Arvostettu my ass. 2009-2010 Ruutu tuli likaisin pelaaja liigassa äänestyksessä kolmanneksi, edellään vain Chris Pronger ja Steve Ott. Se siitä arvostuksesta. Etenkin kun äänestyksen suoritti pelaajat itse.
Ja Chris Pronger ei ole arvostettu?
Arvostettu my ass. 2009-2010 Ruutu tuli likaisin pelaaja liigassa äänestyksessä kolmanneksi, edellään vain Chris Pronger ja Steve Ott. Se siitä arvostuksesta. Etenkin kun äänestyksen suoritti pelaajat itse.
Ja Chris Pronger ei ole arvostettu?
Omalla tavallaan, mutta Jarkko Ruudun ja Chris Prongerin pelillisten saavutusten vertaaminen keskenään, kuten asian haluat tuolla lauseella sanoa, on jo puhdasta idiotismia.
Tähän menneessä kaikki Jarkon rottailut olen "jotenkin" ymmärtänyt (huom. en hyväksynyt!), koska kyseessä on ollut selvä "vastustajan ihon alle pääseminen" ja hienosti se on onnistunut.
En minä ole saavutuksia verrannut keskenään, ihmettelen vain että miksi tuo lista todistaa että Ruutu ei ole arvostettu mutta samalla listalla oleva Pronger kuitenkin taitaa olla?
En ole tästä aiemmin viitsinyt kirjoittaa, vaikka juuri esim. cobol on usein tuonut asian esille. Tälläkin kaudella kaikki Jokerien pelit nähneenä ja sen tietäen, että Ruutu usein pelaa Jani Ridan kanssa samassa ketjussa, minua on askarruttanut Janin mietteet Ruudusta. Kaverit olivat ja ovat osa Jokerien mörssäriketjua, tarkoitus olla fyysinen ja saada painetta vastustajan maalille.Nämä JRuudun temput syövät lisäksi joukkuetta sisältä. Muita pelaajia vituttaa tämä osa JRuutua.
Jani varmasti kokeneena kiekkomiehenä ymmärtää provosoinnin kuuluvan asiaan ja olevan osa Ruudun roolia joukkueessa. Pelikatkoilla vittuilijoitahan meillä on jengissä yli kentällisen verran muutenkin. Semir ja Tyrväisen veljekset parhaimpina esimerkkeinä. Onpa joku joskus vähän helposti kaatunut maalinedustallakin, vaikkei siinä hommassa kukaan Rudia päihitäkään.Aina, siis ihan aina, kun näin käy eli saadaan paine vastustajan maalille niin Jarkolla on jotakin paskanjauhamista vastustajan pakeille tai sitten lentää pienestä tönäisystä kuin pahinkin filmaaja. Olen pelejä katsoessani monen monta kertaa kiekosta eläville kavereille heittänyt kysymyksen siitä, mitä miettii Rita ?
Minkä perkeleen takia ? En vain voi ymmärtää, en millään.
Nämä JRuudun temput syövät lisäksi joukkuetta sisältä. Muita pelaajia vituttaa tämä osa JRuutua.
Ehtinyt itsekin sen 20 vuotta pelata, valmentaa ja viheltää. Tämä on hallaa Jokereille, mutta minusta cobol on jo aiemmin tuonut asian selvästi esille, noissa tilanteissa iso osa Jokerien pelaajista suorastaan vihaa Jaken temppuja.
Henrik Koivistoa ei ainakaan vituta, Jatkoajan haastattelusta: "Joukkueen henki oikein yllätti minut. Se ei rakoile missään nimessä, vaikka menisi huonosti kentällä! Vaatimustason pitää olla korkealla ja välillä asioista sanotaan, mutta se on välittämistä: sitä ei sanota pahalla eikä ketään sorreta. Ihan paskapuheita nuo kaikki juorut."
Aito ja hyvä kysymys. Voin rehellisesti vastata, että esim. Rita ei koskaan sano mitään vastaan omaan joukkuetta. Ei ikinä. Minusta kukaan, jos ei ole esim. Jani itse ei voi sanoa miltä tuntuu. Minähän näen vaan pelin, eikä nuo pelaajat siitä halua puhua mitä toisistaan ajattelevat.En tarkoita et olisit välttämättä väärässä, mutta näitä juttuja on täällä tullut luettua muutamankin kerran, myös Cobolin kertomana. Onko nää jutut nyt päättelyä, oletusta tai jotain sinnepäin, vai onko nimenomaan joukkueen sisältä tullut ensikäden tietoa kuinka osa pelaajista suorastaan vihaa Ruudun temppuja? En siitä olisi varsinaisesti yllättynyt, mutta käsittääkseni Ruutu on myös yleensä ollut suht pidetty henkilö pukukopissa.
Ei pidä paikkaansa. Johan Tomekkikin sanoi, että kaikki foorumihuhut sun muut puheet on totta. Itse en usko sanaakaan, mitä joukkueeseen kuuluvat sanovat, valehtelevat kuitenkin.
Nuo Rudin toiminnat mä haluaisin vielä jakaa kolmeen eri kategoriaan, ihan vain ettei tässä tarvitsisi puhua näistä taklauksista samassa lauseessa ihon alle pääsyn kanssa.
1) Ihon alle pääsy = Agitaattori, ärsyttäjä ja kusipää. Se Rudi, joka saa vastustajan pelin sekaisin ja pystyy auttamaan joukkuettaan tätä kautta...
3) Dark Side = Tässä moodissa Jarkko on kunnostautunut muun muassa kyykätessä ja ajellessa myöhässä kavereita. Tuota on vaikea nähdä ärsytyksenä ja toisin kuin Pelle-moodissa, näissä tilanteissa vastustajan terveys on vaarassa.
ja poffeissa sitten keskitytään enemmän suunsoittoon, ärsyttämiseen ja filmaamiseenkin.
Ajautuuko? Ymmärrän, että HIFK on helppo sekoittaa, koska kyse on vähän muustakin kuin satunnaisesta runkosarjan matsista mutta SaiPalla on hieman tärkeämmät jutut mielessä kuin Jarkko Ruutu. SaiPalla ei ole varaa heittää hukkaan yhtään pistettä vain sen vuoksi, että kostetaan jollekin yksittäiselle pelaajalle. Ville Kohon kipparoima jengi ei sellaista tee.Pitkälti sen kyykkäyksen takiahan HIFK on vieläkin sekaisin paikallispeleissä. Kyllähän sillä tempulla siis päästiin vastustajan ihon alle aivan upeasti. Ja varmasti SaiPankin keskittyminen ajautuu herkästi epäolennaisuuksiin, kun Jokerit ja SaiPa seuraavan kerran kohtaavat. Eli Jarkko on päässyt SaiPan ihon alle ja vienyt lappeenrantalaisten keskittymisen hienosti pois olennaisesta.
Henrik Koivistoa ei ainakaan vituta, Jatkoajan haastattelusta: "Joukkueen henki oikein yllätti minut. Se ei rakoile missään nimessä, vaikka menisi huonosti kentällä! Vaatimustason pitää olla korkealla ja välillä asioista sanotaan, mutta se on välittämistä: sitä ei sanota pahalla eikä ketään sorreta. Ihan paskapuheita nuo kaikki juorut."
Otetaan nyt vielä selvennykseksi, että Rita ei siis halua kommentoida ketjukaverin toimia. Näin hölmönä kysyy miksi ? ja tekee johtopäätöksen.
Tämä on Jarkko Ruudun ensimmäinen sellainen hölmöily josta on isoa pelillistä haittaa Jokereille koska rosteri on muutenkin niin vajavainen ...