"Ihmettelen vielä tätä Chättäys puhetta. Jos joku kysyy jotain kysymystä johon pitää vastata vain Kyllä tai Ei niin sitten siihen vastataan niin. Ei sitä tarvitse olla heti nokittelemassa chättäily syytöksillä. Mutta luulempa että tämä Chättäily kyttääminen on vain "muoti ilmiö" joka vähenee jossain vaiheessa joko chättäilyn vähentyessä tai sitten siitä ei jaksetä marista, tai huomataan että ei se "hallittu" Chättäily ole sitten niin pahaa"
Tilanne on se että tiedämme ääripään, elikä FF:n, jossa yhteen asialliseen viestiin tulee n. 20 chättivastausta, sisältäen takuuvarmasti lausahdukset: " uuh", "se kovenee" , " ne tekevät sen itse" , "en o antsa" jne. Onhan tämä varmaan piristävää kerran, tai kaksi mutta kun sitä on jokaikisessä ketjussa niin....
Eli tiedämme mihin liiallinen chättäily johtaa, sen takia ongelmaa ei pidä ottaa kevyesti vaan keskittyä siihen kuin olisi kyse suuremmastakin pahasta. Ongelmallisinta tuntuu olevan IRC:n ja keskustelupalstan sekoittaminen ihmisillä jotka niitä harrastavat, ainakin itse näen keskustelupalstan hidastempoisuuden asettavan tiettyjä vaatimuksia viestien laadulle, ei välttämättä kirjoitusasulle mutta ainakin sisältöä voisi olla hieman enemmän kuin yksi lause tms.
Toisaalta Jatkoaikaan ei ole, välttämättä, vieläkään iskostunut peniksen pidentäminen viestimääriä seuraamalla. Kun joku päivä tämän aloittaa niin itse katoan tältä palstalta ja kovaa.
En siis osaa ottaa kantaa nykyiseen tilanteeseen positiivisessa mielessä mutta osaan sanoa että ainakaan asiat eivät ole max huonosti. Huonomminkin voisi olla joskin en usko että silloin kukaan jaksaisi välittää keskustelun tasosta.
Joku on kaipaillut Suljetulle lisää aktiviteettiä, kas tässä ratkaisu:
Ruvetkaa spämmäämään palstaa jossain demi.fi:n keskustelualueilla sillä seurauksella että JA täyttyy teinix:eistä ja jokainen arvonsa tunteva keskustelija pysyttelee poissa "vapailta alueilta", vaihtoehtojen puutteessa SO nousisi uudeksi Jatkoajaksi entisen Jatkoajan(analogia kiekkopesään) tilalle.