Janne Jokila

  • 8 811
  • 25

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Kaiken kaikkiaan todella mahtava haastis ja liitteet siihen! Jokilasta tullaan puhumaan kauden aikana todennäköisesti runsaasti, joten Jokilalle oma ketjukaan ei pahaa tee.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Olin lopputalvesta aivan varma, että Jokilasta ei tule ikinä kunnon pelimiestä. Olen toki vieläkín hieman skeptinen, mutta myönnän, että on se kaveri ilmeisesti kuitenkin jotain kehitystä kokenut rapakon takana vai missä se nyt heilukaan tuossa jonkin aikaa. Sputnik-cupin SaiPa-Ässät-matsissa kaveri vielä sohi kolme kertaa tolpan juurelta kiekon ohi maalin ennen kun sitten tajus syöttää paremmalleen ja sai toki syöttöpisteen. Sen jälkeenhän on mies ilmeisesti näyttänyt ihan pelimiehen elkeitä joten toivo elää vielä. Saa nähdä. Toki sitä toivoisi, että SaiPan budjetilla Mälli osaisi tehdä aina tusinaukosta helmen, mutta pakko on olla hiukan skeptinen, ettei putoa ihan älyttömän korkealta jos näin ei käykään.
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
avatar kirjoitti:
Toki sitä toivoisi, että SaiPan budjetilla Mälli osaisi tehdä aina tusinaukosta helmen, mutta pakko on olla hiukan skeptinen, ettei putoa ihan älyttömän korkealta jos näin ei käykään.
Tätä on SaiPan nykylinja pelaajahankinnoissa. Rahalla ei voida kilpailla eikä hankkia valmiita pelaajia liigatasolla. Toistaiseksi Mällin upporikas- ja rutiköyhäleikki on onnistunut valtaosin aika mukavasti.

Jokilalla on kaikki edellytykset nousta SaiPassa ykkös-kakkosketjun mieheksi, varsinkin tämän paljon puhutun uuden vihellyslinjan vuoksi. Jokilan onnistuminen SaiPan ja miehen itsensä kannalta on kiinni vahvasti siitä miten heti kauden alkuun tulee onnistumisia. Jos onnistumisten myötä itseluottamus on kunnossa voi hyvinkin paukkua yli 15 maalia. Kääntäen tuloksena voi olla myös komennus mestikseen marraskuussa, mikäli alkuun ei tule onnistumisia. Kyse on kuitenkin vahvasti kiekollisista onnistumisista elävästä pelurista ja puolustaviin rooleihin löytyy kyvykkäämpiäkin miehiä.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten Jokilan kausi on lähtenyt käyntiin? Ensimmäisissä peleissä muistelen miehen ratkaisseen pari ottelua rankuilla mutta sen jälkeen on ollut hiljaisempaa. Tänään huomasin Jokilan olleen laitetun nelosketjuun. Jotain asenneongelmia?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole Jokilan pelejä nähnyt, mutta tehot ovat todella olemattomia. Olin oikeassa, kun ennen kauden alkua epäilin, josko tästä miehestä vieläkään on liigaan. Vaistoni pitivät jälleen kerran paikkansa. Kovaa oli hehkutus, kun tämä jätkä tehoili harjoituspeleissä. Mihis ne tehot katosivatkaan? Sitten vastavuoroisesti Snellman (johon olen koko ajan itse uskonut, että mies tulee vielä), joka sai paskaa niskaansa, on tehnyt jo makoisat 6 maalia tällä kaudella! Ei enää paljoa kuule arvostelua ja kitinää...

Kuis nyt näin sitten kävikään, niin? Hähä! ;)

Jokilan voisi minun puolestani lähettää vaikka Mestikseen ja nostaa joku potentiaalisempi rymisevämpi ukko tilalle.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Niin. Oisko Jokila sitten SaiPa pienoiskoossa. Liike on kovaa ja meno ehkä paikoin jopa näyttävää, mutta ne maalit ne maalit. Kuka niitä tekis.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Tässähän on hyvä muistaa se tosiseikka että Jokilahan ei ole viimeiseen viiteen peliin pelannut kuin hajasekunteja. Pirun vaikea tehoilla kun ei pelaa. Tämä on tätä Mällin perinteistä meininkiä, pelaaja koulitaan ensin fyysisesti kuntoon ja sitten lasketaan irti. Eilen Ryhäsessä näkyi pieniä väsymisen oireita, joten en ihmettelisi vaikka Jokila HIFKiä vastaan pelaisi Ryhiksen paikalla ja puolestaan Ryhänen huilaisi ja treenaisi.

Jos Jokilasta haluaa jotain hyötyä, niin hänen on pelattava hyökkäävissä ketjuissa. Nythän nuo kaksi hyökkäävämpää ketjua ovat toimineet aika hyvin, joten Jannelle ei ole oikein paikkaa ollut. Eilen kun pääsi kentälle kolmannessa Ryhäsen ja Kossun tilalle, järjesti pari maalipaikkaa ja hankki Mandervillelle sen jäähyn josta tuli 3-1.
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ted Raikas kirjoitti:
Jokilan voisi minun puolestani lähettää vaikka Mestikseen ja nostaa joku potentiaalisempi rymisevämpi ukko tilalle.
Miten SaiPan resursseilla on mahdollista löytää potentiaalisempi pelaaja tässä vaiheessa kautta? Vaikka Jokila ei totuuden nimissä ole loistanut pisteiden valossa odotusten mukaisesti, tilanteeseen ei ole kuitenkaan johtanut pelkästään Jokilan taitojen ja peliesitysten heikkous. Stuba on mielestäni täydellisen oikeassa väittäessään osan Jokilan luisumisesta jämämieheksi johtuvan roolituksesta.

Puolustavaa hyökkääjää sanan perinteisessä merkityksessä Jokilasta ei saa koulittua kirveelläkään, joten miehen paikka olisi rooli huomioiden ehdottomasti toisessa hyökkäävistä ketjuista. Ongelmana vaan on se, että niihin ketjuihin on ainakin valmennuksen mielestä löydetty oikeat koostumukset. Samantapaisia tilanteita on nähty maailman sivu, kiekollinen pelaaja ei löydä paikkaansa ketjuista, joilla maalinteko vastuu on ja hukkaa tavallaan kykynsä pelatessaan puolustavassa roolissa, jossa ei ole parhaimmillaan.

En siis itsekään ole tyytyväinen Jokilan pistesaldoon/ tilanteeseen. Jotta ei menisi pelkäksi juupas-eipästelyksi, muistutan vielä Jokilan kuitenkin ratkaisseen SaiPalle kaksi rangaistuslaukauskisan voittoa komeilla harhautuksillaan.
 

emz1

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Jokilan voisi minun puolestani lähettää vaikka Mestikseen ja nostaa joku potentiaalisempi rymisevämpi ukko tilalle.

Listaappa ne potentiaaliset pelaajat sinun mielestäsi, jotka voisivat sopia SaiPan rinkiin?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Vaikka Jokila ei ole viime peleissä hirveästi peliaikaa saanutkaan, olen tyytyväinen siihen, että hän on rosterissa. Kun loukkaantumisia kauden aikana kuitenkin tulee, on vain hyvä, että kokoonpanossa on kaveri, jonka voi huoletta nostaa myös hyökkääviin ketjuihin, eikä niitä apuja pidä ensiksi katsoa A-junnujen joukkueesta.

Ted Raikas kirjoitti:
Olin oikeassa, kun ennen kauden alkua epäilin, josko tästä miehestä vieläkään on liigaan. Vaistoni pitivät jälleen kerran paikkansa. Kovaa oli hehkutus, kun tämä jätkä tehoili harjoituspeleissä. Mihis ne tehot katosivatkaan? Sitten vastavuoroisesti Snellman (johon olen koko ajan itse uskonut, että mies tulee vielä), joka sai paskaa niskaansa, on tehnyt jo makoisat 6 maalia tällä kaudella!

No huh huh. Enää ihmetyttää, miksi SaiPa ei ole palkannut sinua ja valjastanut ilmiömäisiä scoutin kykyjäsi seuran palvelukseen! :D
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
mirasane kirjoitti:
No huh huh. Enää ihmetyttää, miksi SaiPa ei ole palkannut sinua ja valjastanut ilmiömäisiä scoutin kykyjäsi seuran palvelukseen! :D
Niinpä! Sinäpä sen sanoit! Tuota samaa olen itsekin usein nimittäin miettinyt. Prkl vaan, kun eivät tajua parhaimpaansa. ;/

Nimim. Näillä Skillseillä Pytty Lappeenrantaan!
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kercs kirjoitti:

Joopajoo. Taisi Jokila sitten olla juuri sellainen ankka kuin pelkäsinkin. Vai mitä luulette? Tuleeko siitä vielä SaiPan tehohyökkääjä joku päivä? "Käynyt rapakon takana hakemassa kovuutta". Just joo. Jos sitä kovuutta nyt eilen vaikka lappeenrantaan 27:n ikävuoden verran saapui vihdoin ja viimein.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
avatar kirjoitti:
Joopajoo. Taisi Jokila sitten olla juuri sellainen ankka kuin pelkäsinkin. Vai mitä luulette?
Luulen ja luulin ihan samaa mitä sinäkin. En ollut oikein missään vaiheessa innostunut kyseisen miehen sopimuksesta SaiPaan. Harjoituspelit oli ja meni, niissä tuli tehoja, mutta tosipeleissä turhan yksiulotteisen tuntuinen pelaaja kaikin puolin. Rankkareita iskenyt sisään kiitettävällä teholla, mutta se ei riitä. Mestis lienee miehelle oikea sarjataso, siellä kullanarvoinen vahvistus varmasti.

En välttämättä kaipaa takaisin liigarinkiin, etenkin jos Paakkarinen palaa hyvällä sykkeellä takaisin kehiin ja Kavanagh on vahvistus paikallaan. Jokilalla ei tällöin tee juurikaan mitään.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ted Raikas kirjoitti:
Luulen ja luulin ihan samaa mitä sinäkin. En ollut oikein missään vaiheessa innostunut kyseisen miehen sopimuksesta SaiPaan. Harjoituspelit oli ja meni, niissä tuli tehoja, mutta tosipeleissä turhan yksiulotteisen tuntuinen pelaaja kaikin puolin. Rankkareita iskenyt sisään kiitettävällä teholla, mutta se ei riitä. Mestis lienee miehelle oikea sarjataso, siellä kullanarvoinen vahvistus varmasti.

En välttämättä kaipaa takaisin liigarinkiin, etenkin jos Paakkarinen palaa hyvällä sykkeellä takaisin kehiin ja Kavanagh on vahvistus paikallaan. Jokilalla ei tällöin tee juurikaan mitään.

Jätkä se taitaa tietää Jokilasta ja muista SaiPalaisista sen minkä muut kirjoittajat ja tilastot ovat kertoneet.

Jokila on pelannut parhaimmillaan 12 minuuttia pelissä, mikä ei riitä alkuunkaan Jokilan tyyliselle pelaajalle. Monessa pelissä ainoastaan istunut penkin päädyssä. Jokin syy tähänkin varmasti, mutta miehen taidot tietäen parempi mahdollisuus olisi jo pitänyt antaa. Esim. Jaska Vilenin tilalla olisi mielestäni korkea aika kokeilla jotakuta toista. Mielestäni Jokilalla olisi esimerkiksi ylivoimaan paljonkin annettavaa, mutta vastuuta mies ei ole saanut.

Tediä pyydän toki kertomaan lisää kun sanoi "tosipeleissä turhan yksiulotteisen tuntuinen pelaaja kaikin puolin". Tilastojen perusteellako?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
rico kirjoitti:
Jokin syy tähänkin varmasti, mutta miehen taidot tietäen parempi mahdollisuus olisi jo pitänyt antaa.
Jokilan soppari jatkuu kuitenkin näillä näkymin vuoteen 2008 asti eikä ole Mälkiän joukkueessa tavatonta että kaveri käy hakemassa vauhtia Mestiksestä ja tulee silti saamaan jatkossa vastuuta. Parempi vain Jokilan itsensäkin kannalta käydä ylläpitämässä pelituntumaa ja ratkaisijan roolia joukkueessa jossa mahtuu selvästi hyökkääviin ketjuihin kun tämän päivän SaiPassa kuitenkin tunkua noille paikoille on. Kavaa on pakko peluuttaa näillä paikoilla nyt, sillä turhaa puhua mistään ratkaisupelaajan try-outista jos jantteri sitten kuitenkin porhaltaa kolmos-neloskentässä 7 minuutin peliajalla. Totuus kuitenkin on se, että Jokila ei juuri noina saamanaan kahtenatoistakaan minuuttina ole kentällä näkynyt missään joten kyllä se peliaika jollakin täytyy ansaitakin ja kyllä Jokilakin kentälle on päässyt.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
rico kirjoitti:
Tediä pyydän toki kertomaan lisää kun sanoi "tosipeleissä turhan yksiulotteisen tuntuinen pelaaja kaikin puolin". Tilastojen perusteellako?
Enpä kai muuta väittänytkään? Yhtään ottelua en ole nähnyt tällä kaudella, joten se tuntuma oli tämä. Ehkä olen sitten totaalisen väärässä ja Jokila on Gretzkymainen pelintekijä ja kyvykäs takomaan maaleja kuin Brett Hull konsanaan. Mälli ei vaan tajua miehen potentiaalia ja peluuttaa tätä liian vähän, sitten vastapainona kaiken maailman Lundbergit ja Snellmanit saa pelata mielin määrin. =)
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
rico kirjoitti:
Jokila on pelannut parhaimmillaan 12 minuuttia pelissä, mikä ei riitä alkuunkaan Jokilan tyyliselle pelaajalle. Monessa pelissä ainoastaan istunut penkin päädyssä. Jokin syy tähänkin varmasti, mutta miehen taidot tietäen parempi mahdollisuus olisi jo pitänyt antaa. Esim. Jaska Vilenin tilalla olisi mielestäni korkea aika kokeilla jotakuta toista. Mielestäni Jokilalla olisi esimerkiksi ylivoimaan paljonkin annettavaa, mutta vastuuta mies ei ole saanut.
Sitä vastuuta ei aina anneta, vaan se pitää ottaa ja siihen ei Jokilan rahkeet ole riittäneet. On ehkä taitava, muttei kyllä ole pystynyt liigatasolla hyödyntämään sitä, rankkareita lukuunottamatta. Mitähän annettavaa Jokilalla sitten olisi ylivoimaan? Ei varmasti mene maalille ja en ole huomannut laukauksienkaan kovin häävejä olevan, eikä edes harjoituspeleissä osoittanut jäätävää viimeistelyä yv:ssä, vaikka silloin maaleja muuten syntyikin. Jokilalla oli paikka vastata huutoon, ei sitä tehnyt, mutta Snellman ja Ryhänen tekivät. Nyt lisäksi edelle tulleet Ojanen ja Kavanagh, joten vaikeaa voi olla Jokilan murtautua pelaavaan kokoonpanoon. Yksi laituripaikkahan kokoonpanossa on lähinnä vapaana ja siihen tyrkyllä Jokilan lisäksi Holma, Vilen sekä Paakkarinen kuntoutuessaan. Kilpailu on kovaa, eikä Jokila tällä hetkellä ole vahvoilla siinä kisassa.
 

redpecka

Jäsen
Nimimerkki ricoa taitaa sylettää nyt todella ankarasti jokin. Otteluketjussa SaiPa-Ässät tämä vaahtoa jotta: "Ja näille tyypeille ketkä täällä huutelevat, kävisitte itse joskus katsomassa pelejä ja kannustamassa. Sylettää niin perkeleesti." Muiden kirjoittajien pitäisi kiltisti odottaa, että rico ja muut matsissa olleet pääsevät kotiin ja avautuvat matsista, ennen kuin voi itse mitään kirjoittaa. Sama pätee muihinkin ketjuihin. Avataan vaikka ketju Jokilasta ja sitten odotellaan innokkaana mitä vaikka asioista perilläolevat kertovat ja sitten voi uskaltautua vaikka vähän peesaamaan.

Mitä sinä nyt haluat rico? Että SaiPa-osiossa juttuja olisi entistä vähemmän, mutta laadukkaampia ja sinua miellyttäviä?

Mitä minä tässä nyt poraan? En vittu tiedä.
 

Kercs

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa & taskuraketit
Tällä kaudella kaksi SaiPan taistoa paikanpäällä nähneenä (Tappara-SaiPa ja Ilves-SaiPa), ei Jokila hirveämmin näissä erottunut, ellei oteta tuota koomista 3-4 -voittomaalia Ilves-mittelössä huomioon. Maali tuli, maalintekijälle se toki on suotavaa, mutta kun niitä maaleja ei tunnu syntyvän muuta kuin näistä erikoistilanteitakin erikoisemmista tilanteista. Nyt joku tietenkin sanoo, että mitä väliä miten ne maalit tulee, kunhan vaan tulee. Minulle aivan sama miten tulee, mutta saisi tulla vähän enemmänkin. Ehkä.

Peesailen Jubomiria. Vastuuta annetaan ansion mukaan. Käsittääkseni Jokilallekin on tarjottu näitä näyttöpaikkoja, mutta ei ole tullut onnistumisia.

Totta on kuitenkin se, että Jokila on tällä kaudella ansainnut SaiPalle muutaman pisteen näistä rangaistuslaukauskisailuista, mutta kevään pudotuspeleissä ei näitä rangaistuslaukauskisoja tule.

Jatkakaa viisaammat.
 

ahal

Jäsen
Heh, viisauden määrästä en nyt tiedä sanoa yhtään mitään..., mutta ei tästä JJ-tapauksesta kannata hirveästi peistä taittaa. Eikä juupaseipästellä. Sillä kun rosterissa on 15 hyökkääjää ja heistä enintään 12 pelaa kerralla, jonkinlaista kiertoa on toteutettava. Kilpailu pelipaikoista pitää kaverit virkeinä, vapaamatkustajia ei höösätä. Ihan normaalia. Kuin myös se, että vähälle peliajalle jääneitä käytetään Mestiksessä pelituntuman hakemiseen. Ok-juttu. Pari kautta sitten KooKoossa pyöri muuan pikkujättiläinen Harri T, samalla asialla. Ja nyt tiedetään, ettei turhaan. JJ:n syysjutussa kaveri myöntää itse, ettei fysiikka vielä riitä jatkuvaan optimisuoritukseen liigassa, mikä on mielestäni järkipuhetta ilmeisen järkikaverilta (jutun mukaan). Joten tähän ei välttämättä liity mitään dramatiikkaa tai hylkäysmentaliteettia. Jos ensi kaudellakaan ei "savu ala katketa" ja jää murskaantua luistinten alla, sitten tilanne on katsottava uudelleen. Sen tiennee JJ:kin.
 

bombay

Jäsen
ottakaa nyt ihan rauhassa!

Jokilassa on potentiaalia SaiPan hyökkääviin kenttiin (nähtiin jo harjoituspeleissä.)

Kunhan saadaan makkaraa leivän päälle ja pelejä alle sm-liigassa niin hyvää tulee.

Ensi kaudella kun Snellmannit, Lunbergit ja koskenkorva ovat vaihtaneeet maisemaa niin jokila tulee tosi tarpeeseen.

Eiköhän tässä ole tyypillinen tilanne jossa Jokilalla on massa kuuri päällä ja pitää pelituntumaa yllä mestiksessä, joka on ihan hyvä asia.
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulipa muuten mieleen, että tänään kaikki voivat seurata Urheilukanavalta Jokilan esityksiä miehen päästessä todennäköisesti suuremmille minuuteille. Mies on merkitty SaPkon kolmoskentälliseen, olisi toisaalta voinut kuvitella Jokilan pääsevän ainakin kakkoseen tai jopa ykköseen.

Jokilasta haluaisin edelleenkin mainita sen, että Jokila on ollut mielestäni väärässä roolissa lähes koko kauden ajan. Voisi periaatteessa sanoa, että hän on jopa väärässä juokkueessa. Mälkiä kuitenkin vaatii kaikilta pelaajiltaan monipuolisuutta ja tiukkaa viisikkopuolustusta. Kuten kaikki tietävät, Jokilan parhaat avut eivät tule tämäntyyppisessä roolissa parhaalla mahdollisella tavalla esille. Toisaalta olen kyllä Jubomirin kanssa samaa mieltä siin suhteessa, että eihän kaikki muutkaan SaiPassa tälläkaudella lopullista läpimurtoaan tehneet hyökkääjät mitään puolustuseksperttejä ole, mutta silti vastuuta on kyetty kantamaan ja valmennuksen huutoon vastaamaan.
 

ahal

Jäsen
Franz kirjoitti:
Tulipa muuten mieleen, että tänään kaikki voivat seurata Urheilukanavalta Jokilan esityksiä miehen päästessä todennäköisesti suuremmille minuuteille. Mies on merkitty SaPkon kolmoskentälliseen, olisi toisaalta voinut kuvitella Jokilan pääsevän ainakin kakkoseen tai jopa ykköseen.
Tuoretta tietoa. HeKi-SaPKo 2-0. Maalit tulivat aivan loppuun, 2. tyhjiin. JJ oli hyvin esillä koko matsin ajan, mutta tuloksetta. Hänellä oli ratkaisun avaimet pari minuuttia ennen loppua, mutta pitkän vaihdon uuvuttamana RL jäi torsoksi ja veskarin eteen. Helppo nakki Kurikalle. Mutta peliaikaa tuli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös