Jatkoaika - yahoo fantasy, pre-ranking liiga

  • 43 610
  • 491

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
No mun mielestä tuossa maksetaan Boylesta aika kova hinta. Mutta se nyt on vaan mun mielipide, ja sen takia minua kiinnostaa mitä Kälkärin Liekkillä on sanomista treidistä.

Asia selvä :)
Kyllähän tuossa matkaa paljon ylivoimapisteitä ja blokkeja toiseen suuntaan.
Mutta odotellaan vielä sieltä kommenttia.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
No mun mielestä tuossa maksetaan Boylesta aika kova hinta. Mutta se nyt on vaan mun mielipide, ja sen takia minua kiinnostaa mitä Kälkärin Liekkillä on sanomista treidistä.

Weissflog tuossa jo tosiaan kertoikin asetelmat. Minä tarvitsen puolustukseen liideriä ja hän puolestaan hyökkäykseensä vahvistusta. Mikäli näet, että treidi hyödyttää liikaa toista osapuolta niin voit tietenkin hylätä tämän jolloin katsomme Weissflogin kanssa muita vaihtoehtoja.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Asia selvä :)
Kyllähän tuossa matkaa paljon ylivoimapisteitä ja blokkeja toiseen suuntaan.
Mutta odotellaan vielä sieltä kommenttia.

Joo 10-3 on kategoriat pikaisella laskemasilla sinun eduksi, että ne pari yv-syöttöä ja about 100 blokkia tulevat kyllä kauppakaverille kalliiksi.
Itse siis katselen tuota enemmänkin kokonaisuutena tilastojen kannalta, en niinkään sen puolesta mitä pelipaikkaa pelaajat edustaa.

Kummaltako tuo ehdotus muuten tuli. Jos se tuli Kälkäryn Liekiltä, niin sitten hommassa ei ole mitään vastaan mukisemista.

Ja en tosiaan tarkoituksella ottanut juuri näitä kahta joukkuetta silmätikuiksi. Liigassa vain tuntuu olevan paljon suht tuoreita managereja, ja sen takia otan nyt alun vähän normaalia varovaisemmin treidien kanssa. Ettei vaan osalle jää luu käteen, kun kokeneemmat käyttävät tilannetta hyväkseen.

Terveisin nimimerkki, aikanaan ensi kertaa peliä ei niin hyvällä menestyksellä pelannut.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Weissflog tuossa jo tosiaan kertoikin asetelmat. Minä tarvitsen puolustukseen liideriä ja hän puolestaan hyökkäykseensä vahvistusta. Mikäli näet, että treidi hyödyttää liikaa toista osapuolta niin voit tietenkin hylätä tämän jolloin katsomme Weissflogin kanssa muita vaihtoehtoja.

Itse tosiaan näen treidin vähän epätasaisena, mutta en sitä tietenkään lähde hylkäämään jos molemmat managerit ymmärtävät asetelman, ja haluavat treidin tehdä.
Nostin tämän tosiaan esiin vain sen takia, etten ole ihan varma mitenkä kokenutta porukkaa täällä on peliä pelaamassa.

Meinasin tehdä saman jo Sloppy Secondien ja UpiKin kohdalla, mutta koin sen ymmärrettäväksi Couturen potenttiaalin ja Michalekin loukkaantumisten myötä.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Joo 10-3 on kategoriat pikaisella laskemasilla sinun eduksi, että ne pari yv-syöttöä ja about 100 blokkia tulevat kyllä kauppakaverille kalliiksi.
Itse siis katselen tuota enemmänkin kokonaisuutena tilastojen kannalta, en niinkään sen puolesta mitä pelipaikkaa pelaajat edustaa.

Kummaltako tuo ehdotus muuten tuli. Jos se tuli Kälkäryn Liekiltä, niin sitten hommassa ei ole mitään vastaan mukisemista.

Ja en tosiaan tarkoituksella ottanut juuri näitä kahta joukkuetta silmätikuiksi. Liigassa vain tuntuu olevan paljon suht tuoreita managereja, ja sen takia otan nyt alun vähän normaalia varovaisemmin treidien kanssa. Ettei vaan osalle jää luu käteen, kun kokeneemmat käyttävät tilannetta hyväkseen.

Terveisin nimimerkki, aikanaan ensi kertaa peliä ei niin hyvällä menestyksellä pelannut.

Minähän sen ehdotuksen alunperin tein. En sitten tiedä onko kokonaisuutena niin järkevä, kun en ole aiemmin näissä fantasy liigoissa mukana ollut. Tietenkin minun puolestani voitaisiin tuota hieman korjaillakin, mutta kuten sanoit ei minulla paljon valittamisen aihetta ole kun itse kerran ehdotin ja hyväksyin.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Minähän sen ehdotuksen alunperin tein. En sitten tiedä onko kokonaisuutena niin järkevä, kun en ole aiemmin näissä fantasy liigoissa mukana ollut. Tietenkin minun puolestani voitaisiin tuota hieman korjaillakin, mutta kuten sanoit ei minulla paljon valittamisen aihetta ole kun itse kerran ehdotin ja hyväksyin.

Yhtenä pointtina voidaan käyttää myös sitä, että Calgarymanilla on tuo tiimi niin täynnä kovia laitureita, että täyden kierroksen sattuessa istuisi melko todennäköisesti ainakin jompikumpi noista kahdesta laiturista penkin puolella.

Mutta joo, tämähän on tämmöstä pyörittelyä. Mä ehdotin siis ensin, ja calgaryman heitti tämän kyseisen treidin vastaehdotuksena.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Minähän sen ehdotuksen alunperin tein. En sitten tiedä onko kokonaisuutena niin järkevä, kun en ole aiemmin näissä fantasy liigoissa mukana ollut. Tietenkin minun puolestani voitaisiin tuota hieman korjaillakin, mutta kuten sanoit ei minulla paljon valittamisen aihetta ole kun itse kerran ehdotin ja hyväksyin.

No okei, tämän voi laittaa siis oppirahojen maksamisen piikkiin.

Jatkossa toivoisin, että Kälkärin toimistolla mietitään joukkueen tarpeita kategorioiden muodossa, ei niinkään pelipaikkojen. Ja tehtäisiin mahdolliset treidit sitten sen mukaan. Toki sitä kannattaa vähän katsoa pelipaikkojen perään, ettei ne pääse huomattavaan epätasapainoon (esim 8 sentteriä ja 5 laitahyökkääjää).

Ja tuo ylläoleva toki pätee kaikkiin muihinkin peliin vasta nyt tutustiviin managereihin. Tämä peli pyörii tilastojen kautta, ja ne on kokonaisuuden kannalta tärkeämmät kuin pelipaikat. Siis tiettyyn rajaan asti.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Yhtenä pointtina voidaan käyttää myös sitä, että Calgarymanilla on tuo tiimi niin täynnä kovia laitureita, että täyden kierroksen sattuessa istuisi melko todennäköisesti ainakin jompikumpi noista kahdesta laiturista penkin puolella.

Niin kovat laiturit siellä ei ole, että Malone tai Samuelsson olisi penkillä täyden kierroksen sattuessa kohdalle. Tai ei ainakaan pitäisi olla penkillä.

Mutta hyväksyin tuon treidin nyt. Toivottavasti kenellekkään ei jäänyt mitään hampaankoloon tämän kyselyn takia.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Eipä tässä mitään ongelmia.
Mun mielestä on pelkästään hienoa olla mukana liigassa, jossa on noin aktiivinen vetäjä.
 

Noma

Jäsen
FC Young Boys Baselin kiekkojaosto esittäytyy:

Sentterit
Jordan Eberle
Nikolai Antropov
Tyler Ennis


Nuorta voimaa ainakin pitäisi riittää, ja Eberleltä ja Ennisiltä odotetaan suuria tänä vuonna. Kolme sentteriä on kyllä aivan liian vähän, joten Sveitsin suuntaan mielellään otettaisiin vastaan sentteri vaihdossa vasempaan laituriin. Yksi varteenotettava tarjous onkin jo saapunut, mutta katson vielä vähän markkinoita ennenkuin hyväksyn/hylkään sen.

Vasemmat laiturit
Daniel Sedin
Andy McDonald
Kristian Huselius
Andrew Brunette
Matt Moulson
Clarke MacArthur
Pierre-Marc Bouchard


Näitä tosiaankin riittää joka lähtöön, ei ainakaan materiaalin laajuudesta jää kiinni. Kyllä tuosta ehkä yksi tai kaksi liikenisi vaihtoonkin, ja tosiaan sentteriä ainakin kaipaisin, miksen hyvää puolustajaakin.

Oikeat laiturit
Ales Hemsky
Jiri Hudler
Bryan Little
Teddy Purcell


Vähän suppeampi osasto kuin virkaveljillänsä vasemmalla. Tsekkikaksikko Hemsky ja Hudler puskevat takuuvarmasti pisteitä, ja odotan Littlenkin nousevan takaisin sinne 50-60 pinnan hujakoille. Teddy Purcellilla on mahdollisuuksia nousta sinne 40 pisteen tienoille, ja jos näin ei tapahdu, niin eipä ainakaan ole isoja tunnontuskia dropata pois joukkueesta.

Puolustus
John Carlson
Carlo Colaiacovo
Oliver Ekman-Larsson
Cody Franson
Kevin Shattenkirk
Carl Gunnarson


Tätä puolustusta ei ainakaan liiasta kokemuksesta voi syyttää. Käytännössä täynnä nuoria ja potentiaalisia pelaajia, poislukien Colaiacovo, jolla on enemmän NHL-otteluita vyöllä kuin muulla puolustuksella yhteensä - ja hän on sentään vain 27-vuotias. Tämä on ns. high risk - high reward -puolustus, onnistuessaan tulee jäätävät määrät pisteitä ja jos huonosti käy, niin 5/6 jengistä on farmissa joulun tienoilla.

Maalivahtit
Jaroslav Halak
Craig Anderson
Rick DiPietro


Maalivahtiosastonkin pitäisi olla kunnossa. Kaksi viime kauden komeettaa ja takuuvarmaa hyviä tilastoja tuottavaa ykkösvahtia, sekä päälle vielä ainakin kauteen lähdettäessä Islandersin maalia ensisijaisesti vartioiva Rick DiPietro, joka toki perinteisesti rikkoo itsensä kolmannen pelin alkulämmittelyssä.

------

Treidejä saa tosiaan ehdottaa, minulta liikeen LW:itä ja takaisin voi antaa sentteriä ja/tai puolustajaa. Jos oikein hyvä sentteri löytyy, niin voisin mahdollisesti jopa yhdestä maalivahdistani luopua.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Varkauden Tiikereidenkin päässä on nyt sitten treidineitsyys menetetty tämän kauden osalta.
Kyseistä treidiä lähdettiin rakentamaan jo viime yön puolella, mutta vasta nyt saatiin aikaiseksi molempia tyydyttävä kokoonpano treidiin. Treidin rakentamista helpotti huomattavasti molempien kommentointi ehdotusten yhteydessä, joten olisi ihan suotavaa että muutkin kirjailisivat ehdotuksiinsa mitä hakevat takaa. Ja ihan yhtä tärkeää on toki myös rejectin yhteydessä laittaa kommenttia mikä hiertää, ja onko mahdollista löytää jonkunlainen ratkaisu jotain muuta kautta.

Mutta itse treidi oli seuraavanlainen:

FC Young Boys Basel (Players to Trade)
Andy McDonald
Ales Hemsky
<->
Varkauden Tiikerit (Players to Trade)
Paul Stastny
Blake Wheeler

Itselleni AndyMac oli jostain syystä pakko saada, ja Hemsky tuli ikään kuin siinä sivussa. Stastnyn lähtö näkyy toki joukkueen sentteritilanteessa heti, mutta sitä tilannetta kerkeää korjailla siirtomarkkinoilla myöhemmin.

Tämän treidin jälkeen Varkauden Tiikereiden siirtolistalta löytyy seuraavat herrat:
Tomas Kaberle
Shane Doan
Scottie Uppshall
Eric Belanger
Vinny Prospal
Todd Bertuzzi

Hakusessa on sentteri ja puolustaja, sekä mahdollisesti LW jos Prospal liikahtaa joukkueesta pois.
 

Hard8

Jäsen
HC Limulle saa laittaa tulemaan ehdotuksia jossa tarjotaan maalintekijöitä, erityisesti ylivoimalla. Vaihdossa on antaa PIM/HIT/FW ja pakkeja. Mutta jos pakki liikahtaa niin sellainen on tultava myös takaisin

Pari ehdotusta on tullut mutta aika huonoja sellaisia.

Koskemattomia ovat:

Giroux
Robidas
Luongo
Fleury

Olen itse laittanut pari ehdotusta, mutta ei ole palautetta irronnut.
 

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Bouncing Tits

Bobby Ryan - Ryan Getzlaf - Marian Hossa
Milan Lucic - Olli Jokinen - David Backes
T.J. Galiardi - Saku Koivu - Steve Downie
Sean Bergenheim - Mikhail Grabovski - Jason Pominville
Travis Moen - Chris Drury - David Clarkson

Jeff Schultz - Luke Schenn
Toni Lydman - Sami Salo
Brad Stuart - Jim Vandermeer

Jonathan Quick
Jean-Sebastian Giguere


Ihan tyytyväinen olen joukkueeseeni, varsinkin oikeat laiturit ovat mieleisiä. Oikeastaan koko hyökkäys on muutamaa "hutia" lukuunottamatta suht hyvä. Pakisto taas tuli valittua aika viimeisillä kierroksilla ja siltä se näyttääkin, sinne osastolle vahvistus olisi tervetullutta. Maalivahdit molemmat aloittanevat kauden NHL-joukkueensa ykkösvahtina, joten ei sekään osasto ihan huonolta näytä.

Treidiehdotuksia siis saa laittaa tulemaan, muutamia niitä onkin jo tullut mutta en niistä oikein innostunut. Pyrin laittamaan hylkäämiini ehdotuksiin jotain palautetta.

Anaheimin kaksikosta (Getz, Ryan) tuskin kannattanee ehdotella mitään, he tuskin liikkuvat (ellen saa Ovechkinia vaihdossa :D) mutta aika lailla kaikki muut ovat treidattavissa sopivalla tarjouksella. Oikeat laitahyökkääjäni ovat sen verran vahvoja tällä hetkellä että sieltä ehkä joku voisi siirtyä ja tilalle vasenta laitaa tai pakkeja.

EDIT: Tällä hetkellä mun pelipaikat on sen verran hyvin tasapainossa että mieluusti samoja pelipaikkoja vaihtaisi paikkaa, toki jos saisin 7. pakin tai 3. maalivahdin niin jokin hyökkääjä lähtisi mutta jos pelkkiä hyökkääjiä vaihdettaisiin niin mieluusti pelipaikkojen lukumäärät pysyisivät samoina
 
Viimeksi muokattu:

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Boyle vaihtui sitten tänään Bertuzziin kun siitä eilen maksettiin Malone ja Samuelsson? Mielenkiintoista...
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Boyle vaihtui sitten tänään Bertuzziin kun siitä eilen maksettiin Malone ja Samuelsson? Mielenkiintoista...

Ei kai sitä vielä olla hyväksytty liigan toimesta?? Vahingossa tosiaan painoin hyväksy näppäintä, viestissäkin sanoin, että ei kiitos. Ei ollut todellakaan mitään aikomusta tehdä tuollaista treidiä, vaan rejectia piti painaa..
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ei kai sitä vielä olla hyväksytty liigan toimesta?? Vahingossa tosiaan painoin hyväksy näppäintä, viestissäkin sanoin, että ei kiitos. Ei ollut todellakaan mitään aikomusta tehdä tuollaista treidiä, vaan rejectia piti painaa..

Treidi peruttu, kun tosiaan oli hyväksynnässä mainittu että ei kiitos.

Ja tuo ehdotus oli tosiaan itseltäni semmoista asetelmien hakemista. Aiemmin kun vastapuolelta oli tullut mielestäni yhtälailla huonoja ehdotuksia, niin ajattelin vetää riman kerralla tarpeeksi korkealle, että molemmat tietää missä nyt mennään. Heikko esitys siis itseltäni tällä kertaa, mutta ei ollut ensimmäinen kerta, eikä varmasti myöskään viimeinen.
 

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Treidi peruttu, kun tosiaan oli hyväksynnässä mainittu että ei kiitos.

Ja tuo ehdotus oli tosiaan itseltäni semmoista asetelmien hakemista. Aiemmin kun vastapuolelta oli tullut mielestäni yhtälailla huonoja ehdotuksia, niin ajattelin vetää riman kerralla tarpeeksi korkealle, että molemmat tietää missä nyt mennään. Heikko esitys siis itseltäni tällä kertaa, mutta ei ollut ensimmäinen kerta, eikä varmasti myöskään viimeinen.

Kiitoksia. Omat ehdotukseni Seministä olivat tosiaan aika alakanttiin. Hainkin niillä lähinnä sitä, että sinä sitten tinkaat siitä oman versiosi.
 
HC Limu ja Jaycers suorittivat treidin. Lisää kovuutta tuli ainakin joukkueeseen.

Laperriere, Volchenkov siirtyvät Jaycersiin ja Bieksa sekä Samsonov HC Limuun

Aika aktiivisesti pyörii siirtomarkkinat, lupaavalta vaikuttaa ainakin ennen kautta :) Tietenkin monet jättävät usein uppoavan laivan jos ei rupea peli kulkemaan mutta hieno nähdä että treidi ehdotuksia tulee ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin hereillä jo nyt. Isot plussat myös commisionerille joka tarkastaa treidit nopeasti.

Tällä hetkellä otan tarjouksia vastaan näistä herroista:
J.Jokinen, Lecavalier, Vrbata, Regehr, N.Kulemin
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
yahoon aloittelijana kysyisin mistä näkee treiditarjoukset joita ehkä on saattanut tulla itselleni?

Vielä vähän hakemista käyttöjärjestelmän kanssa mutta ehkä tämä tästä.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
yahoon aloittelijana kysyisin mistä näkee treiditarjoukset joita ehkä on saattanut tulla itselleni?

Vielä vähän hakemista käyttöjärjestelmän kanssa mutta ehkä tämä tästä.

Laitoin tarjouksen tulemaan. Pitäisi näkyä tosiaan siellä My Teamissa heti siinä logon alapuolella.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Oman joukkueesi yläpuolelta sekä sähköpostistasi.

Heh kiitos, ei pitäisi aina ajatella liian monimutkaisesti.

Oikeaan laitaan haettaisiin vahvistusta kipeimmin ja vasemmalla voisi olla vastinetta.
Kaikenkaikkiaan täällä ollaan avoin kaikille ehdotuksille. Stamkos ehkä ainoa joka omaa jonkinnäköisen koskemattomuuden.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Treidiä tuli taas väännettyä, ja samalla sentteri osasto kuntoon saatettua.

Treidi itsessään oli seuraavanlainen:

Kälkärin Liekki
Mike Richards
Teemu Selanne
<->
Varkauden Tiikerit
Vinny Prospal
Alexander Semin

Richards tosiaan jämäköittää minun sentteriosastoani, mikä onkin tuon treidin jälkeen about siinä muodossa kuin se olettavasti tulee olemaan kauden alkaessa.
Selänne sitten tuo kaivattuja yv-maaleja, toivottavasti tällä kertaa täyden kauden edestä.
Seminin lähtö toki laskee hieman hyökkäyksen profiilia, ja Prospalkin ajaa asiansa. Mutta Richards piti saada, ja miehen saadakseen on myös pakko luopua jostain hyvästä.

Tällä hetkellä Varkauden Tiikerit hakee vahvistusta puolustukseen, ja varauksella LW:tä.
Siirtolistalla on seuraavat jannut:
Shane Doan
Ales Hemsky
Todd Bertuzzi
Scottie Uppshall
Eric Belanger

Erittäin suurella varauksella myös Selänne voi vaihtaa seuraa, mutta se sitten vaatisi jo jotain spesiaalia takaisinpäin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sen verran haluaisin ottaa aikalisää tällä hetkellä vireillä olevan treidin, että kysyn seuraavaa. Tietäähän molemmat managerit, että Marc Savard kärsii vieläkin aivotärähdyksen jälkioireista, eikä hänen pelikunnostaan kauden alussa ole mitään takeita? Jos molemmat ovat tietoisia tästä, niin hyväksyn treidin. Mutta jos ei ole, niin kehotan miettimään treidiä vielä uudestaan.

Ja kyllä, normaalisti nämä asiat menisi tyyliin, jos ei tiedä niin oma moka. Mutta kerta mukana on monia ensikertailaisia, niin vedetään vähän varovaisempaa linjaa. Ja tuon lisäksi, tarkoitus on myös vetää herrasmies linjalle, elikkä ei myydä loukkaantunutta pelaajaa terveenä.

EDIT: Ylläoleva selvisikin jo sähköpostin kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Kolme treidiä on tullut tehtyä tässä hilljattain. Näiden treidien lisäksi olen kaksi kertaa vahingossa hyväksynyt vaihdon. Enkä muuten ole kokopäivänä mitään ottanut...

1. Mikael Samuelsson+Ryan Malone <-> Dan Boyle+Justin Abdelkader
Kauppa, joka aiheutti pienimuotoista ihmetystä täällä. Dan Boyle tuli kalliiksi, mutta toisaalta Malonen korvaajaksi sain pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle jääneen Brassardin, joka pystyy hyvänä kautena Malonen tehoihin. Boyle nosti puolustuksen profiilia merkittävästi, joten ei mahdottoman huono treidi.

2. Mike Richards+Teemu Selänne <-> Alexander Semin+Vinny Prospal
Seminiä tässä metsästin. 40 häkkiä 70 ottelussa on kova saldo, 100 pisteen mies terveenä pysyessään. Selänne on tietenkin menetys, mutta epäilen miehen kykyä pysyä koko kautta ehjänä. Hyvä treidi molemmille osapuolille.

3. Pascal Dupuis < -> Nikolai Kulemin
Uskon Kuleminin tekevän pieni muotoisen läpimurron tulevalla kaudella. Väittäisin, että yli 50 pisteen kausi ei ole utopiaa. Dupuis on hieno pelaaja, mutta en näe hänessä sitä potentiaalia mitä Kuleminilla on.

*Trevor Daley tuli lisäksi free agenteista Cam Fowlerin tilalle.

Ketjut treidien jälkeen.

Tomas Vanek - Evgeni Malkin - Alexander Semin
David Booth - Derick Brassard - Loui Eriksson
Nikolai Kulemin - Tyler Kennedy - Brian Gionta
J.P Dumont - Dainius Zubrus - Vinny Prospal

Dan Boyle - Dan Hamhuis
Henrik Tallinder - Jordan Leopold
Willie Mitchel - Andrej Meszaros

Jimmy Howard
Chris Mason

Puolustukseen vielä yhtä yli 30 pisteen miestä haen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös