Jatkoaikaan tuhlattu aika

• 3 988
  • 40

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Re: Re: Jatkoaikaan tuhlattu aika

Viestin lähetti mysteeri
Ja niitä laskutoimituksia tällä matematiikkapäällä (Lukion korkeimmalla arvosanalla) en lähde tekemään.

Äidinkielen arvosanasi ei tainnut olla kovin korkea, kun et tiedä, että "lukio" ei ole erisnimi?

Itse aiheesta sanottakoon, että onhan sitä itsekin tullut tähän sivustoon aikaa "tuhlattua" jonkin verran, milloin enemmän ja milloin vähemmän, viime aikoina huolestuttavasti enemmän. Laskutoimituksia en minäkään lähde tekemään, varsinkaan kun minulla ei ole "lukion korkeinta arvosanaa" matematiikasta.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Re: Re: Jatkoaikaan tuhlattu aika

Viestin lähetti Rygge
Äidinkielen arvosanasi ei tainnut olla kovin korkea, kun et tiedä, että "lukio" ei ole erisnimi?

Pahoitteluni! No itseasiassa kaikesta kirjoitin ällän. Kirjoitusvirheistä viis, nyt ei olla kirjoituksissa, nyt ollaan parhaassa nettisaitissa, Jatkoajassa, jossa toivottavasti pienet kirjoitusvirheet sallitaan toisin kuin niissä lukion yo-kirjoituksissa.
Tulipa kovin monta lausetta samaan virkkeeseen.

scholl

Jäsen
Aika paljon aikaa menee, mutta en sanoisi, että se on työstä pois, vaan tv:n katsomisesta, nettilehtien lukemisesta, spämmiviestien lähettämisestä kavereille jne. yhtä keskeiseltä ajanvietteeltä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Miten niin "tuhlattu aika"?

Tällä saitilla vietetty aika on Laatuaikaa!

Enpä olisi 1960-luvun alussa sianihralla rasvatulla puupulikalla kakruna leikkiessäni voinut kuvitella, että 2000-luvulla samainen sankari kirjoittaa pokkana kymmensormijärjestelmällä nopeammin kuin moni "sihteeri" - tämä ei ole seksismiä, vaan 1960-luvun lopussa isukkini minulle opetti, että sihteeri on joku nainen joka osaa näpytellä kirjoituskoneen tangenteilla nopeammin neljä sivua tekstiä, kuin stadilainen putkimies ehtii sanoa "rokulipäivä".

Jatkoaika on ainakin minun kohdallani kovasti kehittänyt kymmensormijärjestelmää - muuten ei ehdi vittuilemaan tarpeeksi moneen topicciin "livenä".

Kuitenkaan tietyistä kirotusvieheistä ei meinaa päästä millään eroon. Kuten kuuluisat "hasita viddu" tai "pulustus".

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Viestin lähetti Predator
"?

Tällä saitilla vietetty aika on Laatuaikaa!

Tätä mieltä olen itsekin jatkoajasta, vaan vaimon mielestä en tee mitään muuta ku lorvin kaiket päivät, jollakin typerällä sivustolla. Kuulemma voisin ennemmin siivota tai leikkiä tenavan kanssa(jota kyllä teen aika ahkerasti). Vastaus: n. 1,5h

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ptk
Tätä mieltä olen itsekin jatkoajasta, vaan vaimon mielestä en tee mitään muuta ku lorvin kaiket päivät,

Samaan kerhoon kuulun minäkin. Teen aika paljon etätöitä ja auta armias jos silloin jään kiinni JA:n selailusta (vinkki ylläpitäjille: eikös vBulletin tue erilaisia skinejä? Tai voisiko sivun otsikon tehdä dynaamiseksi niin että siitä saisi vaikka jonkun 'Cisco Call Manager, Support for hard working professionals only' - Pystyisi harhauttamaan mammaa vähäksi aikaa, kun nopeastakin Alt+Tab:ista jää nykyisin kiinni...).

Aina kun koneeni käynnistän, aukeaa Avant Browser jonka yksi ikkuna on JA. Aktiivinen JA:n selailuaika on ehkä 1,5h/päivä, joka vaihtelee suuresti lähinnä duunimatkojen johdosta. Tekstiä syntyyy purskeittain, mutta pisin tauko lukemisessa taitaa olla kolme päivää.

Kysymys ylläpidolle: Eikö weblogeista voisi kaivaa myös haettujen sivujen määrää profiilisivuille (salasanan taakse)? Voisimme verrata myös lukukertoja... ;)

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika paljon tulee roikuttua Jatkoajassa. Duunissa roikun netissä koko päivän ja noin viiden minsan välein tulee vilkuiltua, josko Jatkoajassa olisi jotain uutta luettavaa. Kotona ei sitten ihan niin paljon.

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Carlos
Satuin juuri katsomaan profiiliani, ja totesin kirjoittaneeni jo 1070 viestiä, tämä mukaanlukien. Sitten aloin miettiä kuinka paljon aikaa niiden kirjoittamiseen on mennyt. Jos arvioin että keskimäärin käytän 5min / viesti, on aikaa palanut noin 89 tuntia, eli noin kaksi täyttä työviikkoa! Eihän se nyt ole vielä mitään.

Mutta jos oletan että käytän kirjoittamiseen vain noin 10% täällä viettämästäni ajasta, eli olen lukenut Jatkoaikaa yhteensä noin 800 tuntia, joka onkin sitten jo aika mehevä määrä. Jos ottaa huomioon että olen ollut "jäsen" reilut 13 kuukautta, saan päivittäiseksi keskiarvoksi 2 tuntia!

Heh, kaikenlaisia ketjuja sitä on joskus tullut avattua, mutta nyt kun tämä taas pinnalla on, niin tehdäänpä uudet laskutoimitukset:

4373 viestiä, 5min/viesti, 364 tuntia, eli reilut 9 täyttä työviikkoa. Edelleen 10% säännön mukaan n. 3600 tuntia. Jos ottaa huomioon että olen ollut jäsen n. 42,5 kuukautta, saan päivittäiseksi keskiarvoksi n. 2.7 tuntia!

Hemmetti, ajattelin että tuosta alun innostuksesta olisi jo määrät laskeneet, mutta eipä sitten kai kuitenkaan.

Mitä helvettiä ihmiset tekivät ennen sähköä?

Lappalaiset kuulemma joivat ja naivat. Nykyään juovat vähemmän.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Enemmän luen kuin kirjoitan Jatkoajassa. 15-30 minuuttia keskimäärin päivittäin tulee vietettyä aikaa sivustalla. Joskus enemmän, joskus vähemmän, niin kuin nyt kun maajoukkuetauko eikä paljoa seurattavaa.

Siinäpä se lyhykäisyydessään.

TML

Jäsen
Itse käyn jatkoajassa yleensä klo 15 ja 17 välillä istuskelemassa, keskustelemassa ja lukemassa jutut noin tunnin ajan. Sitten on yleensä jotain ohjelmaa kunnes illalla pitää ratkoa matsien loppuratkaisut 21-22. Eli yhteismääräksi nousee noin 2,5h per päivä, johtuen viikonlopusta joka nostaa keskiarvoa.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voiko Jatkoaikaan TUHLATA aikaa? Noh, kai se sitten on ajan tuhlaamista, kun pitäis tentteihin lukea, mutta mieluummin lukee vain Jatkoaikaa.

Useita tunteja menee päivässä Jatkoajan parissa ja pelipäivinä saattaa mennä enemmänkin, jos en ole matsissa.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Eron myötä lähti myös kone kotoa joten kovasti on vähentynyt..ennen meni vähintään 2 tuntia päivässä nyt sama aika riittää viikossa..

Netti pois kotoa ja "vapaa-aika" lisääntyy huimasti..

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
tapio kirjoitti:
huh... luulisi jo näkyvän yrityksen/yksikön tehokkuudessa ja sitä kautta myös omassa ja työtovereiden palkassa.

Tehkää nyt hyvät ihmiset töitä työajalla ja lukekaa Jatkoaikaa omallanne. Itselleen siinä vaan tekee hallaa.

Kuinka yleistä tämä työpaikalla lukeminen/kirjoittaminen on, uskaltaako kukaan tunnustaa ?
Ei Jatkoaikaan käytetyn tuntimäärän tarvitse olla suoraan työtehosta pois. Riippuu nimittäin, millaisesta työstä on kyse. Ja sitä paitsi: kyllä näin tärkeän sivuston äärellä vietetty aika loppuviimetteeksi lisää työtehoa, sillä tämähän on niiiiiiiin virkistävää! ;p
Ketjun aloittajan lailla koetan tehdä matemaattisia yhtälöitä (en ole siinä parhaimmillani, mutta koetan):
- Olen ollut JA:ssa yhteensä 1874 päivää.
- Viestejä olen lähettänyt tuona aikana yhteensä 2265 kpl.
- Viiden minuutin ajanlaskun mukaan olen kirjoitellut
viestejä 7,86 päivää eli reilun viikon ajan.
- Aikaa puoleentoista viestiin päivässä on siis kuluu 7,5
minuuttia.
- Kohtuullista, sanoisin.
Tosin tässä täytyy ottaa huomioon myös se, että jossain vaiheessa olen ollut hanakampi kirjoittaja, ja jossain vaiheessa olen käynyt näyttämässä nenääni täällä tyyliin kerran kolmessa kuukaudessa. Eli pientä kausiluonteisuutta on ollut havaittavissa.
Ketjujen selailuun ja jopa lukemiseen on kulunut tietysti vaikkas kuinka paaaaaaaaaaljon aikaa. Mutta sitä ei lasketa. Tai jos lasketaan, niin se menee yleissivistymisen piikkiin!

Viimeksi muokattu:

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika paljon tulee kahlattua eri ketjuja. Aikaa kuluu n. ½ - 3 tuntia päivässä. Riippuu kauanko koneella viihtyy ja mitä muuta tekee samalla. Viestejä kirjoitan kuitenkin harvemmin.

mambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Päivittäin tulee mulkoiltua puolesta tunnista aina tuonne neljään tuntiin ja silloin tällöin tulee jotain jopa kirjoitettua...

Idän ihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, sympatiaa KalPalle
Joka päivä tulee säännöllisesti seurattua palstaa. Arkipäivisin ehkä 2-3 tuntia, mutta viikonloppuisin menee joskus jopa yli viiden tunnin. Onhan tänne tultu kirjoiteltuakin jotain, eikä vain lueskeltua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy