Jatkoa liikennekeskusteluun

  • 1 031
  • 10

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Liikenteestähän täällä on jo ehtinyt olla enemmänkin juttua, mutta ajattelin tarkentaa.
Varmaan aika pitkälti jokainen on ollut mukana jonkinasteisessa kolarissa, tai muuten onnistunut kolhimaan joko omaa tai jonkun muun autoa. Eli miten teille tarkemmin ottaen on käynyt?

Itse en vielä tähän mennessä ole joutunut pahempiin törmäyksiin. Kyydissä on peräänajossa tullut istuttua, mutta vauhdit oli onneksi hiljaiset siinä vaiheessa...

Hmmmm...Toivottavasti multa ei ole mennyt ohi ketjua jossa on käsitelty samaa asiaa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Pakettiauton oikeaan kylkeen posautin erittäin hiljaisella vauhdilla. Mitään ei käynyt kenellekään (peltivaurioita lukuunottamatta), paitsi että sakot tuli (eli ne kuuluisat oppirahat tuli maksettua).
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Kesäkuussa ryttäsin firman auton matkalla Buffaloon. Sakot tuli myös ja lisäksi meinasin saada elämäni selkäsaunan kolarin toiselta osapuolelta.

Thank gawd for the subway!
 
K

kangaroo

Ruttasin rouvan työsuhdeauton etulokasuojan Naistenklinikan parkkipaikan pylvääseen, kun esikoispoika oli syntynyt. Olisi kai pitänyt ajaa taksilla :-)
 
F

Flonaldo

Pikkasen turhan nopiasti kertaalleen laitoin pakkia päälle ja pääsi tumma auto yhtäkkiä yllättäen taakse. Siinä sitten ruttasin hieman molempien puskureita. Onneksi ei ollut ko. ruumisautolla kyyti päällä, olisi saanut hävetä silmät päästä...
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Kerran palailtiin kaverin kanssa lätkää pelailemasta kun ajokorttini oli reilun vuoden ikäinen ja alla faijan etuvetoinen auto. Lumisella tiellä piti tietenkin ajaa vähän "hankirallia" kunnes auto lähti puskemaan vastustamattomasti kohti penkkaa. Ajattelin salamana kääntäväni autoa takaisin kurssille käsijarrulla ja tartuin oikealla kädelläni kahvaan ja nostin...
Cooper Superlite! ...Töms!!
Paksu penkka pysäytti ennen tähtäimessä ollutta puuta ja auto kärsi vain lievähkön puskurivaurion, itsetuntoni sai astetta suuremman tällin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kertaa olen kolhinut autoani. En onneksi muihin autoihin, vaan ensimmäisellä kerralla parkkihallin betonitolppaan ja toisella betoniporsaaseen. Pikku maalauksella tullut kuntoon. Jokin aika sitten huomasin, että autoon oli taas tullut joku kolhu ihan korin alareunaan oikeaan kylkeen. Pitkään mietin, mistä ihmeestä se on siihen tullut ja sitten keksin, että varmaan siitä kun joskus kesällä ajoin eräällä parkkipaikalla komeasti rytisten korokkeen yli, kun huomioni kiinnittyi vastaantulevaan autoon ja kohteliaasti väistin sitä... Silloin kyllä omasta mielestäni olin katsovinani, ettei mitään vaurioita tullut, mutta ei se juuri muualta ole voinut tulla. On niin alhaalla, että viereisestä ruudusta lähtenyt auto ei mielestäni ole voinut sitä aiheuttaa.

Kerran olen ollut bussin kyydissä, joka jysäytti pysäkillä toisen bussin perään, mutta mitään pahempaa kolaria en ole matkustajanakaan joutunut kokemaan.

Suvussa on pahempiakin juttuja käynyt, sillä kaksi läheistä sukulaistani (isoisä ja serkku) ovat menettäneet henkensä liikenteessä. Eikä edes samassa onnettomuudessa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Juuri viime viikolla meinaisi tulla ensimmäinen oma kolari. Edellä oleva (kymmenen vuotta uudempi ja helvetisti omaani tehokkaampi) auto ajoi kaksikaistaisella tiellä 60-alueella neljäänkymppiä mikä tietenkin vitutti, ja itse olin juuri kääntymässä kys. tieltä oikealla haarautuvaan loivaan mutkaan, joten ajoin en viitsinyt hiljennellä vaan ajoin sitä kuuttakymppiä ja lähestyin koko ajan edessä olevaa autoa. Olin jo melkolailla puskurissa kiinni, kuin risteyksessä olevat valot vaihtuivat punaisiksi (keltainen valo kesti vain sekunnin murto-osia...). Edellä oleva auto taisi jopa vetää liinat kiinni ja minä tietenkin samaten. Ehdin jo ajattelemaan mitä kolari jälkeen teen ja sanon. Autojen väliin jäi tilaa varmaan alle 5 senttiä, mutta ei ne kuitenkaan osuneet. Hieman pisti ajattelemaan, että miten sitä ajelee.

Joskus teininä olin faijan pakettiauton kyydissä ja oli syksy ja ensimmäiset liukkaat kelit, pimeää, lunta satoi ja näinollen näkyvyys oli hemmetin huono. Ajeltiin maatiellä n. kahdeksaakymppiä, kun tien reunassa oli bussipysäkki. Faija ajautui tien oikeaan laitaan ja kun pysäkki loppui niin teki korjausliikkeen vasemmalle. Auto meni vastaantulevan kaistalle, jolloin faija teki korjausliikkeen oikealle. Auto ajautui oikeanpuoleiselle penkkaan, joka oli melko jyrkkä. Pakettiauto pyöri käsittääkseni puolitoista kierrosta pituussuunnassa, päätyi katolleeen keula tulosuuntaan. Auto pysähtyi pari metriä korkeaan kiveen, joten jos auton keula olisi ollut menosuuntaan, niin matkustajat olisivat ollut ensimmäisenä vastaanottamassa kiveä.

Hiuksista löytyi lasinsiruja useita viikkoja, muttei pahoja vahinkoa oikeastaan tullut.
 

Shane

Jäsen
3,5 vuotta sitten lipsautin isäni auton kuulalaakerisoralta keula edellä ojan yli vastapenkkaan, kuten olen aiemmin jo jossain toisessa ketjussa kertonutkin. Auto meni aika huonoksi, vaikka sillä juuri ja juuri pystyin kotiin asti (~1,5 km) raahautumaankin. Omaa hölmöyttähän tuo tapaus oli, mutta opettipahan ajamaan rauhallisemmin. Samassa paikassa on onnettomuuksia sattunut käsittämättömän usein, aikanaan mm. isän veli loukkaantui vakavasti ajettuaan ulos tieltä juuri samassa paikassa.

Lumipenkkaan ajaneiden koulutaksien, sukulaisten ym. kyydissä olen ollut vaikka kuinka monta kertaa.

Kolaria toisen auton kanssa en ole ikinä ajanut, eikä läheltä piti -tilanteitakaan ole pahemmin ollut, runsaista kilometreistä huolimatta. Sakkoja tai edes huomautuksia ei ole myöskään kertynyt.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Olen peruuttanut toisen auton kylkeen kaksi viikkoa kortin saamisesta, polttanut yhden auton sekä perinteikkäästi soratieltä noin viittä-kuuttakymppiä siltarumpuun. Kaikki paitsi auton poltto ovat sattuneet niin, että oma menopeli on jäänyt täysin ehjäksi.
Tämän lisäksi olen penskana ollut Tippa-Rellun takapenkillä jossain kuomussa kun faija jymäytti stadissa rekan perseeseen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eräänä talvena niinkutsutulla pääkallokelillä olin liikkeellä Hämeenlinnassa. Tulin risteykseen, pysähdyin, katsoin tuleeko ketään ja takapuskurissa jysähti. Takana tullut auto ei saanut pysäytettyä. Vahinkoja tuli seuraavasti: Omaan autooni ei mitään, ei sitten yhtikäs mitään. Saab 96 oli sen verran vahvasta pataraudasta tehty. Törmänneen auton, joka oli jokin 80-luvun japanilaisauto, etupuskuri meni umpisolmuun. Ei henkilövahinkoja.

Toivottavasti tässä ketjussa kirjoitukset myös luetaan ennen kuin niitä kommentoidaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös