Mainos

Janne Pesonen HIFK:n urheilujohtajana

• 234 142
  • 1 887

Oliko valinta sopiva?

• Kyllä

Ääniä: 92 18,3%
  • Ei

Ääniä: 272 54,0%
  • En osaa sanoa

Ääniä: 161 31,9%

• Äänestäjiä
    504

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Siellä on Kärppien uusi pakkihankinta Marcus Björk alottanut liigapelit aika makoisesti. Tänään maali ja viime pelissä 0+2.

Ei vissiin kelvannut Pesoselle?
Ihan paska pelaaja. Ei tee kevätpilkillä mitään.

Ihan turisteilta ei Pysyk ja Sustr myöskään vaikuta. Toi Björk on kyllä aloittanut railakkaasti.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Joo onneksi erot ovat niin suuria että voidaan katsoa vaikka kymmenen kierrosta lisää nyt katsottujen viiden jatkeeksi.

Ollaan muuten tiputti jo kolmanneksi ja seuraavalla kierroksella lienee sauma tippua pari-kolme sijaa lisää. Mutta vittu katsellaan toki rauhassa sitten sijoilta ynnä muut ja todetaan että ne hyvät pelaajat meni marraskuussa Ilvekseen, SaiPaan, Tapparaan ja Kärppiin.

Etsiköön Pesonen rauhassa vaan Lindbohmin paikkaajaa. Tarpeeksi pitkään kun etsii voidaan todeta ettei tarvita kun kausi loppui jo. Nerokas tapa säästää salaa tuokin.

Joko IFK siis hävisi oman matsinsa ja joku muu vastaavasti voitti omansa? Mä kun luulin, että vielä on kolmannet erät jäljellä. Tyhmä minä.

Sun viestin loppuhan on ihan puhdasta spekulaatiota. Toki kertoo paljon sun sielunmaisemasta, ainakin IFK:n osalta.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En minä ketään opeta, kerron oman mielipiteeni ihan siinä missä sinäkin.
Ok
Koko pelaajiston mylläys oli viittaus Kärppiin, missä Myllymaa on kommentoinut rosterin muuttamista isolla kädellä. Isojen aukkojen täyttäminen on lopulta se 1-2 hankintaa. Ne kannattaa oikeasti tehdä kunnolla seuran tarpeiden perusteella.
Asia selvä. Ei taida IFKlla riittää myöskään 1-2 hankintaa. Olisi varmaan riittänyt, jos Lindbohm ei olisi hajonnut.
Katsotaan vaan, mitä sinä näet tuloksen takana? Minä näen varsin hyvää PAPPia. Hyökkäyksiinlähdöt ovat hitaita, minkä seurauksena käytännössä aina hyökätään alivoimaisena. Maalit ovat isolta osin olleet seurausta hyvästä yksilösuorituksesta kuin pelitavan tuotosta. Katsotko sinä puolestasi vähän tulosta? Samalla tavalla kun jatketaan, ollaan 50 runkosarjakierroksen jälkeen toisena, ei huonosti. Vai eikö me katsota tulosta?
Minä näen tuloksen takana kuplan, joka on puhkeamaisillaan, ellei jo puhjennut. Tämän olisi voinut estää reagoimalla puutteisiin aiemmin, mutta siihen Pesonen ei kyennyt. Tällä tavalla kuin jatketaan eli ei vahvisteta joukkuetta niin ei pomminvarmasti olla edes TOP4. Siitä voin ottaa sinun kanssasi perinteisen Jallu-vedon?
En tiedä. Ja koska en tiedä, en viitsi pillastua vanhasta videosta, joka on jaettu uudelleen. Sä sen sijaan jaksat pillastua ja sivuuttaa vaikka sen faktan, että tuon videon kuvaamisen jälkeen tämä opiskelija on työllistynyt täyspäivätyöhön.
Siitä huolimatta aiemmassa viestissäsi puhuit tästä samasta asiasta ”faktantarkistuksena” ?
Kun rahaa on rajallisesti pitää malttaa. Salmelainen kasasi isolla rahalla tuon materiaalin mitä kuulemma pitää paikata isosti. Sen voi olla tekemätön paikka. Ja edelleen on tehnyt puutteille jotain, Granberg, Hovinen ja Somppi ovat liittyneet jengiin kesken kauden.
Edelleen MISSÄ IFK ON KERTONUT, ETTÄ RAHAA on rajallisesti? Ennen kuin IFK itse tämän kommunikoi (ei tule tapahtumaan) niin kyseessä on ihan samanlainen palstatotuus kuin moni muukin asia täällä. Eikö vain? Se ei vaan nyt sovi sinun agendaasi niin jatkuvasti jankutat sitä. Granbergin nimen nostaminen esiin tässä yhteydessä on vähän sama kuin sinut tai minut olisi palkattu paikkaamaan puutteita eli täysin irrelevanttia
Sarjan parhaan pelaajan kahden vuoden jatko on minusta aika hyvä näyttö, eikä osoitus alhaisesta vaatimustasosta.
Samanlaisena palstatotuutena on kerrottu, että Lehterä haluaa pelata Stadissa niin vaikka helvetin iloinen olen hänen jatkostaan IFKssa niin en siitä valtavaa sulkaa saa Pesosen hattuun, sillä muita realistisia vaihtoehtoja tuskia monia hänelle oli.
Mistä sinä tiedät, että kyse on itselleen valehtelusta? Onko sinulla todella tieto kaikista yksittäiseen hankintaan liittyvistä yksityiskohdista? Pelkästään se, että kyse on loistavasta pelaajasta ei aina riitä, pitää myös olla kiinnostunut tulemaan Stadiin ja sopia porukkaan.
Minun on vaikea uskoa, että yksikään näistä nyt SaiPaan, Kärppiin, Tapparaan, Ilvekseen ja Jukureihin menneistä laatuvahvistuksista a) ei olisi ollut saatavilla tänne b) eivät olisi vahvistaneet joukkuetta, jossa Bottom6 osastosta muunmuassa helvetin monen pelaajan ei edes pitäisi pelata Liigaa. Se on itselleen valehtelua, jos näin kuvittelee. Toki, lupaan henkilökohtaisesti myöntää sinulle olleeni väärässä, jos Pesonen oikeasti löytyy meille laatupelaajan tai mielummin vielä monikossa.
Mitä ilmeisimmin ollaan. Sinun viestejä kun lukee kaikki on paskaa, mikään ei toimi, kaikki vituttaa ja silti ollaan runkosarjan toinen. Ajatella, jos hommat menisi edes vähän putkeen. Ja kun kuitenkin huutelet seuraavaksi 10 ottelun kuntoountaria, niin miksi se kertoo totuuden tämän kauden tasosta? Tuolle jaksolle on osunut paljon loukkaantumisia, joista loukkaantuneista saadaan ensimmäisiä jo pian takaisin rosteriin. Mitä jos tämän kauden slumppi onkin jo koettu ja jengin suoritustaso tällä kaudella on lähempänä sitä ensimmäistä 15 matsia? Mitään välttämättä kysyn, onko se mahdollista?
On huvittavaa, että kitiset toiselle käyttäjälle sanojen suuhun laittamisesta ja samaan aikaan kerrot minun huutelevan 10 pelin kuntopuntarista? En ole tainnut siitä missään itse mainita? Melko säälittävää toimintaa sinulta, mutta ei se toisaalta yllätä. Minähän annan myös kehuja tälle joukkueelle ja varsinkin sen pelaajille, kun niitä ansaitsevat. Tietäisit sen, jos tutustuisit enemmän viestihistoriaani, mutta tyypillisen tapaan Inkvisiittorille olet kaivautunut tasaisin väliajoin kiven alle. Olen mielelläni väärässä, mutta itse pidän todennäköisempänä IFKn tason olevan lähempänä nyt nähtyä kuin 15 ensimmäistä matsia.

jonBBE9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen maajoukkueet, Tennis
Tää just. Veskariongelma meillä on. Toivottavasti tekee jotain sen eteen. Muuten mielestäni on reagoitu ihan hyvin. Olis aika erikosta jos joka flunssan kohdalla palkattais uus änäritasoinen korvaava pelaaja. Tuntuu että sitä täällä osa odottaa.
Pakkia ollaan haettu kuukausia. Ketä siellä odotellaan kun ei kelpaa kukaan Liigaan jo saapuneista? Sielläkin on akuuttipula. Lindbohmin paikkaus esimerkiksi?

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääskä, Pakarinen, Liivik, Åsten, Kuhta, Petrell
En ole välttämättä eri mieltä, mutta ei sinne mitään kentällistä tarvitse hankkia. Ehkä yhden puolustajan ja kädellisen hyökkääjän hommaisin nyt tässä tilanteessa.
Uusi päävalmentaja tonne pitäisi saada. Sitä ennen ei kannata hankkia yhtäkään pelaajaa tohon roskistulipaloon.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joku voisi tehdä kovan työ ja käydä haastamassa Pesosta kunnolla hankinnoista Brewer’s Streetillä. Tietysti asiallisesti.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joko IFK siis hävisi oman matsinsa ja joku muu vastaavasti voitti omansa? Mä kun luulin, että vielä on kolmannet erät jäljellä. Tyhmä minä.
Niin en tiedä millä silmillä katsot pelejä mutta katso vaikka viiden minuutin päästä sarjataulukkoa. Sen näki jo ennen viimeistä erää että HIFK häviää.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin en tiedä millä silmillä katsot pelejä mutta katso vaikka viiden minuutin päästä sarjataulukkoa. Sen näki jo ennen viimeistä erää että HIFK häviää.
Eiköhän se ole kaikille selvää millä silmillä tämä Inkvisiittori katsoo peliä.

Hombre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft , Olli Jokinen
Pelaajia on odoteltu, mutta kyllä tässä taas vaan ajatukset siirtyy tuonne penkin taakse. Eli onko lopulta väliä ketä tulee, kun peli näyttää tuolta. Tosi tosi halutonta ja vailla mitään ideaa olevaa jääkiekkoa.

Se, että Pesonen lähtisi sörkkii penkin taakse on tietysti aivan absurdi ajatus. Organisaatiosta ei löydy ketään joka Ville paikkaa horjuttaa.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Asia selvä. Ei taida IFKlla riittää myöskään 1-2 hankintaa. Olisi varmaan riittänyt, jos Lindbohm ei olisi hajonnut.

Hankintojen määrästä ollaan siten eri mieltä. Itse uskon, että tossa jengissä on potentiaalia pitkään kevääseen. 1-2 kiekollista pelaajaa tarvitaan, that's it.
Minä näen tuloksen takana kuplan, joka on puhkeamaisillaan, ellei jo puhjennut. Tämän olisi voinut estää reagoimalla puutteisiin aiemmin, mutta siihen Pesonen ei kyennyt. Tällä tavalla kuin jatketaan eli ei vahvisteta joukkuetta niin ei pomminvarmasti olla edes TOP4. Siitä voin ottaa sinun kanssasi perinteisen Jallu-vedon?

Ei tuo ole tuloksen taakse katsomista. Kerro nyt sitten, että miksi se kupla on puhkeamassa, ellei jo puhjennut. Mitkä pelilliset seikat tätä puoltavat? Edelleen tuloksellisesti ollaan kuitenkin koko kauden otannalla suoritettu hyvin.

Mitä tulee ehdottamaasi vetoon, kieltäydyn siitä kunnioittaen. En usko, että voittajaa saataisiin ikinä selville, koska uskon IFK:n tekevän vielä hankintoja. Toisekseen en juurikaan käytä alkoholia ja, jos käytänkin en Jallua. En myöskään voi olla varma, että olet oikeutettu Jallua juomaan (lue täysi-ikäinen). Viimeisenä ja tärkeimpänä syynä, en harrasta vedonlyöntiä. Toki voin runkosarjan päätyttyä myöntää sinun olleen oikeassa, jos:
1) IFK ei ole top 4 sijalla;
2) IFK ei ole tehnyt hankintoja 7.12.2024 jälkeen; ja
3) muistutat minua tästä.

Siitä huolimatta aiemmassa viestissäsi puhuit tästä samasta asiasta ”faktantarkistuksena” ?

No suorititko minkäänsortin faktantarkistusta ennen kuin aloit väheksymään Pesosen tekemistä tuon videon takia?
Edelleen MISSÄ IFK ON KERTONUT, ETTÄ RAHAA on rajallisesti? Ennen kuin IFK itse tämän kommunikoi (ei tule tapahtumaan) niin kyseessä on ihan samanlainen palstatotuus kuin moni muukin asia täällä. Eikö vain? Se ei vaan nyt sovi sinun agendaasi niin jatkuvasti jankutat sitä. Granbergin nimen nostaminen esiin tässä yhteydessä on vähän sama kuin sinut tai minut olisi palkattu paikkaamaan puutteita eli täysin irrelevanttia

Ei IFK ole sitä kertonut, tai ei ainakaan minun silmääni ole osunut, olet oikeassa. Seuran toimet kuitenkin indikoivat, että fyrkkaa ei liiaksi ole. Lisäksi viime tilikaudelta on tehty raskas tappio, jolloin on varmasti perusteltua puhua, että fyrkkaa ei liikaa olisi.

Kun agendat nostit esille, niin näytätkö minulle sen tiedotteen, haastattelun tai muun ulostuloa, jossa IFK kertoo nyt käynnissä olevan kauden olevan välikausi. Jätät tämän aina huomiotta, kun se ei sovi agendaasi.

Mitä tulee Granbergiin, niin kyllä hän oli hankinta siinä missä kuka tahansa muukin. Yhtälailla se on työtä vaatinut, vaikka hakuna mies oli sanalla sanoen erikoinen. Toki myös riskitön.

Samanlaisena palstatotuutena on kerrottu, että Lehterä haluaa pelata Stadissa niin vaikka helvetin iloinen olen hänen jatkostaan IFKssa niin en siitä valtavaa sulkaa saa Pesosen hattuun, sillä muita realistisia vaihtoehtoja tuskia monia hänelle oli.

Miksi tämä palstatotuus arvotetaan eri tavalla kuin se, että fyrkkaa ei ole? Onko kyse siitä, että agendaasi ei sovi antaa sulkaa Pesosen hattuun?

Minun on vaikea uskoa, että yksikään näistä nyt SaiPaan, Kärppiin, Tapparaan, Ilvekseen ja Jukureihin menneistä laatuvahvistuksista a) ei olisi ollut saatavilla tänne b) eivät olisi vahvistaneet joukkuetta, jossa Bottom6 osastosta muunmuassa helvetin monen pelaajan ei edes pitäisi pelata Liigaa. Se on itselleen valehtelua, jos näin kuvittelee. Toki, lupaan henkilökohtaisesti myöntää sinulle olleeni väärässä, jos Pesonen oikeasti löytyy meille laatupelaajan tai mielummin vielä monikossa.

Saatavuuteen en osaa sanoa. Ja uskon kyllä, että monikin näistä pelaajista olisi vahvistanut joukkuetta. En kuitenkaan näe yhtäkään näistä pelaajista ideaalihankintana IFK:n tilanteessa. Björk olisi ollut lähimpänä, mutta kuten olen aiemmin todennut, en olisi itsekään halunnut kesän selkäkeikkauksen jälkeen pelaamatta ollutta pakkia IFK:hon. Voihan tuo vetää Oulussa vitullisen kauden, mutta Stadissa olisi varmaan halvaantunut liukastuessaan ensi kertaa koppiin astuessaan.

On huvittavaa, että kitiset toiselle käyttäjälle sanojen suuhun laittamisesta ja samaan aikaan kerrot minun huutelevan 10 pelin kuntopuntarista? En ole tainnut siitä missään itse mainita? Melko säälittävää toimintaa sinulta, mutta ei se toisaalta yllätä.

Sinä mainitsit minulle siitä, että opettelisin lukemaan. Minä totean sinulle, että opettele ymmärtämään. En väittänyt sinun viitanneen 10 ottelun kuntopuntariin, väitin sinun tulevan viittaamaan siihen. Otin sinulta siis nolla-argumentin pois, minkä olisit kuitenkin pöytään iskenyt. No en voi sinulta kauhalla vaatia, jos olet lusikalla saanut.

Minähän annan myös kehuja tälle joukkueelle ja varsinkin sen pelaajille, kun niitä ansaitsevat. Tietäisit sen, jos tutustuisit enemmän viestihistoriaani, mutta tyypillisen tapaan Inkvisiittorille olet kaivautunut tasaisin väliajoin kiven alle. Olen mielelläni väärässä, mutta itse pidän todennäköisempänä IFKn tason olevan lähempänä nyt nähtyä kuin 15 ensimmäistä matsia.

Ollos huoleton, olen kyllä seurannut palstaa ihan riittävästi. Tiedän kyllä kuka nostaa Pesoselle kenkää ketjun esille, kun IFK häviää. Kehusikin ovat olleet kovin kädenlämpöisiä, mutta toki olemassa. Inkvisiittoriheittosi vain kuvastavat säälittävyyttäsi, eri mieltä olevat on pakko aina leimata jollain tavalla. Mutta en ole tästä yllättynyt, joillakin ei vaan perse kestä merivettä.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups

Saattoi sen nähdä, mutta eipä sitä siinä kohtaa silti kolmansia oltu.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saattoi sen nähdä, mutta eipä sitä siinä kohtaa silti kolmansia oltu.
Vittu ihme saivartelua. Livetaulukon mukaan kyllä tasan oltiin. Kerho teki maalinsa myöhemmin.

Mutta väliäkös sillä. Jos haluat tulkita taulukoita vain varmistuneiden ns. lopullisten pisteiden perusteella niin ymmärrän kyllä. Ei kannuakaan jaeta 7. finaalin 59. minuutin perusteella.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
@Rio Cola Granbergin tullessa HIFK:lla oli jo loukkeja alakerrassa, joten itse en osta tätä tryouttia minään riskittömänä, että onnistuu tai ei onnistu. Tähän kun lisätään se, että jatkoa ei peliesityksillään saanut ja uutta liigakelpoista pelaajaa ei ole tullut sisään. Pelaajalle itselleen toki riskitön ja suora näytönpaikka, mutta hankintana täysin typerä vailla päätä eikä häntää, kun olisi omista junnuista vaikka nostaa kaveria kasvamaan korkoa.

Ei kannattajan tehtävä ole arvuutella mitä seura haluaa sanoa puheilla ja teoillaan. Se näkyy siellä kentällä. Ja tulostaululla. Suunta on jyrkkä alaspäin just nyt, mutta sen tiesi sokea reettakin, että kupla tulee puhkeamaan, kun ykkösen tahti hiipuu tehoissa ja loukkeja ei paikata.

Kannattajalla on täysi oikeus sanoa ja valittaa tuotteesta mistä se maksaa. HIFK ei ole kertonut että rahaa ei ole. Päinvastoin. Uutta pakkia etsitty puhein jo kuukauden päivät. Tämän ilmoituksen valossa asiaa täytyy katsoa. Kaikki valitus on täysin oikeutettua. Se että valmentajat tai muut taustahenkilöt juttelee diipadaapaa ja niitä sitten arvaillaan mitä niiden sisällöllä oikeasti tarkoitetaan, on täysin viestintuojan vastuulla. Jos puhutaan sieltä täältä ja muita korulauseita, silloin yleensä huutoon vastataan.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hankintojen määrästä ollaan siten eri mieltä. Itse uskon, että tossa jengissä on potentiaalia pitkään kevääseen. 1-2 kiekollista pelaajaa tarvitaan, that's it.
Toki, jos Pesonen yllättäisi kaikki ja löytäisi oikeasti kaksi timanttista vahvistusta niin silloin voit olla oikeasssa, että 2 kiekollista pelaaja riittää. Todennäköisyys tälle vaan lienee luokkaa nolla.
Ei tuo ole tuloksen taakse katsomista. Kerro nyt sitten, että miksi se kupla on puhkeamassa, ellei jo puhjennut. Mitkä pelilliset seikat tätä puoltavat? Edelleen tuloksellisesti ollaan kuitenkin koko kauden otannalla suoritettu hyvin.
No, kerro Inkvisiittori mitä se on? Jos ei tuloksen taakse katsomista. Kaikki muut paitsi sinä ja Pesonen ovat ymmärtäneet, että IFK on ollut aivan liikaa ykkösketjunsa varassa. Lisäksi se ykkösketju on pelannut sellaisella suoritustasolla, ettei ole millään tavalla realistista olettaa sen jatkuvan. Siksi tässä on huudeltu jo pitkään vahvistusten perään. Enemmän ja vähemmän mitään ei ole tehty. Puolustuksessa tippui paras puolustaja jo kuukausia sitten. Tärkeä stay-at-home puolustaja Lindbohm kuukauden päivät sitten ja lisäksi kaikki tiesivät, että kaksikko Kiviharju-Nykyri lähtee viikoiksi junnumaajoukkueen mukaan. Mitään ei taaskaan tehty. Kaikki nämä uhkakuvat ja puutteet olivat nähtävissä, mutta silti mitään ei tehty. Nyt on jo tuloskunto jyrkästi alaspäin ja edelleenkään mitään ei tehdä suunnan kääntämiseksi. On täysin epäreilua olettaa, että pelaajat joiden ei edes pitäisi pelata Liigassa, pystyisivät tämän junan kääntämään.
Mitä tulee ehdottamaasi vetoon, kieltäydyn siitä kunnioittaen. En usko, että voittajaa saataisiin ikinä selville, koska uskon IFK:n tekevän vielä hankintoja. Toisekseen en juurikaan käytä alkoholia ja, jos käytänkin en Jallua. En myöskään voi olla varma, että olet oikeutettu Jallua juomaan (lue täysi-ikäinen). Viimeisenä ja tärkeimpänä syynä, en harrasta vedonlyöntiä. Toki voin runkosarjan päätyttyä myöntää sinun olleen oikeassa, jos:
1) IFK ei ole top 4 sijalla;
2) IFK ei ole tehnyt hankintoja 7.12.2024 jälkeen; ja
3) muistutat minua tästä.
Kuten arvasin niin jänistit tästä vedosta vaikka tuloskunto on mitä mainioin ja kaikki tietävät, että jos/kun IFK suorittaa Peltosen standardeilla puolivälieristä itsensä pihalle niin sinä olet tukevasti kaivautunut kiven alle, kuten olet tähänkin asti tehnyt.
No suorititko minkäänsortin faktantarkistusta ennen kuin aloit väheksymään Pesosen tekemistä tuon videon takia?
En ole missään väittänyt suorittaneeni faktantarkistusta. Sinä sen sijaan olet vaikka muuta Inkvisiittorina yrität täällä väittää.
Ei IFK ole sitä kertonut, tai ei ainakaan minun silmääni ole osunut, olet oikeassa. Seuran toimet kuitenkin indikoivat, että fyrkkaa ei liiaksi ole. Lisäksi viime tilikaudelta on tehty raskas tappio, jolloin on varmasti perusteltua puhua, että fyrkkaa ei liikaa olisi.
Seura voisi sitten kertoa tämän suoraan maksaville katsojille. Kun eivät sitä vähemmän yllättäen tee niin kenttä on avoin kaikelle spekuloinnille.
Kun agendat nostit esille, niin näytätkö minulle sen tiedotteen, haastattelun tai muun ulostuloa, jossa IFK kertoo nyt käynnissä olevan kauden olevan välikausi. Jätät tämän aina huomiotta, kun se ei sovi agendaasi.
Eikö tähän pidä vastata näin: IFK ole sitä kertonut, tai ei ainakaan minun silmääni ole osunut, olet oikeassa. Seuran toimet kuitenkin indikoivat, että välikausi on kyseessä. Lisäksi viime tilikaudelta on tehty raskas tappio, jolloin on varmasti perusteltua puhua, että välikausi kyseessä.
Mitä tulee Granbergiin, niin kyllä hän oli hankinta siinä missä kuka tahansa muukin. Yhtälailla se on työtä vaatinut, vaikka hakuna mies oli sanalla sanoen erikoinen. Toki myös riskitön.
Jos Granbergin tasoisen divaripelaajan hankkiminen oikeasti vaati Pesoselta helvetisti niin sitten kaikki alkaa käydä järkeen.
Miksi tämä palstatotuus arvotetaan eri tavalla kuin se, että fyrkkaa ei ole? Onko kyse siitä, että agendaasi ei sovi antaa sulkaa Pesosen hattuun?
Enhän minä sanonut, että se olisi eri arvoinen palstatotuus. Itse en vaan anna Pesoselle kovinkaan paljon credittiä Lehterän jatkoista, That’s it.
Saatavuuteen en osaa sanoa. Ja uskon kyllä, että monikin näistä pelaajista olisi vahvistanut joukkuetta. En kuitenkaan näe yhtäkään näistä pelaajista ideaalihankintana IFK:n tilanteessa. Björk olisi ollut lähimpänä, mutta kuten olen aiemmin todennut, en olisi itsekään halunnut kesän selkäkeikkauksen jälkeen pelaamatta ollutta pakkia IFK:hon. Voihan tuo vetää Oulussa vitullisen kauden, mutta Stadissa olisi varmaan halvaantunut liukastuessaan ensi kertaa koppiin astuessaan.
Tällä logiikalla ihmetellään vielä kauden jälkeen, kun ei löytynyt sitä ideaalihankintaa. Toivottavasti Pesonen ei näin ajattele tai olemme isommassa kusessa mitä pelkäsin.
Sinä mainitsit minulle siitä, että opettelisin lukemaan. Minä totean sinulle, että opettele ymmärtämään. En väittänyt sinun viitanneen 10 ottelun kuntopuntariin, väitin sinun tulevan viittaamaan siihen. Otin sinulta siis nolla-argumentin pois, minkä olisit kuitenkin pöytään iskenyt. No en voi sinulta kauhalla vaatia, jos olet lusikalla saanut.
Pata kattilaa soimaa, sinähän laitoit minulle nimenomaan sanoja valmiiksi suuhun. Tämä on sitä kuuluisaa älyllistä epärehellisyyttä par excellence. Toisaalta mitä voi odottaa Inkvisiittorilta, joka ihan vakavissaan uskoo voivansa opettaa oikein kannattamisen. Arvostan kyllä tuollaista Don Quijote menoa.
Ollos huoleton, olen kyllä seurannut palstaa ihan riittävästi. Tiedän kyllä kuka nostaa Pesoselle kenkää ketjun esille, kun IFK häviää. Kehusikin ovat olleet kovin kädenlämpöisiä, mutta toki olemassa. Inkvisiittoriheittosi vain kuvastavat säälittävyyttäsi, eri mieltä olevat on pakko aina leimata jollain tavalla. Mutta en ole tästä yllättynyt, joillakin ei vaan perse kestä merivettä.
Ok

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
@Rio Cola Granbergin tullessa HIFK:lla oli jo loukkeja alakerrassa, joten itse en osta tätä tryouttia minään riskittömänä, että onnistuu tai ei onnistu. Tähän kun lisätään se, että jatkoa ei peliesityksillään saanut ja uutta liigakelpoista pelaajaa ei ole tullut sisään. Pelaajalle itselleen toki riskitön ja suora näytönpaikka, mutta hankintana täysin typerä vailla päätä eikä häntää, kun olisi omista junnuista vaikka nostaa kaveria kasvamaan korkoa.

Kyllä, koko Granberg-kuvion taustalla oli alakerran loukkaantumiset. En ymmärrä, mikä riski tähän hankintaan IFK:n osalta kiinnittyi tilanteessa, missä seura oli saanut kirjattua sopimukseen try-outin. Sinänsä erikoinen haku, minkä olisi varmasti voinut jättää tekemättäkin, mutta riskiä en seuran puolelta tässä näe. Näkisin, että tuossa kohtaa Sundia paikkasi varsin mallikkaasti (mutta ei kokonaan) Nykyri, minkä ansiosta alkukauden alakerran loukkaantumiset saatiin ikään kuin paikattua. Nyt Nykyrin ja Lindbohmin loukkaantumisten myötä vähintään yksi kiekollinen pakki olisi syytä alakertaan hankkia.

Ei kannattajan tehtävä ole arvuutella mitä seura haluaa sanoa puheilla ja teoillaan. Se näkyy siellä kentällä. Ja tulostaululla. Suunta on jyrkkä alaspäin just nyt, mutta sen tiesi sokea reettakin, että kupla tulee puhkeamaan, kun ykkösen tahti hiipuu tehoissa ja loukkeja ei paikata.

Ei ole kannattaja tehtävä arvuutella sitä mitä seura sanoo sanoillaan ja teoillaan, olet oikeassa. Silti tällä palstalla sitä paljon tehdään, mutta vain negatiiviset arvuutellut vaikuttavat täällä salonkikelpoisilta. Tuloksista kun puhutaan, miksi sarjataulukko sivuutetaan aina kokonaan?

Kannattajalla on täysi oikeus sanoa ja valittaa tuotteesta mistä se maksaa. HIFK ei ole kertonut että rahaa ei ole. Päinvastoin. Uutta pakkia etsitty puhein jo kuukauden päivät. Tämän ilmoituksen valossa asiaa täytyy katsoa. Kaikki valitus on täysin oikeutettua. Se että valmentajat tai muut taustahenkilöt juttelee diipadaapaa ja niitä sitten arvaillaan mitä niiden sisällöllä oikeasti tarkoitetaan, on täysin viestintuojan vastuulla. Jos puhutaan sieltä täältä ja muita korulauseita, silloin yleensä huutoon vastataan.

Onko se kaikki valitus oikeasti ihan oikeutettua? Joukkue on sarjassa kolmantena, vaikka taustalla on ollut varsin alakuloinen jakso. Sanoisin, että joukkue ja seura ovat tällä kaudella ansainneet muuta kuin valitusta. Mitä hankintaan tulee, niin sellaisesta on tosiaan puhuttu. Sehän ei kuitenkaan kerro paljonko sitä fyrkkaa lopulta on. Tilinpäätös tietysti kertoo jotain, mutta ei tämänhetkistä tilannetta, eikä sitä paljonko tuohon hankintaan on käytettävissä.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Tästä henkilöön keskittyneestä viestistä on annettu pelikielto.
Toki, jos Pesonen yllättäisi kaikki ja löytäisi oikeasti kaksi timanttista vahvistusta niin silloin voit olla oikeasssa, että 2 kiekollista pelaaja riittää. Todennäköisyys tälle vaan lienee luokkaa nolla.

Aikahan tämän lopulta näyttää.
No, kerro Inkvisiittori mitä se on?

Vittu sä olet säälittävä pelle.

Jos ei tuloksen taakse katsomista. Kaikki muut paitsi sinä ja Pesonen ovat ymmärtäneet, että IFK on ollut aivan liikaa ykkösketjunsa varassa.

Katso, sieltä alkoi tulemaan ihan perusteluja. Hyvä Frankie, ehkä susta on johonkin.

Lisäksi se ykkösketju on pelannut sellaisella suoritustasolla, ettei ole millään tavalla realistista olettaa sen jatkuvan. Siksi tässä on huudeltu jo pitkään vahvistusten perään. Enemmän ja vähemmän mitään ei ole tehty. Puolustuksessa tippui paras puolustaja jo kuukausia sitten. Tärkeä stay-at-home puolustaja Lindbohm kuukauden päivät sitten ja lisäksi kaikki tiesivät, että kaksikko Kiviharju-Nykyri lähtee viikoiksi junnumaajoukkueen mukaan. Mitään ei taaskaan tehty. Kaikki nämä uhkakuvat ja puutteet olivat nähtävissä, mutta silti mitään ei tehty. Nyt on jo tuloskunto jyrkästi alaspäin ja edelleenkään mitään ei tehdä suunnan kääntämiseksi. On täysin epäreilua olettaa, että pelaajat joiden ei edes pitäisi pelata Liigassa, pystyisivät tämän junan kääntämään.

Kyllä. Ja ne vahvistukset on syytä kartoittaa tarkkaan. Arvostellaan sitten, kun Pesonen on tehnyt siirtonsa tai jättänyt sen kokonaan telemättä. Edelleenkin sarjatilanne mahdollistaa sen, että IFK voi yrittää löytää ne oikeat pelaajat tuohon nippuun. Voi jäädä löytymättäkin, mutta sitä me ei voida vielä tietää.

Kuten arvasin niin jänistit tästä vedosta vaikka tuloskunto on mitä mainioin ja kaikki tietävät, että jos/kun IFK suorittaa Peltosen standardeilla puolivälieristä itsensä pihalle niin sinä olet tukevasti kaivautunut kiven alle, kuten olet tähänkin asti tehnyt.

Sinähän et minua tunne millään tavalla, joten jätä arvailusi itsellesi. Minua ei aiemmin kertomistani syistä sun kusinen jallu kiinnosta. Olen kuitenkin valmis myöntämään sinun kyllä olleen oikeassa aiemmin kertomillani edellytyksillä. Jos IFK menee finaaleihin asti, sä olet manaamassa, kun et voi valittaa mistään.

En ole missään väittänyt suorittaneeni faktantarkistusta. Sinä sen sijaan olet vaikka muuta Inkvisiittorina yrität täällä väittää.

Inkvisiittori ei ole erisnimi, urpo. Ja opettele sinä vuorostasi lukemaan. Minä en ole missään kohtaa sanonut suorittaneeni faktantarkiatusta, olen todennut, että sinä et ole sitä tehnyt. Olin oikeassa, dorka.

Seura voisi sitten kertoa tämän suoraan maksaville katsojille. Kun eivät sitä vähemmän yllättäen tee niin kenttä on avoin kaikelle spekuloinnille.

Seura/ seuran edustajat ovat tavoitteen kyllä kertoneet.

Eikö tähän pidä vastata näin: IFK ole sitä kertonut, tai ei ainakaan minun silmääni ole osunut, olet oikeassa. Seuran toimet kuitenkin indikoivat, että välikausi on kyseessä. Lisäksi viime tilikaudelta on tehty raskas tappio, jolloin on varmasti perusteltua puhua, että välikausi kyseessä.

MISSÄ IFK ON KERTONUT, ETTÄ KYSEESSÄ ON VÄLIKAUSI???

Jos Granbergin tasoisen divaripelaajan hankkiminen oikeasti vaati Pesoselta helvetisti niin sitten kaikki alkaa käydä järkeen.

Kuka on sanonut, että vaatii helvetisti? Työtä se silti edellyttää.

Enhän minä sanonut, että se olisi eri arvoinen palstatotuus. Itse en vaan anna Pesoselle kovinkaan paljon credittiä Lehterän jatkoista, That’s it.

Noniin, alamme päästä asiaan. Toisille tuoppi on puoliksi täynnä, toisille puoliksi tyhjä.

Tällä logiikalla ihmetellään vielä kauden jälkeen, kun ei löytynyt sitä ideaalihankintaa. Toivottavasti Pesonen ei näin ajattele tai olemme isommassa kusessa mitä pelkäsin.

Voi olla, tai voi olla olematta. Tärkeämpää kuin milloin hankinta tulee on se, minkälainen hankinta tulee.

Pata kattilaa soimaa, sinähän laitoit minulle nimenomaan sanoja valmiiksi suuhun. Tämä on sitä kuuluisaa älyllistä epärehellisyyttä par excellence. Toisaalta mitä voi odottaa Inkvisiittorilta, joka ihan vakavissaan uskoo voivansa opettaa oikein kannattamisen. Arvostan kyllä tuollaista Don Quijote menoa.

En laittanut sanoja suuhusi vaan otin niitä pois pelikentältä urpo. Mutta eihän kaltaisesi Sancho Panza sellaista voi ymmärtää.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Onko se kaikki valitus oikeasti ihan oikeutettua? Joukkue on sarjassa kolmantena, vaikka taustalla on ollut varsin alakuloinen jakso. Sanoisin, että joukkue ja seura ovat tällä kaudella ansainneet muuta kuin valitusta. Mitä hankintaan tulee, niin sellaisesta on tosiaan puhuttu. Sehän ei kuitenkaan kerro paljonko sitä fyrkkaa lopulta on. Tilinpäätös tietysti kertoo jotain, mutta ei tämänhetkistä tilannetta, eikä sitä paljonko tuohon hankintaan on käytettävissä.
Sarjasijoitus on tässä kohden varsin hyvä. Ja jos pelkästään pisteitä katsoo, eihän tilanteeseen voi muuta sanoa, kuin että mestaruusjuna puksuttaa. Sitten kun sinne kuuluisan tuloksen taakse aletaan katsomaan alkaa totuus tulemaan esiin. Muutama poimitakseni:

-HIFK:n jumalmuudissa pelannut ykköskenttä ei kannattele enää joukkuetta. Joukkueen paras pelaaja näyttää hyytymisen merkkejä ja jopa turhautuneelta.

-15 kierroksen jälkeen loppuneen kuherruskuukauden jälkeen, joukkue suorittaa nippa nappa säälipoffien rajoilla pelaavana joukkueena.

-Viikon kaksi peliä kotona täysin ala-arvoista neppailua. Haluttomuutta, laiskaa ja vailla mitään pelillistä rakennetta.

-Joukkueesta puuttuu kahden kärkipuolustajan mentävä aukko, jota ei syystä tai toisesta täytetä. Joukkueesta puuttuu hyökkäyksestä käsiä, sekä pelaajia jotka olisivat edes liigatasolle hyödyllisiä.

-Ennen kautta yhtenä isoimpana kysymysmerkkinä ollut maalivahtipeli, on jälleen täysin luokatonta.

-Kolmen edellisen kauden valmennuksen taidonnäyte. Se ei povaa että suunta tästä kääntyisi, vaikka tuonne tulisi ketä sisään.

Ensi viikkoon!

Viimeksi muokattu:

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Sarjasijoitus on tässä kohden varsin hyvä. Ja jos pelkästään pisteitä katsoo, eihän tilanteeseen voi muuta sanoa, kuin että mestaruusjuna puksuttaa. Sitten kun sinne kuuluisan tuloksen taakse aletaan katsomaan alkaa totuus tulemaan esiin. Muutama poimitakseni:

-HIFK:n jumalmuudissa pelannut ykköskenttä ei kannattele enää joukkuetta. Joukkueen paras pelaaja näyttää hyytymisen merkkejä ja jopa turhautuneelta.

-15 kierroksen jälkeen loppuneen kuherruskuukauden jälkeen, joukkue suorittaa nippa nappa säälipoffien rajoilla pelaavana joukkueena.

-Viikon kaksi peliä kotona täysin ala-arvoista neppailua. Haluttomuutta, laiskaa ja vailla mitään pelillistä rakennetta.

-Joukkueesta puuttuu kahden kärkipuolustajan mentävä aukko, jota ei syystä tai toisesta täytetä. Joukkueesta puuttuu hyökkäyksestä käsiä, sekä pelaajia jotka olisivat edes liigatasolle hyödyllisiä.

-Ennen kautta yhtenä isoimpana kysymysmerkkinä ollut maalivahtipeli, on jälleen täysin luokatonta.

-Kolmen edellisen kauden valmennuksen taidonnäyte. Se ei povaa että suunta tästä kääntyisi, vaikka tuonne tulisi ketä sisään.

Ensi viikkoon!

Sinulla on tässä paljon hyviä, suorastaan erinomaisia pointteja. Kun puhutaan kesken kauden tehtävistä hankinnoista, oma tulokulmani on kuitenkin erilainen. Ensinnäkin tässä vaiheessa kautta, ja koko tähän astisen runkosarjan huomioiden aikaa on, vieläkin. Aikaa on käytetty jo runsaasti, mutta sitä on edelleen käytettävissä. Toisekseen IFK:lla on, ironista kyllä, ehkä kaikista joukkueista eniten mittaamatonta potentiaalia nykyisessä miehistössään. Sairastuvalta voidaan odottaa piakkoin kentälle palaaviksi Vesalaista, Taposta ja Somppia. Pelkästään näiden ukkojen mukaan saaminen on iso asia. Sundinkin paluu käsittääkseni tapahtuu joulukuun jälkeen, mikä on itsessään iso lisä alakertaan. Tuohon kun saadaan tuotua yksi kiekollinen puolustaja vielä lisää helpottamaan joukkueen avauspelaamista ja mahdollisesti yksi hyökkääjä vapauttamaan Kodytekin ja Marleaun potentiaali (jos Sompista ei siihen ole), on pelaajisto riittävä vaikka päätyyn saakka. Siinä kohtaa katseet kääntyvät penkin taakse, onko joukkueen peliä saatu kehitettyä riittävästi myös hyökkäyspelin osalta. Tämä viikko ei kerro niinkään materiaalista vaan siitä, että joukkueen hyökkäyspeli ja korostuneesti omista lähteminen ei toimi lainkaan.

Jazzhands

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki tuntuu seuraavan silmä kovana että milloin tulee uusi hankinta. Tässä puikoissa pitäisi olla ukko kenellä olisi palleja antaa Peltoselle kenkää ja vaihtaa kentällisen verran ukkoja. Huokuuko Pesosesta tällaisia johtajan ominaisuuksia? Ei. Ei huou. Kenkää.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:ssa ei ole eikä koskaan ole ollut mitään hätää niin kauan kuin yleisö käy peleissä ja kassakone kilisee. Hätä ja panikointi alkaa vasta kun jengi tajuaisi olla rahoittamatta tätä puuhastelua.

Tämä Pk-seudun suurempi väestömäärä on samalla IFK:lle sekä hyöty, että myös haitta. Onhan se hyvä ja todella hienoa, että Nordis saadaan aina täyteen ja niihin marraskuun tiistain Jukurit-matseihin myös helposti se 6500 katsojaa, kun meitä aktiivisia IFK-faneja on täällä niin paljon ja satunnaiskävijöitä myös monin kerroin enemmän, kun mitä maakunnissa niitä aktiivisia vakkariseuraajia. Huono juttu siinä on sitten samalla myös juurikin se, että miten seuran hallituksella ja seurajohdolla ei ole sitä välttämätöntä pakkoa ja tarvetta uudistua ja uudistaa toimintaansa, kun niitä maksavia katsojia riittää joka kausi aina kaudesta toiseen siinäkin tapauksessa, vaikka jengi alisuorittaisi ja ottaisikin kotona pataan se 1-7, niin aina niitä/meitä maksavia katsojia vaan Nordikselle riittää.

Oulussa ne yleisömäärät ovat jo pienentyneet jopa alle neljän tuhannen, kun joukkueen peli ei ota kulkeakseen. Puhumattakaan sitten jostain huomattavasti pienemmistä paikkakunnista, kuten vaikka Mikkelistä tai Lappeenrannasta viime vuosina, jossa ne yleisömäärät alkoivat olla jopa alle parin tuhannen ja joidenkin huhujen mukaan jopa alle nelinumeroisia!

Eli kovin helposti, jos ollenkaan täällä Pk-seudulla ei tule tapahtumaan tätä, että seurajohto joutuisi todellakin oikeasti miettimään sitä saunakerhonsa ja Country Clubin puuhastelua sen vuoksi, että se alkaisi näkymään niissä yleisömäärissä.

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin gimmat ja K-Vantaa
Eipä odotetusti tietenkään näkynyt Peltosta tai Pesosta tänään tuolla Brewer's Streetillä matsin jälkeen. Eipä sinänsä kyllä yhtään yllättänyt.

Eipä noissa pelien jälkeisissä brewerin meet&greeteissä ole aiemminkaan ollut ketään muuta kuin pelaajat joten ei kannata ajatella että tämä olisi ollut joku suunniteltu poisjäänti valmennuksen osalta. Idea on ollut se että pelaajat ovat tulleet korttipakkojen kanssa ja jakaneet niitä nimmaroituina.. ei tätä valmennus tule tekemään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy