Jatkoaika.comin KalPa-kannattajat esittelyssä

• 17 515
  • 51

Hekekeke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Joensuun Kiekko-Pojat
Morjesta palstalaiset, joensuulainen 2001 syntynyt KalPa-fani tässä moro!

Miksi minusta tuli KalPan miehiä, on varmaankin syy että aikanaan veljen kanssa piti päästä katsomaan SM-Liigaa kun Mestis-kiekkoon oli jo päässyt tutustumaan Joensuussa. Ja maantieteellisesti lähin Liiga paikkakuntahan löytyy Kuopiosta.

Kaudella 2007-2008 ensimmäistä kertaa Niiralan montun seisomakatsomoon hallin päätyyn (nykyisen B5 ja C5 istumakatsomon yläpuolella) muistan katsoneeni peliä vaahtosammuttimen kokoisena seisomakatsomon putken alta.

Sen jälkeen kauteen 23-24 asti muutamia otteluita aina kaudessaan paikan päällä.

Kaudella 23-24 kun Joensuun jäähalli meni remonttiin ja kotipelit siirtyi Outokumpuun, ostin KalPan-kausikortin. Siitä asti onkin tullut ajeltua jo Kuopioon 40 ottelun verran ja hauskaa on ollut. Ihan harrastuksena ottanut ja hyvä harrastus ollutkin :D.

Jatkoaika tunnukset on myös tuonut hyvän mausteen tähän hommaan eli eikun vaan kaikki rohkeasti viestejä muut huomioon ottaen.

Hekekeke.

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Oijoi, hienoja tarinoita palstalaisten KalPasuhteesta. Arvostan!

Itse voisin moneen tarinaan samaistua, mutta en toki KalPan osalta vaan SaPKon, koska olen savonlinnasta kotoisin ja kasvanut ja syntynyt PÄSSIKSI! Ei siitä sen enempää.

Omaa pelaajataustaa on SaPKon "kultaisesta" 1990-1991 syntyneiden joukkueesta, josta pari pelaajaa (Joonas Rask ja Jesper Piitulainen) pääsivät lopulta ammatilaisiksi. Jouduin itse lopettaa pelaamisen 14-vuotiaana 2004, kun miulle tehtiin sydämen aorttaläpän leikkaus. Lopetus oli shokki ja en koskaan löytänyt tilalle muuta lajia. Sittemmin oon sit pelannut harrastekiekkoa Espoossa. (nyt tosin taukoa jo 5 vuoden ajan ja joukkue hakusessa täältä Kuopion suunnalta)

Ensimmäisen KalPan matsin kävin katsomassa Helmikuussa 2020, pari viikkoa sen jälkeen, kun olin perheen kanssa muuttanut Kuopioon. Oli perjantai matsi ja vastassa Jypykkä.. Matsi oli karmea. Tulos muistaakseni 0-5.

Sitten olikin pari kautta totaali taukoa, jolloin seurasin KalPaa lähinnä tulospalvelun kautta.

Kaudella 2022-2023 aloitin syksyllä tekemään KalPan peleissä sivutyötä. Tuon kautta rupesin käymään aika usein peleissä ja KalPasydän syttyi. 2023 kevään playoffeja seurasin osan paikanpäällä ja myöskin telkkarin kautta.

Viime kaudella aloin käymään peleissä enemmän myöskin "ei työkeikalla" ollessa. Otin myös poikani mukaan ensimmäisiä kertoja matsiin. KalPasydän vain kasvoi kauden edetessä ja on nykyään kasvanut vähintään samankokoiseksi kuin SaPKon pässisydän. Seuraan KalPaa, jopa SaPKoa enemmän nykyään, toki johtuu siitäkin, että SaPKon keskustelupalsta on hyvin hiljainen ja itse en ole nähnyt yhtään peliä tällä kaudella..

Nyt tällä kaudella oon käynyt paikanpäällä kymmenkunta KalPan peliä katsomassa sekä joitain U20 pelejä myös sivutyön osalta. Tampereella käytiin poikani, veljen ja veljenpoikien kanssa alkuvuodesta. Pojasta on tullut kova KalPafani myös. Peleihin meno on meille yhteistä laatuaikaa.

Eli miun lyhyen KalPahistorian mieleenpainuvin matsi oli viime kevään Ilves-sarjan neljäs matsi, jossa Kanttori lämäs jäätävällä pommilla KalPalle (muistaakseni) 3-2 voiton ja ottelusarjan lukemiin 3-1.

Hienoa elää mukana tässä porukassa! ja täällä palstalla on ollut kyllä hyvä vastaanotto! Eiköhän kannusteta Kalelle pitkää kevättä !

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy