Janne Pesonen HIFK:n urheilujohtajana

  • 76 209
  • 534

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 65 16,7%
  • Ei

    Ääniä: 205 52,7%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 138 35,5%

  • Äänestäjiä
    389

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Milloin pelannut chl pelejä Skellefteåssa? Edelliset kaudet mennyt tuolla 3 korkeimmalla tasolla. Tietysti jos lasketaan joku juniori vuosien potentiaali, jota varmasti ollut, mutta se kun ei aina konkretisoidu.

Kävi tuuraamassa loukkaantuneita tällä kaudella Pelicansia ja Sheffieldiä vastaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ei tämä ole mikään rehupunttijengi, johon tehdään vuoden sopimus ja toivotaan että kyseessä olisi hiomaton timantti. Kyllä varsinkin veskarin paikalla pelaavan pelaajan pitää osata valtakunnan ykkösseurassa (en sanonut parhaassa) jo vähän pelatakin.

Vaikka täällä on aika paljon viime vuosina puuhasteltu, niin se vasta puuhastelua olisikin että palataan siihen, että rosteriin on vakiopaikka pelkän potentiaalin takia. Jos joku haluaa tästä esimerkkejä nimien muodossa, niin Eliteprospectsista löytyy kausittaiset IFK:n kokoonpanot.
Vaikka viestistäsi olen pääsääntöisesti samaa mieltä niin näihin kahteen tartun, sillä juurihan IFKssa lyötiin mm. Hartikaiselle suora liigadiili ja annettiin hopeatarjottimella vakiokokoonpanopaika eli tässähän IFK toivoo Hartikaisen olevan se mainitsemasi ”hiomaton timantti”. IFKssa tällä hetkellä saa rosteripaikan todella helposti eli ei edes tarvitse olla edes potentiaalia. Nimimerkillä Åsten, Mieho, Seppälä, Hartikainen ja Mäkiaho suoraan pelaavaan kokoonpanoon ilman kilpailua. Tämä ei ole ensimmäinen kerta ja lisätietoa tästäkin Eliteprospectista.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka viestistäsi olen pääsääntöisesti samaa mieltä niin näihin kahteen tartun, sillä juurihan IFKssa lyötiin mm. Hartikaiselle suora liigadiili ja annettiin hopeatarjottimella vakiokokoonpanopaika eli tässähän IFK toivoo Hartikaisen olevan se mainitsemasi ”hiomaton timantti”. IFKssa tällä hetkellä saa rosteripaikan todella helposti eli ei edes tarvitse olla edes potentiaalia. Nimimerkillä Åsten, Mieho, Seppälä, Hartikainen ja Mäkiaho suoraan pelaavaan kokoonpanoon ilman kilpailua. Tämä ei ole ensimmäinen kerta ja lisätietoa tästäkin Eliteprospectista.

Hartikaisesta kyllä samaa mieltä. Aloitti kauden kolmossentterinä Helsingin IFK:ssa, eikä kukaan taida tietää miksi.

Sen verran puolustaudun, että joukkue kaatuu paljon useammin huonoon maalivahtiin, kuin huonoon kolmossentteriin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sen verran puolustaudun, että joukkue kaatuu paljon useammin huonoon maalivahtiin, kuin huonoon kolmossentteriin.
Tämä on varmasti ihan totta, mutta IFKn ongelma ei mielestäni ole "huono kolmossentteri" vaan täysin ala-arvoinen BOTTOM6-osasto hyökkäyksessä. Se on niin heikko tällä kaudella, että siihen kaadutaan enemmin kuin maalivahtiin oman näkemykseni mukaan.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on varmasti ihan totta, mutta IFKn ongelma ei mielestäni ole "huono kolmossentteri" vaan täysin ala-arvoinen BOTTOM6-osasto hyökkäyksessä. Se on niin heikko tällä kaudella, että siihen kaadutaan enemmin kuin maalivahtiin oman näkemykseni mukaan.

Niin no voi olla. Mä olen kuitenkin jo siihen ajatukseen tyytynyt kun kukkaron nyörit on tiukat tällä kaudella, että jos jostain on pakko kiristää niin hyökkäyksen bottom 6:sta. Tämä on vain mun mielipide. Totta kai se tekee hyökkäyksestä haavoittuvaisen ja sen takia tässä tilanteessa pitääkin alkaa tähtäilemään Halttusia sun muita.

Mieluummin mä otan sen huippupakiston (joka ihan rehellisesti mun mielestä meillä on) ja kovat tulosketjut. Toki olisihan se kiva, että olisi 3. ja 4. ketjut tännä A. Tyrväisiä ja M. Järvisiä. Olisi omasta takaa sellaisia kundeja, ketkä voisivat oikeasti stuntata loukkaantuneita virtuooseja, eikä tarvitsisi aina olla markkinoilla.

En mäkään ole millään tasolla tyytyväinen meidän hyökkäyksen laajuuteen. Mäkin varovaisena positiivarina odotin ehdottomasti vielä yhtä sentteriä ja laituria mukaan.

Pesosen osaaminen ja joukkueen rakentaminen mitataan sitten ensi kaudella. Tai itse asiassa jo vähän tälläkin kaudella jos halutaan, että keväästä jää jotain käteen. Mun mielestä meillä on oikeasti hyvä joukkue, joka voi parilla täsmähankinnalla taistellakin vielä jostain merkityksellisestä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä voi mielestäni antaa synninpäästön Pesoselle. Tuon kahden päivän jälkeen on voinut ilmetä etteivät Taponen ja Vinni ole pelikunnossa suunnitellusti. Hovinen tuskin olisi suostunut mihinkään parin kuukauden pätkäsoppariin, jolloin lappu koko kaudelle oli ainut vaihtoehto.
Joukkueen pelaajat ovat työsuhteessa edustamaansa joukkueeseen. Joukkueen edustajan ei ole missään tapauksessa syytä kommentoida julkisesti yhdenkään pelaajan työsuhteeseen liittyviä asioita ennen kuin asioista on keskusteltu asianomaisen henkilön kanssa siten kuin työlainsäädännössä määrätään. Ja kun sopimus tehdään, asioissa on syytä noudattaa fiksua järjestystä.

Ja kukas sitä tietää, millainen tilanne joukkueen rakentamisen osalta oli lausuntoa annettaessa. Useita mahdollisia maalivahteja, joku vaihtoehto menee ohi, jonkun tilanne muuttuu jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös