Jatkoaika tänään.

• 2 938
  • 26

Mielipiteesi Jatkoajasta tänään.

• Meni hieman kesyksi koko homma!

Ääniä: 41 47,7%
  • Nyt ollaan siinä missä pitääkin!

Ääniä: 45 52,3%

• Äänestäjiä
    86

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Jatkoajan linja on hieman kiristynyt ja pelikieltojen määrä on vähentynyt pienen kampanjan jälkeen. Myös hymiöt ovat kadonneet.

Onko homma nyt hanskassa? Tuliko Jatkoajasta parempi ja siistimpi - vai laskiko taso puhtopoikalinjalle?

Itse olen pannut merkille, että keskustelun taso on hieman laskenut. Syke on kadonnut. Vai kuvittelenkohan minä vain...

Carlos

Jäsen
Mielestäni ollaan muuten ihan hyvällä mallilla, mutta ne hymiöt jotenkin veivät hiukan terää mennessään, vaikka ilmankin tietysti pärjätään ja ihan ymmärrettävä veto oli kyseessä. Jotenkin paikasta tuli hiukan värittömämpi, kirjaimellisestikin, mutta ehkä samalla katosi pieni pala lapsenmielisyyttä..?

Henk. koht. olen ainakin vallitsevaan moderointilinjaan ihan tyytyväinen, nou complaints. Itse äänestykseen en osallistunut koska olisin halunnut äänestää "Kanada". :-)

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Carloksen kanssa samoilla linjoilla.
Kyllä ilman hymiöitäkin toimeen tulee mutta jotenkin tuntuu että väärinkäsitykset ovat lisääntyneet...

KÄNÄDÄ!

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Mä kaipaan pimppihuumoria, sanokaa mitä sanotte.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Öhöm...

.. tuota.. tiedän kyllä että Kanada om maa.. mutta mitä sillä on tämän asian kanssa tekemistä? Voiks joku selittää? Olen pannut jutun merkille ennenkin ja kysynyt, mutta kysyvä on eksynyt tieltä..

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Niin..En nyt suoralta kädeltä väittäisi, että keskustelun taso on tippunut, mutta jotain JA:ssa on tapahtunut. Suljetulle osastollekin on monta kertaa luvattu ottaa lisää keskustelijoita, mutta nykyisessä muodossaan se on nk. piiri pieni pyörii -osasto. No, eipä siellä ole kovinkaan kiinnostavia keskusteluita käytykään.

Lukekaahan mitä olette uusista säännöistä sanoneet. Itse olen, jos en ihan vastustanut hymniöiden poistamista, niin ollut varauksellinen asiaa kohtaan. Uudet säännöt yms.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
KANADA

Viestin lähetti finnishninja
.. tuota.. tiedän kyllä että Kanada om maa.. mutta mitä sillä on tämän asian kanssa tekemistä? Voiks joku selittää? Olen pannut jutun merkille ennenkin ja kysynyt, mutta kysyvä on eksynyt tieltä..

KANADA juontaa juurensa KUMMELIIN, eli tähän hulvattoman hauskaan sketsi sarjaan. Siinä oli tälläinen musavisa sketsi, jossa juontajana Olli Keskinen esitti kilpailevalle ryhmällä musiikkivideon ja kysyi, että mistä maasta ko. video on peräisin. Sielä oli esim. Juutalaisia kilpailijoita ja musiikkivideona oli Saksalaista natsi musiikki, jossa 2 kestapo äijjää marssi ja lauloi marssimusiikkia. Ja taisi sielä olla joku Ruotsalais joukkuekkin jolle esittettiin video "Jag tycer om Lennart och han tycker om mej" tässä oli 2 miestä jotka kävelivät vene satamassa ja hivelivät toisiaan ja lauloivat tätä ihanaa laulua toisilleen. Taisi siinä olla kohta fem gånger på dagen tjsp. No joka tapauksessa kilpailijoille esitettiin vaihtoehdot esim A) USA B) RUOTSI C) CANADA ja kuten voit arvata vastaus oli aina CANADA!

Älä hei tykkää pahaa vaikka tuo minun Ruåtsini on vähän perseestä. Olen sitä viimeksi lukenut 5-vuotta sitten, mutta ymmärrät varmasti mitä tarkoitan.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
TBK

Tenk juu veri meni tilanteen valottamiesta. En uskalla kyllä nyt kysyä mikäs se kummeli sitten on.. otetaan se vaikka seuraavalla kerralla...hehe...

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
öh ihan tosissasiko finnishninja kyselet asiaa?

Kummeli oli siis yksi tv-sarja, ehkä tietylle sukupolvelle "SE komediasarja". Uskoisin että jos sellaisilta ~20-vuotiailta kysytään mikä on paras komediasarja niin Kummeli tulee monelta vastauksena.

Nyt jälkeenpäin on vaikea arvioida huumorin tasoa mutta oikeastaan huumori oli monitasoista, oli pissakakkahuumoria ja sitten hieman älykkäämpiä juttuja joiden aukeneminen vaati hieman keskittymistä(J.Parantainen).

Kummeli Stories-leffa, joka koostuu oikeastaan kasasta sketsejä, löytyy inter....kröhöm vaikkapa jostain nettivideokaupasta.
Kummeli kuitenkin on niin voimakkaasti sidoksissa suomalaiseen yhteiskuntaan että "Kanada" on yleissivistystä.

Henk-koht tosin pidän parhaana juuri em. leffassa löytyvää kanadalaisjääkiekkoilijaa ja "Mr. referee it was the other guy"-sutkausta.
Aziz Combat fighter on myös, nykyaikana, varsin hauska keksintö..

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Kyllä tänne oli jollain tapaa kivempi kirjoittaa aikaisemmin. Siihen on toki minunkin kohdallani useita syitä, mutta palstan ulkoasu ei ole enää niin "houkutteleva" johtuen hymiöiden puutoksesta. Linjaa voisi vielä myöskin kiristää moderaattorien taholta.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti varjo
öh ihan tosissasiko finnishninja kyselet asiaa?

Kummeli oli siis yksi tv-sarja, ehkä tietylle sukupolvelle "SE komediasarja". Uskoisin että jos sellaisilta ~20-vuotiailta kysytään mikä on paras komediasarja niin Kummeli tulee monelta vastauksena.
- Kyllä.. ihan tosissani. En ole katsonut suomalaisia televisio ohjelmia viime vuosina. Muutama vuosi sitten hommasin digiboxin ja sain Mtv3:n. Sen on tosin ns. Nacka sändare. Kaikki mainokset ja ulkomaiset ohjelmat karsitaan pois. Kaikki ohjelmat ovat mahdollisimman kulttuuripitoisia...

Muutenkin... paljon jää väliin. Muistan tässä muutamia vuosia sitten, kun istuin kamujen kanssa eräässä helsinkiläisessä ravintolassa. Joku alkoi puhumaan Linda Lampeniuksesta. Lopulta minun oli pakko kysyä kuka hän on... Tuli pieni hiljaisuus... Jälkeenpäin ymmärsin kyllä miksi... hehe..

Carlos

Jäsen
Re: Öhöm...

Tähän tulikin jo vastauksia, mutta jatketaan vähän. Homma ei loppunut pelkästään tähän sketsiin, vaan sen jälkeen joka ainoassa musavisassa joku vastasi johonkin kysymykseen "Kanada". Vaikka olisi kysytty Sepeteuksen poikien sukkien väriä, oli vastaus aina tuo "Kanada". Paitsi kerran taisi tulla Kanala, en muista tosin kysymystä.

Lähinnä kai tuo vaihtoehto "Kanada" tarkoittaa nykyään samaa kuin EVVK, Joku muu mikä? tai EOS. Nuo vaihtoehdot kun olivat ehkä hiukan mustavalkoiset...

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK

- Kyllä.. ihan tosissani. En ole katsonut suomalaisia televisio ohjelmia viime vuosina. Muutama vuosi sitten hommasin digiboxin ja sain Mtv3:n. Sen on tosin ns. Nacka sändare. Kaikki mainokset ja ulkomaiset ohjelmat karsitaan pois. Kaikki ohjelmat ovat mahdollisimman kulttuuripitoisia...

Muutenkin... paljon jää väliin. Muistan tässä muutamia vuosia sitten, kun istuin kamujen kanssa eräässä helsinkiläisessä ravintolassa. Joku alkoi puhumaan Linda Lampeniuksesta. Lopulta minun oli pakko kysyä kuka hän on... Tuli pieni hiljaisuus... Jälkeenpäin ymmärsin kyllä miksi... hehe..

Menee ohi aiheen komeasti (voisi harkita avaavansa uuden aiheen), mutta pakko kysyä;

Finnishninja, kun käsittääkseni vaikutat ja olet vaikuttanut Ruotsinmaalla jo aikoja niin mitä asioita kansankodin asukit noin ylipäätänsä tietävät/luulevat tietävänsä meistä suomalaisista?TOP5?

Vastauksistasi Kummelista ja etenkin niin kovin "ruotsalaisesta" Lindasta pistivät jälleen kerran funtsimaan että kyllä tää meidän euroopan nurkka on niin syrjässä. Mennään meren yli tai ehkä vähän pitemmälle niin meistä ei oikein tiedetä juurikaas mitään. Em. asioita nyt tietenkään kukaan ruotsalainen ole kuullukkaan, mutta entäs vähän tunnetummat. Rosbergit ja Holmenitkin kun ovat oikeita ruotsalaisia..

Itse oli kesän -89 opiskelijana Sundsvallissa Sunds Defibrator-lafkassa harjoittelemassa ja mieleen jäi iltariennoista etenkin sanat; "finnjävel" sekä "stor och stark!" jotka ilmeisesti kuvaavat meitä entisiä kruunun alamaisia (hymiö). Toista hoki itse ja toista hoettiin vastaan, heh.

no joo, se kantanihan oli: hymiöt back! ja moderointi saa ollakin napakkaa (taitaa tulla penalttia kun off-topic?:))

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onko homma nyt hanskassa? Tuliko Jatkoajasta parempi ja siistimpi - vai laskiko taso puhtopoikalinjalle?

Kohtuullisen hyväksi tämä on muokkautunut, mutta vielä esiintyy liikaa turhanpäiväistä chattäilyä. Chat-viestejä lähetetään liittäen viesteihin "sori chat", "anteeks modet" yms, jotka oikeuttavat kirjoittajat chattailyyn ilman rangaistuksia/huomautuksia. Miksi?

Aksu

Jäsen
Homma on kokonaisuudessaa ihan ok, mutta itseäni vähän häiritsee tuo chattäily. Tietyissä ketjuissa saa mitä ilmeisemmin vastata hiton lyhyesti ja yleensä nämä viestit ovat pelkkää läpän heittämistä. Kaiketi se "sori modet"-tyyppinen anteeksipyyntö oikeuttaa tähän.

Ainahan kaikki voi olla paremmin, mutta ei tälle vertaistakaan keskustelupalstaa mistään löydy, joten olen täten tyytyväinen.

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Joo pikkasen on muokkaantunut ja suunta on ollut ehdottomasti parempi. Mutta, kyllä ne hymiöt toivat sellasta posiitiivista juttua ja jättivät ne väärinkäsitykset pois. Oletteko muut huomanneet että turhat oikeinkirjoitusmarinat on jäänyt vähemmälle vai onko kirjoittajat valikoituneet?

Ihmettelen vielä tätä Chättäys puhetta. Jos joku kysyy jotain kysymystä johon pitää vastata vain Kyllä tai Ei niin sitten siihen vastataan niin. Ei sitä tarvitse olla heti nokittelemassa chättäily syytöksillä. Mutta luulempa että tämä Chättäily kyttääminen on vain "muoti ilmiö" joka vähenee jossain vaiheessa joko chättäilyn vähentyessä tai sitten siitä ei jaksetä marista, tai huomataan että ei se "hallittu" Chättäily ole sitten niin pahaa.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti OikeaPakki

Finnishninja, kun käsittääkseni vaikutat ja olet vaikuttanut Ruotsinmaalla jo aikoja niin mitä asioita kansankodin asukit noin ylipäätänsä tietävät/luulevat tietävänsä meistä suomalaisista?TOP5?
Oma mielipiteeni on, että ruotsalaiset tietävät todella vähän suomesta ja suomalaisista, mutta luulevat paljon. Yllättävää kyllä, mutta usein pomppaa myös esiin vanhoja myyttejä, kuten esim. se että suomalaisilla on kaikilla aina puukko taskussa.. hehe..

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Ihmettelen vielä tätä Chättäys puhetta. Jos joku kysyy jotain kysymystä johon pitää vastata vain Kyllä tai Ei niin sitten siihen vastataan niin. Ei sitä tarvitse olla heti nokittelemassa chättäily syytöksillä. Mutta luulempa että tämä Chättäily kyttääminen on vain "muoti ilmiö" joka vähenee jossain vaiheessa joko chättäilyn vähentyessä tai sitten siitä ei jaksetä marista, tai huomataan että ei se "hallittu" Chättäily ole sitten niin pahaa"

Tilanne on se että tiedämme ääripään, elikä FF:n, jossa yhteen asialliseen viestiin tulee n. 20 chättivastausta, sisältäen takuuvarmasti lausahdukset: " uuh", "se kovenee" , " ne tekevät sen itse" , "en o antsa" jne. Onhan tämä varmaan piristävää kerran, tai kaksi mutta kun sitä on jokaikisessä ketjussa niin....

Eli tiedämme mihin liiallinen chättäily johtaa, sen takia ongelmaa ei pidä ottaa kevyesti vaan keskittyä siihen kuin olisi kyse suuremmastakin pahasta. Ongelmallisinta tuntuu olevan IRC:n ja keskustelupalstan sekoittaminen ihmisillä jotka niitä harrastavat, ainakin itse näen keskustelupalstan hidastempoisuuden asettavan tiettyjä vaatimuksia viestien laadulle, ei välttämättä kirjoitusasulle mutta ainakin sisältöä voisi olla hieman enemmän kuin yksi lause tms.
Toisaalta Jatkoaikaan ei ole, välttämättä, vieläkään iskostunut peniksen pidentäminen viestimääriä seuraamalla. Kun joku päivä tämän aloittaa niin itse katoan tältä palstalta ja kovaa.

En siis osaa ottaa kantaa nykyiseen tilanteeseen positiivisessa mielessä mutta osaan sanoa että ainakaan asiat eivät ole max huonosti. Huonomminkin voisi olla joskin en usko että silloin kukaan jaksaisi välittää keskustelun tasosta.

Joku on kaipaillut Suljetulle lisää aktiviteettiä, kas tässä ratkaisu:
Ruvetkaa spämmäämään palstaa jossain demi.fi:n keskustelualueilla sillä seurauksella että JA täyttyy teinix:eistä ja jokainen arvonsa tunteva keskustelija pysyttelee poissa "vapailta alueilta", vaihtoehtojen puutteessa SO nousisi uudeksi Jatkoajaksi entisen Jatkoajan(analogia kiekkopesään) tilalle.

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti laiska laita
Ihmettelen vielä tätä Chättäys puhetta. Jos joku kysyy jotain kysymystä johon pitää vastata vain Kyllä tai Ei niin sitten siihen vastataan niin. Ei sitä tarvitse olla heti nokittelemassa chättäily syytöksillä.

TÄYSIN samaa mieltä. Ainakin työelämässä olen oppinut olemaan, suora, lyhytsanainen ja perusteellinen. Asiat täytyy esittää niin lyhyesti kuin mitenkään mahdollista, muuten tulee usein kommenttia että "mene asiaan".

Joskus varsin mehevänkin keskustelun voi saada aikaan vain muutaman rivin vastauksilla. Tsättäilyksi lukisin vasta semmoisen "Huomenta kaikille!" -Huomenta. -Moi täältäkin -tyylisen toiminnan. Ja ei kai kukaan halua tätä palstaa niin jäykäksi, että jokainen kirjoitus olisi aina vain pelkkää asiaa? Kyllä joku hyvin keksitty yhden rivin tsätti sopivaan paikkaan voi hymyilyttää kovastikin, ja ehkä jopa vapauttaa jonkun paikallaan junnaavan keskustelun.

Sanoisin siis että tsättäilyäkin on monenlaista, ja mielestäni se ei ole täällä Jatkoajassa millään lailla ongelma.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti laiska laita
Mutta luulempa että tämä Chättäily kyttääminen on vain "muoti ilmiö"

Itse en ole milloinkaan marissut toisten chattailyista, toin vain esille mielipiteeni tästä "sääntöjen rajoilla liikkumisesta". Tottakai on sallittua vastata lyhyesti kysymyksiin, joihin ei erikoisemmin perusteluja tarvita. Itse teen sitä varsin useasti. Toin vain esille tämän tiedossa olevan chattaily-kiellon ja sitä seuranneet "oikeutetut" chat-viestit anteeksi pyytelyineen.

Ote Jatkoajan säännöistä:
Chattiviesteiksi katsotaan kaikki sellaiset viestit, jotka eivät sisällä omaa perusteltua mielipidettä.

Juu ja Carloksen kanssa samoilla linjoilla: Jatkoajassa ei ole ongelmaa chatttäilystä.

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Viestin lähetti varjo

Tilanne on se että tiedämme ääripään, elikä FF:n, jossa yhteen asialliseen viestiin tulee n. 20 chättivastausta, sisältäen takuuvarmasti lausahdukset: " uuh", "se kovenee" , " ne tekevät sen itse" , "en o antsa" jne. Onhan tämä varmaan piristävää kerran, tai kaksi mutta kun sitä on jokaikisessä ketjussa niin....

Eli tiedämme mihin liiallinen chättäily johtaa, sen takia ongelmaa ei pidä ottaa kevyesti vaan keskittyä siihen kuin olisi kyse suuremmastakin pahasta. Ongelmallisinta tuntuu olevan IRC:n ja keskustelupalstan sekoittaminen ihmisillä jotka niitä harrastavat, ainakin itse näen keskustelupalstan hidastempoisuuden asettavan tiettyjä vaatimuksia viestien laadulle, ei välttämättä kirjoitusasulle mutta ainakin sisältöä voisi olla hieman enemmän kuin yksi lause tms.

En siis osaa ottaa kantaa nykyiseen tilanteeseen positiivisessa mielessä mutta osaan sanoa että ainakaan asiat eivät ole max huonosti. Huonomminkin voisi olla joskin en usko että silloin kukaan jaksaisi välittää keskustelun tasosta.

Aika lailla ollaan samaa mieltä. Joskin täälä se Chattaly ei ole ongelma vaan siitä on yritetty itse Modejen ja muutaman muun taholta tehdä ongelmaa. Itse seuraan Jatkoaikaa jopa 2 - 3 tuntia päivässä mutta kirjoittelen vähemmän. Ja vain ehkä 2 tai 3 kertaa olen huomannut häiritsevää Chättäilyä. Häiritsevää Chattailyä on sellainen teinimäinen AnteeXXX ja yms. Ja sitten se jos ketjussa on enemmän kuin 3 lyhyttä vaikkakin asialliasia vastauksia peräkkäin. Silloin ketjun sisältö katoaa todella helposti.

Eli siis teinimäinen Chättäily pois ja muut lyhyet vastaukset annetaan olla ja jätetään ne anteeksi anomukset siitä vielä pois, joka myöskin raivostuttaa suunnattomasti. Niin näin saamme tästä paremman saitin.

Ai niin ja niistä kirjoitusvirheistä huomauttelu (onneksi vähentynyt) muiden kuin modejen tahosta on turhaa. Tästä syystä en enää jaksa kirjoitella Jypin ketjuun koska muutamat herrat keskittyivät enemmän kirjoituksen oikellisuuten ja sen ulkoasuun kuin sisältöön ja sen kommentoimiseen. Se vasta raivostuttaa. menkööt sitten vaikka aidinkieli.fi palstalle.....

jatkoajan tulevaisuus on meidän kirjoittajien käsissä, joten vastuu on meillä

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Re: Öhöm...

Viestin lähetti Carlos

Tähän tulikin jo vastauksia, mutta jatketaan vähän. Homma ei loppunut pelkästään tähän sketsiin, vaan sen jälkeen joka ainoassa musavisassa joku vastasi johonkin kysymykseen "Kanada". Vaikka olisi kysytty Sepeteuksen poikien sukkien väriä, oli vastaus aina tuo "Kanada". Paitsi kerran taisi tulla Kanala, en muista tosin kysymystä.

Kyllä. Kanala oli vastaus muistaakseni kysymykseen, mistä eläimestä kyseisessä kappaleessa lauletaan... ja kilpailemassa oli muistaakseni Suomen teurastajien liitto. Jos en ihan väärin muista, niin kappale oli "Polle poissa on".

Tuo Kanala tuli toiseksi viimeisessä musavisassa. Viimeisessä oli kilpailemassa joku moottoripyöräjengi tms. Tällöin vastaus oli johonkin kysymykseen: "Mull´ on Harrikassa pakki!... Se siis tarkoittaa, että kun menee ensin toiseen suuntaan ja sitten tulee takaisin...sama jätkä... niin sama jätkä..."

Eli siis kaksi kertaa vastattiin jotain muuta, kuin "Kanada"

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Itse olen pannut merkille, että keskustelun taso on hieman laskenut. Syke on kadonnut. Vai kuvittelenkohan minä vain...

Samaa mieltä. Voi olla, että täällä vapaan keskustelun puolella tason laskuun vaikuttaa alkanut hokiseesoni, mutta epäilen. Jotain puuttuu, kiinnostavat keskustelut uhkaavat hukkua massaan tai jotain sen suuntaista...en osaa tarkemmin selittää. Varmasti riippuu osittain henkilöstäkin, jonkun mielestä palsta on nyt parhaimmillaan - asiallista ja rauhallista keskustelua. Tällä hetkellä väriä palstaan tuovat ainoastaan suuriakin mielipide-eroja herättävät ketjut, kuten myyrmanni, bussiepisode jne.

Joka tapauksessa sanoisin, että kesästä on tultu mielenkiintoisuuden kannalta alaspäin aika reilusti. Voi olla, että muutaman kesän ja syksyn välillä sattuneen episodin ansiosta jotkut mieleenkiintoiset keskustelijat ovat joutuneet tai omasta halustaan vähentäneet kirjoittelua, sääli.

Edit:
Sistis: Viimeisessä oli kilpailemassa joku moottoripyöräjengi tms. Tällöin vastaus oli johonkin kysymykseen: "Mull´ on Harrikassa pakki!... Se siis tarkoittaa, että kun menee ensin toiseen suuntaan ja sitten tulee takaisin...sama jätkä... niin sama jätkä..."

Toi oli kyllä legendaarinen! Aiheutti aikoinaan kroonista repeilyä, heh.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sättimisestä

Kyllä ainakin minä miellän chättäilyksi sen, mitä harrastetaan erityisesti matsiketjuissa. Väliaikatilanteita suolletaan joka maalin jälkeen yleensä vielä usean nimimerkin voimin. Yhteistä näille viesteille on lyhyys ja informaation vähyys. Matsien online-seurantaan olisi huomattavasti parempi paikka meidän ikioma irc-kanavamme #jatkoaika. Tervetuloa uudetkin tuttavuudet (kunhan muistatte käytössäännöt). Jos ei halua asentaa clienttiä tai ei omista tunnuksia oppilaitosten tms. koneille, niin on olemassa myös web-pohjaisia irc-palveluita.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että ei taso ainakaan ole pudonnut, jos ei nyt älyttömästi noussutkaan. Hymiöiden poisto toi mukanaan "sori chat" ja "anteeksi modet" -tyyppisen "tähän hymiö" -kuitin, joka on suht raivostuttava sadannen kerran luettuna. Ja tähän -> ;) <- hymiö.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy