Kyllä chattaily on kohtuullisen hyvin pysynyt kurissa. Jos esitetään kysymys, johon ei sitten voi vastata kuin "kyllä" tai "ei", niin voi yhtä hyvin pistää äänestyksen pystyyn, niissä voi vastata suoraan. Ei se oman mielipiteen perusteleminen loppujen lopuksi niin vaikeaa ole, kun kysyy itseltään "miksi näin".
Varjon mainitsema Futis Forum todella on varoittava esimerkki. Nytkin sinne vilkaisen ja alueelta "Futiskuvia" (joka muutenkin on hieman kyseenalainen alue, jos viitataan tekijänoikeuslakiin) löytyy tällaisilla otsikoilla varustettuja ketjuja:
Pippo
Maksapulu?
PÄRKKELE
GIMMEL!!!
Moderaattorit ovat jättäneet FF:n jälkeensä ajat sitten. Kirjoittajat pysyvät kyllä rajoissa niin kauan kuin moderaattorit näyttävät suuntaa.
Hymiöiden poistumisen myötä palsta on hieman vakavoitunut. Väittelyn jatkuessa pidemmällekin voi joskus iskeä jostain syystä syyllisyyden tunne, jolloin vastapuolen heittämä hymiö tekee menoa rennommaksi. Kommentti "väittelyistähän nämä palstat elävät" ja hymiö perään piristää menoa kummasti.
Yleensä Ossin mainitsemassa online-seurannassa samanaiheisia viestejä tosiaan tulee useampi. Yleensä tämä johtuu siitä, että monet haluavat pistää tarkat tilastot JA:han ja lisätä perään omia kommenttejaan. "Kun muut eivät sitten näköjään ole vielä kirjoittaneet, niin eiköhän pistetä itse nämä tilastot pöytään" alkaa kulkeutumaan ajatuksissa. *Naks naks naks* ja ketju on täynnä viestejä tyyliin 37.42 Pelaaja 1 (Pelaaja 2 - Pelaaja 3) 3-1. Kun viesti sitten on lähetetty, on neljä muutakin henkilöä innostunut kirjoittamaan samanlaisen viestin. Joten usein kirjoittajat eivät itse voi mitään sille, että samanlaisia viestejä kerääntyy palstalle...
#jatkoajalle pääsy saattaa monille olla vaikeata. Ainakaan minulle ICQ-ohjelmien härdellit eivät ole selvinneet...
Niin, ja tällä palstalla "Känädä"-heitto on elänyt siitä asti kun "Paras Hockey Night-lausahdus" (tjsp)-äänestys avattiin. Äänestyksien yhteydessä se on JA:ssa sama kuin "olen aika välinpitämätön tätä äänestystä kohtaan".