Joka draftista pitää löytyä ainakin se yksi, joka syystä tai toisesta saapuu myöhässä paikalle. Tällä kertaa se olin minä.
11 kierrosta myöhässä ja vaikka muutamalla vuorolla olisin valinnutkin toisin (Josi/Forsberg olisi varmaan tullut napattua kolmannella kierroksella), niin olen tyytyväinen osuneisiin valintoihin, kunnes kierroksella 7 osuttiin hieman rosvosektorille. Kolme-neljä kuukautta sivussa oleva Jonathan Huberdeau saa vetää elämänsä kevään, jos hänestä mielii saada varausvuoron arvoisen pelaajan itselleen. Myös Hertl ja Marleau epäilyttävät, eikä C- ja LW-paikkojen yksipuolinen täyttö antanut ihan niin paljoa liikkumavaraa loppukierroksilla. Jäi mielenkiintoisia pelaajia draftaamatta vain sen takia, että laita on täynnä. Maalivahtien osalta mennään kakkoskassarijengillä ja toivotaan yllätyksiä.
Sedin - McDavid - Smith
Huberdeau - Malkin - Bailey
Skinner - Couture - B. Gionta
Burakovsky - Ribeiro - Chiasson
Fiala - Hertl - Rodin
Marleau
Gostisbehere - Faulk
Ekholm - DeKeyser
Klein - Martin
Zadorov
Läck
Hutton
Mazanec
Oikean laidan täyttö aiheutti ehkä hieman harmaita hiuksia, mutta muuten olen tyytyväinen draftiin. Varsinaisia nenän edestä ryöstöjä ei tällä kertaa ollut kuin Ryan Strome ja muut olikin sitten sitä ihan normaalia, turhauttavaa queue-listan tyhjentelyä muiden toimesta.