Jatkoaika Hockey League JHL (NHL20 PS4)

  • 59 008
  • 856

Otetaanko joukkuedrafti joka kausi?

  • Joukkueet valitaan joka kausi uudestaan

    Ääniä: 18 54,5%
  • Samoilla mennään

    Ääniä: 14 42,4%
  • Ei väliä

    Ääniä: 1 3,0%

  • Äänestäjiä
    33
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Samoilla jengeillä pelaamisessa tulee tiettyä jatkuvuutta josta olen täysin samaa mieltä. Toki oikeastikin managerit vaihtavat jengiään missä toimivat ja tuossa Draftissa ennen kauden alkua on se hyvä puoli jos se tehdään niin että varausvuorot päättyneen kauden viimeisestä lähtien niin heikommin edellisen kauden pelanneilla on mahdollisuus saada parempi joukkue. Oikeastikin pelaajien Draftissa päättyneellä kaudella viimeiseksi sijoittunut seura saa ensimmäisen varausvuoron jolla on haluttu tasoittaa tasoeroja joten tuossakin olisi hieman oikeata meininkiä.

Tosin NHL-joukkueet - mitä olen katsonut Online Versus-tilassa kun joukkuetta voi valita - ovat aikalailla tasavahvoja OVR:n suhteen joten ainakin minulle kun NHL-joukkueilla pelataan on melko sama millä pelaan kun suosikkiseuraa ei ole. Olen Online Versuksessa pelannut usealla joukkueella kun sitä olen viitisentoista matsia tässä versiossa pelannut (ja enemmän edellisessä) pelannut useammalla joukkueella eli aikalailla usein vaihtanut joukkuetta kun olen pelannut. Nashville, Tampa Bay, Washington ja Winnipeg ovat olleet ainakin joukkueita millä olen pelannut. Lisäksi muutamia 1 vs 1 online friendlejä kaveria vastaan pelattuja on tullut tässä versiossa pelattua. Niissäkin olen aika usein pelannut eri joukkueilla eli en samalla ottelusta toiseen. Henkilökohtaisesti minulle ei oikeastaan ole väliä miten nyt toimitaan sen osalta, että pitääkö joukkue olla seuraavalla kaudella sama vai valitaanko aina uusi. Molemmat käy mutta toki samalla joukkueella pelatessa tulee jatkuvuutta tietyssä mielessä ja voihan sopia niin että manageri voi siirtyä toiseen seuraan seuraavalla kaudella vaihtamalla päittäin joukkuetta toisen managerin kanssa joka siihen suostuu.

Aloitin äsken "Pre Seasonin" pelaamalla pari matsia joissa molemmissa tappiot 2-5 ja 4-5 joista jälkimmäisessä nousin 2-4-tappioasemasta tasoihin mutta vastustaja teki 12 sekkaa ennen loppua voittomaalin. Ihan ok esityksiä (varsinkin jälkimmäinen) mutta vastustajan taso (ei ollut leaderboard-tietoja saatavilla mutta oli saattanut silti pelata paljonkin muuten) ensimmäisessä oli kysymysmerkki (siinä pelasin tosin melko heikosti paikoitellen) mutta toinen vastus vaikutti ihan ok pelaajalta ja oli tilastojen mukaan pelannut online versusta pelkästään yli 100 peliä ja aika moni niistä oli voittoja ja varmaan lisäksi muitakin pelimuotoja sekä aiemmissa versioissa varmasti jonkun verran. Ihan kohtalaiselta pelimieheltä vaikutti olevan kyseessä. Taisi hieman olla ylimielinen 2-4-johdossa kun pääsin mukaan peliin. Mutta näiden perusteella vielä ei voi tehdä siitä johtopäätöksiä että pärjäänkö edes liigakarsinnoissa. Lähden sinne pelaamaan vaan omaa peliä ja katsomaan mihin se riittää kliseisesti sanottuna. Trafiikkia maalille ja kiekkoja sisään. Oma pää puhtaana. :) Divarissakin saattaa tulla kylmää kyytiä mutta lähden kauteen paineitta ja jokainen voitto on plussaa. Jos vältän viimeisen sijan on se jo minulle hyvä saavutus ja sitä paremmat sijoitukset puhdasta unelmaa. Katsotaan miten käy. Innolla odotan kauden alkua - ensin liigakarsintoja ja sitten divarikautta (koska liigaan tuskin karsinnoista menen).
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Pitäisikö tälle liigalle keksiä joku nimi muu kuin "Varjoliiga" esimerkiksi Jatkoaika Hockey League JAHL? Tästähän voisi tulla ensi kaudellakin ihan säännöllisesti pyörivä liiga tänne koska 1 vs 1-peleihin keskittyvässä liigassa voi olla helpompi järkätä pelejä kuin 6 vs 6-liigassa koska osalle joukkueista EASHL/ECL voi olla tärkeämpi kuin tämäntyyppiset sarjat. 1 vs 1 online versuksessa pelaaville ei oikein ole muuta kuin randomeja vastaan pelattavia rankingpelejä ellei sitten kaveria vastaan pelaa. 6 vs 6-pelimuodossa on EASHL ja ECL joissa riittää enemmän pelattavaa tai ainakin vaihtelua.

Ja toinen juttu on että mielestäni voisivat ensi kaudella nekin osallistua tähän liigaan syksyllä mahdollisesti alkaville kausille jotka eivät ehkä seuraavaan versioon siirry. Koska varmasti monella NHL21:n siirtyvään jää myös NHL20 Pleikkarille niin minusta esimerkiksi NHL20:llä pelaava voisi pelata toisia NHL20:lla pelaavia vastaan omalla versiolla tai vaikka jaettuna sitten NHL21:ä pelaavia tai sitten hekin pelaavat NHL20:a sellaista vastaan jolla NHL21:ä ei ole. Olisiko tuossa ideaa? Varmaan iso osa ensi syksynä siirtyy uuteen versioon mutta eivät välttämättä kaikki ja ne jotka eivät siirry niin näin hekin voisivat ensi kaudella osallistua ilman uuden version ostamista. Jollain konstilla voisivat kaikki jolla on Pleikkari (PS4)ja Plus-jäsenyys sekä ainakin NHL20 osallistua myös ensi kaudella. En tiedä olisiko tuossa mitään haittapuolia mutta ainakin ne joilla on uusin versio niin pelaisivat keskenään sillä. Periaatteessahan jos jaettuna voisi pelata omat matsinsa NHL-pelin omistajaa vastaan niin omaa versiota pelistä ei tarvitsisi olla ollenkaan eli vaan Plus-jäsenyys ja käyttäjänimi sekä toki PS4 sekä nettiyhteys tarvittaisiin pelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kaikki käy. Voihan noista asioista jonkun äänestyksen pistää pystyyn, tältä foorumilta semmoinen ominaisuus löytyy.

Kieltämättä alkaa kädet syyhyämään vaikka en koekkaan olevani kovin hyvä pelaaja, rank 600-650 ylöspäin vastustajat on kyllä tuskaa pelata vastaan. Kiva vaan nähdä se oma taso ja mitä pystyy tekemään hyviä pelaajia vastaan joita tähänkin porukkaan aivan taatusti mahtuu. Toivottavasti myös meitä heikompia ni saadaan sitten jumbopaikasta edes jännätä.

Edit. Niin ja olen itsekin sitä mieltä että voitais joku toimiva nimi tälle liigalle keksiä kun osallistujia kertyy ja tää toteutuu!
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös JHL olisi lyhyt ja ytimekäs nimi. Näin isossa pelaajamäärässä on aina se riski että joku jättää leikin kesken tai ei vaan koskaan ilmaannu peleille. Olikos sääntökirjaan kirjoitettu tuosta mitään?

Pitääkin alkaa treenaamaan 1vs1 NHL otteluita kun se on ihan eri pallopeli kun kotoinen liiga.
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt on äänestys laitettu. Mistäs tuota ketjun otsikkoa pääsee vaihtamaan jos nimen muuttais?

Eikös JHL olisi lyhyt ja ytimekäs nimi. Näin isossa pelaajamäärässä on aina se riski että joku jättää leikin kesken tai ei vaan koskaan ilmaannu peleille. Olikos sääntökirjaan kirjoitettu tuosta mitään?

Luovutustilanteissa kesken Liigakauden joukkueen kaikki ottelut tullaan mitätöimään ja joukkue tulee putoamaan. Divarijoukkueen luovuttaessa voidaan ottaa tilalle uusi manageri, jos halukkaita löytyy jonoksi asti.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Draftiin toive, ettei liigalla olisi mitään etuoikeutta vaan joukkueet jaettaisiin kaikkien kesken arvalla. Olisi myös mukavaa, jos kausien välissä pystyisi vaihtamaan joukkuetta varaamattomaan joukkueeseen. Karsinnoissa kannatan itse mahdollisimman lyhyttä menetelmää.
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näyttäs tuo että samoilla pelataan voittavan äänestyksen. Toki sarjatauolla voi vaihtaa joukkueen varaamattomaan. Tällä hetkellä 21 joukkuetta ilmottautunut. Jos saataisiin vielä yksi niin voisi Liigapaikkoja olla 12 ja Divariin 10. Saadaan parillinen määrä molempiin sarjoihin ja karsinnatkin voitaisiin vetää kolmessa lohkossa, joista jokaisesta kaksi parasta Liigaan. Tulisi 4-5 pelaajan lohkoja ja saisi varmasti viikossa pelattua nuo karsinnat. Oliko @adetti sun kaveris tulossa tähän mukaan vielä?

Tuollaisen saitin löysin millä huomenna arvotaan draftijärjestys. Kaikki ovat samalla viivalla arvonnassa. Arvonta klo14 joten olkaa sen jälkeen valmiina varailemaan.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Eli osallistun kyllä liigakarsintoihin ja divariin (Mikäli en jonkun ihmeen kaupalla pääse karsinnoista liigaan ja olettaen että karsinnoissa liigasta rannalle jääneet menevät divariin ellei sinne ole jo joukkueita päätetty). Mutta liigakarsintoihin siis ainakin osallistun kuten aiemmin olen ilmoittautunut.

Kysymys tilastoinnista. Jokaisesta ottelusta siis kumpikin ottaa aina kuvankaappaukset tuloksesta sekä erätuloksista ja maali ja syöttö sekä jäähytilastoista? Onko muuta mistä pitää otta kuvankaappaukset ja kenelle ne lähetetään? Voin lähettää esimerkiksi PSN:n kautta järjestäjälle omalta osaltani jos tarve on. Tätäkin kautta onnistuu jos privana voi laittaa liitteitä.

Mutta valmiina ollaan karsintojen alkuun ja huomenna varataan joukkue Draftin arvotussa järjestyksessä jos oikein ymmärsin. Ei muuta kuin odottelemaan kauden alkua.
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kysymys tilastoinnista. Jokaisesta ottelusta siis kumpikin ottaa aina kuvankaappaukset tuloksesta sekä erätuloksista ja maali ja syöttö sekä jäähytilastoista? Onko muuta mistä pitää otta kuvankaappaukset ja kenelle ne lähetetään? Voin lähettää esimerkiksi PSN:n kautta järjestäjälle omalta osaltani jos tarve on. Tätäkin kautta onnistuu jos privana voi laittaa liitteitä.

Liigakausi -ketjussa on aina jompi kumpi pelaajista käynnyt syöttämässä tulokset tähän malliin foorumille:
KÄR 1-0 04:29 J.Jokinen (J.Puljujärvi)

SAI 1-1 30:34 V.Koho (E.Oksnanen, M.Kojo)
KÄR 2-1 38:21 R.Koblizek (J.Aaltonen, J.Junttila)
KÄR 3-1 39:59 J.Lammikko (J.Puljujärvi, J.Jokinen)

Torjunnat
KÄR J.Annunen 12/13
SAI K.Kaarlehto 19/22
Tai vaihtoehtoisesti
KooKoo
K.Platzer 1+1
M.Berger 0+2
J.Haataja 1+0
T.Kähkönen 0+1
K.Strömberg 1+0
A.Hakulinen 0+1

Ilves
J.Ikonen 1+0
T.Rautiainen 1+0
J.Parikka 0+1
M.Maccelli 0+1

Mv:
Haukeland 30/32
Kolppanen 16/19

Eli tehopisteet ja torjunnat riittää. Mielellään tälle palstalle naputeltuna. Noiden pohjalta voin päivittää pistepörssin ja torjuntaprosentit pari kertaa viikossa. @Lucky Thirteen oli tehnytkin jo Excel-pohjan JHL kaudelle. Julkaistaan tuo Excel avausviestiin, kun ollaan saatu joukkuemäärä vahvistettua.
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Mä voin lähteä mukaan uutena pelaajana tähän liigaan. Ilmeisesti siis karsinnat olisi ensimmäisenä ohjelmassa?

PSN / Peteee29
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Saako ottaa vaikka tänään illalla treenipelejä ilmottautuneita vastaan? Jos saa ja joku haluaa ni saa lisätä meikän kaveriksi.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
@miskosafd Jos mahtuu messiin niin tulisi tunnuksella Ertzii92. Sanoi myös että on laittanu hakemuksen tunnuksista tänne. Voin pitää sitä huomenna ajanatasalla draftin osalta.
Olisihan se toki helppo pelien järjestämisessä jos kyseisellä kaverilla olisi tänne tunnukset...
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Otetaan mukaan jos kerran tunnuksillekkin on hakemus jo vetämässä. Liigakarsintoihin ilmeisesti?

Ja toki treenipelit sallittu. Tässä itselläkin viikonloppu online matseja tullut jauhettua että olisi valmiina sarjan alkaessa.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
En tiedä miksi Pre-Seasonit eivät olisi sallittuja. Ovathan ne oikeastikin ennen kauden alkua. Itsekin olen nyt viimeisten päivien aikana niitä pelannut. Tuolla aiemmin mainitsin hävinneeni pari 2-5 ja 4-5-lukemin. Äsken pelasin 4 peliä jotka kaikki hävisin. Pelillisesti erittäin vaihtelevaa mutta tyytyminen oli jokaisessa tappioon. Lukemat olivat 1-5, 3-8, 0-3 ja 2-3 joista etenkin viimeisin olisi pitänyt voittaa koska siinä johdin kahteen otteeseen mutta vastustaja tuli väkisin ohi. Hallitsin myös tuota peliä sekä 0-3-päättynyttä vaikka vastustaja teki maalit. Kaksi ensimmäistä 1-5 ja 3-8 olivat erittäin vaihtelevia: hyviä jaksoja oli ajoittain mutta kyllä kokonaisuutena vastustaja oli parempi mutta etenkin 3-8-pelissä lukemat olivat turhan selkeät (siinä oli maalisuma lopussa vaikka pelillisesti olikin tasaisempaa). Ihan ok Pre-Season vaikka voittoja ei tullutkaan. Tänä iltana mahdollisesti onnistuu 1-2-peliä jotakin JHL:ään osallistuvaa vastaan pelata mutta vasta klo 21 jälkeen aikaisintaan (sitä ennen Pro Clubsia tarkoitus pelata). Kaveripyyntöä JakePlay77 (jos et ole jo kaveri PSN:a) ja viestiä klo 21 niin mahdollisesti voidaan matsi tai pari pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Meikäläinen voisi myös pelata harkkamatseja jo nyt, laittakaa yv vaikka täällä. Olen heti valmiudessa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tuli eilen isolla kirkolla käytyä ja peli on hallussa. Pelillisesti tosin ei, josko sitten koskaan ollutkaan, mutta karsintoihin ottasin mielelläni osaa tuntuman saamiseksi. Eilen onlinessa komeesti 10-0 pataan ja äskemmin vaan 6-2. Jokseenkin pakko hakata jokunen peli tänään ja huomenna ehkäpä useampikin. Eli maalinteko reeniä halutessaan voipi haastella jos tavoittaa.
PSN snoitpo20
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ei saa lisättyä sun ps4 asetusten vuoksi. Mä voin ottaa harkkapelin nyt.
Korjataan tuo

Nyt voi lisätä ja olen peleillä. @Nemonieminen ehti ensin joten jos olet linjoilla ni otetaan

Edit. Meni tosiaan omaan piikkiin tuo asetus mutta olen nyt peleillä jos joku haluaa tai ehtii ottaa matsia
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
@Nemonieminen kiitos treenipeleistä, auttoi tuo jo sen verran että tiedän vähän mitä pitää omasta pelistä muuttaa. On kovia vastuksia tulossa, kuten suomalaisten taso nyt yleensäkin tässä pelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös