Kyllä palauttaisin ja olen palauttanutkin, yleensä kyllä aika pieniä summia. Suurin taisi olla markka-aikaan, kun maksoin sain 30 markkaa liikaa takaisin ja palautin kuitista ostoket tarkistettuani. Itsekin opiskeluaikoinani kaupassa työskennelleenä muistelen, että kassanhoitaja kuittaa vajeet palkastaan ja siksi olen ajatellut, että näissä tapauksissa vien ylimääräiset rahat kassanhoitajalta enkä kaupalta.
Löyhästi aiheeseen liittyvä tapaus sattui muutama kuukausi sitten, kun olin poikani ja hänen kaverinsa kanssa kaupassa. Kassan jälkeen edessämme käveli mies pienen lapsensa kanssa ja mieheltä putosi 20 euron seteli suoraan eteemme, eikä hän huomannut tapahtunutta. Nappasin setelin, koputin miestä olkapäälle ja annoin setelin hänelle. Taisi hän ihmetykseltään kiitoksen urahtaa. Autossa sain sitten pojilta kuulla, miten tyhmä olin ollut, eihän se äijä edes tiennyt kadottaneensa seteliä jne. Itse olisivat kuulemma pitäneet rahan ihan pokkana. Tuolla kertaa kyllä tunsin itseni hyväksi ihmiseksi ja ennen kaikkea hyväksi esimerkiksi pojille, mutta minähän olenkin vain "tyhmä jokeripelle".