buumihan siitä saadaan aikaiseksi, joka todennäköisesti laantuukin yhtä nopeasti kuin on alkanut.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Muistan seuranneeni Sm-finaaleja 1995 #nevöföget kun Kouvolan Kouvot marssi mestaruuteen Jukka Toijalan kolmosten saattelemana. Par kuukautta myöhemmin Suomi teki paluun Em-kisoihin ja näitä matseja tuli kuunneltua radiosta kesämökillä Saimaan rannalla.

Sen jälkeen pitkään aikaan ei tapahtunut yhtään mitään. Hyppäsin LeBron heitteriwagoniin ja tuuletin Mavericksien ja Dirkin mestaruutta 2011. Toisaalta, kiva että LeBron sitten otti omansa vuos myöhemmin.

Jääny jotenkin arvoasteikollani esim. lentopallon jalkoihin. Vaatis ehkä jonkun tunneyhteyden johonkin suomalaiseen jengiin että tosissaan innostuis. Kivasti nyt ratsastaa urbaanina ja globaalina lajina tipseissä ja betseissä.

Olympialaisissa toivon aina, ettei USA voita kultamitalia.

Sama. On myös todettava että tän virallisen tunnusbiisin vois ampua avaruuteen. Au-auuuu ja muuta paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös