Jarkko Ruutu – Jokeri

  • 997 494
  • 3 184

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei voi väittää, etteikö harmittaisi, että JRuutu Jokereissa jäälle luistelee. Harmistukseni ei kohdistu kuitenkaan IFK:hon (jolla ei ollut käyttöä), eikä pahemmin edes Jokereihin (joilla ilmeisesti käyttöä oli), vaan lähinnä Jarkkoon itseensä. Kuvittelin aina miehellä olevan IFK-sydän, mutta näköjään olin väärässä.

En voi olla ihmettelemättä niitä, jotka toistelevat lätkän olevan vaan ammatti. En mä ainakaan jaksa katsoa peliä, jossa lätkä on pelaajille vaan ammatti. Toisaalta onhan se myös viime vuosina nähty, miltä jäällä näyttää Jokerit tai miksei IFK:kin, kun pelaajat ovat vaan töissä. Viime keväänä ei ainakaan meillä oltu enää vaan töissä, vaan pelattiin lätkää, ja se näkyi jäällä ja katsomossa. Mutta jos kannattajilla ei ole minkäänlaista intohimoa, niin miksi olisi pelaajillakaan? Ei siinä mitään, kyllä mulle pelillisesti kelpaisi vaikka Ossi Väänänen teiltä, mutta parempi se kuitenkin on, ettei tule.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kuka puhui tappelemisesta? Minä puhuin suuttumisesta. Ja sen jälkeen kiukku-energian ryydittämistä taklauksista ja muusta rottailusta. "Jos sä tökit Filiä ja Beniä, mä hämmennän sut". Noin se menee.

No okei, mutta tuostakin skenaariosta minulla on Jaken viime visiitistä hieman nolot muistot. Jakke hämmensi itsensä ja joukkueen solmuun ja antoi samalla Hal Gillin pitää itseään ihan tiskirättinä. Mutta loppupeleissä siis hyvä vahvistus ja olisi siis kelvannut minullekin, vaikkakaan en ole pelihousujani tämän johdosta repimässä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kummaa hypetystä vanhasta turhakkeesta.

Tämä keskustelu on vasta alkusoittoa siihen mitä tulee tapahtumaan otteluketjussa, kun Jokerit ja IFK kohtaavat ensi kerran ensi kauden liigassa.

"Kiintoisaa on nähdä, miten HIFK reagoi, kun ensi torstaina kello 18.48 Ruutu kolaa Mikael Granlundin ensimmäisen kerran." - Tuomas Nyholm IS
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin... Nyt se siirto sitten toteutui, mitä tässä on spekuloitu kuukauden päivät.

Itse olin viimeiseen asti Ruudun hankintaa vastaan, mutta ei kai tässä auta kuin hyväksyä vallitseva tilanne. Allekirjoittaneelle kun tuo seura on aina yhtä pelaajaa isompi asia.

Ruudun liksa? Itse veikkaan, että asettuu johonkin 250 000k tuntumaan. Taisi yhtälö Kekäläinen + Westerlund + rooli joukkueessa ratkaista tämän siirron, ei niinkään raha.

Ruutu - Hahl - Rita ketju kuulostaa muikealta... Eiköhän Jarkko heitä hatun julleja vastaan sarja-avauksessa. Sehän kuuluu perinteisiin!

PS: JHagilta hienoa settiä tässä ketjussa! Piristävää, että joutavan paskan ja provoilun seassa joku kirjoittaa oikeasti asiaakin.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Onnea Jokereille. En todenlakaan uskonut Ruudun paluuseen liigaan. Saas nähdä kuinka moni käy Herra Ruutua hakemassa kauden aikana. Kauden avauksessa muuan Melart on varmaakin ensimmäinen ehdokas.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Minä veikkaan, että Jarkon liksa menee aika pitkälle näin:

Kausi 1. ~250k€
Kausi 2. ~210k€
Kausi 3. ~180k€

Joukkueen menestys nostaa Jaken tuloja muutaman pari kymppiä per kausi. Summa voi heitellä paljonkin, mutta uskoisin tuon kaltaiseen änärisopimusmalliin.

Ihan puhdasta spekulaatiota, mutta en usko Jarmo-setää ihan tyhmäksi kuitenkaan, että maksaisi kolme kautta liksaa joka on jossakin 250k nurkilla.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Onko tietoa siitä nostetaanko Jaken paita kattoon nyt ekassa kotimatsissa vai vasta kauden päätteeksi? Ois ihan hienoa tulla silloin areenaan katsomaan.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Minä veikkaan, että Jarkon liksa menee aika pitkälle näin:

Kausi 1. ~250k€
Kausi 2. ~210k€
Kausi 3. ~180k€

Joukkueen menestys nostaa Jaken tuloja muutaman pari kymppiä per kausi. Summa voi heitellä paljonkin, mutta uskoisin tuon kaltaiseen änärisopimusmalliin.

Ihan puhdasta spekulaatiota, mutta en usko Jarmo-setää ihan tyhmäksi kuitenkaan, että maksaisi kolme kautta liksaa joka on jossakin 250k nurkilla.

Itse veikkaan että puhutaan summista jotka alkavat kolmosella.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kerran Jokeri, aina Jokeri!

"Kiintoisaa on nähdä, miten HIFK reagoi, kun ensi torstaina kello 18.48 Ruutu kolaa Mikael Granlundin ensimmäisen kerran." - Tuomas Nyholm IS
Veikkaan että HIFK-kannattajat hurraavat hurmoksessaan, kun HIFK-ikoni lanaa junallatulleen. Voin toki olla väärässäkin.

Aikamoinen häly siirrosta, joka lähtökohtaisesti kuitenkin koskee kolmosketjun rouhijaa. Olisi voinut jäädä toteutumatta.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoisen pelaajan saitte. Tuo kyllä ainakin väriä liigakaukaloihin, eikä se ole koskaan pahaksi. Paikallismatsitkin saavat nyt ripauksen lisää tunnetta.

Jokerit sitoutui aika yllättävän pitkään sopimuseen Ruudun kanssa, mutta se on varmaan puntaroitu tarkkaan. Vähän sellainen kutina, että Jokerit halusi Ruudun joukkueeseensa hieman palavammin kuin IFK. IFK:n on kuitenkin pakko varata budjetissa tilaa pakille ja mahdollisesti veskarihankintaan..

Liiga-avausta odotellaan entistä suuremmalla mielenkiinnolla.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tietoa siitä nostetaanko Jaken paita kattoon nyt ekassa kotimatsissa vai vasta kauden päätteeksi? Ois ihan hienoa tulla silloin areenaan katsomaan.

Ymmärrän kiinnostuksesi espoolaisen muoviseuran kannattajana, jonka oma seuraikoni pelaa Jyväskylässä ja jonka kiinnostavimmat pelaajat myydään Venäjälle.

Oliko sulla jotain oikeatakin asiaa case-Ruudusta?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Onnittelut hankinnasta. Itselleni tämä on surullinen päivä, koska enemmän kuin Ville Peltonen, Tuomo Ruutu tai Kim Hirschovits, Jakke on minulle ollut aina THE PELAAJA eli se oma suuri suosikkini, jota on toivonut kotiin. Nyt näin ei tule tapahtumaan ja tämä jättää tyhjän olon.

IFK:lla ei ollut pelillistä tarvetta Jarkko Ruudulle, samantyylisiä pelaajia on jo entuudestaan, eikä Nordiksella ilmeisesti lämmetty myöskään peliuran jälkeisille suunnitelmille, joten tässä tulos.

Jarkko tullee tekemään tuhojaan liigassa tulevalla kaudella, mutta siitä en tiedä, millä tavalla. Puhetta tulee kuitenkin riittämään.
 

RDivis

Jäsen
Noniin, nyt on sitten jääkiekon puolella isoin inhokki ikinä missään suosikkijoukkueessa. Huhuh, kestää kyllä sulatella. No, toivottavasti tekee duunari hommat priimalaadulla, on todennäköisesti rooliinsa nähden todella kallis. Kunhan ei nyt nähtäisi mitään ylilyöntejä Rudilta, kun kuitenkin suojelee varmasti omia pelaajia, mutta tuleeko samalla brainfreezejä ja turhia jäähyjä.

Ei mitään, Rudi, good luck trying to prove me wrong!
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin ulkopuoliselle ihan sama kumpaanko hesan (sori) joukkueeseen meni, mutta hienoa on nähdä tämmöinen väriläiskä liigassa! Ainakin niin kauan kuin ei sikaile tarpeettomasti. *hymiö*
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kekäläinen on mennyt huomattavasti modernimpaan suuntaan legendaarisen Sir Penan ja The faxin ajoista. :)

"Ruudun mukaan Jokerien toimitusjohtaja Jarmo Kekäläinen lähestyi hyökkääjää ensimmäisen kerran tekstiviestillä peräti kaksi kuukautta sitten."
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Tuletko peluuttamaan Jokereihin hyökkääjiä kun näyttää olevan tatsia? Voidaan laittaa sulle palkkaa tilille juuri niin paljon kun tarvitset.
Hmm...outo reagointi Kajastuksen ihan asialliseen roolipohdintaan? Vähän turhan kuumana käydään myös tällä puolella.

Itselleni J.Ruutu on vähän vaikea nieltävä ja juurikin sen vahvan IFK-statuksen takia. Pelaajana arvostan suuresti, mutta Jokeri-pelaajana asia on mutkikkaampi. Olen käynyt väijymässä kaikki ET-pelit ja nauttinut joukkueen pelillisestä paluusta ns. "jokeri-kiekkoon". Sopiiko Ruutu tähän konseptiin, sen aika näyttää. Mistään ykkösketjun maalintekijästä tuskin puhutaan, kun mainitaan J.Ruudun nimi.
Kyykytysheitot voidaan molemmissa leireissä jättää omaan arvoonsa. Nyt Jarkko Ruutu on Jokereiden mies, sen kanssa (asian) on vain elettävä niin hyvässä kuin pahassakin.
 
Ruudun liksa? Itse veikkaan, että asettuu johonkin 250 000k tuntumaan. Taisi yhtälö Kekäläinen + Westerlund + rooli joukkueessa ratkaista tämän siirron, ei niinkään raha.

Onhan se varma, että tuon ikäisellä kaverilla merkkaa vain palkka osoitteessa. En tiedä olisiko HIFK maksanut enemmän palkkaa yksittäiselle (esim. ensi kaudelle), mutta nyt on aika varma, että Ruutu lopettaa uransa kolmen jokerivuoden jälkeen. Se on niin lyhyt aika, että pelaajan on aivan pakko ajatella rahaa ensisijaisesti.

Jokereilla on nyt paperilla minusta liigan kovin kolmosketju. Arvoa nostaa se, että tuosta ketjusta voi nostaa mihin tahansa ketjuun korvaavavan pelaajan, mikäli tarvitaan vähän sekoittaa yksittäisessä pelissä pakkaa tai tulee pieniä loukkaantumisia kauden varrella.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
En lukisi Arvaajan palkka"tietoja" kuin piru raamattua.

Sen enempää ottamatta kantaa Veikkaajan arvioihin, niin Riksan palkka on varmasti melko tuntuva, jos on varaa kieltäytyä mm. HV 71:n tarjouksesta. Joten tuo edellämainittu summa ei varmaan kaukaa kierrä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Mitä tulee petturuuden asteeseen, niin tikari kieltämättä kalvaa fanien kilpisydämiä ikävästi juuri nyt. Ruudun kuvitteleminen muuhun kuin HIFK-paitaan on hankalaa."
Kuten oli varmasti Ville Peltosen, Esa Tikkasen, Tuomo Ruudun ja Kim Hirschovitsin.

Iltapaskan toimittaja yrittää tehdä jotain ainutlaatuista tapausta, mutta luulisi jo kaikkien osaavan tällaiseenkin varautua. Varsinkin kun katsoo Jokeri-organisaatiossa vaikuttavia henkilöitä.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös