Jari Porttila teki sen taas...

  • 681 764
  • 1 739

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Genesis kirjoitti:
Jari Porttila ja psykofyysissosiaalisen ihmisen ihmeet:"Yksi selitys jota minulle tarjottiin tänään oli se, että Manninen jännittäisi alitajuisesti kisaa niin paljon, että hänen lihaksensa jännittyvät ja sen vuoksi ne eivät toimi samalla tavalla kuin tavallisissa maailmancupin kisoissa."

Kukakohan tuota selitystä tarjosi? Baarimikko?

Tuota suurinpiirtein samaa selitystähän täällä Jatkoajassakin tarjottiin joissain näissä Torino-ketjuissa. Ei mielestäni niin kovin kaukaa haettua ole tuo.
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
pala kirjoitti:
Tuota suurinpiirtein samaa selitystähän täällä Jatkoajassakin tarjottiin joissain näissä Torino-ketjuissa. Ei mielestäni niin kovin kaukaa haettua ole tuo.


Itse en ole kuin kolme vuotta psykologiaa opiskellut ( lukiopohjainen koulutus) enkä siinä nyt ihan ekspertti ole, mutta kuulostaa silti aika kaukaa haetulta. Enkä nyt menisi tuota väsähtämistä alitajuntaisen jännittämisen piikkiin laittamaan. Joskus vaan on niitä päiviä kun suksi ei luista, ihminen ei ole kone.
 

Kaivanto

Jäsen
Genesis kirjoitti:
Jari Porttila ja psykofyysissosiaalisen ihmisen ihmeet:"Yksi selitys jota minulle tarjottiin tänään oli se, että Manninen jännittäisi alitajuisesti kisaa niin paljon, että hänen lihaksensa jännittyvät ja sen vuoksi ne eivät toimi samalla tavalla kuin tavallisissa maailmancupin kisoissa."

Kukakohan tuota selitystä tarjosi? Baarimikko?

Satun tietämään, että määrätyissä tilanteissa jännitys aiheuttaa lihasten nykimistä ja viittasinkin tähän jossain näistä kisaketjuista puhumalla ns. nuoren kölvin treffitärinästä. Ooh, onko minulla kunnia olla Mestarin syväkurkku???
 

Genesis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaivanto kirjoitti:
Satun tietämään, että määrätyissä tilanteissa jännitys aiheuttaa lihasten nykimistä ja viittasinkin tähän jossain näistä kisaketjuista puhumalla ns. nuoren kölvin treffitärinästä. Ooh, onko minulla kunnia olla Mestarin syväkurkku???
¨

No oikeastaan Mestari Jarikin oli vain "kuullut" tuon tiedon että näinkin on voinut olla. Ja siis jännitys aiheuttaa kyllä lihasten nykimistä, mutta onkin sitten taas ihan eri asia voiko jännitys vaikuttaa noin paljon kisassa. Varsinkin kun Manninenkin on voittanut jo yli 40 maailmancupin osakilpailua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisiko mahdollista että Norjalaiset olisivat tämänkin takana, ovat varmaan syöttäneet Hannulle jotain lihaksia jäykistävää? Vai onko syypäänä sittenkin se umpisurkea Italialainen ruoka jota Hannukin on naama irvessä joutunut syömään? Tai onko Sportza tutkinut sitä mahdollisuutta että kaikki johtuisikin siitä kun hotellihuoneissa on käynyt hirveä veto, johtuen väärin asennetuista saranoista? Pakko tämän takana on olla jokin salaliitto, ei tämä muuten ole selitettävissä. Sportza, selvitä asia ja puhdista Hannun maine!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Veikkaan että viimeistään huomenna tämä journalistien Maradonaksikin kutsuttu Sportinho väsää artikkelin jossa niputetaan jotenkin doping, Norjalaisen, Mannisen väsähtäminen, Ala-Tikkurilan Shell ja Björgrenin vatsatauti jotenkin yhteen.

Keväällä on uuden kirjan vuoro.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joko muuten Jari kirjoitti kolumnin jossa Mannisen pitää pyytää anteeksi sauvan kopattelujaan Gottwaldilta? Ai niin, Hannu on suomalainen.


MACK
 

scholl

Jäsen
Eiköhän viimeistään huomenna ilmesty kolumni, jossa kerrotaan Sporden järjestäneen Matti Hautamäen juhlimaan Cannesiin.

Hieman pettynyt tosin on pakko olla siitä, ettei Miikka Kiprusoff & co. dopingkolumnia ole vieläkään kuulunut, vaikka tässä on ollut useita viikkoja aikaa tutkia ne todelliset suomalaispelaajien poisjäämisten syyt.

EDIT: Sporde pääsi äsken taas kuittaamaan järjestäjille. Järjestäjien kuljetus dopingtestistä olisi kuulemma lähtenyt vasta 45min kuluttua, jolloin lihapadat olisivat olleet jo jäähtyneet, joten Matti suuntasi kohti Sestrieren kisakylää MTV:n tarjoamalla kyydillä
 
Viimeksi muokattu:

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Siellä se koala on kalkulaattori kuumana ehtinyt laskemaan heti pelin päätyttyä naiskiekkoilijoiden kaikki mahdolliset vastustajavariaatiot mitä vaan ajatella saattaa. TÄMÄ on tutkivaa journalismia.

"Marit Björgen oli vielä sunnuntaina - ainakin norjalaisten antamien tietojen mukaan - vatsataudissa."

miehen täytyy olla vainoharhainen
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
tilliliha kirjoitti:
"Marit Björgen oli vielä sunnuntaina - ainakin norjalaisten antamien tietojen mukaan - vatsataudissa."

miehen täytyy olla vainoharhainen

Mutta aatelkaa sitä jättipottia Sportacukselle kun joku norjalainen ihan oikeasti käryäisi. Joutuisi paperiliiton äijät yövuoroon kun muuten loppuisi paperi maailmasta johon Sportacuksen kolumnit kirjoitettaisiin.



Kokeilempa minäkin:


Major Julli, Cannes:

Olympiakisat ovat tuskin ehtineet käyntiin pyörähtää kun urheilun syöpä, doping nousee puheenaiheeksi.

Tuskin kenellekkään paitsi norjalaisille tulee yllätyksenä että epäily kohdistuu vuonomaan menestyneisiin urheilijoihin.

Itse kysyin asiaa suoraan Dick Poundilta jo vuosi sitten. Dick Pound suoraan silmiin katsoen ilmeenkään värähtämättä totesi, että urheilussa on dopingia.

Ja kun itse WADAn johtaja näin sanoo, kohdistuu epäilyksen silmä silloin parhaiten menestyviin urheilijoihin. Ja parhaiten menestyvät ovat norjalaisia.

Tuskin kenellekään tulee yllätyksenä, että Pound epäsuoraan viittasi norjalaisiin, vaikkei Norjan urheilujohdon painostusta pelätessään uskaltanutkaan suoraan Norjaa mainita.

Satunpahan tietämään, että Norjan joukkueessa Poundin lausunto on aiheuttanut pelkoa ja pakokauhua. Vai kuvitteleeko joku, että Marit Björgrenin "vatsatauti" juuri kisojen kynnyksellä on sattumaa?

Totuushan on, että näissäkin kisoissa mitaleille sijoittuu doupattuja urheilijoita. Ja jäljet johtavat sylttytehtaalle.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Major Julli kirjoitti:
Mutta aatelkaa sitä jättipottia Sportacukselle kun joku norjalainen ihan oikeasti käryäisi. Joutuisi paperiliiton äijät yövuoroon kun muuten loppuisi paperi maailmasta johon Sportacuksen kolumnit kirjoitettaisiin.



Kokeilempa minäkin:


Major Julli, Cannes:

Olympiakisat ovat tuskin ehtineet käyntiin pyörähtää kun urheilun syöpä, doping nousee puheenaiheeksi.

Tuskin kenellekkään paitsi norjalaisille tulee yllätyksenä että epäily kohdistuu vuonomaan menestyneisiin urheilijoihin.

Itse kysyin asiaa suoraan Dick Poundilta jo vuosi sitten. Dick Pound suoraan silmiin katsoen ilmeenkään värähtämättä totesi, että urheilussa on dopingia.

Ja kun itse WADAn johtaja näin sanoo, kohdistuu epäilyksen silmä silloin parhaiten menestyviin urheilijoihin. Ja parhaiten menestyvät ovat norjalaisia.

Tuskin kenellekään tulee yllätyksenä, että Pound epäsuoraan viittasi norjalaisiin, vaikkei Norjan urheilujohdon painostusta pelätessään uskaltanutkaan suoraan Norjaa mainita.

Satunpahan tietämään, että Norjan joukkueessa Poundin lausunto on aiheuttanut pelkoa ja pakokauhua. Vai kuvitteleeko joku, että Marit Björgrenin "vatsatauti" juuri kisojen kynnyksellä on sattumaa?

Totuushan on, että näissäkin kisoissa mitaleille sijoittuu doupattuja urheilijoita. Ja jäljet johtavat sylttytehtaalle.
Hirvittävää tykitystä Julli, aamun parhaat naurut. Olette loistava.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Ei prkl, Major Julli! Sporde-parodian puolessa välissä olin jo unohtanut, että kyseessä on parodia, sen verran autenttista teksti oli. Klassikkoainesta!
 

Wilsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Colorado Avalanche
Nyt Ylen teksti -tv tietää kertoa, että Norjan joukkue jää pois joukkueyhdistetystä joukkueen heikon terveystilanteen vuoksi. Nyt tuli tälle "koka kansan rakastamalle toimittajalle" töitä!

Jari on varmaan jo kyhäämässä skandaalinkäryistä raporttiaan mtv:n iltauutisiin. Raportissa varmaan taas kerrotaan miten "minulle on kerrottu", että paikalliselta huoltsikalta on löytynyt epäilyttäviä räkää täynnä olevia nenäliinoja, joiden avulla "jarzhinho" kytkee yhteen jotenkin norjalaiset ja dopingin;)
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tätä ketjua lukiessa on päässyt toteamaan sen että rakkaalla lapsella on monta nimeä. Viimeisellä sivulla seuraavat: Sporde, Sporttila, Jack Bauer, Mestari, Sportza, Koala, journalistien Maradona, Sportinho, Sportacus, Jarzinho. Ei siitä mihinkään päästä että rakastettu toimittajahan hän on, jo nyt nuorehkosta(?) iästä huolimatta ehkä kaikkein arvostetuin. Ikinä. Missään.

Odotan muiden mukana innolla Norjan yhdistetyn joukkueen pois jäännin todellista syytä. Tiedämme kyllä kuka sen paljastaa. Ole hyvä, estradi on sinun, urheilutoimittajien Hannu Karpo.
 

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskon myös ja satun tietämään, että ei mene kauakaan kun Jari tekee uuden lajivaltauksen, nimittäin uskon Mestarin siirtyvän curlingin pariin ja löytävän sieltäkin jonkun skandaalin. Ja sekin luultavasti kohdistuu norjalaisiin. Uuden-Seelannin valmentaja on ilmeisesti saanut vihiä skandaalista ja kertoi tämän Jarille, koska Jari painosti valmentajaa katsomalla häntä suoraan silmiin ja sai murrettua valmentajan. Ja kysehän on Norjan käyttämistä kauko-ohjattivista erikoiskiekoista.
 

Kaivanto

Jäsen
http://www.mtv3.fi/urheilu/olympialaiset2006/artikkelit.shtml?425348
Kun Suomi oli voittanut naisten sprinttiviestissä pronssia, onnitteli minua ensimmäisenä Norjan television NRK:n toimittaja. Väärinkäsitysten välttämiseksi korostetaan, että kyseessä oli siis onnittelu, joka oli tarkoitettu suomalaiselle hiihdolle. Minä toimin vain välikätenä viestin eteenpäin välittämisessä.
Onnittelut myös täältä :tuoppi:
 

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
15.2.2006 15:09

Norjalaisten voiteet väärään kurkkuun?

"Mies tuli vuonolta, näyttäen kierolta, norjalaispaitoineen.." Tämänhän jo kansallissankarimme Juice aikoinaan tiesi. Kuten jo eilen illalla kolkossa huoneessani päiväkirjaani kirjoitin, Norjan poisjääntiin yhdistetyn joukkuekisasta liittyy palaneen käryä. Ja mikä roihu tästä vielä syttyykään?

Juttelin juuri äsken tuolla Pragelaton mäkimontun parkkipaikalla suomalaisen ex-voide-expertin kanssa. Aivan, sama mies, jonka väitettiin yrittäneen salakuljettaa suomalaisten ihmevoidetta Norjan päävalmentaja Mika Kojonkoskelle siinä kuitenkaan onnistumatta. Ja juuri se mies, joka sittemmin löysi housujensa takalistosta nokialaisen kuvan.. Tuskin kenellekään, paitsi tietysti norjalaisille, tulee yllätyksenä, että tämä koko voidejupakka oli vain suuren luokan hämäystä. Tempun avulla norjalaiset nimittäin saivat tämän talvilajien ammattilaisen ulostetuksi Suomen huoltokopista ja tulokset näemme nyt kisoissa: Suomen suksi ei luista enää mäessäkään. Tänäänkin Jaakko Talluksen vauhti oli käsittämättömät 0.1 km/h hitaampi kuin kierroksen nopeimman miehen. Sääliksi käy tätä rehellistä suomalaista voidemiestä, joka ilman syytä on joutunut luopumaan työstään. Mutta ei siinä vielä kaikki.

Tämä ex-voide-ekspertti juuri äsken sanoi minulle, suoraan syvälle silmiini katsoen, jotain sellaista, mikä entisestään heikentää luottamustani norjalaisten rehellisyyteen. Yhdistetyn joukkuekilpailun peruuttamisen takana oli norjalainen mäkituomari, jota tylysti oli estetty arvioimasta normaalimäen hyppysuorituksia sunnuntai-iltana. Korvaukseksi siitä, tämä aikamme Julius Caesar, oli nyt päästetty yhdistetyn juryn jäseneksi. Eikä siinä vielä kaikki, hän oli nimittäin juryn puheenjohtaja. Ja nyt tämä mies tekee itsevaltiaan tavoin päätöksen, joka sotkee koko olympiakisojen aikataulut, aiheuttaa mielipahaa yhdistetyn kisaa seuraamaan tulleille katsojille ja mikä tärkeintä: antaa mahdollisuuden Norjan yhdistetyn joukkueelle osallistua sittenkin mitalijahtiin.

En voinut siinä parkkipaikalla muuta kuin todeta tälle itkunsekaiselle voide-ekspertille epäileväni suuresti myös tätä koko sairausepidemiaa, mikä norjalaisten yhdistetyn joukkueessa on päällä. Hänen vastaukseksi antamastaan katseesta, tuosta syvästä tuijotuksesta, ei jäänyt mitään epäselväksi. Norjalaiset ovat nyt todella heikoilla jäillä liikkeellä, historian suurin dopingmahti on nyt vaarassa paljastua. Ja minä aion henkilökohtaisesti pitää huolen siitä, että nuo jo hyvin heikot jäät, sulatetaan vaikka toholla norjalaisten alta. Ja tämän on tapahduttava ennen sitä päivää, kun yhdistetyn joukkuekisa vihdoin päästäään suorittamaan.

Halusivat norjalaiset sitä tai eivät.

Sporde, 15.2.2006 Pragelato
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Lugu kirjoitti:
Uskon myös ja satun tietämään, että ei mene kauakaan kun Jari tekee uuden lajivaltauksen, nimittäin uskon Mestarin siirtyvän curlingin pariin ja löytävän sieltäkin jonkun skandaalin. Ja sekin luultavasti kohdistuu norjalaisiin. Uuden-Seelannin valmentaja on ilmeisesti saanut vihiä skandaalista ja kertoi tämän Jarille, koska Jari painosti valmentajaa katsomalla häntä suoraan silmiin ja sai murrettua valmentajan. Ja kysehän on Norjan käyttämistä kauko-ohjattivista erikoiskiekoista.

Eikös gurlingissa ole suomalaisilla ollut ongelmia jään kanssa. Jää ei ole ollut oikein sopiva ja sitä pidetty liian nopeana. Porttila äkkiä gurling halliin tutkimaan asiaa. Jää on käsittääkseni ruotsalaisen hemmon tekeleitä joten onko jo epäiltävä että ruotsi ja norja ovat liittoutuneet yhdessä suomea vastaan? Asian selvittämiseen tarvitaan ilman muuta Spordea.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Fanduli kirjoitti:
Sporde, 15.2.2006 Pragelato
Oli muuten hauska, mutta paljon on sielläkin vielä Mestarilta opittavaa. Noin pitkässä tekstissä pitäisi olla vähintään parikymmentä kappaletta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Aurajoen Tarzan kirjoitti:
Oli muuten hauska, mutta paljon on sielläkin vielä Mestarilta opittavaa. Noin pitkässä tekstissä pitäisi olla vähintään parikymmentä kappaletta.

Sportacuksen Olympialainen Sopuliopisto, 101:

Kappalejako = yksi tai kaksi virkettä per kappale, jos tulee useampi virkkeitä et hallitse aasinsiltoja tai olet liian syvällinen MTV3:n toimittajaksi.

Pyri aina aloittamaan kappale mahdollisimman ehdottomasti, tyyliin "tuskin kukaan", "tuskin enää", "kenellekkään epäselvää", "totuushan on", "kaikkihan tietävät","jopa syrjäisemmissä salotölleissä"

Pyri korostamaan henkilökohtaista mukanaoloa ja etevyyttä: "kysyin jo vuosi sitten","itselläni oli kunnia","Satunpahan tietämään";"Tämä oli nähtävissä jo"

Jos olet joskus tavannut jonkun (tai leikit tavanneesi), muista aina tuoda ilmi kuinka syvällinen tuo kontakti oli :"Katsoen suoraan silmiin", "ilmeenkään värähtämättä","ääni väristen","lähes kuiskaten"

Korosta henkilöiden asemaa, mainitse titteli ja järjestön koko nimi. Mieluiten käytä vielä ilmaisua: "Ja kun itse xxx:n se ja se näin sanoo..."

Epäile kaikkia ulkomaalaisia. Jos joku sanoo että sillä on nuha, niin se valehtelee ja vetäytyy kisasta koska pelkää käryä. Jos suomalainen valittaa nuhaa, harmittele tilannetta ja koita löytää syy kisajärjestäjistä.

Mikään tapa yhdistää norjalaiset ja doping ei ole liian mielikuvituksellinen. Muista että norjalaiset aina sorsivat suomalaisia. Ilku norjalaisille aina kun mahdollista.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Itse en ole jaksanut noita Porttilan juttuja lukea enää aikoihin, mutta viimeisimmät olen taas tavannut, kun niistä on täällä niin pali kauhiast juttu. Samaa paskaahan tuo tuntuu edelleen suoltavan, kun ennenkin. Ainoa tunne, joka herää miestä lukiessa, tai kuunnellessa, on myötähäpeä.

Pirusti pisteitä Major Jullille, sekä imitaatiosta, että alla olevasta.

Major Julli kirjoitti:
Pyri korostamaan henkilökohtaista mukanaoloa ja etevyyttä: "kysyin jo vuosi sitten","itselläni oli kunnia","Satunpahan tietämään";"Tämä oli nähtävissä jo"

Jos olet joskus tavannut jonkun (tai leikit tavanneesi), muista aina tuoda ilmi kuinka syvällinen tuo kontakti oli :"Katsoen suoraan silmiin", "ilmeenkään värähtämättä","ääni väristen","lähes kuiskaten"

Korosta henkilöiden asemaa, mainitse titteli ja järjestön koko nimi. Mieluiten käytä vielä ilmaisua: "Ja kun itse xxx:n se ja se näin sanoo..."


Tuo kuulostaa niin tutulta tekstiltä, että olen varma, että eräs "talvilomaa" viettävä jatkoajan nimimerkki on ollut sinun opissasi.

edit.väärinkäsitysten välttämiseksi, mainittakoot, että kyseisellä nimimerkillä on kyky tietää Suomalaispelaajien loukkaantumiset ennakkoon.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Major Julli kirjoitti:
Jos olet joskus tavannut jonkun (tai leikit tavanneesi), muista aina tuoda ilmi kuinka syvällinen tuo kontakti oli :"Katsoen suoraan silmiin", "ilmeenkään värähtämättä","ääni väristen","lähes kuiskaten"

Yksi legendaarinen on myös lehdistötilaisuudessa saatu vastaus ja sen käyttäminen tyyliin "hän kertoi minulle".
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Sporden uusimmasta kolumnista käy ilmi se, minkä olemme tienneet jo pitkään. Jari on todellakin suomalaisen urheilun sanansaattaja.

"Kun Suomi oli voittanut naisten sprinttiviestissä pronssia, onnitteli minua ensimmäisenä Norjan television NRK:n toimittaja. Väärinkäsitysten välttämiseksi korostetaan, että kyseessä oli siis onnittelu, joka oli tarkoitettu suomalaiselle hiihdolle. Minä toimin vain välikätenä viestin eteenpäin välittämisessä."

Kuinkahan paljon niitä onnitteluja tulikaan?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Niin kaiken urheilujournalismin irvikuva kuin Porttila onkin niin tunnustan tässä nyt julkisesti yhden fantasian: oikea norjalainen dopingskandaali ja miehemme Torinossa armottomasti raatelevana sutena keskellä avutonta vuonon rantojen lammaslaumaa. Jo nämä kuvitteelliset norjalaiset rikokset ovat olleet huikeita.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Sportacus ei petä

Mestari eilen kirjoitti:
Ronkainen on paitsi loistava urheilija myös ihmisenä valloittava. Seurasin pääministeri Matti Vanhasen kanssa, kun Mikko jakeli haastatteluja maailman valtamedioille. Pääministerikin myönsi, että siinä levitettiin jälleen positiivista Suomi-kuvaa kymmenille miljoonille ihmisille ympäri maailmaa.

Siinä sitä Vanhas-Masan kanssa seurailtiin parhaina kavereina. Taisi Matti vähän kyseistä samalla Sportacuksen mielenkiintoa yhdistettyyn urheilu- ja tiedotusministerin virkaan.

Olen muuten vahvasti sitä mieltä, että talviolympialaiset voitaisiin korvata uudella urheilutapahtumalla, Sportakiaideilla, joissa lajeina olisi vain Suomen mitalitoivolajeja ja kaikki jonninjoutavat syöksyt ja alppiyhdistetyt korvattu esim. pilkkimisellä ja potkakelkkailulla. Ja ilkeillä norjalaisilla olisi sinne porttikielto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös