Onhan tämä nyt todella upeeta, kun kauden jumbojoukkueiden kannattajat pääsee edes jonkin asian vuoksi hehkuttelemaan. Taitaa olla niin, että kauden heikkoa taaperrusta piilotetaan tämän "pistekuninkuusasian" taakse... No, kun päästään playout-vaiheeseen, niin silloin Tampere-Pori-rintamalla taas kytee. Mutta hieman eri asian vuoksi. Karsinta kutsuu...
Jostain kumman syystä minä en koko kautena ole jaksanut innostua tästä Ojasen pistejahdista. Jos joku kutsuu "luopioksi" tai muuksi, niin OK. Ojanen on hienon uran omaava kiekkoilija ja niin oli Javakin. Molemmat hyvin muistissa. Kuten myös Ketola, Jarkko jne. Tuoreessa muistissa ensimmäisen SM-liigafinaalin ratkaisuhetket keväällä 1976 samoin kuin vaikkapa 1978 pelit Ässiä vastaan: eka peli Tapparalle suvereenisti 8-0, mutta sitten varsinkin Iso Musta pisti tuulemaan. Tais siellä Javakin mukana olla, mutta tuo V-P Ketola oli eri "äijä". Pakko sitä vaan on vieläkin "kauhunsekaisesti" kunnioittaa... ;)
Ojasella on ollut hieno ja varsinkin pitkä ura, mutta jos ihan tosissani olen, niin minun muistoissani upeimpia tapparoita ovat Jarkko, Marjamäki, Komu, Haapalainenkin jopa... Näkee milloin Tapparaan on "ihastuttu"! Vuosia ja vuosia sitten. Ojasesta kuulin eka kertaa 1984 vai oliko 1985... Tuo on sitten taas eri juttu, enkä ala sitä nyt esille ottamaan. Muistellaan joskus toiste. ;)
Pisteet on vain pisteitä, pelaajat ovat poikkeuksellisia, keskinkertaisempi tms. Mestaruudet ovat mestaruuksia. Kyllä itse kaikista eniten kaipaan Tapparan osalta 1970- ja 1980-lukujen kulta-aikoja. Ne olivat sitä jotakin. Tuo 2003:kin menettelee, mutta ei siinäkään ollut sitä loistoa kuin esim. kevään 1977 Tapparassa! Pakko vaan sanoa näin. Vielä kun se aika kultaa muistot... ??