Haluaisin nostaa vielä esille tilanteen, jolloin Harjula hommattiin. Silloin oli vajautta etenkin hyökkäyksessä johtuen maajoukkuepoissaoloista ja muista loukeista, ja käsittääkseni myös Yliniemi oli siihen aikaan loukkaantuneena, joten eihän Kärpillä ollut muuta mahdollisuutta, kun hommata pelaaja ulkopuolelta. Nopealla vilkaisulla Harjulan ensimmäisessä pelissä poissaolijoita on ollut Bunnaman, Hyry, Antonen ja Gunler. Tähän lisäksi myös huomiona rightin maila, jonka takia todennäköisesti haluttiin hommata leveyspelaajaksi. Ensimmäisessä ottelussa hyökkääjistä pelkkä Anttila ollut rightinä mukana Harjulan lisäksi. Eiköhän ollut myös täysin tietoinen valinta, että A-junnuista ei haluta ottaa pelaajia, jotta A-junnujen menestys ei kärsi. Roki tietysti isoin häviäjä koko hankinnassa, kuten monesti on nostettu esille.
Itse olen sitä mieltä, että sopimukseen olisi ollut paikallaan joku optio siitä, että Rokilla on mahdollisuus ottaa Harjula vielä takaisin, kun ihan selkeään popparirooliin on nyt päätynyt, toki kyseinen rooli oli varmaan melko selkeä alusta asti, eikä tullut isona yllätyksenä. Joka tapauksessa hienoa, että Jarkko pääsee tämmöisen kokemaan ja varmasti nauttii, vaikka ei peliaikaa olekkaan tarjolla. Ja mitä itse siirtoon tulee, niin järkisyyt siinä on mielestäni taustalla, vaikka melko huvittavalta isolle yleisölle tuntuukin, että siirtorajan kynnyksellä suurseura tekee tuollaisen hankinnan.