Jari Kurri – uusi ruorimies ja omistaja

  • 218 447
  • 1 058

fakiiri

Jäsen
Pieni anekdootti sallittakoon vuodelta 1994, kuvastaa hyvin asioiden todellista laitaa versus mielikuvat.
Hjallis oli jossain iltapäivälehden haastattelussa kertonut Jokereiden olevan taloudellisesti vakavarainen ja velaton. Olin erään asian vuoksi käymässä IFK:n toimistolla, Frank Moberg luki juttua ja murahteli, naureskeli sekä ihmetteli.

Juttelin Frankin kanssa, sitten hän veti Jokereiden viimeisimmän tilinpäätöstiedot esille, hän omisti yhden Jokeri-osakkeen. Velkaa oli tilinpäätöksen mukaan 5,4 miljoonaa markkaa, ja yhtiön omavaraisuusaste oli todella heikko. Frank murahti "Tää on Hjalliksen velaton yhtiö. Mitähän tarkoittaa Hjalliksen velallinen yhtiö?".
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Niin, ja eihän se tosiaan ole mitenkään Jokerit lähtenyt sieltä KHLstä, vaan on vahvistettu tulevan kauden joukkueet. Samassa pätkässä, jossa kerrotaan Kurrin suullisesti kertoneen jäävänsä pois tuosta "hallituksesta", kerrotaan myös, että

"Verbally, we spoke with Jari Kurri, who said he was also leaving the Board of Directors. At the general meeting in September, a decision will be made on the new composition of the Board of Directors. We do not close and do not stop at 22 clubs, we are working on popularization in other countries. When Dinamo and Jokerit return to the conversation, we will consider it."


Että silleen...
"Hienoa" nähdä, miten venäläisten propaganda uppoaa sinuun. Olen aina ihmetellyt kuka näitä juttuja ja informaatiohämmennystä uskoon, mutta siellä elävä esimerkki.
Niin, Jokerit tai Jari Kurri ei edelleenkään ole itse mitään käytännössä tiedottanut.

Kuten moneen kertaan jo sanottua, Jokerit tekee tämän spekulaation KHL:ssä jatkosta ihan itse. Ei luulisi olevan vaikea kirjoittaa ja julkaista juttua ulos, ettei KHL:ssä jatketa missään tapauksessa. Tämä voitaisiin kirjoittaa ja julkaista, vaikka kulisseissa asiat ei olisi vielä maalissa. Syystä tai toisesta tätä ei ole haluttu tehdä ja se synnyttää ansaitusti spekulaatiota.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
24.2.2022:
Jos Kun tieto lähdöstä tulee, niin tässä on vähän sama kuin sen yhden Minskin matsin kohdalla. Lopputulema oli oikea, mutta oikeita johtopäätöksiä ei osattu tai uskallettu itse vetää silloin, kun olisi ollut vielä edes jotain pelastettavaa.

Hyvä uutinen tuo sarjasta lähtö, mutta yli kuukauden myöhässä. Tossa olisi pitänyt heti hyökkäyksen jälkeen pistää ulos viesti tasoa:"Pleijareita emme pelaa ja suksimme vittuun KHL:sta. Selvitetään käytännön asiat noihin ja tiedotetaan sitten virallisesti. Suomessa nähdään, milloin ja missä selviää ajallaan."

Nyt näyttää aikamoiselta vastuun pakoilemiselta ja pakon edessä tehdyiltä liikkeiltä. Pelaajana heitetyt "geim vas guud and stänli cup is nice" tai maajoukkueen suojatyöpaikkalaisena ei kouli siihen paineeseen, mitä oli odotettavissa tulevan kun länsimainen joukkue pelaa itämaisessa diktatuuriliigassa. Hyvä johtaja ei tiedä kaikkea, mutta tiedostaa omat puutteensa ja hankkii ihmiset ympärille hoitamaan niitä. Mä en mistään mitään tiedä, mutta hyökkäyspäivänä jo mulle oli ihan selkeää ettei tätä hommaa voida jatkaa. Missä oli Kurrin "meikäläinen" jos oma näkemys oli vajavainen tai esimerkiksi viestintäsuunnitelma tekemättä?

Ai niin. Viestintäsuunnitelma.

2.2.2022
Jos Venäjältä tullaan pyssyt tanassa pidemmälle, niin kiekkoa ei jäähän, kiitos.

Mulla ei pennin jeniä ole Jokerien toiminnassa mukana ja viimeisen kahden kauden aikana on kerran tullut lippuun pistettyä rahaa. Jos mulla oli pari viikkoa aiemmin näkemys miten toimia jos Putin aloittaa sodan, luulisi toimistolla olleen selvät suunnitelmat miten viestiä jos jotain tapahtuu. Ja tämä skenaario ei millään tasolla vertaudu siihen, miten Flyersin tulisi viestiä jos Yhdysvallat huomenna aloittaisi Kanadan valtauksen. Jokerit liittyi KHL:ään juuri sodan jälkeen ja Putin oli pitkään vetänyt väestöä rajalle.

Pelaajana Kurri oli elegantti ja taidoiltaan loistava. Nykyhommissa epäpätevä ja tyylikäs korkeintaan hyökkäyssotaa käyvän maan sarjapomoja vastaan. Vaikka neukkuaika nyt esimerkiksi Baltiassa oli paskaa, ainakin noissa maissa ihmiset tietävät miten toimia. Vain Jari Kurri esti Jari Kurria toimimasta kuin Riiassa toimittiin. Sellä oli opittu miten itänaapurin kanssa leikkiessä on syytä ollan valmiina.
 

Latenight

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menehän nyt trolli muualle. Sinua ei kaivata täällä Jokeri osiossa, kun et osaa rakentavasti keskustella. Kyllä Jokerit ja Kurri tulee vielä median eteen. Älkää huolestuko.
Ei se Kurri ole aikaisemminkaan kommentoinut kuin max mediakonsultin kirjoittamia tekstejä. Saa nähdä mitkä on turvatakuut tällä venäläisten bulvaanilla.
 

Latenight

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi eivät ole kommentoineet?

No koska venäläinen lainsäädäntö ja etenkin tiedotuslainsäädäntö. Kurri ei voi muuten hakea mm. Stanley Cup VM:nsä kotio.
 
Viimeksi muokattu:

Latenight

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerit olisi hienoa nähdä taas liigassa, mutta ehdottomasti ilman Hjallista, ilman ketään muuta puliveivaria ja vielä ehdottomammin ilman minkäänlaista venäläistä rahoitusta.
 

Latenight

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin se Hjaffala tuottaa enempää tappiota kuin nyt, vaikka vain Hese olisi auki ...mutta hiton monta miljoonaa tän Hesen takia on käytetty ja käytetään rahaa infraan. Pääsee samoihin hintoihin burgeri kuin tällä suomalaisella kehittäjäjampalla, joka kokeili bitcoinia pizzan ostoon. En muista monen miljoona pizza oli, mutta monen.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä muistaa nämä omistuskuviot. Norilsk Nickel Harjavalta Oy olisi voinut tulla aivan hyvin suoraan osakkaaksi ja rahoittajaksi Jokerit Hockey Club Oy:öön. Savuverho tehtiin kytkemällä Jari Kurri tarkoitusta varten perustetun Jack Promotions Oy:n kautta "omistajaksi".

 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Hyvä muistaa nämä omistuskuviot. Norilsk Nickel Harjavalta Oy olisi voinut tulla aivan hyvin suoraan osakkaaksi ja rahoittajaksi Jokerit Hockey Club Oy:öön. Savuverho tehtiin kytkemällä Jari Kurri tarkoitusta varten perustetun Jack Promotions Oy:n kautta "omistajaksi".

Ja pointti oli?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ss74

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onkos tihkunut huhuja kuinka paljon massimies Jari maksoi roistovaltion nikkelipojille? Aina vähän särähtää korvaan, kun mediakin toistelee Kurrin ostaneen Jokerit itselleen niin kuin firmalla olisi ollut jotain rahallista arvoa.
 

Taurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onkos tihkunut huhuja kuinka paljon massimies Jari maksoi roistovaltion nikkelipojille? Aina vähän särähtää korvaan, kun mediakin toistelee Kurrin ostaneen Jokerit itselleen niin kuin firmalla olisi ollut jotain rahallista arvoa.
Se on varmasti näille venäläisille aivan sama maksoiko 100 euroa vai 10 miljoonaa euroa. Jos kuitenkin luulet että Suomen tunnetuimman urheilubrändin osakkeilla ei ole rahallista arvoa, on se vähintäänkin mielenkiintoinen väite.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Se on varmasti näille venäläisille aivan sama maksoiko 100 euroa vai 10 miljoonaa euroa. Jos kuitenkin luulet että Suomen tunnetuimman urheilubrändin osakkeilla ei ole rahallista arvoa, on se vähintäänkin mielenkiintoinen väite.
Siis sen brändin ja logon, jota yhtiö ei edes omista itse? Nuo omistava Ry on osoittautunut seteliselkärankaiseksi eli jos joku tarjoaa saman verran euroja kuin roistovaltion nikkelimiehet maksoivat ruplia, niin eiköhän kaupat syntyisi ja Jack promotions olisi vain uuvattibulvaanin tyhjä yhtiö.
 

Undrafted

Jäsen
Se on varmasti näille venäläisille aivan sama maksoiko 100 euroa vai 10 miljoonaa euroa. Jos kuitenkin luulet että Suomen tunnetuimman urheilubrändin osakkeilla ei ole rahallista arvoa, on se vähintäänkin mielenkiintoinen väite.
Toisaalta eikös Jokerit-brändin omistajuus ole ry:llä eli mitä Jokerit oy tai Jack promotions oy oikeastaan omistaa?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kasan käytettyjä mailoja?
Varmaan aika paljon samanlainen 'omaisuus' mikä Jääkiekko Espoo Oy:n konkurssipesästä myytiin huutokaupassa.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Teemu Selänne sanoi Valavuoren ohjelmassa, että Kurri ei halunnut Jokereiden omistajaksi. Oon miettinyt tuota kommenttia ja yrittänyt pohtia, että mikä sitten sai Kurrin mukaan. Voisiko olla mahdollista, että Hjallis on sanonut Kurrille, että joko otat tästä itsellesi nimellisen omistuksen tai sitten koko Jokerit myydään kokonaan venäläisille?

Mä en vielä osaa perustella itselleni, että mitä mieltä olen Jari Kurrin toiminnasta Jokereiden ruorimiehenä. Tarvitsee kai odotella vielä monta vuotta, jotta saadaan lukea Kurrin elämänkerta jossa hän toivottavasti kertoo täyden totuuden tästä KHL-matkasta. Nyt se olisi vielä liian "toosoon", mutta kahtellaan sit tulevaisuudessa uudestaan.

Mulle Hjallis Harkimo on tän reissun pahin (suomalais)roisto. Politiikassa arvostan Harkimo, mutta Jokereiden omistajana tämä KHL:ään meno saa minulta hävyttömän ison miinuksen.
 
Lainaan Teemu Selänteen sanoja viikonlopun haastattelusta, jossa keskusteltiin KHL-ajasta.

Samalla Selänne kertoi varoittaneensa Kurria moneen otteeseen siitä, että KHL toisi kiekkolegendalle negatiivista julkisuutta.
– Sanoin Jarille monta kertaa, että ei tämä näytä hyvältä. Arvaa, mitä Jari sanoi? ”Who cares? Se raha tulee, ei meillä ole mitään paineita.”


Jokerit ei ollut KHL-aikana missään vaiheessa suomalaisten omistama seura. Jari Kurri tai mikään suomalainen taho ei ole maksanut euroakaan Jokereiden omistuksista vuoden 2013 jälkeen.

Jari Kurria ei voi pitää millään tapaa rehellisenä tai luottamustoimikelpoisena henkilönä toimimaan minkään yrityksen tai yhteisön edustajana.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Roistoja molemmat, niin Kurri, kuin Selänne. Kumpikaan ei sovi millään tapaa nykyisessä maailmassa Jokerien taustoilla- ei millään tapaa!

Millä tavalla Selänne on roisto? Koska et ole kaikesta samaa mieltä hänen kanssaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös