Tietysti sanot kokevasi näin. Mielenkiintoisinta kuitenkin on, että viitsit reagoida vasta-argumetilla, mikä kertoo siitä, että sattuu!
Sanon niin, koska koen niin. Mutta sattumista en ymmärrä? Meinaatko, että mua sattuu henkilökohtaisesti se, että Kekäläinen lähtee NHL:ään? Ei satu, olen onnellinen hänen puolestaan. Meinaatko, että mua sattuu siksi, että hän lähtee Jokereista? Ei satu, Kekäläinen olisi lähtenyt mistä tahansa. Vähän mua kuitenkin vituttaa, että SM-liigasta lähtee ammattitaitoa. Edes minä en ole niin dorka, että toivoisin hyvän tyypin lähtevän nimenomaan meiltä. Haluaisin nimenomaan, että kovat luut pysysyivät Suomessa. Mutta se on idealismia.
Heitin vasta-argumentin lähinnä siksi, että kovin moni (nuori) jokerifani uskoo asioiden olevan niin, että pelkästään tämä 3-vuotiskausi Jokereissa olisi vienyt JK:n NHL:ään. Tässä on mielestäni silkka asiavirhe. Aiemmat NHL-näytöt painoivat todella paljon, sitä ei voi kai kukaan kiistää? Ja olen viimeinen viemään mitään pois Kekäläisen Jokeri-ajasta. Mielestäni hän teki timantinkovaa työtä ja sen ansiosta Jokerit on kevään -13 suurin mestarisuosikki. Ei siitä pidä kilahtaa, kun sanoin ettei Kekäläinen ole toistaiseksi voittanut Jokereissa mestaruutta. Se on fakta. Olen kuitenkin 120% varma, että Kekäläiselle olisi osunut 5-vuotiskaudellaan Suomen mestaruus. Tässäkin tuntemukset vaihtelevat yli joukkuerajojen. Juuri luin jonkun jokerifanin kirjoituksen, jossa sanottiin, että "ei tätä Kekäläisen aikaa nyt tarvitse ruveta yliarvioimaankaan". Mun mielestäni Kekäläinen ja hänen NHL-pestinsä ovat
VUODEN SUURIN SUOMALAINEN JÄÄKIEKKOUUTINEN. Ja on ymmärrettävää, että mielipiteet tämän ympärillä eivät mene pelkästään Jok/HIFK -ideologian mukaan. Olisi aivan sairasta, jos vuoden suurimman suomalaisen kiekkouutisen käsittely rajoittuisi vain Jokerien keskinäiseksi keskusteluksi. Ehei, kyllä teidän täytyy sietää se, että J.Kekäläinen herättää uinuvankin mielipidesaitin, olisitte ennemmin ylpeitä tästä.
Empiirinen tutkimus tästä ketjusta. On olemassa:
-jokerifaneja, joiden mielestä JK ei saanut mitään megaisoa aikaiseksi
-jokerifaneja, joiden mielestä JK ponnisti NHL;ään pelkästään kuluneen Jokeripestinsä ansiosta
-jokerifaneja, joiden mielestä JK:n vanhat NHL-näytöt painoivat eniten
Eikö ole aika luonnollista, että myös muiden joukkueiden fanit suhtautuvat suunnilleen tuolla jaolla tähän uutiseen? Maassamme on yllättävän paljon niitäkin jääkiekkopersoonia, jotka eivät arvosta NHL:ää. Just luin facebookista kuinka jonkun mielestä Kekäläinen väisti vastuuta ja lähti raukkamaisesti NHL:ään kesken duuniperiodinsa. Hohhoijaa.