Jari Porttila teki sen taas...

  • 681 624
  • 1 739

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mestarin oppipoika vauhdissa:

Ensimmäinen kerta?

"Jari Porttila väittää, että hänellä olisi kuvausryhmämme sisäisessä vedonlyönnistä Garmischin jälkeen nollan pisteen sijaan yksi piste. Meidän jury on kuitenkin päättänyt jättää huomioimatta hänen oikaisuvaatimuksensa. Hän kuittaili niin paljon meille Oberstdorfin jälkeen, että suhtaudumme nyt valitukseen olankohautuksella."


"Illallispöydässä Porttilalle sattui sellainen lipsahdus, että hän sanoi laudoista puhuessaan "aanelonen", kun tarkoitti "kakkosnelosta". Väsynyt porukkamme nauroi sen jälkeen vedet silmissä, että Porttila on varmaan tehnyt kesämökkinsäkin aanelosista."

Alkaako Mestarin ote lipsua?

Norjalaiset ovat varmaan sujauttaneet jotakin Mestarin juomalasiin, minkä vuoksi Mestari päästelee suustaan mitä sattuu.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ahonen on nyt matkalla kohti mäkiviikon voittoa taas kerran. Sporde pääsee leuhkimaan että kukas sanoikaan että Janne voittaa mäkiviikon. On se äijä, ego ja silmäpussit senkun suurenee.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mestari on laittanut oppipojan asialle, mikä tietää sitä, että sporde itse on jonkun todella kovan jutun perässä.

Saattaa olla. että Norjasta ei ole jäljellä, kuin pienet hormoninkatkuiset vuononrippeet mestarin kerrottua tosiasiat. Kuulin Nasalta, että vuorovesiä oli pakko hieman pidätellä mestarin kerätessä todisteita. Kuu on kuulemma juustoa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings

Minusta Porttilan juttu on hyvä. Hän on päässyt Janne Ahosen luottotoimittajaksi ja sitä kautta saa myös todellista tietoa Ahosen menestyksen takaa. Kun muut kirjoittavat Janne Ahosen olevan kylmähermoisen hyppääjän, kertoo Porttila kuitenkin sen lisäksi tärkeimmän tekijän eli kunnon täydellisen ajoituksen mäkiviikolle. En löydä tällä kertaa tästä Porttilan jutusta ivan aihetta kirjoittajaa kohtaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Minusta Porttilan juttu on hyvä. Hän on päässyt Janne Ahosen luottotoimittajaksi ja sitä kautta saa myös todellista tietoa Ahosen menestyksen takaa. Kun muut kirjoittavat Janne Ahosen olevan kylmähermoisen hyppääjän, kertoo Porttila kuitenkin sen lisäksi tärkeimmän tekijän eli kunnon täydellisen ajoituksen mäkiviikolle. En löydä tällä kertaa tästä Porttilan jutusta ivan aihetta kirjoittajaa kohtaan.

Ehkä muotoilin sanani vähän väärin...
 

mukava valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuukka Mäntylä
En löydä tällä kertaa tästä Porttilan jutusta ivan aihetta kirjoittajaa kohtaan.

Tarkkana kun on niin kyllä mielettömän profetian löytää:

"Hänen viiden voiton ennätystä ei rikota pitkään aikaan, ei ainakaan tällä vuosikymmenellä, jos ei Janne itse sitä tee."

Tällä vuosikymmenellähän on kuitenkin vielä yksi mäkiviikko jäljellä. Weissflog taitaa olla ainoa, jolla olisi edes teoriassa mahdollisuus päästä tasoihin. Ei voi profeetta olla väärässä tässäkään asiassa. Vai olisiko asian sekaan eksynyt huumorin siemen? Mene ja tiedä...
 

scholl

Jäsen
Olen pettynyt Sporden juttuun Tulosruudussa. Hän ei saanut Ahosen voittoa millään laitettua omaan piikkiinsä. Onko Sporden oma kunnonajoitus epäonnistunut?
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Tarkkana kun on niin kyllä mielettömän profetian löytää:

"Hänen viiden voiton ennätystä ei rikota pitkään aikaan, ei ainakaan tällä vuosikymmenellä, jos ei Janne itse sitä tee."
Aika täydellinen repeäminen tuli kyllä tälle! :D Vuoden kuluttua näihin aikoihin Sporde saattaa kenties nostaa kätköistä erään vuoden takaisen ennustuksen, jonka vain Hän ilmiömäisesti kykeni ennustamaan tulevaksi. Tämä on ihan oikeasti klassikko jo del Spordeone -mittakaavassakin.
 

scholl

Jäsen
Kuinka tarkoilla, (matemaattisilla kaavoilla?) tuohon lukemaan (2,5) päädyit?

Nollavuotta ei ole ollut. Ensimmäinen vuosi on 1 eli vuoden 10 lopussa täyttyi ensimmäinen vuosikymmen. Tämä vuosikymmen päättyy siis 2010 lopussa ja silloin Saksan osakilpailuja on vielä kolmet edessä ja Itävallan kaksi tällä vuosikymmenellä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nollavuotta ei ole ollut. Ensimmäinen vuosi on 1 eli vuoden 10 lopussa täyttyi ensimmäinen vuosikymmen. Tämä vuosikymmen päättyy siis 2010 lopussa ja silloin Saksan osakilpailuja on vielä kolmet edessä ja Itävallan kaksi tällä vuosikymmenellä.

Eli kun täytän 19.5.2010 34 vuotta en voi sanoa, että olen täyttänyt 34 vuotta 2010-luvulla. Näinkö tämä toimii? Jos vastaus on kyllä niin on pakko uskoa, että sanonta "joka päivä oppii jotain uutta" pitää paikkaansa

EDIT: Vielä lisäys: Kuuluuko vuosi 2000 sitten 1990-lukuun, vai ajetaanko tässä takaa, että vuosikymmenen ja 1990-luku/2000-luku on kaksi eri asiaa...? No, kielipoliisikamaa jokatapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Tuosta asiasta käytiin kovaa keskustelua tiedotusvälineissä mm. loppuvuodesta 1989. Muistan hyvin selvästi ne spekulaatiot esimerkiksi radiossa siitä, että koska se vuosikymmen sitten oikeasti vaihtuu. Tottakai jos puhutaan esim. 90-luvusta niin se on 90-99, mutta silti ei vuosikymmen ole oikeasti tullut täyteen vielä 99 lopussa.
 
Tuosta asiasta käytiin kovaa keskustelua tiedotusvälineissä mm. loppuvuodesta 1989. Muistan hyvin selvästi ne spekulaatiot esimerkiksi radiossa siitä, että koska se vuosikymmen sitten oikeasti vaihtuu. Tottakai jos puhutaan esim. 90-luvusta niin se on 90-99, mutta silti ei vuosikymmen ole oikeasti tullut täyteen vielä 99 lopussa.
Sama keskusteluhan käytiin vuosituhannen vaihteessa. Niin, yleisen käsityksen mukaan vuosituhat vaihtui 2000 vuoden alussa, mutta vasta sen lopussa tuli 2000v täyteen.
Porttila varmaan kertoo tähän(kin) jonkun totuuden. Voi olla, että norjalaiset käyttävät jotain vilppiä tässäkin asiassa.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
kuuluisalla mäkihyppääjällä pitää olla luottotoimittaja!
se on vasta se todellinen mittari siihen oletko kuuluisa...

ahosella on porttila ja nykäsellä on merilä!
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Huomasitteko muuten eilen ennen palkintojenjakoa palan tv-historiaa, kun Mestari oli heti ensimmäisenä änkeämässä aidan takaa onnittelemaan Jannea? Silmäpussit vain roikkuivat kaiteen yli.

Olen sitä mieltä, että Jardelin pitäisi saada oma talk-show. Ohjelmaan voisi sisältyä "Katsaus Norjaan"-osio, jossa pureudutaan päivänpolttaviin aiheisiin vuonomaan urheilussa.

Jotenkin tässä Janne-huumassa tulee mieleen South Parkin jakso Cartmanista ja Mel Gibsonista...
 

Veijari

Jäsen
Olisko ollut Tulosruudussa, jossa Sporde onnitteli Ahosta haastattelun yhteydessä. Sporde taisi myös mainita, jotenkin näin: "Palander ja Poutiainen lähettivät kauttani onnittelut sinulle Janne hienosta voitosta." Aiheutti meikäläisella naurunpörähdykset.

Sporde teki siis selväksi meille katsojille sekä Jannelle, että Kalle ja Tanja soittelee vähän väliä Spordelle mäkimonttuun ja kyselevät mikä Ahosen tilanne on ja tietysti kyselevät muuten vain mitä Spordelle itselle kuuluu.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sporde teki siis selväksi meille katsojille sekä Jannelle, että Kalle ja Tanja soittelee vähän väliä Spordelle mäkimonttuun ja kyselevät mikä Ahosen tilanne on ja tietysti kyselevät muuten vain mitä Spordelle itselle kuuluu.

No sehän oli ihan selvä tapaus. Jari vaan halusi tuoda esille, että Kalle ja Tanja ovat myös huomioineet Ahosen menestyksen. Ja käyttivät hyväkseen Jarin "kontakteja" onnitteluihin vanhoja "kalakavereita" kun ovat. Kaikki soittelevat Jarille. Ovat jo soitelleet pitkään. Lista on loputon. Kaikki Martti Vainion ja Tanja Poutiaisen väliltä.
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
No sehän oli ihan selvä tapaus. Jari vaan halusi tuoda esille, että Kalle ja Tanja ovat myös huomioineet Ahosen menestyksen. Ja käyttivät hyväkseen Jarin "kontakteja" onnitteluihin vanhoja "kalakavereita" kun ovat. Kaikki soittelevat Jarille. Ovat jo soitelleet pitkään. Lista on loputon. Kaikki Martti Vainion ja Tanja Poutiaisen väliltä.

Itse soittelen ainoastaan Sporttilan pitkävetovihjelinjalle (5,50/min + pvm). Jarin kuuman linjan numeroa en omaa, nobody kun olen. Joka tapauksessa hieno mies!

"What you think next happen now?"
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen sitä mieltä, että Jardelin pitäisi saada oma talk-show. Ohjelmaan voisi sisältyä "Katsaus Norjaan"-osio, jossa pureudutaan päivänpolttaviin aiheisiin vuonomaan urheilussa.

Ja siihen talkkariin kun saisi vielä ikäänkuin "loppukevennykseksi" Saukkosen Miettikääpä sitä -osion, niin tuloksena olisi pala TV:n historiaa! Tietenkin pääosa olisi Mestarilla mutta se voisi kivasti vielä elävöittää show'ta kun loppuun tulisi "Miettikääpä sitä" Saukkosen veikeästi lausahtamana.
 

scholl

Jäsen
Ohjelma kuvattaisiin Porttilan himassa Vartiokylässä, koska eihän se käy, että hänen pitäisi matkustaa minnekään studioon.

Ohjelman alkutunnarina pitäisi olla teppo winnipeg miksattuna nopeammaksi.

Sen jälkeen Porttila tulisi ruutuun ja toteaisi "Täällä Jari Porttila Cannes". Tämän jälkeen alkaisin lehdistökatsaus. "Tämän päivän L'Equipessa ei ole yhtään sivua Jarkon ottelusta..."
Sen jälkeen tunnin ohjelma voisi jatkua esim. seuraavilla jaksoilla:
- Norjalaisten, itävaltalaisten ja miran tepesin juonittelu
- D-sana
- Olli-Pekka/Tero/Janne-fanitusta
- Mitä minä sanoin

Talk-showssahan on ajoittain vieraitakin, koska ei edes mestari jaksa välttämättä joka viikko puhua yksinään koko tuntia. Niinpä studiossa vierailevat Ahonen, Karjalainen, Pitkämäki, Räkä, Jarkko Nieminen, Ilkka Kanerva.

Loppuun Sporde toteaisi "Toiset uskovat jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon".
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Oltiin tässä eräs päivä pojan (vajaa 3v.) kanssa käymässä mummolassa. Mä olen joskus laittanut sinne yhdelle koneelle taustakuvaksi Mestarin kuvan. No kone oli siinä auki muuten vaan istuskellessani siinä vieressä telkkaria katsomassa, kun poika pelmahti paikalle ja alkoi samantien selittää "Kato, Sponte!"... Vähän aikaa mietin, että mitä se nyt tarkoittaa, mutta kun sormella alettiin osoittamaan näyttöruutua kohti, koin valaistumisen. En kyllä muista, että olisin Sporden nimeä joskus iskostanut pojan tajuntaan, mutta pakkohan minun on ollut siitä sitten joskus mainita. Joka tapauksessa koin tapahtuman jotenkin raamatullisena, varsinkin näin jouluaikaan. Tietenkin koen olevani nyt myös henkisesti täydempi ihminen, kiitos joulun ihmeestä Mestari!
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä on vähän vastaava mitä tapahtui minulle. Katsoin sohvalla Rugbyn mm-kisojen finaalia Guinness-tuoppi kädessä. Olo oli mukavan lepposa. Puoliso, joka ei ymmärrä kuin raviurheilusta tuli paikalle, katsoi televisiota ja totesi: " Kato, Jonny Wilkinson"...

Itse en muista että olisin ikinä maininnut herrasta mitään, koskaan, kenellekään. Nyt uskon, että kaikki urheilullinen tieto mikä tarttuu ihmisiin (joita ei kiinnosta) johtuu todennäköisesti Porttilasta. Todennäköisesti puolisoni oli nähnyt (uutisista? itse en nähnyt), kuinka Jari oli tehnyti viiltävän analyysin finaalista, tai lukenut sen jostain Jarin blogista ja sen perusteella muisti tuon pelaajan. Ehkä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös