Jan Snopek Kärppiin!

  • 18 666
  • 41

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
En pidä tästä nykysuuntauksesta, jossa joukkueeseen raavitaan jatkuvasti lisää ulkomaalaispelaajia, mutta tässä tapauksessa pakkihankinta on välttämätöntä. Tämä hankinta olisi pitänyt tehdä tosin jo syksyllä. Hieman on sellaista "fanien rauhoittelun" tuntua tässä hankinnassa eräällä tavalla. Noh, jos Snopek auttaa Kärppiä nousemaan Ipan ohi, niin kaippa sitä voidaan olla tyytyväisiä.

Ei nyt kuitenkaan tyrmätä Snopekin hankintaa etukäteen, vaan annetaan kaverille mahdollisuus näyttää taitonsa. Onko Snopekista muuten minkäänlaista luonnehdintaa olemassa? Ominaisuudet yms.?

Pakisto seuraavasti (kunhan kaikki ovat terveenä):

Lehtonen-Snopek
Sicak-Ohtamaa
Jokinen-Helbling
(Ylönen-Mikkola)
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Kärpät jatkaa linjalla, mikä on aloitettu. Aiemmin "perusvarmaksi" signeeratut pelaajat hankitaan tänne floppaamaan. Tulee karmivasti mieleen tästä pelaajasta muuan Jan Novak ja senhän muistamme miten siinä kävi.

Olettaen, että Lehtonen ja Jokinen saataisiin pelaavaan, niin tuo Hxxx:n luonnehtima parikoostumus näyttäisi jo vallan mainiolta. Voi kuitenkin olla, että lisää takaistuja tulee vain lisää ja lisää.

Huomenna nähdään, onko tästä kaverista pitämään edes se oma pää puhtaana vai saatiinko tusina-tsekki imaisemaan viimeisetkin päältä, mitä tämän kauden budjetti voi tarjota.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Laser
Edes jotain

Pakisto on kärpillä kyllä siinä jamassa, että hyvä että edes jotain kiertoo siihenkin. Toivottavasti Lehto poistuu kokoonpanosta tämän tieltä. Huomenna menenkin sitten heti todistamaan paikanpäälle tämän miehen debytointia.

Jyp pelin jälkeen uskoisin, että joukkueessa on tapahtunut pientä heräämistä.
Eilen saatiin apina pois niskata kotona ja siitä on hyvä jatkaa. Pisteitä on tarjolla
kärpille vielä kasapäin ja niitähän otetaan. Kohtuu realistiset mahdollisuudet on vielä päästä kuuden sakkiin, jos edes inan peli paranee. En pidä mahdottomana sitä että vielä voitais kuuden sakissa olla.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kohtuu realistiset mahdollisuudet on vielä päästä kuuden sakkiin, jos edes inan peli paranee. En pidä mahdottomana sitä että vielä voitais kuuden sakissa olla.

Tuohon kyllä pitää puuttua. Kyllä siitä kuudennesta sijasta on realismi kaukana! Kaikkien tähtimerkkien ollessa tarkalleen oikealla kohtaa ja useampi joukkue sijoilla 5-8 alaa kyntää oikein pahasti, niin tuo 12 pisteen rako olisi kurottavissa kiinni. En millään jaksa uskoa tähän yhtälöön.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Jaa vai tämmöinen kaveri tuli sitten tällä kertaa. Ei kerro oikeastaan yhtään mitään itselle tämä kaveri, mutta toivottavasti nyt ainakin pystyy oman tonttinsa jollakin tavalla edes hoitamaan. Saa nähdä vahvistaako joukkuetta vai onko tyyliin tasoa Helbling.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomenna nähdään, onko tästä kaverista pitämään edes se oma pää puhtaana vai saatiinko tusina-tsekki imaisemaan viimeisetkin päältä, mitä tämän kauden budjetti voi tarjota.

En mä kyllä nyt ihan heti ekaan peliin alkaisi Snopekilta kauheita vaatimaan. Vie hetken ehtiä päästä sisään joukkueeseen ja tuntumaan ketjunsa kanssa, mutta sen on kyllä tapahduttava tosi nopeassa tahdissa silti!

Mulle tuli kyllä niin yllätyksenä kuin olla ja voi tämä herra.Nimikin on ihan outo, en ole koskaan törmännyt missään. Aukaistessani Jatkoaikaa piti parikin kertaa varmistaa, että näki oikein.

Toivottavasti tästä kaverista on apua. Ison koon ainakin luulisi auttavan maalineduspelissä, mutta muutakin tietysti pitää pakin taitaa.Mut meillä ei näitä "isoja ja ilkeitä?" ole, joten alustavasti tervetullut ja järkevä hankinta. Kunhan ei jäähyile meitä liiaksi.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaukokiikarin lopputili
Luulis että Snopek on skoutattu tarpeeksi pitkälle. On tää puolustuksen paskuus ollut herra UTJ:kin tiedossa varmasti. Annetaan ikämiehelle paikka näyttää, tehotilasto ainakin on hyvännäköinen. Meillä kun ei näitä plussan pakkeja ole hirveästi näyttää (vitun Ilu+Timo). Odotan suhteellisen hyvin liikkuvaa isoa pakkia joka on äijä maalin edessä ja osaa laittaa nopeasti ekan syötön.

Mulle on ihan sama vaikka mies on Ugandasta, kunhan se laittaa sata likoon joka kerta ku askiin hyppää.
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Juuri postista kolahtaneen kalevan paperiversion mukaan Harri Aho on nähnyt Snopekin pelejä "puolenkymmentä", kuulemma hyvä yksi vastaan yksi- tilanteissa. Lisäksi herrat Michal Bros ja Petr Ton ovat suositelleet häntä.. Kuulemma tuo myös hyviä variaatioita ylivoimaan. Sellaista.

Itse mietin, että ilmeisesti Snopek ei Tsekeissä paljoa ylivoimaa saa, koska ei juuri maaleja ja pisteitäkään ole tehnyt - ainakaan niin mitä yv- pakille kuuluu. Muutenkin tuo puolenkymmentä peliä on aika ympäripyöreästi sanottu - voi tarkoittaa vaikka kahta matsia. Ja suositukset - hmm.

Peruspakki siis ja saadaan ylivoimaan lisämaustetta? EI perkele vakuuta. Ennen ulkomaalaispelaajat olivat Kärpissä vahvistuksia - nykyään peruspelaajat kelpaavat. Mutta toivon kyllä, että mies onnistuu vaikka ennusmerkit on helposti nähtävissä. Saa kai sitä toivoa kun muuta ei enää ole.
 

Hurjis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse mietin, että ilmeisesti Snopek ei Tsekeissä paljoa ylivoimaa saa, koska ei juuri maaleja ja pisteitäkään ole tehnyt - ainakaan niin mitä yv- pakille kuuluu. Muutenkin tuo puolenkymmentä peliä on aika ympäripyöreästi sanottu - voi tarkoittaa vaikka kahta matsia. Ja suositukset - hmm.

Peruspakki siis ja saadaan ylivoimaan lisämaustetta? EI perkele vakuuta. Ennen ulkomaalaispelaajat olivat Kärpissä vahvistuksia - nykyään peruspelaajat kelpaavat. Mutta toivon kyllä, että mies onnistuu vaikka ennusmerkit on helposti nähtävissä. Saa kai sitä toivoa kun muuta ei enää ole.

Niin, taidettiinhan sitä helblingistäkin sanoa, että kova laukaus/osaa pelata yvtä tms... Kyllähän ne tilastotkin tosiaan suuntaa antavat, että pelaako/osaako pelata pakki yvtä vai ei. Muutenkin Ahon puheet kuulostaa vähän sanahelinältä, jolla koitetaan nostaa odotuksia (näinhän se toki aina onkin).

No kunhan nyt se oma pää pysyis visusti puhtaana, se on lähtökohta. En jaksanut missään vaiheessa uskoa edes, että mikään huippu kiekollinen pakki tulee, jos yleensä tulee. En vain oikein vieläkään tiedä, olisiko tuohon joukkueeseen kannattanut enää sijoittaa senttiäkään.

Ja noista ulkomaalaisvahvistuksista ehdottomasti samaa mieltä. Jos ulkomaalainen pelaaja joukkueeseen tulee, on sen oltava selkeä vahvistus, eikä mikään rivimies tai surffailija.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En jaksanut missään vaiheessa uskoa edes, että mikään huippu kiekollinen pakki tulee, jos yleensä tulee.

Minä vastaavasti olen sitä mieltä, että joukkue ei aivan erityisesti kaipaa mitään huippua kiekollista pakkia vaan ennemminkin laadukasta yleispuolustajaa, joka pystyy avaamaan peliä hyvin ja puolustaa hyvin. Peruspeliä, mutta laadukasta peruspeliä. Jos tämä uusin puolustaja on tätä, niin hän vahvistaa selkeästi joukkuetta. Preissing olisi ollut oletuksellisesti huippu hankinta liigaan, mutta tämän tasoisia kavereita ei vaan liiku markkinoilla. Kun se karahti kiville, niin oletuksellisesti saman tasoista kalaa ei ollut enään saatavilla. Toki seurajohdon olisi pitänyt reagoida peräpään ongelmiin jo aikaisemmin, mutta vähempikin kuin Preissing olisi kyllä riittänyt.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
No, kattellaan, mitä tapahtuu..
Vitut katellaan. Joko sanoo, että ei ole pelimies tai sitten sanoo, että on. Vituttaa tällaiset puolivälin pellet, jotka "tietävät lätkästä kaiken" ja sanovat, että olin oikeassa koska eivät ottaneet kantaa suuntaan tai toiseen tai ottivat molempiin suuntiin.

Toivottavasti Snopekista on apua puolustukseen, sillä sinne sitä apua tarvitaan. Itse uskon Janiin, ei kai kahdesti voi haukata paskaa? Juu, paskaa ollaan syöty jo pari kautta, mutta silti uskon. Jos olen väärässä, sitten olen. Ainakin olen kertonut kantani.
 
Viimeksi muokattu:

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Väitän, että Kärpät tekee semmoiset tappiot tälle kaudelle, että ei ole toista samanmoista vähäänaikaan nähty.

Niin, saattaahan tämä kausi olla Kärpille tappiollinen, mutta
Kärpät EI tule tekemään liigan huonointa (taloudellista) tulosta tältäkään kaudelta. Jos perustat väitteesi sillä että pelaajia on tullut ja mennyt niin heikoilla olet. Tokihan tuollanen pelaajarilujanssi Junnon rahakirstua keventää mutta jos tulopuoli on kohdallaan niin mikäs tässä on pelaajia vaihdellessa. Paska homma että tällaseen osto/myyntirumbaan ollaan jouduttu, mutta taloudellisesti tämä ei Kärppiä hetkauta. (Päästiin playoffeihin tahi ei)

Jan Snopekista ei ole hajuakaan, mutta toiveissa on että tämä korso osaisi myös liikkua. Isosta koosta ei ole hyötyä jos ei osaa liikkua / sijoittua oikein.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Miltä Snobi näytti Urholta nähtynä? Liike, laukaus, kiekonkäsittely yms.

Parempi liike kuin Helblingillä, johon Snopekia on helppo verrata ulkoisen olemuksensa vuoksi. Laukausta mies ei päässyt käyttämään, joten sitä on paha arvioida. Ensimmäinen syöttö oli kova, tarkka ja osui joukkuekavereiden lapaan hyvällä prosentilla. Alivoimalla Snopek pelasi paljon ja hyvät purkukiekot pistivät silmään.

TPS-ottelun paras hetki oli, kun Snopek ajoi vastapalloon Nordlundin kentän pintaa, joten fyysisyyttä löytyy kun paikka tulee. Peruspeliähän Snopek pyrki pelaamaan ja onnistui siinä hyvin. Virheitä mies ei tehnyt, mutta eipä mitään loistoakaan näkynyt. Yhden pelin perusteella sanoisin, että Kärpät sai Snopekista perusvarman pakin eli kyseessä on upgrade -versio Helblingistä.

Samaan hengenvetoon on myös todettava, että katsellaan nyt kymmenkunta peliä ja arvioidaan miestä sitten tarkemmin. Jos Snopek onnistuisi pitämään plusmiinuksensa plussan puolella, tekemään muutaman tehopisteen ja antamaan kovuutta maalinedustalla, niin olen enemmän kuin tyytyväinen.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaukokiikarin lopputili
Parempi liike kuin Helblingillä, johon Snopekia on helppo verrata ulkoisen olemuksensa vuoksi. Laukausta mies ei päässyt käyttämään, joten sitä on paha arvioida. Ensimmäinen syöttö oli kova, tarkka ja osui joukkuekavereiden lapaan hyvällä prosentilla. Alivoimalla Snopek pelasi paljon ja hyvät purkukiekot pistivät silmään.

Tämän voin myös itse allekirjoittaa. Lisäksi Snopekin otteista paistaa rauhallisuus jota Kärppien alakerta todellakin tarvii. Ei tainnut ylivoimaa kuitenkaan pelata ollenkaan, jos oikein näin.
 

Francois

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämän voin myös itse allekirjoittaa. Lisäksi Snopekin otteista paistaa rauhallisuus jota Kärppien alakerta todellakin tarvii. Ei tainnut ylivoimaa kuitenkaan pelata ollenkaan, jos oikein näin.

Kyllä, rauhallisuus ja varmuus paistoi minunkin silmiini. Kyllä tuossa porukassa jotain kytee, kunhan saadaan vielä Lehtonenkin taas messiin ja Rosalle alkaa kevätaurinko taas paistamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös