Jatkis -porukan vapaa-aika, onko sitä?

  • 2 105
  • 22

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suokaa anteeksi termini "Jatkis -porukka" jota käytin otsakkeessa. Sana "Jatkoaikalaisten" osoittautui liian vaikeaksi ymmärtää mielestäni.

Onko teillä muilla ollenkaan elämää? Tietysti suurin osa käy töissä, jotkut koulussa, eräät tekevät kumpaakin. Sitten on tietysti pakolliset hetket vaimon/avovaimon/tyttöystävän/poikaystävän/elämänkumppanin kanssa. Eikä sovi toki unohtaa lapsikultia, jos niitä sattuu olemaan. Perheen kanssa on tietenkin vietettävä laatuaikaa. Sitten on vielä omat vanhemmat, sisarukset, tädit, sedät, enot jne.

Mutta kuinka paljon teille muille jaa varsinaista vapaa-aikaa tästä kaikesta? Toisaalta, mikäpä sen mukavampaa yleensä kuin olla juuri läheistensä kanssa, mutta ainakin allekirjoittaneen on pakko päästä välillä pois kaikkien luota ja viettää omaa aikaa.

Tässä vaiheessa ne ongelmat tulevat esiin. Mitäpä sitä sitten tekisi kun kerrankin saa taas toteuttaa itseään. Löhötä sohvalla ja katsoa telkkaria? Lukea kirjaa? Syöksyä internetin ihmeelliseen maailmaan? Tehdä jotain hyvää ruokaa ja nautiskella olutta?

Vaihtoehtoja on liikaa.

Pyrin tällä pohjustuksella kysymään teiltä muilta, onko teillä vapaa-aikaa? Riittävästi? Jos on, niin miten vietätte sitä?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Opiskelijalla sitä vapaa-aikaa tuppaa olemaan reilusti. Sitä aikaa kulutan sitten tyttöystävän, tietokoneen ja salissakäynnin välillä. Tuolla salilla aloin käydä muutama viikko sitten ja olen kyllä huomannut sen vaikutukset jo näinkin lyhyellä aikavälillä. Kaverin kanssa, kun siellä käy niin ihan mukavaa puuhaahan sekin on ja vielä, kun sivussa läski palaa ja lihakset voimistuu niin mikä jottei?

Kännään aika harvoin, noin kerran kuussa jos sitäkään, mutta sitten, kun juon niin kanssa juon kunnolla. Yleensä lähdenkin oikein vartavasten jonnekkin reissuun jossa sitten kavereiden kanssa juodaan yhdessä ja pidetään hauskaa.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vapaa-aikaa... No, onhan sitä ainakin jonkun verran. Tosin sitten kun aletaan miettiä aikaa, jonka vietän yksin, vain minä seuranani, huomaan, ettei tätä loppujen lopuksi niin kovin paljoa ole. Monella ikäiselläni on varmaan enemmän.

Mihin aika sitten kuluu? Opiskeluun toki aina ne pakolliset tunnit, mutta lisäksi poikaystävä, ystävät ja harrastukset imaisevat osansa. Itse asiassa aika harvoin on päiviä, jolloin tulisin suoraan opinahjosta kotiin ja viettäisin koko päivän rauhassa kotona. Lähes aina on jotain, jonkun henkilön tapaaminen, hoidettavia asioita, menoa illalla tms. Yleensä alankin viimeistään sunnuntaina miettimään seuraavaa viikkoa ja sitä, milloin teen mitäkin. Ilman kalenteria olisin ainakin näin äkisti melko hukassa.

Täysin omaa aikaa kaiken keskelle ei siis jää mitenkään erityisen valtavasti, mutta pärjään hyvin näin. Yleensä viikossani on kuitenkin päivämenoista huolimatta n. 2-4 omaa iltaa, jolloin teen juuri sitä mitä haluan: kuuntelen siirappista, neutraalia tai vihaista musiikkia mielialan mukaan, pötkötän sohvalla, puuhastelen kaikkea hyödyllistä ja turhanpäiväistä, surffailen, ulkoilen, höpötän kissalle.... Listaa voisi jatkaa pitkälle.

Tärkeää oma aika minullekin on. Pää alkaisi takuulla hajota, jos koskaan ei saisi nauttia omasta, parhaasta seurasta. Ainakin yksi ilta viikossa on syytä olla "rauhoitettu" noin pidemmän päälle. Itse tosin osaan kehittää omaa aikaa myös esim. bussimatkoilla, jolloin vain annan itseni vajota johonkin syvyyteen mietteideni kanssa ja sitten havahdun konemaisesti, kun on aika painaa nappia ja jäädä pois. Milloinkohan se päivä saapuu, kun ajan kotipysäkistä ohitse?
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselläni ainakin riittää vapaa-aikaa ihan mukavasti, vaikka opiskelen yliopistossa ja teen siinä ohessa vielä töitäkin muutamana päivänä viikossa. Luennoilla en niin hirveästi viihdy, vaan opiskelen mieluummin kotona ja luen ahkerasti(tähän iso läjä hymiöitä) tentteihin. Kesät menevät sitten pelkästään töissä ja silloin elämänrytmi on hieman erilainen.

Vapaa-aika kuluu nettiä selaillessa, telkkaria katsoessa, punttisalilla painoja nostellessa, jääkiekkoa seuratessa sekä tottakai myös baareissa ja milloin minkäkin naisen kanssa hengaillessa. Eli ohjelmaa kyllä riittää, päivät kuluvat mukavasti ja rattoisasti opiskelun, töiden ja vapaa-ajanharrastusten parissa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Vapaata on ihan riittämiin. Olen sinänsä onnellisessa asemassa, että jos haluan tehdä ylitöitä, niin niitä melkein aina on tarjolla ja jos taas haluan olla vapaalla, järjestyy yleensä sekin melko kivuttomasti.

Vapaa-aika kuluu pääsäntöisesti kotona erilaisissa perheen isän askareissa. Jääkiekkoa käyn pelaamassa useamman kerran viikossa ja 1-2 kertaa punttiksella jos aikaa jää. Yhden osan elämästä täyttää myös jääkiekon seuraaminen. Muutama kaveri pelaa ulkomailla ja heidän joukkueiden otteita tulee harvakseen seurattua. Myös Hakametsän kiistattoman ykkösen pelejä käyn joskus seuraamassa ja joskus myös Ilveksen pelejä. Tosin edellisinä kausina Ilveksen seuraaminen on jäänyt vähemmälle, melkein kokonaan pois.

Vapaata on siis oikein hyvin...
 
Mjaa. Treenatessa nelisen kertaa viikossa, opiskellessa ja naisen kanssa. Plus tietty kaverit. Kun omaa aikaa on, surffaan nettiä ja samalla pidän TV:tä auki.

Siinäpä se, yksinkertaisen miehen yksinkertainen elämä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vapaata riittää. Viime syksy tuli vietettyä pitkälti linjalla työ-opiskelu-luottamustoimi, mutta nyt on (onneksi) työ ja luottamustoimi tiputettu listalta ja vapaa-aikaa on enemmän.

Vapaa-aika kuluu harrastusten parissa, joista tärkeimpänä musiikki. Myös kavereiden kanssa tulee vietettyä aikaa.
 
Harrastukset imevät aika paljon ajasta. N, 3-4 kertaa viikossa treenit jotka kestävät kaikenkaikkiaan n. 3. tuntia... silloin ei ehdi paljon kavereita näkeä... kun taas "reenittöminä" päivinä koulusta kotiin, kitaraa ja sitten kylille nuokkumaan... Voi sanoa ettei ehdi tehdä kaikkea kun on niin paljon muuta... esim. Kitaraa ei ehdi soittaa niin paljon kun tällähetkellä haluaisi. Mutta ei auta valittaa. Hyvin tää toimii.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Opiskelijalla riittää talvella vapaa-aikaa ihan hyvin. Opiskelut ja siihen liittyvä järjestötoiminta vie tietenkin osan ajasta. Urheilun seuraamisen ohessa ehtii myös viettää aikaa kavereiden kanssa ja harrastamaan myös hieman muuta kuin penkkiurheilua. Lisäyksenä vielä tietokone ja siihen liittyvät asiat.

Kesällä tilanne on hieman toinen ainakin toistaiseksi. Töitä riittää aivan liiaksikin, jotta seuraavan talven budjetissa olisi taas reilusti varaa. No toivottavasti tilanne tasaantuu valmistumisen lähestyessä...
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Ei.

Paitsi silloin kun nukkuu ja onhan se kivaa että joskus saa herätä ajan kanssa. Edes joskus.
Tää on nyt tätä mutta kun homma alkaa toimimaan omalla painollaan niin kai sitä voi vapaatakin pitää. Kyllä ne alan ammattilaiset asiansa osaavat mutta kuitenkin.
Mutta kun homma on kivaa niin ei pänni niin paljoa.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Duunissa yleensä noin neljään, perjantaisin kuuteen. Kotona osansa huomiosta vaativat avovaimo ja koiran retale. Kavereita koitan yrittää tavata ja Jukureiden ja MP:n pelejä ei missata. Silloin tällöin tulee myös eksyttyä baarien savuiseen maailmaan.

Kotona viihdyn mainiosti sohvalla kaukosäädin kädessä ja myös jatkoaika vie oman aikansa..ja musiikki soi melkein aina. Joku kirja on yleensä koko ajan menossa, tosin lukeminen jää siihen että vähän silmäilee ennen kuin käy nukkumaan. Lehtiä kertyy usein pöydälle, tilattuna tulee Veikkaaja, Urheilulehti, Rumba, Soundi ja Sue. Lisäksi Inferno tulee aina ostettua.

Vapaa-aikaa saisi olla enemmän..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti jesse72
Lehtiä kertyy usein pöydälle, tilattuna tulee Veikkaaja, Urheilulehti, Rumba, Soundi ja Sue.

Mä olen aina miettinyt, tilaako joku oikeasti Sue-lehteä kun sen kerran saa ilmaiseksikin. Vaan nytpä tiedän ainakin yhden tilaajan.

Mutta mun vapaa-aika... Se vaan tuntuu hupenevan kaikkeen turhaan, ilman mitään aikaansaamista. Lehtivalikoima on kyllä jokseenkin sama kuin Mikkelin miehellä - toisinaan ihan ahdistaa, kun ei jaksaisi lukea, mutta kun on kuitenkin "isolla rahalla" tilannut, niin pitäähän ne kannesta kanteen kahlata. Lisäksi vielä kirjat, joita tulee kannettua kirjastosta kotiin. Vanhemmiten olen tullut vielä uniseksikin, joten vuorokautta ja aikaa ei oikein saa lisättyäkään.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Viestin lähetti Everton
Mä olen aina miettinyt, tilaako joku oikeasti Sue-lehteä kun sen kerran saa ilmaiseksikin. Vaan nytpä tiedän ainakin yhden tilaajan.

Mutta mun vapaa-aika... Se vaan tuntuu hupenevan kaikkeen turhaan, ilman mitään aikaansaamista. Lehtivalikoima on kyllä jokseenkin sama kuin Mikkelin miehellä - toisinaan ihan ahdistaa, kun ei jaksaisi lukea, mutta kun on kuitenkin "isolla rahalla" tilannut, niin pitäähän ne kannesta kanteen kahlata. Lisäksi vielä kirjat, joita tulee kannettua kirjastosta kotiin. Vanhemmiten olen tullut vielä uniseksikin, joten vuorokautta ja aikaa ei oikein saa lisättyäkään.

Suoraan kuin meikän suusta, kirjaston kirjatkin seisoo hyllyssä ja pitää netissä muutaman kerran uusia ennenkuin saan ne luettua..

Suen tilaan ihan kannatuksen vuoksi, hieno homma kun noinkin hyvää lehteä jaetaan ilmaiseksi..ja saahan siihen päälle Sue cd:n..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Everton
Lisäksi vielä kirjat, joita tulee kannettua kirjastosta kotiin.
Näin alkuun voisin sanoa että mä en ole koskaan lukenut yhtään kirjaa, vaikka olen nyt 23 vuotias. Monille oon tästä kertonut mutta tuntuu ettei kaikki edes usko sitä. Mä vaan en "osaa" lukea kirjoja, tai siis en saa aikaiseksi lukea. Mä oon aina ollut tosi laiska muutenkin lukemaan, ja kyllä sen oikeastaan nyt tässä iässä huomaa, kun ei oikein lauseita osaa muodostaa oikein. Muistan kun joskus ala-asteen ekoilla luokilla tuli lukuläksyjä, niin mulle se tarkoitti että "ei läksyjä". Ja kun en ole edes lukioo käynyt, jossa joutuu muodostamaan aika paljon tekstiä itse. Tosin tähän huonoon kirjoitustaitoon vaikuttaa usein myös se seikka että nautiskelen usein viskiä samalla kuin selaan jatkoaikaa.

No mutta asiaan, opiskelusta ja työstä jäämä vapaa-aika kuluu tietenkin jatkoaikaan, ja jatkoajasta jäämä vapaa-aika kuluu viskiin, naisiin ja laiskotteluun.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kalsarikännejä parempaa tapaa viettää laatuaikaa itsensä kanssa ei ole vielä keksitty. Olutta ja xbox tai pino leffoja, mikäs siinä on ollessa. Tätä pääsee harrastamaan nykyään valitettavan harvoin joten siitä osaa kyllä sitten nauttia kun ei ole kiire mihinkään.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Töissä olen pyöriskellyt vapauduttuani intistä tammikuussa. Työvuorot ovat vaihtoehtoisesti joko 8-16 tai 14-22. Jos olen aamuvuorossa, illalla väsyttää usein niin paljon, että en kummempia aktiviteetteja jaksa enää viritellä. Peleissä tietysti käyn, jos sellaisia on, ja silloin tällöin saan taivuteltua itseni punttisalinkin puolelle. Iltavuoron napsahtaessa kohdalle herään yleensä niin myöhään, että koko hereilläoloaika menee käytännössä töitä tehdessä. Periaatteessahan sitä ehtisi aamulla vaikka mihin, mutta nukkumisen olen todennut jopa niin miellyttäväksi puuhaksi, että se vie voiton.

Viikonloppuisin aika kuluu rentoutuen. Pyörin kaverien kanssa, liikun, käyn peleissä jne.

Tammikuussa pääsin armeijasta, ja olen - yllättäen :) - nauttinut elostani huomattavan paljon enemmän nyt siviilissä. Kummempia paineita mihinkään suuntaan ei ole, sillä opiskelupaikankin hommasin jo kaksi vuotta sitten. Nyt vain yritän kartuttaa kassaa mahdollisimman paljon ennen syksyä ja opiskelijarientoja.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Olen Visionin kanssa samaa mieltä, kalsarikännit on loistava keksintö. Siinä sitten vaikka Kummeli-DVD tai legendaarinen Stories pyörimään, jalat pöydälle, muutama olunen koneistoon ja ai, että!
Tietysti kuntoaan on opiskelijankin pidettävä yllä elikkäs pelailen kaiken näköisiä pallopelejä (lätkä on suosikkini ja salibandyssa olen lisenssipelaaja) vapaa-ajallani kunhan kerkeän.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Olin töissä neljän kuukauden työsopimuksella, joka päättyi noin viikko sitten. Sen jälkeen vapaa-aikaa onkin ollut sitten runsaasti.

Vapaa-aika menee avoimen yliopiston tentteihin lukiessa, sekä toistaiseksi alppihiihdon MM-kisoja seuratessa, myöhemmin luonnollisesti SM-liiga sekä hiihdon ja ampumahiihdon MM-kisat tulee varmasti seurattua. Luonnollisesti myös netissä surffatessa tulee aikaa vietettyä. Kaupungilla tulee käytyä pyörimässä myös melko runsaasti. Töihin ei ole kamala kiire takaisin. Enemmän huvittaa valmistautua kesän pääsykokeisiin huolella. Kenties jos jostain lähimailta saisi osa-aikatyötä, maksimissaan 20 tuntia viikko, niin voisi harkita. Kesällä sitten kesätyötä toivottavasti jostain pariksi kuukaudeksi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei minulla ole vapaa-aikaa (ainakaan laatu sellaista), koska minulla on työ, vaimo ja lapsi. Listan viimeinen ei edes suostu menemään nukkumaan, ennenkuin armas isi (minä) tulee nukkumaan ja hereillä se on aina ennen minua. Joskus, hyvin harvoin saatan päästä erään tuttavan( ei minulla ole kavereitakaan) kanssa soittelemaan hätäisen tunnin heavyä. Mutta kuten jo mainitsin tämmöinen erhe sattuu melkein yhtä usein, kun pääsiäinen on joulun ja uudenvuoden välissä. Sen verran pitää tunnustaa, notta kaljaa kerkiää aina silloin tällöin kiskomaan.
 

KanaDa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Lohjanpallo, Real Madrid
Vapaa-aikaa... Jos nukkuminen lasketaan vapaa-ajan piiriin niin sitä on yleensä 6 tuntia tai vajaat päiväss. Muuten aika menee sitten opiskellessa, kaereiden kanssa, töissä, tyttöystävän kanssa tai sitten keväällä taas jolloin nukkumisen osuus pienenee taas nii vihellellään viheriöllä pilliin tai huidotaan lipulla suunnilleen 10:ssä matsissa per viikko. Joten voishan sitä vapaa-aikaa olla enemmänkin mutta kun nuori on niin nukkua ei tartte vai? Muutenkin kaikki toimeliaisuus pitää hyvässä kunnossa ja sitten aina tyttöystävän kanssa olo on aika hyvää nollausta kun saa sen ihanan vieressä löhötä, mutta kyllä sekin aina välillä aika hikistä touhua on.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Juuri tänään parempi puolisko kuvasi minua osuvasti jotenkin niin että "olet ottanut itsellesi aamuisin 45 minuutin karenssiajan johon kuuluu vessaistunto, suihku ja Jatkoajan lukeminen".
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Töitten jälkeen on paljon vapaa-aikaa, jotka kuluvat vaimon+hevimusiikin+jatkoajan+jääkiekon+kaljanjuonnin parissa.
 

TML

Jäsen
Meikeläisellä kyllä vapaa-aikaa löytyy ja sitä tulee vieteltyä lähinnä matseissa sekä pelailemalla korttia. Nyt talviaikana myös ulkojäät vievät aikaa. Kortinpeluu on mainiota vapaa-ajan vietettä ja sitä tulee pelailtua usein. Ei ole kalli vapaa-ajan vietto minulle koska olen hyvä pelaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös